Jasper Cillessen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Jasper Cillessen

Bericht door Ramona » ma aug 29, 2011 8:09 am

Mods 'moeten' 't draadje evt. nog maar sluiten, aangezien Jasper vandaag nog gekeurd gaat worden, maar ik vond het 'n mooi begin van... :blush.gif:



Cillessen heeft zin in Amsterdams avontuur

Auteur: door Danny van den Broek | zondag 28 augustus 2011 | 18:19 | Laatst bijgewerkt op: maandag 29 augustus 2011 | 07:58

Afbeelding
Jasper Cillessen met de stadionlampen van De Goffert op de achtergrond.
foto Broer van den Boom



NIJMEGEN - Jasper Cillessen kijkt uit naar nieuwe avontuur bij Ajax. "Dat is toch de top van Nederland!" Maar er wacht nog een concurrentiestrijd met Kenneth Vermeer. "Die stond vrijdag tegen Vitesse trouwens verschrikkelijk goed te keepen, zeg. Ik reken op een goede samenwerking, zodat we elkaar naar een hoger plan tillen. En de beste speelt."




Vrijdag om kwart over vier hoorde de doelman van zijn zaakwaarnemer dat NEC hem verkocht had aan Ajax. Drie minuten later kreeg hij zijn trainer aan de lijn. "Alex Pastoor feliciteerde me. En zei daarna dat ik niet meer bij de selectie zat. Dat was part of the deal. Klinkt gek, maar ergens baalde ik. Die laatste wedstrijd tegen Heracles wilde ik dolgraag spelen. Ik was er klaar voor. Topfit. Het koppie was leeg."

Zijn broer Thomas heeft dinsdag 27 september al vrij genomen. "Speelt Ajax uit tegen Real Madrid in de Champions League. Een jaar geleden wees ik naar de lampen van De Goffert. Daar wilde ik spelen. En nu sta ik over vijf weken in Bernabeu voor ruim 80.000 toeschouwers. Het gaat snel, hè."

Lees het complete interview met Jasper Cillessen in De Gelderlander van maandag 29 augustus.

Bekijk hier het interview van Cillessen met de NOS:


Heeeel veel succes, Jasper! :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 29, 2011 11:30 am

Jasper, welkom en succes, dat we van je mogen genieten bij de mooiste club van de wereld! :ajaxscarf.gif: :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Lionel » ma aug 29, 2011 2:06 pm

Succes! Ik ben benieuwd.
IK GELOOF!!!!!!

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Ronald! » ma aug 29, 2011 2:58 pm

Ben ook benieuwd. Iets doet me vermoeden dat Jasper over een jaar ontevreden op de bank zal zitten en naar een andere club wil gaan om meer aan spelen toe te komen. We gaan het zien. Succes!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Dubbel » ma aug 29, 2011 3:42 pm

Kwa keepersstijl en persoonlijkheid een beetje een Hans Galjé-achtige aankoop. Hopelijk heeft Jasper wel het gif om te slagen bij Ajax. Hij gaat dus de Beker keepen en dan moet hij het laten zien. Veel geluk! :bryan.gif:

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door wimpey » ma aug 29, 2011 7:17 pm

Ronald! schreef:Ben ook benieuwd. Iets doet me vermoeden dat Jasper over een jaar ontevreden op de bank zal zitten en naar een andere club wil gaan om meer aan spelen toe te komen. We gaan het zien. Succes!
Je lapt geen 3 miljoen voor een 2e keeper, lijkt me.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Michael_B » di aug 30, 2011 9:05 am


Afbeelding

30 augustus 2011
Ajax en NEC hebben de transfer van Jasper Cillessen afgerond. De doelman heeft een contract getekend in Amsterdam met een looptijd van vijf seizoenen, tot en met 30 juni 2016. De overgang is per direct. De keeper traint dinsdagochtend (open training) gelijk met de selectie mee.
Jasper Cillessen zal met rugnummer 22 aan de Ajax-selectie worden toegevoegd. Aanvankelijk kreeg hij van Ajax rugnummer 12, maar de vader van de doelman wist dat nummer 22 voor zijn zoon een speciale betekenis heeft en vroeg of dat nog vrij was. Cillessen licht desgevraagd zijn band met het nummer toe: ,,Ik ben geboren op de 22ste, ik heb vorig jaar bij NEC mijn debuut gemaakt met nummer 22 en toen ik bij het Nederlands team zat, had ik ook nummer 22. Bovendien ben ik 22 jaar.”

Binnen een jaar maakt de geboren Groesbeker de stap zijn van debuut bij NEC naar een transfer naar Ajax. Als keeper van NEC speelde hij twee maal tégen Ajax. ,,Ajax is natuurlijk een aparte club om tegen te spelen. Als speler van NEC wil je er alles aan doen om Ajax geen kampioen te maken, want je wil niet aan het einde van het seizoen horen dat Ajax door jou kampioen is geworden. Als speler van Ajax is dat nu natuurlijk helemaal anders!”

Afbeelding
Jasper Cillessen zet zijn handtekening onder een vijfjarig contract.

Om een basisspeler van Ajax te worden moet hij de strijd aan met Kenneth Vermeer, die in principe de eerste keeper blijft, aldus Frank de Boer die blij is met de komst van Cillessen: ,,We willen drie gelijkwaardige keepers in de selectie. Dat dat nodig is, hebben we vorig seizoen gezien toen Stekelenburg geblesseerd raakte. Kenneth Vermeer heeft toen een groot gedeelte gekeept. Het is de afgelopen zeven jaar niet voorgekomen dat een keeper alle duels speelde. Natuurlijk hebben we Marco Bizot ook. Dit seizoen is hij aan Cambuur Leeuwarden verhuurd en we zijn tevreden over zijn ontwikkeling. Maar hij is nog niet op het niveau dat hij gelijkwaardig is aan Vermeer. Kenneth is in principe onze eerste doelman. Het is niet zo dat een foutje hem direct zijn kop zal kosten.”

Maar Cillessen gaat de uitdaging graag aan. ,,Ik denk dat ik met Kenneth Vermeer een mooie en spannende strijd zal voeren om eerste keeper te worden. We zullen allebei onze stinkende best doen om de eerste keeper te zijn.”

En dan hoopt hij dat hij in een thuisduel van Ajax mag debuteren. ,,Net als toen ik vorig jaar (op 28 augustus 2010, red.) mijn debuut voor NEC maakte tegen sc Heerenveen. Dat was prachtig. Toen we met NEC tegen Ajax in de ArenA speelde, waren er vanwege de hevige sneeuwval weinig mensen. Dat was wel jammer. Maar het lijkt me prachtig om als Ajacied in de ArenA te spelen”

Tekst en foto’s : Ajax.nl
http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief ... sen-af.htm
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 30, 2011 11:25 am

http://www.ajax.nl/Ajax-TV/Cilessen-Hele-mooie-stap.htm

Tevens ook meteen een tijger op de tribune voor AjaxLife :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Jasper Cillessen

Bericht door El Clavo » di aug 30, 2011 12:59 pm

Kolere zeg, gaan ze daar nou al beginnen met die irritante reclames voordat een filmpje begint. Bloedirritant.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Lionel » di aug 30, 2011 4:43 pm

Zwaar kut inderdaad!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Duke » di aug 30, 2011 6:49 pm

Ach, toch nog gelukt? Was te verwachten natuurlijk. Succes Jasper! :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Ramona » vr sep 09, 2011 1:22 pm

Iemand iets meegekregen van hem tijdens trainingen?

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Banjavi » vr sep 09, 2011 2:47 pm

Waarschijnlijk stond hij op het doel bij de trainingen.. :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Ramona » vr sep 09, 2011 2:56 pm

Met ongetwijfeld katachtige reddingen. Ok. Nice! :headbang.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Banjavi » za sep 10, 2011 12:35 am

Verwacht nou maar niet dat hij de komende tijd bij Ajax in de basis staat... wellicht een beetje onbelangrijke wedstrijden, maar verder zit hij op de bank en komt er vanzelf een betere keeper tevoorschijn.

Hij heeft zelf voor het geld gekozen.. prima... cariëre naar de klote... doet er niet toe... als hij maar money krijgt.

Best... heb geen medelijden met hem als het mislukt... vind het dan wel weer aardig als het hem wel lukt bij Ajax, maar heb er niet zoveel vertrouwen in... Ajax kennende.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Ajaciedjuh » za sep 10, 2011 9:07 am

Dinsdag over 1 week maakt hij zijn debuut. Bekerwedstrijd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Ramona » za sep 10, 2011 1:19 pm

Yep, I know...maar ik dacht dat er hier wel mensen naar een training zouden gaan ofzo... :)

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door mattie » zo sep 11, 2011 4:51 am

ik zag Vermeer bij een corner toch aardig onder de bal doorgaan.. heeft volgens mij toch met je lengte te maken.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door 999 » zo sep 11, 2011 7:35 am

Net alsof Stekelenburg nooit aardig onder en bal is door gegaan bij een corner.In 99,9% van de gevallen heeft het met timing ( inschatting ) te maken en positioneel goed staan.Maar ook met de mensen die voor je neus staan ..

Cillessen is net 5 cm groter.Die bal ging 40 cm te hoog.Ook Cillessen zou als ie de verkeerde inschatting maakt een trapje nodig hebben gehad.Maar goed, de beste moet keepen.Zet Cillessen maar op doel, maar niet zeuren als blijkt dat hij er nog lang niet klaar voor is .. Daarbij staat onze achterhoede voor de zoveelste keer op rij weer lekker te klooien en laten het toe dat spelers van de tegenpartij wel heel makelijk hun doelpuntjes kunnen maken ..

Overgens is Jeroentje 196 cm en ik hoef denk ik niet te zeggen hoeveel keer die onder de bal is doorgegaan bij een corner ..

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door InnerHarbour » zo sep 11, 2011 8:08 am

Best wel grappig hoe je die te kleine en te onrustige Vermeer maar blijft verdedigen door te roepen dat Stekelenburg ook wel eens onder een bal doorging Voetske. Elke keeper doet dat natuurlijk wel eens alleen de huidige op op regelmatige basis.

Vermeer bewijst nu voor de derde periode dat hij gewoon niet goed genoeg is voor Ajax waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik veel meer vertrouwen heb in Cillessen
YNWA

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Jasper Cillessen

Bericht door WP_Legend » zo sep 11, 2011 8:53 am

Als Kenneth zo door blijft keepen dan zal Jappie snel genoeg op doel komen om te laten zien wat hij kan!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door 999 » zo sep 11, 2011 9:46 am

InnerHarbour schreef:Best wel grappig hoe je die te kleine en te onrustige Vermeer maar blijft verdedigen door te roepen dat Stekelenburg ook wel eens onder een bal doorging Voetske. Elke keeper doet dat natuurlijk wel eens alleen de huidige op op regelmatige basis.

Vermeer bewijst nu voor de derde periode dat hij gewoon niet goed genoeg is voor Ajax waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik veel meer vertrouwen heb in Cillessen
Ik verdedig niemand IH ( nee ben niet boos :smallgrin.gif: ) maar de stelling dat Vermeer te klein is en daardoor onder de bal doorgaat bij corners deel ik niet.Als dat de maatstaf is, die lengte, dan kun je ( schat ik ) zo'n 50% van alle keepers, waaronder ook veel toppers zitten, op non-aktief gaan zetten ..

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Duke » vr sep 16, 2011 9:48 pm

Cillessen eerste keus bij Ajax in bekertoernooi

Jasper Cillessen krijgt komend seizoen bij Ajax de zogenaamde Sander Boschker-rol. De eind augustus van NEC overgenomen sluitpost is tijdens het KNVB-bekertoernooi de eerste keus van trainer Frank de Boer, die in de competitie en Champions League doet op eerste keeper Kenneth Vermeer.

