Lasse Schöne

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41022
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lasse Schöne

Bericht door Marillion » wo jan 29, 2014 7:21 pm

Absoluut doen. Schone heeft zich ontwikkelt en is een zeer bruikbare speler voor Ajax. Technisch goed, met enige regelmaat een doelpunt of een assist, inzetbaar op meerdere posities en geen drama queen als hij een keertje niet speelt.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14547
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Lasse Schöne

Bericht door Mr. Ajax » wo jan 29, 2014 7:24 pm

Marillion schreef:Absoluut doen. Schone heeft zich ontwikkelt en is een zeer bruikbare speler voor Ajax. Technisch goed, met enige regelmaat een doelpunt of een assist, inzetbaar op meerdere posities en geen drama queen als hij een keertje niet speelt.

Helemaal mee eens. :biggthumpup.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11941
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Lasse Schöne

Bericht door Zuidema » wo jan 29, 2014 7:45 pm

Ook van harte mee eens. Lasse is niet direct 1 van de rapsten en qua diepgang ook niet echt geweldig, maar daar staat inderdaad heel veel goeds tegenover, zoals Marillion hierboven prima verwoordt.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33897
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Lasse Schöne

Bericht door Duke » wo jan 29, 2014 8:32 pm

Ideale prof.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: Lasse Schöne

Bericht door Rijkaard » wo jan 29, 2014 8:59 pm

Dit topic teruglezen is toch wel grappig. Als ik het zo lees kan ik alleen maar concluderen dat Schone ons, "de kenners", positief verrast heeft. Nuttige selectiespeler, te meer ook omdat hij nooit geblesseerd is of klaagt en multifunctioneel inzetbaar is. Ik ga er ook niet vanuit dat Schone een topsalaris verdient. Verlengen dus, mocht hij voorbijgestreefd worden krijg je hem altijd nog verkocht aan een middenmoter in Duitsland/Frankrijk.
Is 1995 echt zolang geleden??

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33572
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Lasse Schöne

Bericht door zeux » wo jan 29, 2014 10:24 pm

Dienstbare speler. Heel belangrijk voor een ploeg om dienstbare spelers te hebben.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

DelToro
Berichten: 1261
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Lasse Schöne

Bericht door DelToro » wo jan 29, 2014 11:31 pm

Zeker doen. Dit soort spelers zijn belangrijk voor een club als Ajax. De Eredivisie telt bijna geen spelers meer van 25+ die een meerwaarde kunnen zijn voor een topclub. Gelukkig hebben wij er twee: Schöne en Moisander. Ik geloof dat deze spelers belangrijk zijn voor de stabiliteit van het team. Ze verzaken zo goed als nooit en raken niet snel in paniek.

Daarnaast, dat heeft weinig met zijn voetbalkwaliteiten te maken, vind ik hem een prettige persoonlijkheid hebben. Van dat soort spelers heeft Ajax er momenteel vrij veel gelukkig, maar dat wil ik graag zo houden. Jongens Schöne, Boilesen, Fischer, Blind. Moisander, Klaassen, Veltman en De Jong, ze zijn misschien niet zo sprankelend als Zlatan (maar ja, wie is dat wel?), maar ik heb ze toch erg graag in het team. Veel liever dan bijvoorbeeld jongens als Willems of Maher. Ze ogen stabiel en zeggen zo nu en dan zelfs zinnige dingen.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Lasse Schöne

Bericht door Pride of Amsterdam » do jan 30, 2014 1:37 pm

Interessante discussie... voor een ander topic.

Lasse!! Topgozer. Zeurt niet, en zeer gevaarlijk met spelhervattingen. Graag verlengen.
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Lasse Schöne

Bericht door Ajaciedjuh » do feb 20, 2014 10:30 pm

@AFCAjax: Waarschijnlijk is de blessure van Schöne letsel aan de voorste enkelband van de linkervoet. Nader onderzoek volgt vrijdag.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Lasse Schöne

Bericht door Yopi » do feb 20, 2014 11:37 pm

Zuur. We gaan hem missen.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Lasse Schöne

Bericht door Demosthenes » vr feb 21, 2014 12:08 am

Yopi schreef:Zuur. We gaan hem missen.
Ooit werd er bij Ajax gereageerd in de zin als: "De rechtsbuiten van het tweede speelt zondag". Nu missen we de transfervrije speler van NEC. Een excuus voor een volgende domper? AZ heeft ook vanavond moeten spelen, een uitwedstrijd, AZ zal wel worden verslagen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

GangstaRiB
Berichten: 16863
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Lasse Schöne

Bericht door GangstaRiB » vr feb 21, 2014 8:13 am

Demosthenes schreef:
Yopi schreef:Zuur. We gaan hem missen.
Ooit werd er bij Ajax gereageerd in de zin als: "De rechtsbuiten van het tweede speelt zondag". Nu missen we de transfervrije speler van NEC. Een excuus voor een volgende domper? AZ heeft ook vanavond moeten spelen, een uitwedstrijd, AZ zal wel worden verslagen.
Schöne is de kurk waar Ajax op drijft. Sad but true.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Lasse Schöne

Bericht door Demosthenes » vr feb 21, 2014 8:29 am

GangstaRiB schreef:
Demosthenes schreef:
Yopi schreef:Zuur. We gaan hem missen.
Ooit werd er bij Ajax gereageerd in de zin als: "De rechtsbuiten van het tweede speelt zondag". Nu missen we de transfervrije speler van NEC. Een excuus voor een volgende domper? AZ heeft ook vanavond moeten spelen, een uitwedstrijd, AZ zal wel worden verslagen.
Schöne is de kurk waar Ajax op drijft. Sad but true.
Ajax is gisteren verzopen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Lasse Schöne

Bericht door InnerHarbour » vr feb 21, 2014 8:38 am

Ajax verliest en ik zie onze forumzuurpruim weer overal opduiken, gaat het goed zie je hem nauwelijks. :smallgrin.gif:
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Lasse Schöne

Bericht door Demosthenes » vr feb 21, 2014 9:11 am

InnerHarbour schreef:Ajax verliest en ik zie onze forumzuurpruim weer overal opduiken, gaat het goed zie je hem nauwelijks. :smallgrin.gif:
Weer zo'n inhoudelijke bijdrage over iemand die je niet kent, alles ervoor over om maar niet over voetbal te schrijven? Dit keer geen lange zin, volhouden bij het spellen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33897
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Lasse Schöne

Bericht door Duke » vr feb 21, 2014 9:13 am

Schöne is één van de weinige spelers die in vorm was de afgelopen weken. Maar ik ben met de vorige sprekers eens dat het veelzeggend is voor het huidige Ajax dat een dergelijke speler zo gemist wordt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41022
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lasse Schöne

Bericht door Marillion » vr feb 21, 2014 2:48 pm

Iemand al wat opgevangen over de status van zijn blessure? Ik neem aan dat hij zondag niet beschikbaar is. Maar volgende week zondag zie ik hem graag op het veld tijdens de klassieker.

Update:
Ajax: enkelbandletsel, geen botschade voor Schone, maandag meer duidelijk over hersteltijd

21 februari 2014 - Ajax.nl

Lasse Schöne viel donderdagavond tegen FC Salzburg met enkelblessure uit tijdens de warming-up. Een bezoek aan het ziekenhuis heeft vrijdag bevestigd wat eerder al was geconstateerd. De 27-jarige Deen kampt met letsel aan de enkelband van zijn linkerenkel. Er is geen botschade geconstateerd. Schöne mist zondag sowieso de ontmoeting met AZ. Maandag wordt duidelijk hoe lang Schöne uit de roulatie zal zijn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33897
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Lasse Schöne

Bericht door Duke » ma mar 31, 2014 2:45 pm

Uit de archieven van AT:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Is mijn Laurent Delorge deja-vu ten onrechte, AT?
Blijkbaar wel! Al zegt het misschien ook iets over de staat van het Nederlandse voetbal in het algemeen, en dat van Ajax in het bijzonder dat Schöne inmiddels een dragende speler is geworden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Lasse Schöne

Bericht door Jöhnk » ma mar 31, 2014 3:04 pm

Hij is vooral belangrijk met zijn goals en assists, en die zijn vaak van goede kwaliteit. Zo'n vrije trap zoals tegen AZ was er tien jaar geleden ook in gegaan.

Schöne is een laatbloeier, een beetje te vergelijken met Kenneth Perez. Al bloeide Perez nog wat later en had hij last van diva gedrag.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Lasse Schöne

Bericht door Jöhnk » do apr 03, 2014 10:52 am

De Boer op persconferentie: we zijn heel tevreden over Schöne, maar contractverlenging is nicht im Frage want hij ligt nog een jaar vast.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13799
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Lasse Schöne

Bericht door Jinne » do apr 03, 2014 10:59 am

Als hij nog maar een jaar te gaan heeft is contractverlenging toch juist wel im Frage?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

De Dominee
Berichten: 5919
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Lasse Schöne

Bericht door De Dominee » do apr 03, 2014 11:03 am

Lijkt me ook. Dat wordt dus een (transfervrij) vertrek ergens in de komende transferperiodes.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Lasse Schöne

Bericht door Demosthenes » do apr 03, 2014 11:39 am

De Dominee schreef:Lijkt me ook. Dat wordt dus een (transfervrij) vertrek ergens in de komende transferperiodes.
Zo kan die uitspraak worden gelezen, maar het TH gaat over de contracten? FdB zit daar niet altijd meer in. Spelers met een contract voor nog een jaar, krijgen van het TH toch de keuze tussen bijtekenen of verkocht worden?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Lasse Schöne

Bericht door Demosthenes » za apr 05, 2014 9:15 am

Nogmaals FdB, zie AS
Schöne mag eventueel transfervrij weg
BvdPloeg, 5-04-2014 09:24, 1471 views, Noord-Hollands Dagblad |
Krijg 50 euro cadeau als je nu gaat wedden.
AJAX COULANT - Frank de Boer en Ajax hebben geen haast met het verlengen van het contract van Lasse Schöne en nu blijkt waarom. De 27-jarige Deen heeft nog één jaar een contract en Ajax wil hem na volgend seizoen best transfervrij laten vertrekken als hij straks 28 is en nog een stap kan maken.

Dat alles omdat Schöne transfervrij werd aangetrokken en Ajax niet per se iets aan hem hoeft te verdienen. 'Als hij blijft, heeft Lasse in totaal drie jaar voor ons gespeeld', legt De Boer uit in het Noord-Hollands Dagblad. 'Mocht hij dan naar het buitenland gaan, dan geven we hem een stevige handdruk. Hij heeft ons geen geld gekost en geen opleiding bij ons genoten. Dus je hoeft er geen kosten uit te halen. Dan zijn wij superblij, voor hem en voor ons.'

Een transfervrij vooruitzicht is voor Schöne natuurlijk positief, maar het wil niet zeggen dat Ajax helemaal geen poging gaat wagen om de spelmaker langer te binden. Schöne is vooral in zijn tweede seizoen zeer beslissend voor Ajax en dus gaf De Boer al aan dat Marc Overmars aan de bak moet. Zelf benadrukte Schöne dat hij graag bij Ajax wil blijven. Ajax denkt echter wel na en wil best een uitzondering maken voor Schöne. Normaal gesproken moeten spelers met een eenjarig contract verlengen, anders komen ze op de bank terecht.
Kan me voorstellen dat voor de doorstroming het nodig is dat spelers vertrekken, anders heeft het geen zin veel jonge spelers te halen. Een transfersom vragen is niet zo vreemd, dat hoeven geen miljoenen te zijn, maar de verdienste van Schöne is ook niet zo groot dat hij na jarenlange inzet voor Ajax een (vrije) transfer verdiend heeft. Ajax wordt misschien wel erg jong als de 28-jarigen weg mogen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Lasse Schöne

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za apr 05, 2014 10:21 am

Ze gaan toch nog een poging doen hem langer aan ons te binden?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie