Tobias Sana

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Tobias Sana

Bericht door zeux » wo aug 29, 2012 1:55 pm

Cruijff schreef:En dat terwijl ik De Telegraaf dus helemaal nooit lees. :smallgrin.gif:
Jij wilt dus beweren dat je nooit een gequote stukje ('nieuws'feit danwel column) hier op het forum hebt gelezen? Hoe kun je er dan uit citeren? (om het 'feit' vervolgens Frank in de mond te leggen).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Tobias Sana

Bericht door Cruijff » wo aug 29, 2012 3:03 pm

Dankzij 999 zie ik regelmatig quotes voorbij komen ja... Waar zijn de wekelijkse columns de laatste maanden gebleven? Ik heb al 7 of 8 keer op rij mijn eigen column nergens meer gezien... :confused.gif: :aai.gif:

wimpey
Berichten: 51827
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Tobias Sana

Bericht door wimpey » wo aug 29, 2012 7:28 pm

Zeux schreef:Poster Cruijff is de ideale lezer voor De Telegraaf: een nonsens'feit' zo vaak herhalen - zelfs met nieuwe bronnen erbij -, dat ze vanzelf als 'waar' rond gaat zweven.
Het is meestal 'inside info' die jij en ik ook nog wel zouden kunnen verzinnen:

die Hoesen heeft bij HJK gespeeld, 'dus' aanbevolen door Litmanen. VDW lag volgens de media slecht in de groep tijdens het EK, dus ging Narsingh naar psv, want hij was tijdens het EK in die richting 'gemasseerd' door de Herdgang-kliek bij Oranje.

En dat dan verkopen als 'inside info' uit 'betrouwbare bronnen'. 'Bronnen rondom het TH' uiteraard. :biggrin.gif:

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Tobias Sana

Bericht door Iniesta » wo aug 29, 2012 8:02 pm

Cruijff schreef:En dat terwijl ik De Telegraaf dus helemaal nooit lees. :smallgrin.gif:
heb je de band met frank de Boer quote al gevonden?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Tobias Sana

Bericht door zeux » wo aug 29, 2012 8:34 pm

wimpey schreef:
Zeux schreef:Poster Cruijff is de ideale lezer voor De Telegraaf: een nonsens'feit' zo vaak herhalen - zelfs met nieuwe bronnen erbij -, dat ze vanzelf als 'waar' rond gaat zweven.
Het is meestal 'inside info' die jij en ik ook nog wel zouden kunnen verzinnen:

die Hoesen heeft bij HJK gespeeld, 'dus' aanbevolen door Litmanen. VDW lag volgens de media slecht in de groep tijdens het EK, dus ging Narsingh naar psv, want hij was tijdens het EK in die richting 'gemasseerd' door de Herdgang-kliek bij Oranje.

En dat dan verkopen als 'inside info' uit 'betrouwbare bronnen'. 'Bronnen rondom het TH' uiteraard. :biggrin.gif:
Dat zijn onschuldige roddels vergeleken bij de suggestie van financieel wanbeleid bij een beursgenoteerde club.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Tobias Sana

Bericht door Cruijff » wo aug 29, 2012 9:23 pm

wimpey schreef:
Zeux schreef:Poster Cruijff is de ideale lezer voor De Telegraaf: een nonsens'feit' zo vaak herhalen - zelfs met nieuwe bronnen erbij -, dat ze vanzelf als 'waar' rond gaat zweven.
Het is meestal 'inside info' die jij en ik ook nog wel zouden kunnen verzinnen:

die Hoesen heeft bij HJK gespeeld, 'dus' aanbevolen door Litmanen. VDW lag volgens de media slecht in de groep tijdens het EK, dus ging Narsingh naar psv, want hij was tijdens het EK in die richting 'gemasseerd' door de Herdgang-kliek bij Oranje.

En dat dan verkopen als 'inside info' uit 'betrouwbare bronnen'. 'Bronnen rondom het TH' uiteraard. :biggrin.gif:
Wie bracht bij drie transfers die bedragen + provisies eerder naar buiten? Ik op dit forum of de media?

Wie kwam er eerder met de informatie over het EK Voetbal? Was ik dat of was Derksen dat?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Tobias Sana

Bericht door raymon » wo aug 29, 2012 9:40 pm

Cruijff schreef:
wimpey schreef:
Zeux schreef:Poster Cruijff is de ideale lezer voor De Telegraaf: een nonsens'feit' zo vaak herhalen - zelfs met nieuwe bronnen erbij -, dat ze vanzelf als 'waar' rond gaat zweven.
Het is meestal 'inside info' die jij en ik ook nog wel zouden kunnen verzinnen:

die Hoesen heeft bij HJK gespeeld, 'dus' aanbevolen door Litmanen. VDW lag volgens de media slecht in de groep tijdens het EK, dus ging Narsingh naar psv, want hij was tijdens het EK in die richting 'gemasseerd' door de Herdgang-kliek bij Oranje.

En dat dan verkopen als 'inside info' uit 'betrouwbare bronnen'. 'Bronnen rondom het TH' uiteraard. :biggrin.gif:
Wie bracht bij drie transfers die bedragen + provisies eerder naar buiten? Ik op dit forum of de media?

Wie kwam er eerder met de informatie over het EK Voetbal? Was ik dat of was Derksen dat?
En dat maakt het ook waar?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Tobias Sana

Bericht door Cruijff » wo aug 29, 2012 10:02 pm

Ehmm...? Nee, laat maar joh!

Laten we het erop houden dat Tobias Sana een goede speler is. Hopelijk ook eentje met een enorme honger naar een succesvolle carrière die niet zoals Daniel da Cruz Carvalho lekker ging stappen in Amsterdam...

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Tobias Sana

Bericht door El Clavo » do aug 30, 2012 1:04 pm

Of Jersey Shore :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Tobias Sana

Bericht door InnerHarbour » do aug 30, 2012 1:11 pm

Cruijff schreef:
wimpey schreef:
Zeux schreef:Poster Cruijff is de ideale lezer voor De Telegraaf: een nonsens'feit' zo vaak herhalen - zelfs met nieuwe bronnen erbij -, dat ze vanzelf als 'waar' rond gaat zweven.
Het is meestal 'inside info' die jij en ik ook nog wel zouden kunnen verzinnen:

die Hoesen heeft bij HJK gespeeld, 'dus' aanbevolen door Litmanen. VDW lag volgens de media slecht in de groep tijdens het EK, dus ging Narsingh naar psv, want hij was tijdens het EK in die richting 'gemasseerd' door de Herdgang-kliek bij Oranje.

En dat dan verkopen als 'inside info' uit 'betrouwbare bronnen'. 'Bronnen rondom het TH' uiteraard. :biggrin.gif:
Wie bracht bij drie transfers die bedragen + provisies eerder naar buiten? Ik op dit forum of de media?

Wie kwam er eerder met de informatie over het EK Voetbal? Was ik dat of was Derksen dat?
YNWA

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Tobias Sana

Bericht door Ajaciedjuh » vr sep 14, 2012 12:06 pm

Sportwereld schreef:Sana: 'Laatste keer had ik 45 paar voetbalschoenen bij me'

Afrikaanse Zweed nu al troetelkind van Ajax
Afbeelding© anp.

PORTRET Tobias Sana (23) is de meest opvallende Ajacied in de eerste weken van de competitie. Zijn aanvalslust bekoort, uit zijn bewegingen spreekt lef en hij maakte al evenveel goals als in zijn gehele periode bij IFK Göteborg. Wie is die nieuwe publiekslieveling die Ajax voor slechts een paar ton ophaalde uit Zweden? Een portret van een Zweed met Afrikaans bloed.


Afbeelding
John Steen Olsen, tipgever van Ajax: Tobias is een heel serieuze jongen, die met zijn vak bezig is. De overstap van Göteborg naar Ajax is groot, maar Frank de Boer gaat zo goed om met die jonge gasten. Ik ben ervan overtuigd dat Tobias zich hier kan doorontwikkelen.



Natuurlijk, de fans hadden hem al gezien op open trainingen, dat ranke joch met dat sprieterige kapsel. Een guitige lach onder brutale ogen. Voor een prikkie naar Ajax gekomen, dus de vraag was: hoe zou deze nieuweling het doen? Het antwoord van Tobias Sana kwam al in de eerste wedstrijd van het seizoen, de topper tegen AZ.

Op die lome namiddag in augustus, nu vier weken terug, gooide trainer Frank de Boer de Zweedse aanvaller na de rust in het diepe en de supporters sloten hem onmiddellijk in de armen. Om zijn kwikzilverachtige bewegingen: speels, onbevreesd, met branie, des Ajax.

'Hij bracht energie, er gebeurde iets', prees De Boer zijn nieuweling. Bijna had Sana het debuut bekroond met een treffer, maar de lat en doelman Esteban lagen in de weg. 'Geef me nog een paar weken, dan wordt het nog beter', zei hij. Zijn woorden werden kracht bijgezet met goals tegen NEC (twee) en NAC Breda. En het publiek scandeerde massaal zijn naam: een nieuw troetelkind van Ajax was geboren.

Tobias Sana, opeens was hij er voor het grote publiek. John Steen Olsen, de Ajax-scout in Scandinavië, moet lachen. 'Het lijkt alsof hij een grote onbekende was, maar Tobias werd al een tijdje door meerdere clubs gevolgd, waaronder PSV. Ik volg hem al een paar jaar en ken zijn kwaliteiten', aldus de Deen, die Ajax ook tipte voor Christian Eriksen.

Tobias Tigjani Sana werd 23 jaar geleden geboren als het jongste kind van een Zweedse moeder en een vader uit Burkina Faso - een van de armste landen op de lijst van de Verenigde Naties. Het gezin met vier kinderen woonde in een buitenwijk van Göteborg, niet het meest welvarende gedeelte van de havenstad. Vader Sana maakte een paar jaar eerder de overstap uit Afrika naar Noord-Europa om zijn geluk te zoeken in Zweden. Voetbal speelde al gauw een grote rol in het leven van de Sana's en Tobias beschikte over het meeste talent. In Angered, de volkswijk waar hij opgroeide, voetbalde hij op straat, wat niet altijd even veilig was.

Zijn roots verloochent hij niet. Nog altijd bezoekt hij regelmatig familie in Afrika. 'Ik sleep altijd een lading spullen mee als ik naar Burkina Faso ga. De laatste keer had ik 45 paar voetbalschoenen bij me. De blijdschap die dat oplevert, is onbeschrijflijk. Ook de mensen die zich maar één keer per dag een maaltijd kunnen veroorloven, zullen je uitnodigen en eten voor je maken. Ik ben trots dat ik deels uit die cultuur afkomstig ben. En ik ben dankbaar voor de kansen die ik in Zweden heb gehad', zegt Sana in Voetbal International.

De eerste kans die hij kreeg om bij een officiële club te spelen, is bij Marieholms BOIK. Via Västra Frölunda IF en Qviding FIF belandde de aanvallende middenvelder in 2009 bij IFK Göteborg. Nederland was toen niet onbekend voor Sana: op zijn jongenskamer hing boven zijn bed een poster van Patrick Kluivert.

In het Zweedse voetbal kwam de avonturier amper tot zijn recht. In het land wordt 4-4-2 gespeeld en is de counter het voornaamste wapen. Sana staat in dat systeem, als één van de vier middenvelders, vaak ver van het vijandelijke doel. 'Daar zwierf hij over het veld, maar Tobias is een jongen die acties wil maken en tegenstanders passeren. Daarom past hij bij Ajax, want die club speelt op de helft van de tegenstander', zegt John Steen Olsen, de belangrijkste tipgever. Ajax' voetbaldirecteur Marc Overmars was bijna onmiddellijk 'om'. Olsen: 'Marc heeft razendsnel gehandeld. Heel knap.'

Want behalve dat Sana Overmars aansprak, was hij ook niet duur: drie ton. 'Een echte Ajax-speler', vindt oud-speler Stefan Pettersson, die Sana ook aanprees bij Overmars. 'Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat hij het dit seizoen zó snel al zó goed zou doen. Tobias heeft zich heel snel aangepast. Hij heeft natuurlijk wel een voordeel dat de Zweedse competitie al een tijdje bezig was.'

In Amsterdam nam Gregory van der Wiel hem onder zijn hoede. Voor, tijdens en na de trainingen en wedstrijden ontfermde de rechtsback, inmiddels naar Frankrijk vertrokken, zich over de nieuwkomer, die zeer geïnteresseerd is in de club en de Zweden uit het verleden bij Ajax. 'Het viel me op dat hij veel over de historie van Ajax wilde weten', zegt teammanager David Endt. 'En alles over Zlatan Ibrahimovic. Hoe kwam hij bij Ajax, hoe gedroeg hij zich, hoe ontwikkelde hij zich? Zlatan is natuurlijk een personality in Zweden.'

Sana gaat voor het sportieve spoor van Zlatan. En het is hem ernst. Verwar zijn dartele spel niet met een laconieke houding. 'Tobias is een heel serieuze jongen, die met zijn vak bezig is. De overstap van Göteborg naar Ajax is groot, maar Frank de Boer gaat zo goed om met die jonge gasten. Ik ben ervan overtuigd dat Tobias zich hier kan doorontwikkelen', meent Olsen. 'Hij wil hier zich heel snel thuis voelen', weet Endt.

Sana is serieus. Neem zijn huisvesting. Op huizenjacht in Amsterdam heeft hij eigenlijk maar één doel. 'Dichtbij de Arena wonen, want het voetbal is tenslotte het belangrijkst', aldus Sana op de website van Ajax.

De Afrikaanse Zweed had als jochie twee doelen: spelen voor de nationale ploeg én in de Champions League. Een uitnodiging uit zijn vaderland lag nog niet op de deurmat, maar het Europese elitetoernooi is aanstaande, volgende week in Dortmund. 'Dat ik in de Champions League mag spelen, is een droom die uitkomt. Alleen dat muziekje al.'
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Tobias Sana

Bericht door beelzebub » vr sep 14, 2012 12:25 pm

Aah toch iemand die voor de CL komt. Dat muziekje is alleen van toepassing op onze poule: "These are the champions...." :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33837
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Tobias Sana

Bericht door Duke » vr sep 14, 2012 12:27 pm

Opvallend dat ze hem zelf niet gesproken hebben voor dit artikel.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58894
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Tobias Sana

Bericht door 999 » za dec 15, 2012 3:33 pm

Vermoeide Sana vanaf maandag al op vakantie

15 december 2012 Algemeen Dagblad

Tobias Sana van Ajax gaat vervroegd op vakantie. Hij krijgt van Ajax rust, zo meldt het Algemeen Dagblad. Hij vertrekt maandag, een dag na Willem II - Ajax. Hij mist daardoor de laatste twee uitduels voor de winterstop met FC Groningen en FC Utrecht.

Sana vroeg al eerder om rust. Hij stroomde afgelopen zomer vanuit de lopende Zweedse competitie direct door naar d eerste seizoenshelft bij Ajax en is behoorlijk vermoeid geraakt.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Tobias Sana

Bericht door Demosthenes » za dec 15, 2012 6:48 pm

Moe! Sinds 3 november één keer ingevallen! Er zijn er die meer uren werken.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Tobias Sana

Bericht door Cruijff » di jan 15, 2013 5:08 pm

Ajacied Sana verdwenen onder de sneeuw

Afbeelding

:smallgrin.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Tobias Sana

Bericht door Demosthenes » zo jan 27, 2013 4:46 pm

Heb van deze topic de eerste pagina's nog eens bekeken, niet om posters te herinneren aan hoe goed/slecht ze Sana vonden, niet om Sana af te kraken, want je zou in Zweden voetballen, vaak gewisseld worden en je kunt erg veel geld gaan verdienen met je hobyy in Nederland, wie zou dat niet doen. Ik ben bang dat Sana niet beter kan, vermoeid kan hij niet zijn.
Een buitenspeler dus, net wat we zoeken, nu Bram Nuytink nog en we kunnen beginnen.
Even de amateur-internetscout uitgehangen en die jongen lijkt tweebenig en op beide flanken uit de voeten te kunnen.
Heb nu wat meer beelden gezien en heeft wel een aardige techniek.
Deze Sana mag het ook laten zien en als het niets is, dan komen we wel met kritiek en stampen we hem en het TH de grond in haha. Zoals het ook ging bij Blind, omdat het vaak niets was.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Tobias Sana

Bericht door Le T. » zo jan 27, 2013 5:42 pm

Demosthenes schreef:Heb van deze topic de eerste pagina's nog eens bekeken, niet om posters te herinneren aan hoe goed/slecht ze Sana vonden...
Zou op zich toch wel eens interessant zijn. Het lijkt me in het algemeen dat het een goede zaak voor de clubcultuur zou zijn wannerr talent herkend wordt en gekoesterd wordt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Tobias Sana

Bericht door LucaS » zo jan 27, 2013 6:49 pm

Ach, zo snel als mensen hem ophemelden begin van het seizoen, zo snel wordt ie nu de grond in gestampt. Laten we Sana gewoon even de tijd geven om aan het hogere niveau te wennen. Ik neem ook aan dat er gericht met hem getraind wordt.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Tobias Sana

Bericht door Marillion » ma jan 28, 2013 9:58 am

We zouden er beter aan doen om zijn speeltijd voorlopig even te beperken tot onschuldige thuiswedstrijden tegen zwakkere tegenstanders. Dan kan hij bij een voorsprong weer wat minuten pakken om te kijken of hij kan aansluiten. Z'n optreden gisteren was pijnlijk. Hij heeft werkelijk niets goed gedaan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Tobias Sana

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jan 28, 2013 11:49 am

Zijn spel had een hoog "het nieuwtje is eraf" gehalte.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58894
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Tobias Sana

Bericht door 999 » ma jan 28, 2013 12:06 pm

Yep.Tuurlijk wachten we nog even.Maar vrolijk wordt je er niet van.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Tobias Sana

Bericht door Lionel » ma jan 28, 2013 12:14 pm

Marillion schreef:We zouden er beter aan doen om zijn speeltijd voorlopig even te beperken tot onschuldige thuiswedstrijden tegen zwakkere tegenstanders. Dan kan hij bij een voorsprong weer wat minuten pakken om te kijken of hij kan aansluiten. Z'n optreden gisteren was pijnlijk. Hij heeft werkelijk niets goed gedaan.
En toch zie ik hem liever dan Derk. Sana toont tenminste een teken van leven.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Tobias Sana

Bericht door Marillion » ma jan 28, 2013 12:57 pm

Mwah, ik vind hem toch wel ernstig te kort komen hoor. Al ben ik het met je eens dat Boerrigter ook niet sterk speelt. Staat ook aan de verkeerde kant. Die jongen moet links spelen maar is daar ingehaald door Fischer.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Tobias Sana

Bericht door Lionel » ma jan 28, 2013 1:02 pm

Niet sterk? Ik heb hem 0x iets goeds zien doen in 2 wedstrijden na de winterstop.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie