Ilan Boccara

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

columbus
Berichten: 5352
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Ilan Boccara

Bericht door columbus » di jan 20, 2015 9:21 pm

Ben ik ook wel erg benieuwd naar. Geloof nooit dat heimwee de enige reden is. Hij kwam als een komeet en was volgens de Boer een zeer groot talent. Na Heerenveen uit geen enkele kans meer gehad of afgedwongen. Op een gegeven moment kreeg een droeftoeter als de Kamps veel meer vertrouwen. Misschien knakt er dan toch wat ergens tussen de oortjes van een talent. Geen idee, wel erg interessant waarom de een het wel haalt en de ander niet. Ik denk overigens ook dat een beetje geluk nodig is om door te kunnen breken...

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ilan Boccara

Bericht door Mano » wo jan 21, 2015 10:20 am

zonder geluk vaart niemand goed

maar het probleem zit hem in de jaren 16 - 19
Daar kom je in de fase dat:
  • niks meer vrijblijvend is
    je ook andere interesses krijgt die je focus verstoren
    Ze meestal een terugval hebben in de stijgende lijn, waar iedereen doorheen moet.

Je bent dan al gehypt en plotseling presteer je niet meer zo goed of wordt je links en rechts ingehaald door jonkies (die vervolgens 2 jaar later hetzelfde probleem hebben)
veel vrouwelijke aandacht, vrienden die mooie uitgaansverhalen hebben. Door social media zie ook wat je mist...
Als je familie het dan ook nog zwaar heeft financieel... Moet je wel heel sterk in je schoenen staan om focus te houden op je doel.
Gooi er dan nog een blessure bij en het is klaar. dan moet je verdomd veel discipline hebben om focus te houden.

Op zulke momenten moet je een trainer/zaakwaarnemer hebben die vertrouwen in je houd en je stimuleert om focus te houden...

ik denk dus dat dat voor veel talenten te veel is. rond die leeftijd gaat het niet meer om talent maar om discipline
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ilan Boccara

Bericht door Marillion » di mar 03, 2015 3:38 pm

Contract ontbonden en dus niet alleen oud speler maar ook naar het archief.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie