Derk Boerrigter

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Derk Boerrigter

Bericht door Ajaciedjuh » za apr 16, 2011 5:43 am

Ajax mondeling akkoord met Boerrigter (3-jarig contract). Bron Telesport.
Linksbuiten RKC heeft mondeling akkoord over contract voor drie jaar

AJAX STRIKT BOERRIGTER


• Derk Boerrigter houdt als aanvaller van RKC Demy de Zeeuw van de bal tijdens de halve finale van de beker, maar speelt volgend seizoen samen met de middenvelder in het shirt van Ajax. Boerrigter (inzet) weet trouwens uit ervaring hoe het roodwit aanvoelt. FOTO: ORANGE PICTURES


AMSTERDAM – Ajax heeft een akkoord bereikt met Derk Boerrigter (24). Zodra de Amsterdammers het met RKC eens worden over de afkoopsom van zijn tot medio 2012 lopende contract in Waalwijk, zet de tukker zijn handtekening onder een driejarige verbintenis. ,,Derk is de ster van RKC, een fantastische speler” was Ajax-trainer Frank de Boer na de gewonnen halve (beker)finale tegen de Waalwijkers (5-1) reeds lovend.

Boerrigter – die tussen 2005 en 2007 al het witte shirt met de rode baan droeg – mocht zich al eerder in de vernieuwde belangstelling van Ajax verheugen. „Martin Jol meldde zich eind 2010 bij RKC en mijn zaakwaarnemers. Maar tot een transfer kwam het helaas niet”, aldus Boerrigter voor het bekertreffen in maart.

Overigens waren er meer kapers op de kust. VVV wilde Boerrigter afgelopen winter inlijven, maar zag daar vanaf door de vraagprijs van één miljoen euro. FC Utrecht zag in hem de ideale opvolger van Dries Mertens. De transfer van de Belg naar Ajax ketste echter af, waardoor ook de RKC’er een overgang kon vergeten.

Achteraf zal hij daar niet rouwig om zijn. Als Ajax en RKC een akkoord bereiken, tenminste. Rik van den Boog treedt daarvoor gek genoeg niet in overleg met directeur voetbalzaken Mo Allach, maar met Ben Mandemakers. De geldschieter zal niet de hoofdprijs verlangen. „De club kan niet heel veel voor me vragen, want ik heb na dit seizoen nog maar een contract voor één jaar. En financieel is het hier geen vetpot”, aldus Boerrigter eerder.

Hoewel hij in de eerdere periode niet slaagde in Amsterdam, is de oud-jeugdspeler van FC Twente overtuigd van zijn kwaliteiten. „Achteraf moet je misschien stellen dat ik op te jonge leeftijd naar Ajax ben gegaan. Ik was achttien jaar, maar meer een jongetje dan een kerel. Je ziet spelers van een jaar of zestien met een ongelooflijke borstkas. Die had ik nog niet. En qua mentaliteit had ik het ook zwaar. Ik liet me afbluffen en de kaas van het brood eten. Uiteindelijk leerde ik voor mezelf opkomen, ben ik geestelijk en lichamelijk een man geworden.”

De Boer zal de eerste aankoop van Ajax onder zijn hoofdtrainerschap in meerdere opzichten toejuichen. Hij ziet Boerrigter als een versterking, maar – misschien belangrijker nog – weet nu ook dat de fel bekritiseerde directie niet stil zit. Het voorschotje van Rik van den Boog op zijn vertrek in de zomer en de opmerking voor de camera van Eredivisie Live ‘niet over zijn graf heen te zullen regeren’, beloofde voor De Boer niet veel goeds. In januari had de directeur hem al een slechte dienst bewezen door Luis Suarez en zijn handtekening onder een nieuwe verbintenis zette, volgde gisteren André Ooijer. Bij Lorenzo Ebecilio, Siem de Jong en Vurnon Anita hoeven alleen de puntjes nog op de i te worden gezet.

• Tussen de bedrijven door werd de 16-jarige Viktor Fischer voor (maximaal) 1,3 miljoen euro overgenomen van FC Midtjylland. De zestienjarige Deen sluit na de zomer aan bij de A1. „Om te acclimatiseren”, aldus De Boer, die zeer te spreken is over de aankoop. ,,Als hij net zo goed wordt als Christian Eriksen of Nicolai Boilesen, is hij dat geld waard. Viktor is een veelzijdige, aanvallend ingestelde, heel complete speler.”
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Jinne » za apr 16, 2011 8:25 am

Mooi. Door dat gedoe met JC kunnen we op de transfermarkt in ieder geval rustig zaken doen. Ben benieuwd of het deze keer wel met hem lukt bij ons.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Zabski
Berichten: 109
Lid geworden op: za mar 26, 2011 5:24 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Zabski » za apr 16, 2011 8:37 am

Stuk goedkoper dan Mertens die Boerrigter... fysiek een stuk groter ook, lijkt mij een prima aankoop van ons aller Ajax.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10276
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door WP_Legend » za apr 16, 2011 9:14 am

kan ie het niveau aan? is hij beter dan bijvoorbeeld mickey of ebecilio?

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Giacomo Puccini » za apr 16, 2011 9:27 am

Goed transfernieuwd mbt Boerrigter en Fischer. Eindelijk doen we weer eens op tijd zaken (april) in plaats van zoals gebruikelijk, eind augustus. Getuigt van visie!

De profielbeschirjving van De Boer voor de nieuwe spits van Ajax, daar past Huntelaar in elk geval niet in. Aan hem heb je op het middenveld niks, hij is ook niet snel. Toch hoop ik dat we hem terug kunnen halen voor een kleine 10 miljoen, hij schiet er bij Ajax gegarandeerd 30 goals in, dat zie ik Luuk de Jong niet snel doen. Een spits van Nederlands elftal niveau bij Ajax, ik denk niet dat het gaat lukken, maar hoop er wel stiekem op.
Ajax!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Marillion » za apr 16, 2011 9:48 am

Ik ben benieuwd naar Boerrigter. Na zijn overgang in de jeugd van Twente naar Ajax heeft hij het in eerste instantie niet gered. Maar kennelijk heeft hij zich goed ontwikkelt.

Waar ik in ieder geval tevreden over ben is dat dit waarschijnlijk betekent dat we niet veel te veel geld voor Mertens gaan betalen.
Nil volentibus arduum

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door goodfella » za apr 16, 2011 9:49 am

Eindelijk. Geen Mertens of Verhoek, maar gewoon eens een Boerrigter contracteren.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door wimpey » za apr 16, 2011 11:20 am

goodfella schreef:Eindelijk. Geen Mertens of Verhoek, maar gewoon eens een Boerrigter contracteren.
Nou zal Verhoek niet kosten wat Mertens zou moeten kosten... Maar ik vind het wel een geinige zet. Ajax shopt in de 1e divisie. Eens kijken of Boerrigter (zoontje van m'n vroegere gymleraar btw) kan brengen wat Chadli en Mertens hebben gebracht.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Alexander » za apr 16, 2011 11:22 am

Altijd spannend of een jongen uit de eerste divisie de overstap kan maken naar Ajax 1. In ieder geval goed dat we geen 7 miljoen gaan betalen voor Mertens.

Verder ben ik het helemaal eens met de woorden van de Boer. Met het huidige middenveld heb je het heel erg moeilijk. De Zeeuw en Lindgren kunnen denk ik op zoek naar aan andere club. Hopen dat je voor beide in totaal nog een miljoen of 5 kan pakken.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door peter » za apr 16, 2011 11:26 am

Je kunt de gok altijd wagen met zo'n jongen.

Het baart me verder wel zorgen dat Frank de Boer alleen op zoek is naar een spits en een middenvelder. De worden over JAvdH zal ik met een korreltje zout nemen en ook de uitspraak over Zeegelaar neem ik met een kilo zout. Dat zijn geen jongens die Ajax beter maken, hoor. Dat is gelijk een beetje mijn angst ook. De Boer is groot fan van de jeugd (prima), maar hij moet wel zorgen dat we ook pure kwaliteit hebben rondlopen. Een Boerrigter is leuk voor de breedte, een Fischer leuk voor de toekomst, maar we hebben ook mensen nodig die er direct staan. Kwaliteitsinjecties. Even afwachten wie dat zijn en of de Boer daar ook op mikt.

