Ilan Boccara

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ilan Boccara

Bericht door Lionel » di aug 14, 2012 6:48 pm

Misschien hebben ze die Sporkslede een contract aangeboden omdat Boccara toen niet haalbaar was. Maar moet je hem dan niet halen omdat je Sporkslede al hebt?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ilan Boccara

Bericht door Rooie » vr aug 24, 2012 12:29 pm

Ging nog kort over hem tijdens de persconferentie. De Boer is positief over hem, 'gedreven jongen, overal een teentje tussen, kan daarnaast ook nog heel goed voetballen', wordt na 60-70 minuten wel wat minder. Rustig de tijd om te acclimatiseren, zal wel af en toe meetrainen met 1e.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ilan Boccara

Bericht door Jinne » ma okt 08, 2012 11:54 am

Aardig item van Canal Plus over Ilan (weliswaar in het Frans, maar nog wel redelijk te volgen): http://www.canalplus.fr/c-sport/c-footb ... vid=742356.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ilan Boccara

Bericht door Bert » ma nov 19, 2012 6:36 pm

Net op het moment dat ik hem weer eens wil bekijken bij Jong Ajax, raakt hij natuurlijk geblesseerd.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ilan Boccara

Bericht door wimpey » ma nov 26, 2012 10:29 am


Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ilan Boccara

Bericht door Michael_B » ma nov 26, 2012 10:35 am

Mooi. Zo snel mogelijk bij de selectie, dan kunnen we met hem in de punt naar achteren de jacht weer inzetten as usual...
Face your fears and live your dreams, No Fear

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ilan Boccara

Bericht door Alexander » ma nov 26, 2012 10:50 am

Had ik toch al gezegd hier. Hij ging er vanuit dat hij vrij was en was naar zijn familie in Frankrijk afgereisd, terwijl Ajax hem gewoon op training had verwacht. Waren ze absoluut niet te spreken over.

Boccara komt er snel bij. Vergeet ook niet dat de nieuwe AD familie van hem is.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ilan Boccara

Bericht door Jinne » ma nov 26, 2012 10:52 am

Die Van Kinsbergen? Wat is die dan precies van Ilan?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ilan Boccara

Bericht door Bert » ma nov 26, 2012 10:54 am

Een oom, dacht ik.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ilan Boccara

Bericht door Marillion » ma nov 26, 2012 12:30 pm

Is verder niet zo interessant. Ik neem tenminste aan dat Frank de Boer er vooral naar kijkt of hij een waardevolle toevoeging voor het elftal is. Niet welke familiebanden hij heeft.

Zou mooi zijn als die jongen (al) goed genoeg is want die positie is wat mij betreft het grootste pijnpunt in het elftal.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ilan Boccara

Bericht door Duke » vr jan 18, 2013 12:45 pm

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

columbus
Berichten: 5349
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Ilan Boccara

Bericht door columbus » di mar 12, 2013 9:46 pm

Wat is er met deze jongen aan de hand? Werd bestempeld als zeer groot talent, schurkte al een beetje tegen Ajax 1 aan maar hij speelt zelfs niet meer bij het tweede. Geblesseerd?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ilan Boccara

Bericht door raymon » do apr 11, 2013 1:30 pm

van de vi.nl
Boccara: 'Was voor mij logisch om voor Ajax te kiezen'

10/04/2013 17:49

Ilan Boccara hoopt komend seizoen door te breken bij Ajax. De negentienjarige middenvelder kwam afgelopen zomer over van Paris Saint-Germain, maar kwam namens de Amsterdammers voorlopig tot slechts één duel in de Eredivisie: op 2 september op bezoek bij SC Heerenveen (2-2).

'Ik richt me op komend seizoen', vertelt Boccara op de clubwebsite. 'Vanaf dat moment wil ik onderdeel uitmaken van de A-selectie. Dit eerste seizoen bij Jong Ajax is heel nuttig voor mijn ontwikkeling. Het is toch een hele omschakeling na zes jaar opleiding in Frankrijk.'

'Ik probeer van iedereen iets op te pikken. Bij Ajax zijn dat bijvoorbeeld Toby Alderweireld en Christian Poulsen. Met name van Poulsen kan ik het nodige leren. Hij speelt op dezelfde positie als ik en staat altijd op de juiste plek. Dat is een kwaliteit. Daarnaast straalt hij als meest ervaren man van het team een bepaalde rust uit. Dat soort dingen sla ik allemaal op.'

Ballen afpakken
Het is duidelijk waar de kwaliteiten van Boccara liggen. 'Ballen afpakken is een soort tweede natuur van me. Ik doe het al van jongs af aan. Het is een rol die mij past. Ik moet de verdediging ontlasten en de aanval van de tegenstander zo vroeg mogelijk proberen af te breken. Dat is mijn taak. Dan helpt het om altijd een stap meer te zetten dan je tegenstander. En datzelfde geldt eigenlijk ook binnen het team. Op die manier probeer ik me te onderscheiden. Daar ligt mijn kracht.'

Boccara koos vorig jaar bewust voor Ajax, aangezien zijn kansen op speeltijd in Parijs niet florissant waren. 'Sinds de Qatar Investment Authority de club in 2011 heeft overgenomen, is de filosofie totaal veranderd. Voor spelers uit de eigen opleiding is het extreem lastig om door te breken in het eerste elftal.'

'Je moet er immers gelijk staan tussen al die gelouterde en steengoede spelers. Daarom was het voor mij een logische stap om voor Ajax te kiezen. Daar krijgt de jeugd volop de kans', vervolgt Boccara, die nog wel warme gevoelens heeft bij zijn voormalig werkgever. 'Paris Saint-Germain zit in mijn hart. Net als Ajax. Beide clubs hebben mijn leven bepaald.'

De Oranje-jeugdinternational, zijn moeder is Nederlandse en zijn vader Frans, heeft in Amsterdam nog een contract tot medio 2015.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ilan Boccara

Bericht door wimpey » vr jul 12, 2013 7:02 am

'Overbodige Boccara krijgt groen licht van technische afdeling Ajax'
Vrijdag, 12 juli 2013 om 07:07

Ilan Boccara mag van Ajax worden verhuurd, zo meldt De Telegraaf. De middenvelder heeft van directeur voetbalzaken Marc Overmars te horen gekregen dat hij deze zomer naar een tijdelijke werkgever mag uitkijken.
Boccara kwam vorig jaar zomer over van Paris Saint-Germain, maar kwam namens de Amsterdammers voorlopig tot slechts één duel in de Eredivisie: op 2 september op bezoek bij SC Heerenveen (2-2). Hij moest genoegen nemen met speelminuten in het elftal van Jong Ajax.
De Oranje-jeugdinternational, zijn moeder is Nederlandse en zijn vader Frans, heeft in Amsterdam nog een contract tot medio 2015. Enkele weken geleden werd Boccara met Bastia in verband gebracht.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ilan Boccara

Bericht door jabu » vr jul 12, 2013 7:10 am

Het zou vorig jaar een kwestie van weken zijn voordat hij zou aansluiten bij het eerste (net als Meleg). Frisse, De Dominee, Alexander wisten allemaal te melden dat hij met kop en schouders boven de rest in Jong Ajax uitstak en dat hij een verpletterende indruk maakte. Voorlopig komt hij er net als Sporkslede nog niet aan te pas. Wat is er aan de hand dat hij toch niet kan aanhaken?

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ilan Boccara

Bericht door wimpey » vr jul 12, 2013 7:42 am

Jabu schreef:Het zou vorig jaar een kwestie van weken zijn voordat hij zou aansluiten bij het eerste (net als Meleg). Frisse, De Dominee, Alexander wisten allemaal te melden dat hij met kop en schouders boven de rest in Jong Ajax uitstak en dat hij een verpletterende indruk maakte. Voorlopig komt hij er net als Sporkslede nog niet aan te pas. Wat is er aan de hand dat hij toch niet kan aanhaken?
Goede vraag. Meen me te herinneren dat hij Poulsen er wel effe uit zou spelen...

Misschien speelt ie teveel met de Franse slag. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ilan Boccara

Bericht door Marillion » vr jul 12, 2013 7:50 am

Verhuren aan een eredivisie club lijkt me een prima optie. Ik zou 'm niet te snel willen afschrijven. Spelers op zijn positie hebben wel eens wat meer tijd nodig. Maar ik had, puur op basis van de berichtgeving, verwacht dat hij wat sneller zou aanhaken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ilan Boccara

Bericht door jabu » vr jul 12, 2013 7:53 am

:smallgrin.gif: kwalijke zaak als hij er met z'n alpino naar gooit!

Jonk heeft vast een poster van Jong Oranje boven z'n bed hangen... :hypocrite.gif

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ilan Boccara

Bericht door Cruijff » vr jul 12, 2013 10:30 am

Marillion schreef:Verhuren aan een eredivisie club lijkt me een prima optie. Ik zou 'm niet te snel willen afschrijven. Spelers op zijn positie hebben wel eens wat meer tijd nodig. Maar ik had, puur op basis van de berichtgeving, verwacht dat hij wat sneller zou aanhaken.
Jabu schreef:Het zou vorig jaar een kwestie van weken zijn voordat hij zou aansluiten bij het eerste (net als Meleg). Frisse, De Dominee, Alexander wisten allemaal te melden dat hij met kop en schouders boven de rest in Jong Ajax uitstak en dat hij een verpletterende indruk maakte. Voorlopig komt hij er net als Sporkslede nog niet aan te pas. Wat is er aan de hand dat hij toch niet kan aanhaken?
Deze jongen heeft de nodige pech met blessures gehad he, dat wordt wel heel makkelijk vergeten. Daarnaast was het een ondankbare taak om in te vallen uit bij Heerenveen, een wedstrijd waar Ajax zich met 11 man al behoorlijk onder de voet liet lopen en na de rode kaart voor Serero voor een punt leek te gaan. We hadden toen een smalle selectie (erg veel afwezigen) ik was het niet eens met de invalbeurt voor Boccara. Dat is nauwelijks een kans te noemen. Had die jongen toen nou gewoon in de basis laten starten, als dat fout gaat wissel je hem na de rust, maar als het goed gaat heeft hij in het beste geval 90 minuten de kans om te laten zien wat hij kan. Misschien was hij na een goed debuut in Heerenveen gewoon blijven staan op de plek van Poulsen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ilan Boccara

Bericht door Duke » vr jul 12, 2013 11:02 am

Ik neem toch aan dat de technische staf een goed beeld van hem heeft, dat niet alleen gebaseerd zal zijn op die wedstrijd tegen Heerenveen.

Maar het uiteraard veel te vroeg om hem af te schrijven, verhuur is prima.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ilan Boccara

Bericht door Cruijff » vr jul 12, 2013 12:40 pm

Idd, ik denk dat verhuur nu het beste is voor zijn ontwikkeling. Hebben ze in Heerenveen nog een plekje voor hem? Dat lijkt me een prima club. Al is wat zuidelijker in het land misschien makkelijker aan te rijden voor familie uit Parijs.

Ik vind wel dat Ajax hem op de verkeerde manier in het diepe heeft gegooid tegen Heerenveen. Ajax was daar bezig om voor schut te gaan, Heerenveen speelde namelijk beter dan wij en dan is de enige kans die deze jongen krijgt een lastige invalbeurt. Ik vond dat Ajax met een verkeerd basiselftal aan die wedstrijd begon, als Boccara had mogen starten hadden we denk ik beter gespeeld.

Een jongen als Fabian Sporkslede heeft al meer kansen gekregen dan Ilan, dat is vreemd want in Sporkslede heb ik nog weinig kwaliteiten kunnen ontdekken en thuis tegen Utrecht hielp hij nog twee punten naar de maan.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ilan Boccara

Bericht door Jinne » do aug 22, 2013 6:23 am

NEC heeft interesse om hem te huren.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

columbus
Berichten: 5349
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Ilan Boccara

Bericht door columbus » do aug 22, 2013 12:55 pm

De ontwikkeling van deze gozer is vreemd te noemen, ligt meer aan Ajax dan aan hem denk ik.

Wordt binnengehaald als veel belovende speler, maakte zelfs zijn debuut in Ajax 1. Ik meen dat ik de Boer iets heb horen zeggen dat het talent er van afdruipt... En nu zou hij compleet uit de gratie zijn? Rare ontwikkeling. M.i. is hij echt niet minder dan wat er nu in Jong Ajax speelt...

Jongen zou aan spelen toe moeten komen dus uitlenen is dan wel de beste optie.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ilan Boccara

Bericht door Marillion » do aug 22, 2013 8:42 pm

Columbus schreef:De ontwikkeling van deze gozer is vreemd te noemen, ligt meer aan Ajax dan aan hem denk ik.

Wordt binnengehaald als veel belovende speler, maakte zelfs zijn debuut in Ajax 1. Ik meen dat ik de Boer iets heb horen zeggen dat het talent er van afdruipt... En nu zou hij compleet uit de gratie zijn? Rare ontwikkeling. M.i. is hij echt niet minder dan wat er nu in Jong Ajax speelt...

Jongen zou aan spelen toe moeten komen dus uitlenen is dan wel de beste optie.
Waarom zou dat meer aan Ajax liggen? Dat is wat mij betreft een beetje de omgekeerde wereld. Ga er maar vanuit dat Ajax hem echt wel laat spelen als hij laat zien dat hij de beste is op zijn positie. Er zullen wel redenen zijn waarom hij er niet meer bij zit.

Verhuur lijkt me prima. Op zijn leeftijd moet die jongen spelen om zich te ontwikkelen. Laat daar dan maar zien dat Ajax er naast zit en dat je wel de belofte bent die we dachten binnen te halen.
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ilan Boccara

Bericht door Demosthenes » do aug 22, 2013 10:12 pm

Ken de speler niet, maar als Ajax een buitenlander haalt, moet hij toch een meerwaarde hebben? Waaruit blijkt die meerwaarde, hij wordt niet opgesteld.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie