Kolbeinn Sigthórsson

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Yopi » di dec 09, 2014 6:28 pm

Zuidema schreef:
Duke schreef:Het is officieel, Kolbeinn heeft met een jaar verlengd, tot juli 2016.
Fijn. Het was al een klotedag. Dan kan dit er ook nog wel bij. Bedankt, Ajax. :1evil.gif:
Milik en Zivkovic zijn/worden beter, Zuidema. Daar is geen houden aan. :aai.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Marillion » di dec 09, 2014 7:01 pm

Des te opmerkelijker is toch deze verlenging?

Het lijkt me niet onredelijk om te verwachten dat Zivkovic na de winterstop gaat aansluiten. Daarmee is er bij Jong Ajax ook weer ruimte voor spelers als Hendriks. Bij het eerste elftal hebben we dan echt opties genoeg als het om de aanval gaat. Fischer komt ook nog terug.

De enige reden die ik kan bedenken is dat men wil proberen om een transfersom veilig te stellen. Nou, daar gaan we echt de hoofdprijs niet mee binnenhalen hoor. Ik zou gewoon het contract laten aflopen, hem bedanken voor zijn inzet en volgende seizoen verder gaan zonder hem.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Zuidema » di dec 09, 2014 7:09 pm

Yopi schreef: Milik en Zivkovic zijn/worden beter, Zuidema. Daar is geen houden aan. :aai.gif:
Dat zal 99,99% van de mensheid op een gegeven moment ook wel vinden. Alleen is er 1 persoon die beslist en die blijkt bijzonder koppig en zeer gecharmeerd te zijn van mijn IJslandse vrind.

Wat zou hierbij voor Ajax de afweging zijn geweest? Sigi nog een half jaar bij Ajax houden als een overbruggingsperiode voor Zivkovic? Totdat deze serieus op de deur klopt van het Vlaggenschip? En daarna Sigi proberen te verpatsen met de afkoopsom van een seizoentje? Ik vrees dat er in dat geval nog een hoop etalagewedstrijden aan zitten te komen. En de clubs staan al niet bepaald in rijen van 3 voor de deur. Zelfs degradatiekandidaten in de PL laten de gifbeker kennelijk liever aan zich voorbij gaan. Wie legt Frank trouwens eens uit dat je Sigi juist niet in de etalage moet zetten om hem te kunnen verkopen? Laat al die verborgen gebreken maar fijn verborgen blijven voor potentiele kopers.

En wat zijn eigenlijk de toezeggingen naar Zivkovic geweest? Een half jaar sudderen in JA? Of is dat nu uitgebreid naar een jaar, omdat zijn werkattitude Frank nog niet bevalt? Dat kan op zich terecht zijn, maar het is buiten hoe apart gebakje Zivkovic dit zelf gaat hendelen, ook wel een vrij slecht signaal naar andere externe talenten. Sinkgraven, die we kennelijk moeten en zullen kopen, twijfelt bijvoorbeeld al openlijk over een overstap naar Ajax, omdat hij ziet hoe er met Zivkovic wordt omgesprongen. Frank zit niet voor niets al drempelverlagend te filosoferen over verhuur van Sinkgraven naar H'veen als ze hem hebben aangetrokken.

Verder geloof ik niet dat een ratrace tussen deze 3 spitsen goed zal werken. Het lijken me stuk voor stuk jongens die vooral floreren bij het rotsvaste vertrouwen van de coach.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door GangstaRiB » di dec 09, 2014 9:29 pm

Ik snap het wel. De Boer en Overmars vonden hem het ei van Columbus in de aanloop naar dit seizoen. Kolbeinn was ineens de gedroomde Ajaxspits, dus is het logisch. :smallgrin.gif:

Maar goed, wie weet speelt er wel wat anders. Misschien gaat Milik weer terug naar Duitsland, misschien heeft Zivkovic toch nog een jaartje extra nodig.. Maar voor de specifieke kwaliteiten van Kolbeinn hoef je het niet te doen.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Yopi » di dec 09, 2014 10:31 pm

GangstaRiB schreef:Misschien gaat Milik weer terug naar Duitsland
Daar zitten ze te springen om stukadoors. :hypocrite.gif:

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Mano » wo dec 10, 2014 12:30 pm

Sig is in ieder geval een poos uit de roulatie dus het moment voor Milik om te bewijzen dat hij onomstreden is.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Giacomo Puccini » wo dec 10, 2014 11:36 pm

Milik heeft al lang bewezen dat hij onomstreden is. Drie niveaus beter dan onze Ijslandse vriend, die we hopelijk nooit meer bij Ajax in actie zien.
Ajax!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do dec 11, 2014 10:24 pm

Milik onomstreden? Dan moet ie écht wat aan zijn rechterbeen doen. En niet proberen een bal op enkelhoogte in het doel te koppen maar te schieten (denk aan die kans de eerste helft, gisteravond)

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Zuidema » do dec 18, 2014 7:47 am

Zuidema schreef: Wat zou hierbij voor Ajax de afweging zijn geweest? Sigi nog een half jaar bij Ajax houden als een overbruggingsperiode voor Zivkovic? Totdat deze serieus op de deur klopt van het Vlaggenschip? En daarna Sigi proberen te verpatsen met de afkoopsom van een seizoentje?

Kennelijk wel dus. Want FdB gisteren in het AD:

De Boer wil Sigthórsson pas in zomer kwijt

Frank de Boer wil Kolbeinn Sigthórsson niet in de winter, maar in de zomer van 2015 pas kwijt. Dat zegt hij donderdagochtend in het Algemeen Dagblad. De reden is dat Richairo Zivkovic in de ogen van de hoofdtrainer van Ajax nog niet klaar is voor veel minuten in het eerste elftal.

'Ideaal zou zijn als hij van de zomer wordt verkocht', aldus De Boer in de ochtendkrant. 'Nu is zijn opvolger Zivkovic er nog niet klaar voor.' De uitspraken zijn opvallend omdat velen er vanuit gingen dat de IJslander nadrukkelijk in de etalage werd gezet om zo snel mogelijk van de hand te worden gedaan. Hij kampt momenteel met een blessure, waardoor Zivkovic zijn debuut in zowel de Champions League als in de Eredivisie voor Ajax mocht maken.
Bron: AN

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door zeux » za jan 03, 2015 10:12 am

QPR en Lille zouden zich officieel hebben gemeld bij Ajax ( bron nusport)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Yopi » za jan 03, 2015 10:45 am

Tja, er kan een bod komen dat Ajax niet mag weigeren. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Ajaciedjuh » za jan 03, 2015 11:12 am

Ik zou hen niet laten gaan. We gaan Kolbeinn dit seizoen nog hard nodig hebben.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Jinne » za jan 03, 2015 11:31 am

Waarvoor dan?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Ajaciedjuh » za jan 03, 2015 4:38 pm

Milik zal nog veel pieken, maar ook dalen kennen. Niet voor niks geeft hij aan dat hij vermoeid is en blij met de winterstop. Dan is het wel lekker om een spits achter de hand te hebben. Zeker 1 die in vele belangrijke wedstrijden heeft gescoord en kampioenschappen heeft meegemaakt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Yopi » za jan 03, 2015 5:08 pm

El Ghazi kan ook in de spits spelen, denk ik. En El Azouzzi komt eraan.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Cruijff » za jan 03, 2015 5:41 pm

El Azzouzi ontwikkelt zich de laatste tijd spectaculair, maar hij is wel gewoon 5 maanden ouder dan Zivkovic.

Ik ben benieuwd wat Ajax precies met die jongen van plan is. In ieder geval wel een goede zaak dat hij voor ruim 5 jaar onder contract ligt.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Mano » wo jan 14, 2015 9:23 am

Lille serieus voor Sigthorsson

Door Mike Verweij
De interesse van OSC Lille in Kolbeinn Sigthorsson neemt steeds serieuzere vormen aan. De Franse Ligue 1-club bracht bij Ajax een officieel bod uit op de IJslander.

Dat bedrag kwam nog niet in de buurt van de som, die de landskampioen voor ogen heeft.
Bovendien moeten de Amsterdammers nog beslissen of ze Sigthorsson deze winter überhaupt willen verkopen en Richairo Zivkovic al goed genoeg is voor de rol van reservespits achter Arek Milik.
„Ik heb geen veto, maar wel een heel belangrijke stem”, zei Frank de Boer desgevraagd in Qatar.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Rutger
Berichten: 215
Lid geworden op: wo nov 02, 2011 2:13 pm
Locatie: Assen

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Rutger » wo jan 14, 2015 9:24 am

Olympique Lyon zou interesse hebben in Sightorsson, maar het bod zou te laag zijn voor Ajax volgens de Telegraaf :confused.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47907
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door peter » wo jan 14, 2015 9:43 am

OSC Lille dus. Het is toch beter voor alle partijen als dit nog even rond komt. Ik snap dat Frank de Boer nog helemaal lyrisch over die jongen is, maar dat is nu wel een keertje klaar.

wimpey
Berichten: 51828
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door wimpey » wo jan 14, 2015 9:45 am

FdB laat Sig nu echt niet gaan.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Ajaciedjuh » wo jan 14, 2015 10:25 am

Ik zou hem ook nog niet laten gaan. Prima backup voor Milik. Eerst moet Milik constant worden en zich verder ontwikkelen. Volgend jaar kan Zivkovic zich achter Milik verder ontwikkelen als 2e spits.

Mocht Milik onverwachts een blessure oplopen, dan kan Zivkovic niet continue de eerste spits zijn.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51828
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door wimpey » wo jan 14, 2015 10:35 am

Ik ben dat met je eens. Bovendien scoorde Sig als pinch hitter een rits belangrijke goals vorig seizoen. Tegen Groningen en de kakkies bijv.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Marillion » wo jan 14, 2015 10:54 am

Dit jaar is dat al een stuk minder. Nu Zivkovic de aansluiting lijkt te maken zou ik geen problemen hebben met een transfer. Kan er bij Jong Ajax weer een ander speeltijd pakken. We hebben (jonge) aanvallers zat.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Alexander » wo jan 14, 2015 11:47 am

Eens met Marillion. Blij zijn als je die jongen voor een redelijk bedrag kan slijten. Zivko laten doorstromen en in Jong weer nieuwe talenten de kans geven. We hebben met Kishna en Fisher opties in de spits genoeg.

wimpey
Berichten: 51828
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door wimpey » wo jan 14, 2015 11:50 am

Alexander schreef:Eens met Marillion. Blij zijn als je die jongen voor een redelijk bedrag kan slijten. Zivko laten doorstromen en in Jong weer nieuwe talenten de kans geven. We hebben met Kishna en Fisher opties in de spits genoeg.
Frank zal rekenen in goals voor de 2e seizoenshelft. Pak 'm beet 5. Krijgt ie die goals (wellicht op cruciale momenten) ook wanneer ie Sig niet meer heeft. Dat zal de afweging zijn. Plus: Sig laten gaan, haal je dan een vervanger voor de korte termijn?

Ik lees dat Eto'o alweer vertrekt bij Everton. Gaat naar Samp. Misschien is dat wat voor Ajax! :hypocrite.gif:

Plaats reactie