Niklas Moisander

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door brigade zuid » ma dec 22, 2014 12:53 pm

Als Overmars in de winterstop Moisander laat gaan en hij haalt er niks voor terug dan denkt ie echt alleen maar aan geld.

Ik heb sowiezo het idee dat ze bij Ajax het nog volledig zien zitten in spelers als Veltman, Denswil, Viergever en vd Hoorn.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door wimpey » ma dec 22, 2014 1:36 pm

brigade zuid schreef:Als Overmars in de winterstop Moisander laat gaan en hij haalt er niks voor terug dan denkt ie echt alleen maar aan geld.
Inderdaad. Dan gaat het niet meer om kwaliteit of prijzen pakken. Wanneer je Moisander nu verpatst, dien je een speler aan te trekken die voor een directe kwaliteitsinjectie zorgt. Gebeurt dat niet, dan mag dhr. Overmars wat mij betreft ook wel nokken, want dan zou er sprake zijn van volksverlakking en een gebrek aan ambitie.

Je kunt halverwege het seizoen niet effe je verdedigingscentrum uit elkaar trekken en je aanvoerder vervangen door een alibispeler als Denswil. Eer je dan weer een ingespeeld centrum hebt is het nieuwe seizoen begonnen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door InnerHarbour » ma dec 22, 2014 2:01 pm

Viergever is toch aangetrokken als opvolger.
YNWA

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Yopi » ma dec 22, 2014 2:46 pm

De Moisander van de afgelopen paar maanden zal ik missen als kiespijn.

In principe heeft Denswil alles in huis: groot,sterk, behoorlijk snel en aardig in de passing. Jammer dat hij zo'n aardappel is.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door Ajaciedjuh » ma dec 22, 2014 2:54 pm

Yopi schreef:De Moisander van de afgelopen paar maanden zal ik missen als kiespijn.

In principe heeft Denswil alles in huis: groot,sterk, behoorlijk snel en aardig in de passing. Jammer dat hij zo'n aardappel is.
Hij is te vaak 'afwezig'. Soms keihard kleunt hij erin en daarna zie je hem weer apathisch omgaan bij een situatie. Dodelijk voor een verdediger.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Marillion » ma dec 22, 2014 4:48 pm

Yopi schreef:De Moisander van de afgelopen paar maanden zal ik missen als kiespijn.

In principe heeft Denswil alles in huis: groot,sterk, behoorlijk snel en aardig in de passing. Jammer dat hij zo'n aardappel is.
Het verschil tussen die twee is echter dat Moisander in het verleden heeft laten zien dat hij beter kan. Dat is me bij Denswil eerlijk gezegd nog niet opgevallen.

We hebben een serieus probleem in het centrum. Zowel voor de korte als de lange termijn. Moisander en Veltman was de afgelopen seizoenen een redelijk betrouwbaar duo. Niet foutloos maar wel het beste in de eredivisie en daarmee onderdeel van de verschillende titels.

Nu spelen ze allebei zwak maar hun potentiele opvolgers doen het nog slechter. Ik heb nog geen enkel aanknopingspunt gevonden om aan te nemen dat het straks goed komt met Denswil, Van der Hoorn en Viergever.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13361
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Arthur » di dec 30, 2014 7:39 am

Blijft dus in ieder geval nog een half jaar. Daar ben ik erg blij mee, want Moisander of Denswil op die plek kan zomaar het verschil maken tussen een titel of niet. Hopelijk maakt hij er net zo'n laatste half jaar van als zijn voorganger.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door Ajaciedjuh » di dec 30, 2014 8:32 am

Telesport
Moisander maakt seizoen af
Ajax-verdediger krijgt te horen dat transfer onbespreekbaar is


’Moisander moet blijven’. Het zou na de bekerblamage van Ajax tegen Vitesse (0-4), die de gespaarde Fin vanaf de bank zag, een actiegroep van verontruste fans kunnen zijn. Het was echter de boodschap die Frank de Boer en Marc Overmars de aanvoerder – per sms – gaven.

Omdat het contract van Moisander (29) in de zomer van 2015 afloopt, was het Overmars’ bedoeling de centrumverdediger komende maand te verkopen. Het was de enige manier om nog iets terug te krijgen van de transfersom van circa vier miljoen euro, die in 2012 naar AZ werd overgemaakt. Inmiddels is er bij De Boer en Overmars het besef dat Ajax (nog) niet zonder Moisander kan, waardoor een wintertransfer onbespreekbaar is.

Dat de speler in juli transfervrij de deur uitloopt, deert de trainer en directeur voetbalzaken niet. Ten eerste omdat hij met twee titels in twee jaar zijn geld al heeft terugverdiend en ten tweede omdat een nieuw kampioenschap belangrijker wordt geacht dan de paar ton euro’s die nog kon worden binnen geharkt.

„Ik ben heel blij met het vertrouwen dat de leiding hiermee uitspreekt”, laat Moisander weten. „Het komende half jaar zal ik er alles aan doen om met Ajax kampioen te worden en zo ver mogelijk te komen in de Europa League.”

Zijn zaakwaarnemer Steinar Dietz van Essel Sports was verrast door de mededeling van Ajax. „Omdat het toch tegen het eigen beleid ingaat en er door de betrokkenen meerdere keren in de media was gezegd dat het voor alle partijen het beste was dat Niklas zou worden verkocht. Maar uit sportief oogpunt begrijp ik Ajax heel goed. Het is logisch dat ze zo’n ervaren jongen, de aanvoerder, er in zo’n jonge groep bij willen houden voor de balans.”

Volgens Dietz ligt de Ajacied goed in de markt. „Er was veel belangstelling voor Niklas, ook uit de grote competities. Maar die clubs zullen een half jaar geduld moeten hebben. Ajax laat hem niet gaan. Punt. Dat is geen teleurstelling voor hem. Integendeel zelfs. Niklas heeft vanaf het begin gezegd dat hij het liefst zijn contract zou uitdienen, maar kende ook het beleid van de club. Nu krijgt hij toch de kans via de voordeur te vertrekken. Hopelijk met weer een kampioensschaal in zijn hand. Dan kan hij helemaal terugkijken op drie fantastische jaren. Wie kan zeggen dat hij drie seizoenen voor een club heeft gespeeld en drie keer kampioen is geworden? Nee, zijn contract met één jaar verlengen, zoals Kolbeinn Sigthorsson heeft gedaan, is niet ter sprake gekomen. Ik denk dat Ajax hem op zijn leeftijd nog een mooie overstap gunt.”

Dat laatste gaf De Boer al meerdere keren aan en gold ook voor Lasse Schöne (28), die ondanks zijn aflopende verbintenis net als Moisander niet hoefde te vrezen voor een reserverol. Al is de situatie van de Deen toch een tikkeltje anders. Hij kwam in 2012 transfervrij over van NEC Nijmegen, waardoor Ajax het niet nodig vond nog een transfersom voor hem te ontvangen. Ook Schöne wordt cruciaal geacht in de kampioensstrijd met PSV.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Yopi » di dec 30, 2014 11:47 am

Tja, dit heeft met de situatie van Denswil te maken. De Boer wil niet twee linksbenige CV's tegelijk kwijtraken.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door wimpey » wo dec 31, 2014 10:10 am

Zeer goed dat Ajax Moisander niet laat gaan! :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door elliquido » wo dec 31, 2014 11:28 am

We hebben riedewald ook nog voor LCV
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door wimpey » vr jan 09, 2015 2:38 pm


wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door wimpey » ma jan 26, 2015 12:14 pm

Stein14 gaat een nieuwe club voor Moisander vinden in Italie: http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en ... ander.html

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Marillion » ma jan 26, 2015 12:57 pm

Dat lijkt me een prima plan. Ik ben wel toe aan een nieuw centrum. Moisander haalt bij Ajax niet meer het niveau dat hij eerder had. In plaats van een belangrijke schakel in het kampioenselftal is hij nu ook een twijfelgeval. Ik heb het idee dat hij eigenlijk dit seizoen al wel had willen zijn.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door wimpey » ma jan 26, 2015 1:04 pm

Marillion schreef: Ik ben wel toe aan een nieuw centrum.
Dat lossen we intern op. :biggrin.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door peter » ma jan 26, 2015 1:05 pm

Bij Lazio stikken ze al in de centrale verdedigers. Palermo heeft een knettergekke voorzitter, dus daar zou ik ook niet heen gaan. Die kerel wisselt vaker van trainer, dan van sokken.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Alexander » wo feb 11, 2015 11:14 am

Moisander heeft een 3-jarig contract getekend bij Sampdoria. Hopelijk kan hij zich vanaf nu weer concentreren op zijn spel.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door wimpey » wo feb 11, 2015 11:20 am

Alexander schreef:Moisander heeft een 3-jarig contract getekend bij Sampdoria. Hopelijk kan hij zich vanaf nu weer concentreren op zijn spel.
Mooie club! :biggthumpup.gif: Vialli, Mancini, Toninho Cerezo.

Jammer dat hij deze kans na zijn vorige prima seizoen niet kreeg of greep.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Marillion » wo feb 11, 2015 11:26 am

Mooi shirt, mooie stad, mooie derby. Ja, daar zou ik ook wel willen spelen.

Ik gun het 'm wel. Heeft zijn waarde gehad voor Ajax. Maar het zou wel prettig zijn als hij de rest van het seizoen nog even naar zijn oude niveau kan terugkeren. Misschien helpt het dat er nu duidelijkheid is.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Yopi » wo feb 11, 2015 12:08 pm

Alexander schreef:Moisander heeft een 3-jarig contract getekend bij Sampdoria. Hopelijk kan hij zich vanaf nu weer concentreren op zijn spel.
Samp is dit seizoen vast niet komen kijken. :smallgrin.gif:

Mooie stap voor hem. Ik zal hem niet missen, daarvoor heb ik me dit seizoen te vaak aan hem geërgerd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door peter » wo feb 11, 2015 1:15 pm

Marillion schreef:Mooi shirt, mooie stad, mooie derby. Ja, daar zou ik ook wel willen spelen.

Ik gun het 'm wel. Heeft zijn waarde gehad voor Ajax. Maar het zou wel prettig zijn als hij de rest van het seizoen nog even naar zijn oude niveau kan terugkeren. Misschien helpt het dat er nu duidelijkheid is.
Zeker een mooie club. Vriend van me is een Genuees en die verfoeit me altijd als ik roep dat Samp een prachtige club is haha. Hij roept altijd maar dat het een club is zonder historie en met een knettergekke voorzitter. Die rivaliteit is groter dan je denkt.

Samp heeft een goeie selectie en een prima trainer. Zou me niets verbazen als ze daar Europees voetbal weten te halen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door Cruijff » wo feb 11, 2015 1:19 pm

Peter schreef:
Marillion schreef:Mooi shirt, mooie stad, mooie derby. Ja, daar zou ik ook wel willen spelen.

Ik gun het 'm wel. Heeft zijn waarde gehad voor Ajax. Maar het zou wel prettig zijn als hij de rest van het seizoen nog even naar zijn oude niveau kan terugkeren. Misschien helpt het dat er nu duidelijkheid is.
Zeker een mooie club. Vriend van me is een Genuees en die verfoeit me altijd als ik roep dat Samp een prachtige club is haha. Hij roept altijd maar dat het een club is zonder historie en met een knettergekke voorzitter. Die rivaliteit is groter dan je denkt.
Die rivaliteit is gigantisch, maar die vriend van je zal één ding grif moeten toegeven. Samp is met de Tifo acties en spreekkoren in het stadion vele malen origineler dan Genua.

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Niklas Moisander

Bericht door Mano » wo feb 11, 2015 1:42 pm

Zo, die deal is rond.
Heeft Marc zo'n 6 maanden de tijd om een goede vervanger te regelen.

Nu kijken waar ie mee aankomt...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door peter » wo feb 11, 2015 1:49 pm

Ha dat is inderdaad zo. Het probleem is alleen dat die lui echt voor geen enkele rede vatbaar zijn. :blush.gif:
Vorig jaar oktober was ik nog in Italie en stond half Genua onder water. Geluk bij een ongeluk was dat de officiele Sampdoria shop compleet verwoest was. Dat zorgde voor het nodige plezier.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Marillion » wo feb 11, 2015 3:06 pm

Ik ken er één van Sampdoria. Misschien moeten we die eens aan elkaar voorstellen. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Plaats reactie