Kolbeinn Sigthórsson

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51975
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door wimpey » do jan 30, 2014 11:20 am

Mr. Ajax schreef: Huntelaar heeft het net zo goed 'gered' als Dembele hoor... Heeft het zelfs beter gedaan dan Dembele naar mijn mening.
Bij S04. Bij RM en Milan was het 3 * niks.

Dembélé heeft zich via Fulham opgewerkt, stijgende lijn. Bij KJH: dalende lijn.

Bij Assaidi, Ruiz e.c.: sterk dalende lijn. Zo'n verhuur betekent natuurlijk dat je rijp bent voor de kliko van de club die je verhuurt.

Lionel
Berichten: 47490
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Lionel » do jan 30, 2014 11:21 am

Na Real Madrid gaat het sowieso nooit beter worden. Ozil is volgens deze theorie ook mislukt...
IK GELOOF!!!!!!

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Rijkaard » do jan 30, 2014 11:28 am

En je kan moeilijk beweren dat KJH gestopt is met scoren toen hij weg ging bij Ajax. Hij scoort overal, ook bij het NL elftal bijvoorbeeld waar zijn statistieken gewoon goed zijn. KJH is geen wereldtopper maar puur als spits natuurlijk ook zeker geen middelmaat!
Is 1995 echt zolang geleden??

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Monkey Tonk » do jan 30, 2014 11:34 am

Le T. schreef:
Lichaamsbouw telt ook mee, maar het is ook gewoon de 'oog-voetcoördinatie.
Het idee achter de methode is dat je zo'n beweging leert maken met de blik vooruit; niet op de bal. Practice makes perfect.

Sig begint met een grote achterstand (niet zo gek als je in IJsland opgroeit), maar dat wil niet zeggen dat hij automatisch een laag plafond heeft. Het eindresultaat zal niet zo soepel zijn als bij een echte topspeler, maar het moet raar lopen als het zich niet in doelpunten vertaald. Zijn voorbeeld ligt misschien in de richting van Kees van Kooten. Geen top, maar wel scorend aan de lopende band.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jan 30, 2014 1:05 pm

Op zich ben ik geen grote Sigh-fan, maar hij wordt op dit forum hoe langer hoe meer neergezet als het equivalent van een invalide, eenogige oma op krukken met suikerziekte en een bochel.

Hij scoort af en toe, toevalligerwijs tegen de "top"ploegen uit de eredivisie en speelde tegen PSV niet slecht, maar dat zullen jullie voor het gemak vergeten zijn.
Als hij wordt verkocht zal ik daar niet wakker van liggen, maar prefereer hem boven Hoesen, als ik moest kiezen.
Uit de huidige selectie zou ik het liefste Siem in de spits zien, daarna Bojan, dan Sigh en als het echt niet anders kan Hoesen. Dus ja, Sigh staat (ook) bij mij laag in de pikorde; maar hem zó neerhalen als hiervoor in dit topic gebeurt, is teveel van het goede.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Ajaciedjuh » do jan 30, 2014 8:47 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Op zich ben ik geen grote Sigh-fan, maar hij wordt op dit forum hoe langer hoe meer neergezet als het equivalent van een invalide, eenogige oma op krukken met suikerziekte en een bochel.

Hij scoort af en toe, toevalligerwijs tegen de "top"ploegen uit de eredivisie en speelde tegen PSV niet slecht, maar dat zullen jullie voor het gemak vergeten zijn.
Als hij wordt verkocht zal ik daar niet wakker van liggen, maar prefereer hem boven Hoesen, als ik moest kiezen.
Uit de huidige selectie zou ik het liefste Siem in de spits zien, daarna Bojan, dan Sigh en als het echt niet anders kan Hoesen. Dus ja, Sigh staat (ook) bij mij laag in de pikorde; maar hem zó neerhalen als hiervoor in dit topic gebeurt, is teveel van het goede.
:biggthumpup.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Zuidema » do jan 30, 2014 11:47 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Op zich ben ik geen grote Sigh-fan, maar hij wordt op dit forum hoe langer hoe meer neergezet als het equivalent van een invalide, eenogige oma op krukken met suikerziekte en een bochel.
Het sarcasme en cynisme over Sigi op AT is inderdaad groot. Ik lever daar zoals bekend een zeer forse bijdrage in. En volgens mij heb ik daar ook gegronde redenen voor, die ik her en der al genoemd heb tezamen met (soms gechargeerde) voorbeelden. Kort samengevat: ik mot zo'n type speler niet bij Ajax, heb ik helemaal niks mee.

Maar hoezeer ik me ook erger aan Sigi en hoezeer ik daar ook met verbittering over aan het uitlaatkleppen ben op AT, hij zal voor mij natuurlijk niet het equivalent van een invalide, eenogige oma op krukken met suikerziekte en een bochel worden. Dat nooit. Wel vind ik hem een logge en plompe, niet bepaald goocheme en uitzonderlijk a-technische 'voetballer' die wat mij betreft he-le-maal niks bij Ajax te zoeken heeft. Zeker niet met het aanvalsspel wat Ajax tegenwoordig schijnt na te streven.

Overigens zie ik tussen alle ergernis en bijtende spot toch ook geregeld posts voorbijkomen van dezelfde critici, waarin zijn rijtje belangrijke doelpunten wel degelijk worden gewaardeerd, ook door mij. En waarin de kwaliteiten die hij wél heeft vrij positief worden besproken door diezelfde critici (inclusief mijn persoontje) en waar hij die kwaliteiten het beste tot zijn recht zou kunnen laten komen. En er is tussen dezelfde critici van Sigi ook een mijns inziens goede discussie gaande over hoe dat schrikbarende gebrek aan techniek bij hem toch nog opgekalefaterd zou kunnen worden. Dus het is zeker niet uitsluitend bashen met hoofdletter b.

Hoe dan ook. Ik respecteer en waardeer je zeer, Cees. En ik zal daarom proberen mijn toon wat te temperen in deze kwestie. Maar ik ga niks garanderen wat dat betreft. Mocht door allerhande oplopende ergernissen over Sigi de handrem toch weer losschieten bij mij , dan kan je me natuurlijk altijd op je vijandenlijst zetten. Heb je in ieder geval geen last meer van mij.

Lionel
Berichten: 47490
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Lionel » do jan 30, 2014 11:53 pm

Ik vind dat bashen ook wel meevallen. Wat is jouw mening eigenlijk over Sig, Zuidema?

:hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Zuidema » vr jan 31, 2014 12:00 am

Rishi schreef:Ik vind dat bashen ook wel meevallen. Wat is jouw mening eigenlijk over Sig, Zuidema?

:hypocrite.gif:
:666.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr jan 31, 2014 1:17 am

Zuidema schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Op zich ben ik geen grote Sigh-fan, maar hij wordt op dit forum hoe langer hoe meer neergezet als het equivalent van een invalide, eenogige oma op krukken met suikerziekte en een bochel.
Het sarcasme en cynisme over Sigi op AT is inderdaad groot. Ik lever daar zoals bekend een zeer forse bijdrage in. En volgens mij heb ik daar ook gegronde redenen voor, die ik her en der al genoemd heb tezamen met (soms gechargeerde) voorbeelden. Kort samengevat: ik mot zo'n type speler niet bij Ajax, heb ik helemaal niks mee.

Maar hoezeer ik me ook erger aan Sigi en hoezeer ik daar ook met verbittering over aan het uitlaatkleppen ben op AT, hij zal voor mij natuurlijk niet het equivalent van een invalide, eenogige oma op krukken met suikerziekte en een bochel worden. Dat nooit. Wel vind ik hem een logge en plompe, niet bepaald goocheme en uitzonderlijk a-technische 'voetballer' die wat mij betreft he-le-maal niks bij Ajax te zoeken heeft. Zeker niet met het aanvalsspel wat Ajax tegenwoordig schijnt na te streven.

Overigens zie ik tussen alle ergernis en bijtende spot toch ook geregeld posts voorbijkomen van dezelfde critici, waarin zijn rijtje belangrijke doelpunten wel degelijk worden gewaardeerd, ook door mij. En waarin de kwaliteiten die hij wél heeft vrij positief worden besproken door diezelfde critici (inclusief mijn persoontje) en waar hij die kwaliteiten het beste tot zijn recht zou kunnen laten komen. En er is tussen dezelfde critici van Sigi ook een mijns inziens goede discussie gaande over hoe dat schrikbarende gebrek aan techniek bij hem toch nog opgekalefaterd zou kunnen worden. Dus het is zeker niet uitsluitend bashen met hoofdletter b.

Hoe dan ook. Ik respecteer en waardeer je zeer, Cees. En ik zal daarom proberen mijn toon wat te temperen in deze kwestie. Maar ik ga niks garanderen wat dat betreft. Mocht door allerhande oplopende ergernissen over Sigi de handrem toch weer losschieten bij mij , dan kan je me natuurlijk altijd op je vijandenlijst zetten. Heb je in ieder geval geen last meer van mij.
Zuidema, de waardering is vol-le-dig wederzijds. Het viel me alleen maar op dat Sigh welhaast met de minuut minder kon voetballen en voelde me daarom geroepen, ook gecharcheerd, zonder meer, de boel iets te nuanceren.

Overigens, ik sta mij daar op voor, heb ik in de bijna 10 jaar dat ik nu op AT virtueel rondwandel nooit een poster op mijn "vijanden"lijst gezet en zal dat ook nooit doen, om de eenvoudige reden dat ik de vrijheid van meningsuiting een zeer warm hart toedraag.

En met de afsluiter dat, in het hypothetische geval dat ik een vijandenlijst zou hebben, jij daar vermoedelijk als een van de laatsten op zou komen, ga ik nu maar eens achter mevrouw De Wolf kruipen voor een goede maar korte nachtrust.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41025
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Marillion » vr jan 31, 2014 10:33 am

Ach, de meeste hier hebben wel één of twee stokpaardjes. Sommige zelfs een hele stal vol. :hdg.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Monkey Tonk » vr jan 31, 2014 4:42 pm

Sig is hier prima geanalyseerd, hoor. Zuidema weet precies waar hij het over heeft in zijn goed uitgedachte tirades. Ik moet bekennen dat ik voor heel lang dacht dat Ajax-supporters zonder uitzondering de ware liefhebbers waren. Is niet zo. Een paar waren misschien zelfs voor feyenoord geweest als ze in Rotterdam geboren waren. Loyaal aan de club, maar niet te geinteresseerd in een ideale uitvoering van het spel. Die trouwe supporters heb je bij elke club, dus ook bij Ajax. Maar daarnaast heeft het Ajax-publiek veel meer voetbaldenkers in de gelederen dan welke andere club dan ook. Superkritisch, van tijd tot tijd, maar ook in staat om duidelijk uiteen te zetten waarom. Dat soort kritiek staat steevast in het teken van (het streven naar) het ideale voetbal. En daar gaat het toch om bij Ajax? Als je toch op de tribune in slaap valt maakt het niet meer uit waar je zit.

Lionel
Berichten: 47490
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Lionel » vr jan 31, 2014 4:45 pm

Monkey Tonk schreef:Sig is hier prima geanalyseerd, hoor. Zuidema weet precies waar hij het over heeft in zijn goed uitgedachte tirades. Ik moet bekennen dat ik voor heel lang dacht dat Ajax-supporters zonder uitzondering de ware liefhebbers waren. Is niet zo. Een paar waren misschien zelfs voor feyenoord geweest als ze in Rotterdam geboren waren. Loyaal aan de club, maar niet te geinteresseerd in een ideale uitvoering van het spel. Die trouwe supporters heb je bij elke club, dus ook bij Ajax. Maar daarnaast heeft het Ajax-publiek veel meer voetbaldenkers in de gelederen dan welke andere club dan ook. Superkritisch, van tijd tot tijd, maar ook in staat om duidelijk uiteen te zetten waarom. Dat soort kritiek staat steevast in het teken van (het streven naar) het ideale voetbal. En daar gaat het toch om bij Ajax? Als je toch op de tribune in slaap valt maakt het niet meer uit waar je zit.
:biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41025
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Marillion » vr jan 31, 2014 4:46 pm

Zo is het. En daar is AT een prima platform voor. We lezen de analyses van Zuidema en anderen hier graag. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47490
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Lionel » vr jan 31, 2014 4:48 pm

Nog een laatste analyse van Sig dan, Zuidema!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Zuidema » vr jan 31, 2014 6:49 pm

Dank. :blush.gif:

En wederzijds, MT en Marillion.

Rishi schreef:Nog een laatste analyse van Sig dan, Zuidema!
:eusa_silenced.gif:

Nee, het meeste is nu wel gezegd over Sigi volgens mij. Ik wacht nog even op nieuw "'materiaal".
Nou ja, dat is te zeggen... Liever niet, eigenlijk. :666.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di mar 04, 2014 3:00 pm

Ik ben eruit; Sigh heeft maar 1 kwaliteit en dat is belangrijke doelpunten maken in de eredivisie.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23024
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door raymon » di mar 04, 2014 3:03 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik ben eruit; Sigh heeft maar 1 kwaliteit en dat is belangrijke doelpunten maken in de eredivisie.
Je kunt ook zeggen dat hij belangrijk is als er spelers zijn die een bal bij de eerste paal krijgen. Want je kunt zeggen over Sig wat je wilt, maar hij staat wel vaak op de juiste plek voor het doel. Punt is dat met Sig in het veld met je eigenlijk met een echte 10 spelen en hem dwingen om voorin te blijven.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel
Berichten: 47490
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Lionel » di mar 04, 2014 3:04 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik ben eruit; Sigh heeft maar 1 kwaliteit en dat is belangrijke doelpunten maken in de eredivisie.
Beetje KJH.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Cruijff » di mar 04, 2014 4:08 pm

Nee, KJH heeft zelden belangrijke doelpunten in de Eredivisie gemaakt, want tegen PSV scoorde hij vrijwel nooit en in Klassiekers alleen wanneer we die gasten ruim oprolden. Enige keer dat hij doel wist te treffen bij PSV uit was ook bij de 1-5, maar uiteindelijk maakte hij dus nooit de belangrijke doelpunten in Eredivisie wedstrijden, want met KJH kwamen we altijd een doelpuntje of wat puntjes tekort voor een landstitel.

In tegenstelling tot Sigh scoorde KJH weer wél tegen clubs als Inter.

GangstaRiB
Berichten: 16870
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door GangstaRiB » di mar 04, 2014 4:17 pm

Raymon schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik ben eruit; Sigh heeft maar 1 kwaliteit en dat is belangrijke doelpunten maken in de eredivisie.
Je kunt ook zeggen dat hij belangrijk is als er spelers zijn die een bal bij de eerste paal krijgen. Want je kunt zeggen over Sig wat je wilt, maar hij staat wel vaak op de juiste plek voor het doel. Punt is dat met Sig in het veld met je eigenlijk met een echte 10 spelen en hem dwingen om voorin te blijven.
Precies.

Vaak genoeg vervloek je Sig als je em ziet klungelen met de bal. Maar hij heeft tegen Feyenoord wel laten zien dat hij met afstand de gevaarlijkste aanvaller is bij Ajax. En wie weet hoe hij functioneert als hij de ballen wél vanaf de zijkant krijgt, zoals die voorzet van Kishna en eerder die goal tegen PSV (voorzet Lasse) of die kans bij RBS-uit (voorzet Van Rhijn). Op die momenten vind je bijna geen betere afmaker... Maar als hij in de bal komt voor een kaats... verschrikkelijk.

Lionel
Berichten: 47490
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Lionel » wo mar 05, 2014 12:58 pm

Daarom snap ik ook niet wat voor tactiek Frank soms hanteert. Zo stug blijven volhouden aan 1 type spelletje.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door InnerHarbour » wo mar 05, 2014 1:45 pm

Niet zo vreemd hoor, met dat type spelletje wordt de Boer voor de vierde maal op rij kampioen, denk niet dat er veel trainers dan van dat type afstappen.
YNWA

Lionel
Berichten: 47490
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Lionel » wo mar 05, 2014 1:55 pm

Iets sneller de voorzet had ons meer punten op kunnen leveren. Zo fantastisch gaat het allemaal niet, qua spel.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Yopi » wo mar 05, 2014 2:02 pm

Zeker niet. Maar misschien kunnen de spelers niet beter.

Plaats reactie