Mertens zit na de winterstop in een dip, trouwens. Raakt geen knikker meer.

De Boer wil toch werken met een kern van 23 man? Op den duur zal duidelijk zijn hoe dat zich zal ontwikkelen dan. En reken maar dat hij meer spelers moet halen, want deze groep valt uiteen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Jöhnk » za apr 16, 2011 11:38 am

Ik hoop eerlijk gezegd dat Boerrigter beter is dan Ebecilio. Anders kun je hem beter niet kopen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door peter » za apr 16, 2011 12:14 pm

Jöhnk schreef:Ik hoop eerlijk gezegd dat Boerrigter beter is dan Ebecilio. Anders kun je hem beter niet kopen.
Eens. Boerrigter kan ook wel uit de voeten op rechts, trouwens. Deze aankoop betekent overigens wel dat Aissati dus uit beeld is. Die jongen zal bij Vitesse blijven.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Ajaciedjuh » za apr 16, 2011 1:08 pm

ANP schreef:Ajax spreekt komst Boerrigter tegen
Door sv, 16 april 2011 12:59, , Bron: ANP |Wed 50 euro gratis op wedstrijden
Ajax en Derk Boerrigter van RKC hebben nog geen akkoord bereikt. Meerdere media meldden eerder dat er een overeenstemming was voor drie jaar.

Volgens De Telegraaf was er nog geen akkoord tussen de clubs. Dat er een persoonlijk akkoord zou zijn spreekt Ajax ook tegen. Wel zegt Ajax de speler te volgen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Zabski
Berichten: 109
Lid geworden op: za mar 26, 2011 5:24 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Zabski » za apr 16, 2011 1:53 pm

Doelpuntjes van Bas Dost tegen PSV vorige week en Utrecht gisteren waren niet onaardig en bij hem is op zeker de rek er nog niet uit, zit nog veel meer in. Ik zou hem graag zien komen (als hij niet te duur is)

Jammer van Boerrigter, blijkbaar dus niet zulk 'betrouwbaar transfernieuws'

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door beelzebub » za apr 16, 2011 3:04 pm

Wie was de laatste speler die de overstap maakte van de Eerste Divisie naar Ajax? Ruud Kras?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Zabski
Berichten: 109
Lid geworden op: za mar 26, 2011 5:24 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Zabski » za apr 16, 2011 4:05 pm

Niet die pizza-bakkert ?

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door LucaS » za apr 16, 2011 5:24 pm

Huh? Het stond toch in de zeer betrouwbare Telegraaf, Boerrigter drie jaar naar Ajax?
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door joey » za apr 16, 2011 5:27 pm

Misschien was RKC niet op de hoogte? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door LucaS » za apr 16, 2011 5:29 pm

Vooralsnog publiceerde de T toch echt onzin. EN dat terwijl ze zo beloofd hebben dat nooit te doen
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Bert » za apr 16, 2011 5:31 pm

Mwah, ze publiceren iets wat wordt tegengesproken door Ajax. Dat maakt het niet per definitie onzin.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door LucaS » za apr 16, 2011 5:33 pm

Nog een nieuwe De T fan!
Of hij ghaat drie jaar naar Ajax, of het is op dit moment onzin
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Bert » za apr 16, 2011 5:46 pm

:excited.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Beloki » za apr 16, 2011 5:59 pm

Bertje schreef:Mwah, ze publiceren iets wat wordt tegengesproken door Ajax. Dat maakt het niet per definitie onzin.
Wat klopt hier dan niet aan Lucas? Bertje heeft toch gewoon gelijk. Je mag de laatste tijd dan wel bizar gefrusteerd zijn over van alles en nog wat, maar wat Bertje hier neerzet is gewoon feitelijk juist.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door wimpey » za apr 16, 2011 7:13 pm

Ik durf wel een wedje met Lucas aan dat de T. het bij het rechte eind heeft en dat Boerrigter naar Ajax komt. Zeg het maar, Lucas, flesje rood van een euri of 50?! :hypocrite.gif:

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door LucaS » za apr 16, 2011 7:15 pm

O, het zou best kunnen dat het alsnog rond komt. Dat wil natuurlijk nog steeds niet zeggen dat het bericht nu juist is.
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie