Tobias Sana

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Tobias Sana

Bericht door Toppie » ma aug 20, 2012 10:54 am

Tot nu toe de verrassing in de selectie en eindelijk zelf door Ajax gescout (Stefan Petterson dacht ik ? ) het is sumier , maar toch voor zo'n prijsje een goede aankoop

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Tobias Sana

Bericht door Alexander » ma aug 20, 2012 11:26 am

Dit heeft doorselecteren. Ozbiliz out en Sana in, een grote verbetering.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Tobias Sana

Bericht door gaizka » ma aug 20, 2012 1:23 pm

Prima deal inderdaad, en je hou er ook nog eens 6 ton aan over!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13400
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Tobias Sana

Bericht door Arthur » za aug 25, 2012 10:31 pm

Dus nu heeft hij in 3 wedstrijden al even veel gescoord als in heel zijn voorgaande carriere?

Gebruikersavatar
ajaxcolombia
Berichten: 759
Lid geworden op: ma jul 19, 2010 6:36 pm
Locatie: Barranquilla, Colombia

Re: Tobias Sana

Bericht door ajaxcolombia » zo aug 26, 2012 1:47 am

Ja, maar zegt het heel erg veel wat de statistieken van iemand zijn op bevroren velden te Scandinavie in een ultra defensieve Zweede competitie? Stal Jeremain Lens of Tim Matavz daar een jaar en kijk hoeveel zij er dan inschieten? Ik denk 4 of als het meezit 5...

...Het lijkt er op dat tipgever Stefan Pettersson bij Sana, die altijd in een 4-4-2 systeem heeft moeten spelen (wat niet enorm bij hem past) kwaliteiten heeft gespot die goed bij het aanvallende Ajax voetbal passen. En dat hij daarom voor 300.000 euro is opgepikt. Een zeker forumlid riep vorige week al dat dit ruikt naar een staaltje redelijk goede scouting. :smile-ajax.gif:
Godenzonen

Gebruikersavatar
ajaxcolombia
Berichten: 759
Lid geworden op: ma jul 19, 2010 6:36 pm
Locatie: Barranquilla, Colombia

Re: Tobias Sana

Bericht door ajaxcolombia » zo aug 26, 2012 1:52 am

Ajax heeft niet voor niets bewust voor een filosofie gekozen waarbij we back to basic gaan. Met heel wat minder financiele middelen (ondanks dat we die dankzij de CL en inkomende transfer inkomsten waarschijnlijk wel bezitten) veel hogere doelen nastreven. Ajax ging kapot toen we voor 19 miljoen euro Machlassen gingen kopen en patserig liepen te doen op de beurs. In de perioden dat we arm maar sexy waren presteerden we het best.

Vergeet niet dat Hatem Trabelsi, Maxwell, de hierboven genoemde Stefan Pettersson en Jari Litmanen ook voor peanuts zijn opgehaald. En vervolgens meer dan uitstekend functioneerden.
Godenzonen

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Tobias Sana

Bericht door jabu » zo aug 26, 2012 6:56 am

Voor Maxwell is voor een jeugdspeler nog best veel betaald.
ajaxcolombia schreef:Stal Jeremain Lens of Tim Matavz daar een jaar en kijk hoeveel zij er dan inschieten? Ik denk 4 of als het meezit 5...
Den Ouden deed het wel aardig.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Tobias Sana

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 26, 2012 7:57 am

Overmars gaf het verschil al goed aan. Bij Ajax speelt hij 40m dichter bij de goal. En dan moet het er natuurlijk nog uitkomen. Positieve verrassing tot dusver. :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Tobias Sana

Bericht door Mano » di aug 28, 2012 4:04 pm

Sana door Petterson, Hoessen door Litmanen.
het voelt als een nieuw pad, ja :blub.gif:

Het is wel fijn dat als je een nieuw pad bewandeld je direct successen haalt. Dat sterkt je in je beslissing waardoor je verder gaat in de gekozen weg. :ajaxscarf.gif:
Al is dit 'succesje' gebaseerd op 2,5 wedstrijdjes en alleen op Sana.
Maar ik hoor goeie berichten over Bocarra (als ik het goed schrijf) in het 2de.

aan de andere kant,
Klaassen en Fisher zijn ook talenten uit het 2de maar heb ik nog geen goeie pot zien spelen in het eerste. :blush.gif:
dus die berichten zeggen weinig...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Tobias Sana

Bericht door wimpey » di aug 28, 2012 8:05 pm

Mano schreef: Hoessen door Litmanen.
Bron? :confused.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Tobias Sana

Bericht door raymon » di aug 28, 2012 8:13 pm

wimpey schreef:
Mano schreef: Hoessen door Litmanen.
Bron? :confused.gif:
Cruijff, niet de echte
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Tobias Sana

Bericht door wimpey » di aug 28, 2012 8:15 pm

Raymon schreef: Cruijff, niet de echte
* zucht *

Ah ja, Hoesen heeft een blauwe maandag voor HJK gespeeld, 'dus' komt ie op voorspraak van Litmanen.

Wanneer jij en ik wat meer vrije tijd zouden hebben, zouden we ook op dergelijke gedachtenkronkels kunnen komen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Tobias Sana

Bericht door Cruijff » di aug 28, 2012 8:39 pm

Ja tuurlijk wimpey. :excited.gif: Zucht, ach... binnenkort zul je het kunnen nalezen dat hij besproken is tijdens telefoontjes van het Technisch Hart met Jari.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Tobias Sana

Bericht door wimpey » di aug 28, 2012 8:41 pm

Cruijff schreef:Ja tuurlijk wimpey. :excited.gif: Zucht, ach... binnenkort zul je het kunnen nalezen dat hij besproken is tijdens telefoontjes van het Technisch Hart met Jari.
Vertonghen, Anita, Narsingh, Maher. Nuf said. Geldt ook voor jou trouwens.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Tobias Sana

Bericht door Lionel » di aug 28, 2012 10:04 pm

Maar die komen nog :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Tobias Sana

Bericht door Cruijff » di aug 28, 2012 10:47 pm

Tja, Narsingh hebben we mazzel mee gehad, stel dat wij 4,1 miljoen aan Heerenveen + nog 1,4 erbij aan tekengeld voor Narsingh plus provisie hadden Raiola neergelegd, tja... Vertonghen gaat een kutseizoen tegemoet, over Anita zwijg ik nog heel even. Dat Ajax niet meer met miljoenen smijt juich ik toe, maar Jantje hadden we gewoon aan zijn contract kunnen en moeten houden. Men zegt nu dat het beleid van de club is dat we spelers opleiden en dat die dan dus door de Europese top gekocht worden. Tja. Ten eerste zijn Spurs en Newcastle geen Europese (sub)top, zelfs niet ten opzichte van Ajax. Daarnaast wilde men blijkbaar toch cashen, of... misschien was dat nodig? Frank de Boer sprak van een heel kerkhof dat uit de kast komt. Zouden Jeroen Slop, Rik van den Boog en zijn voorgangers er dan echt nog een veel grotere puinhoop van hebben gemaakt dan we reeds vermoeden?

Voor Maher is nog steeds serieuze interesse, maar met het spel dat AZ ging spelen toen die 8,5 miljoen voor Anita binnenkwam doet het Technisch Hart niet mee. AZ wil 11 of 12 miljoen. In de winter transferperiode zal de naam Maher weer gaan rondzingen in Amsterdam. Dan kan de situatie heel anders zijn. AZ kan het in Europa tegen Anzhi al afleggen en een matig seizoen draaien in de Eredivisie. Dan keldert de transferwaarde van Maher als een molensteen zo naar de zeebodem. Bovendien speelt Ajax een beetje toneel, we zetten nu in op jeugd en transfervrije spelers en hebben met Frank de Boer een trainer deze spelers ook echt beter kan maken. Straks is er een grote pot met geld als er dan één of twee toppers gekocht kunnen worden dan is dat mogelijk. Dan is dat gewoon simpelweg een uitzondering. Maar dan koop je geen eendagsvlieg fladderaar als Sulejmani maar spelers van het kaliber Van der Vaart en Maher.

Overigens hebben ze bij PSV tot voor kort nog serieus overleg gevoerd over het aantrekken van Maher. :smallgrin.gif: Maar men kwam tot de conclusie dat ze er op dit moment geen potje voor hebben om het te bekostigen. :smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door Cruijff op di aug 28, 2012 10:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Tobias Sana

Bericht door Iniesta » di aug 28, 2012 10:49 pm

Cruijff schreef:Tja, Narsingh hebben we mazzel mee gehad, stel dat wij 4,1 miljoen aan Heerenveen + nog 1,4 erbij aan tekengeld voor Narsingh plus provisie hadden Raiola neergelegd, tja... Vertonghen gaat een kutseizoen tegemoet, over Anita zwijg ik nog heel even. Dat Ajax niet meer met miljoenen smijt juich ik toe, maar Jantje hadden we gewoon aan zijn contract kunnen en moeten houden. Men zegt nu dat het beleid van de club is dat we spelers opleiden en dat die dan dus door de Europese top gekocht worden. Tja. Ten eerste zijn Spurs en Newcastle geen Europese (sub)top, zelfs niet ten opzichte van Ajax. Daarnaast wilde men blijkbaar toch cashen, of... misschien was dat nodig? Frank de Boer sprak van een heel kerkhof dat uit de kast komt. Zouden Jeroen Slop, Rik van den Boog en zijn voorgangers er dan echt nog een veel grotere puinhoop van hebben gemaakt dan we reeds vermoeden?

Voor Maher is nog steeds serieuze interesse, maar met het spel dat AZ ging spelen toen die 8,5 miljoen voor Anita binnenkwam doet het Technisch Hart niet mee. AZ wil 11 of 12 miljoen. In de winter transferperiode zal de naam Maher weer gaan rondzingen in Amsterdam. Dan kan de situatie heel anders zijn. AZ kan het in Europa tegen Anzhi al afleggen en een matig seizoen draaien in de Eredivisie. Dan keldert de transferwaarde van Maher als een molensteen zo naar de zeebodem. Bovendien speelt Ajax een beetje toneel, we zetten nu in op jeugd en transfervrij spelers en hebben met Frank de Boer een trainer deze spelers ook echt beter kan maken. Straks is er een grote pot met geld als er dan één of twee toppers gekocht kunnen worden dan is dat mogelijk. Dan is dat gewoon simpelweg een uitzondering. Maar dan koop je geen eendagsvlieg fladderaar als Sulejmani maar spelers van het kaliber Van der Vaart en Maher.

Overigens hebben ze bij PSV tot voor kort nog serieus overleg gevoerd over het aantrekken van Maher. :smallgrin.gif: Maar men kwam tot de conclusie dat ze er op dit moment geen potje voor hebben om het te bekostigen. :smallgrin.gif:
waar haal je nu vandaan dat Frank de Boer het over een heel kerkhof heeft gehad ?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Tobias Sana

Bericht door Cruijff » di aug 28, 2012 10:59 pm

Was dat bij Eredivisie Live of bij de NOS? Dat er geen lijken uit de kast lijken te komen, maar een heel kerkhof...

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Tobias Sana

Bericht door Iniesta » di aug 28, 2012 11:01 pm

Tot dusverre is dat volgens mij alleen nog in een ridicuul stuk in de telegraaf genoemd. Ajax heeft dit officieel ontkend, dus ik geloof er eerlijk gezegd niks van dat je dit Frank de Boer ergens hebt horen zeggen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Tobias Sana

Bericht door Cruijff » di aug 28, 2012 11:25 pm

Het staat in ieder geval wel op band. Ik verzoek iemand die in tegenstelling tot mijzelf nu niet zijn bed induikt het fragment even op te zoeken en een link te posten.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Tobias Sana

Bericht door Lionel » wo aug 29, 2012 12:04 am

Ik kan het zo snel niet vinden.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Tobias Sana

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 29, 2012 5:22 am

Zul je ook niet vinden, want het heeft alleen met grote koeie letters in de telegraaf gestaan. FdB heeft dit niet gezegd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Tobias Sana

Bericht door gaizka » wo aug 29, 2012 9:23 am

Cruijff schreef:Tja, Narsingh hebben we mazzel mee gehad, stel dat wij 4,1 miljoen aan Heerenveen + nog 1,4 erbij aan tekengeld voor Narsingh plus provisie hadden Raiola neergelegd, tja... Vertonghen gaat een kutseizoen tegemoet, over Anita zwijg ik nog heel even. Dat Ajax niet meer met miljoenen smijt juich ik toe, maar Jantje hadden we gewoon aan zijn contract kunnen en moeten houden. Men zegt nu dat het beleid van de club is dat we spelers opleiden en dat die dan dus door de Europese top gekocht worden. Tja. Ten eerste zijn Spurs en Newcastle geen Europese (sub)top, zelfs niet ten opzichte van Ajax. Daarnaast wilde men blijkbaar toch cashen, of... misschien was dat nodig? Frank de Boer sprak van een heel kerkhof dat uit de kast komt. Zouden Jeroen Slop, Rik van den Boog en zijn voorgangers er dan echt nog een veel grotere puinhoop van hebben gemaakt dan we reeds vermoeden?

Voor Maher is nog steeds serieuze interesse, maar met het spel dat AZ ging spelen toen die 8,5 miljoen voor Anita binnenkwam doet het Technisch Hart niet mee. AZ wil 11 of 12 miljoen. In de winter transferperiode zal de naam Maher weer gaan rondzingen in Amsterdam. Dan kan de situatie heel anders zijn. AZ kan het in Europa tegen Anzhi al afleggen en een matig seizoen draaien in de Eredivisie. Dan keldert de transferwaarde van Maher als een molensteen zo naar de zeebodem. Bovendien speelt Ajax een beetje toneel, we zetten nu in op jeugd en transfervrije spelers en hebben met Frank de Boer een trainer deze spelers ook echt beter kan maken. Straks is er een grote pot met geld als er dan één of twee toppers gekocht kunnen worden dan is dat mogelijk. Dan is dat gewoon simpelweg een uitzondering. Maar dan koop je geen eendagsvlieg fladderaar als Sulejmani maar spelers van het kaliber Van der Vaart en Maher.

Overigens hebben ze bij PSV tot voor kort nog serieus overleg gevoerd over het aantrekken van Maher. :smallgrin.gif: Maar men kwam tot de conclusie dat ze er op dit moment geen potje voor hebben om het te bekostigen. :smallgrin.gif:
Waarop baseer je dat Vertonghen een kut seizoen tegemoet gaat? Dit staat binnenkort gewoon in de basis.

Tottenham is natuurlijk wel een prachtige club, die sfeer tijdens thuiswedstrijden is op Liverpool na misschien wel de mooiste in Engeland. Daarnaast hebben ze een heel behoorlijk elftal met Bale, van der Vaart en Adebayor. Modric is inmiddels weg, maar ik las dat Dembele zijn opvolger moet worden. Kortom, ik snap wel dat Vertonghen graag naar de Spurs wilde.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Tobias Sana

Bericht door zeux » wo aug 29, 2012 11:20 am

Poster Cruijff is de ideale lezer voor De Telegraaf: een nonsens'feit' zo vaak herhalen - zelfs met nieuwe bronnen erbij -, dat ze vanzelf als 'waar' rond gaat zweven.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Tobias Sana

Bericht door Cruijff » wo aug 29, 2012 1:49 pm

En dat terwijl ik De Telegraaf dus helemaal nooit lees. :smallgrin.gif:

Plaats reactie