Ajax.nlAjax contracteert Mats Rits
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Mats Rits. De middenvelder is transfervrij en afkomstig van KFC Germinal Beerschot Antwerpen. Rits werd op 18 juli 1993 geboren in Antwerpen, België. De 17-jarige voetballer tekent in Amsterdam een contract dat ingaat op 1 juli 2011 en loopt tot en met 30 juni 2013.
Rits sluit tijdens de voorbereiding aan bij de selectie van het eerste elftal.
Mats Rits
Moderator: mods
Mats Rits
Re: Mats Rits
D, jij bent kenner. Wat zijn de kwaliteiten van deze jongen? Zie je in hem een toekomstig speler voor het eerste?
Even de foto erbij (met dank aan Benji).

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Goedemorgen Van der Aat.
Nou, welkom en succes Rits.
Ik hoop voor hem dat het niet twee jaar te laat is.
Nou, welkom en succes Rits.

Ik weet veel over spelers, maar over deze speler weet ik niets. Daarvoor moet je bij Feest zijn.Jeroennaarbeneden schreef:D, jij bent kenner. Wat zijn de kwaliteiten van deze jongen? Zie je in hem een toekomstig speler voor het eerste?
Yo Feest: Wat zijn de kwaliteiten van deze jongen? Zie je in hem een toekomstig speler voor het eerste? 

De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus
Staat al ergens.
Ah, maar wij weten niet waar.Feest schreef:Staat al ergens.
Alsjeblieft? :)
Feest schreef:Ben niet zo kapot van hem. Vind wel dat hij iets toevoegt aan de '93 groep van Ajax dat er nog niet was.
Normale lengte, speel een beetje krom, een beetje zwaar voor een jongen van 17 jaar, kleine stapjes, niet explosief in kleine ruimtes, normale snelheid, op langere afstanden zonder veel kracht, geen gif in de eerste meters op de 50/50 ballen. Technisch ruim voldoende, vooral functioneel, draait gemakkelijk uit de druk, maar meestal krijgt de bal een beetje onder zijn lichaam waardoor het moeilijk is om de bal snel te verplaatsen. Veel horizontale of achteruit passing in het opbouw. Goed schot/trap in beide benen, maar veel ballen zijn niet strak gegeven en/of op verkeerde been. In momenten van rust, legt hij uitop een vrij irritante manier uit hoe het moet, maar als de bal rolt is hij de eerste die mis zit in de positioneel/tactische keuzes het behouden van de positie of druk op de bal. In de rust gewisseld.
Salvador Dali
Salvador Dali
Hoeven we niet direct wonderen van te verwachten dus. Mogelijk een nuttige toevoeging, meer niet.
Desondanks welkom! 2 jarig contract is ook prima.
Desondanks welkom! 2 jarig contract is ook prima.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Sowieso maakt die jongen op mij een arrogante indruk. In de media dan, hè?Duke schreef:Feest schreef:Ben niet zo kapot van hem. Vind wel dat hij iets toevoegt aan de '93 groep van Ajax dat er nog niet was.
Normale lengte, speel een beetje krom, een beetje zwaar voor een jongen van 17 jaar, kleine stapjes, niet explosief in kleine ruimtes, normale snelheid, op langere afstanden zonder veel kracht, geen gif in de eerste meters op de 50/50 ballen. Technisch ruim voldoende, vooral functioneel, draait gemakkelijk uit de druk, maar meestal krijgt de bal een beetje onder zijn lichaam waardoor het moeilijk is om de bal snel te verplaatsen. Veel horizontale of achteruit passing in het opbouw. Goed schot/trap in beide benen, maar veel ballen zijn niet strak gegeven en/of op verkeerde been. In momenten van rust, legt hij uitop een vrij irritante manier uit hoe het moet, maar als de bal rolt is hij de eerste die mis zit in de positioneel/tactische keuzes het behouden van de positie of druk op de bal. In de rust gewisseld.
Wat voegt hij dan toe, Steef?
Het stinkt aan alle kanten!
Voetbal vanaf de rechtshalf/punt naar achter positie. Sporkslede kan het daar toch niet echt brengen. Het is een betere/iets langere Ricky van Haaren.
Joey is wel gecharmeerd van Ricky van Haaren, geloof ik. I.i.g. in de A1 destijds.
In de A1, ja. Op dat niveau. Hoorde toen wel bij de betere spelers.
Maar zie jij hem Ajax 1 halen, Steef?
Maar zie jij hem Ajax 1 halen, Steef?
Het stinkt aan alle kanten!
Niet structureel in de komende twee jaar.
Ajax.nl
Rits hoopt op kopie van debuut
Mats Rits (17) zette dinsdagochtend vlak voor het begin van de eerste training zijn handtekening onder een tweejarig contract bij Ajax. Tijdens de voorbereiding sluit hij aan bij de selectie van Frank de Boer. Het geeft Rits en Ajax de gelegenheid om te kijken hoe ver hij is. Bij GBA heeft hij zich inmiddels op het hoogste niveau bewezen. Hij staat daar zelfs in de geschiedenisboeken.
Vlak nadat hij zijn handtekening onder zijn eerste contract bij Ajax heeft gezet, krijgt de Belg een papier in zijn hand. Met een trots gezicht controleert hij het persbericht, dat enkele minuten later verstuurd zal worden. Het is een mooi moment, want hij ziet letterlijk met eigen ogen dat hij zojuist aan een nieuw hoofdstuk in zijn nog jonge voetballoopbaan is begonnen.
Dat Ajax-hoofdstuk had twee jaar geleden al kunnen beginnen, maar toen vond de Belgische jeugdinternational zich nog te jong voor een overstap naar Nederland. Na een paar proefwedstrijden besloot Rits, die volgende maand zijn achttiende verjaardag viert, de stap naar de Toekomst nog niet te maken. ,,Ik was toen pas 15 jaar, dus wilde eerst mijn studie afmaken. Daarom heb ik destijds voor GBA gekozen. Gelukkig krijg ik nu opnieuw de kans bij Ajax”, vertelt hij in de Louis van Gaal Zaal op de Toekomst.
,,In België is Ajax het mekka van het voetbal."
De keuze van de Belg om even te wachten heeft uiteindelijk dus goed uitgepakt. Op zijn zestiende verjaardag tekende hij een tweejarig contract bij de club uit de hoogste divisie van België. Enkele weken voor zijn achttiende verjaardag doet hij datzelfde bij Ajax. ,,Dit is voor mij echt een geweldig moment. In België is Ajax toch een beetje het Mekka van het voetbal."
Gehuld in zijn Ajax-shirt met rugnummer 29 gaat Rits desgevraagd nog even terug in de tijd. Op 3 oktober 2009 maakte hij zijn debuut in het eerste elftal van GBA. Een legendarisch debuut, want met twee goals maakte de aanvallende middenvelder grote indruk. ,,Ik herinner me die dag nog goed. Na twintig minuten moest ik invallen omdat er een speler geblesseerd uitviel. Ik moest er dus direct staan. Die twee goals waren natuurlijk geweldig.” Kunnen we een dergelijk debuut ook bij Ajax verwachten? ,,Ha, dat zou mooi zijn. Maar ik denk het niet hoor. Twee goals bij je debuut is natuurlijk uniek. Al hoop ik het uiteraard wel.”
joey schreef:Ha, daar is Danny met de champagne. Ik miste hem al.

Bureauwerk ligt hem veel meer dan veldwerk. In zo'n bureau kan je heel wat kwijt. Op het veld zou 'zoiets' opvallen.
- SylvievdVaart
Staat Danny goed!
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy
Volgens mij hadden Mitchell Donald en Atouba de voorbije seizoenen rugnummer 29. Een omen? 

Leuke goal op de training:
http://www.ajax.nl/Ajax-TV/Het-wippertj ... s-Rits.htm
Schijnt zich volgens ajax.nl sowieso behoorlijk te manifesteren.
Mooie voetbeweging.
Ajax.nlBenji schreef:Leuke goal op de training:
Die zijn nog erger dan voetbalprimeur

IK GELOOF!!!!!!
Goed verdedigd van Ooijer.
http://www.ajax.nl/Ajax-TV/Rits-Ajax-is-het-Mekka.htm
Na twee weken wordt bekeken of hij bij de selectie blijft.
Na twee weken wordt bekeken of hij bij de selectie blijft.
Salvador Dali
Salvador Dali