Dat heeft Cillessen vanavond gezegd voor de camera van Eredivisie Live. De tweede doelman van Ajax nam afscheid van het publiek in Nijmegen in de rust van NEC - NAC. Cillessen debuteert zodoende volgende week bij de Amsterdammers in het KNVB-bekerduel met eerste-divisieclub MVV.

Daarmee kiest Frank de Boer voor dezelfde situatie als vorig seizoen bij FC Twente. Toen verving routinier Sander Boschker in het bekertoernooi bij de Tukkers eerste keus Boris Mihailov.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jasper Cillessen

Bericht door LucaS » za sep 17, 2011 9:00 am

MVV? Ajax speelt toch tegen Noordwijk?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Ramona » wo sep 21, 2011 4:53 pm

Cillessen wil goede eerste indruk maken


Afbeelding


20 september 2011

Jasper Cillessen staat aan de vooravond van zijn debuut in Ajax 1. IJs en weder dienende speelt de doelman woensdag in de bekerwedstrijd bij Noordwijk. ,,Dit is voor mij een zeer belangrijk duel. Je kan namelijk maar een keer een eerste indruk maken.”

Dan is het podium waarop hij zijn debuut maakt gelijk eentje waar hij wat recht heeft te zetten. De doelman bewaart namelijk slechte herinneringen aan de KNVB beker, omdat hij vorig seizoen met NEC al na een rondje werd uitgeschakeld door FC Dordrecht. ,,Ik hoop dat ik nu wel de eerste ronde overleef”, stelt hij. ,,Het gevoel is goed. Ik heb net na de training bewust nog wat extra gewerkt om een nóg beter gevoel te krijgen. Ik ben hier bij Ajax goed opgevangen en voel me prettig.”

Gespannen is hij niet. Eigenlijk nooit voor een wedstrijd. Ook niet als dat nou toevallig zijn debuut voor Ajax 1 is. ,,Het is natuurlijk niet zo dat ik opeens voor de leeuwen word gegooid”, aldus de van NEC overgekomen keeper waar hij vorig seizoen 31 competitieduels keepte. ,,Ik heb alleen een ander shirtje aan.”

Afbeelding
Jasper Cillessen gaat op de training tot het uiterste.


In dat andere shirt zal hij Noordwijk moeten kloppen, een club die hij toevallig vorig jaar aan het werk heeft gezien. ,,Ik heb ze als supporter van De Treffers gezien, ik meen in de tweede ronde van het bekertoernooi. Die won Noordwijk.” Dat zal hem en Ajax woensdag hopelijk niet gebeuren. Voor een keeper is zo’n wedstrijd niet eenvoudig. ,,Je weet dat je, als het goed is, maar drie ballen krijgt, misschien minder; maar die moet je wel alle drie hebben. Dit is voor mij een zeer belangrijk duel. Je kan namelijk maar een keer een eerste indruk maken. En die moet goed zijn. Ik moet mij focussen, scherp zijn.”

Afgelopen week zat de 22-jarige Groesbeker voor het eerst in zijn carrière bij de wedstrijdselectie bij een Champions Leagueduel. ,,Dat was wel een dubbel gevoel. Want de ambiance was zó mooi, maar ik mocht niets doen, alleen op de bank zitten. Ik wíl spelen. Ik weet dat Kenneth Vermeer er alleen bij een rode kaart of blessure uit zal gaan en dat wens je niemand toe. Dat is het lot van een keeper; een speler wordt bij een mindere wedstrijd wel gewisseld maar een keeper niet zo snel. Nou doet Kenneth het overigens ook heel goed. Ik moet op de training zorgen dat ik beter word dan hij.” Zodat trainer Frank de Boer niet onder hem uit kan. Woensdagavond krijgt Cillessen zijn eerste echte kans en dan probeert hij de beste eerste indruk te maken die mogelijk is.

Noordwijk - Ajax begint woensdagavond om 18:45 uur en is te zien op Eredivisie Live.


Tekst: Ajax.nl
Foto’s: Ajax.nl/Louis van de Vuurst (kopfoto) en Ajax.nl (middelste foto)



Succes! :biggthumpup.gif:

Plaats reactie