Derk Boerrigter

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Lionel » vr nov 04, 2011 3:02 pm

Waarom wordt Vermeer niét opgeroepen?
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Cruijff » vr nov 04, 2011 3:24 pm

Elia is een speler met meer tricks dan Boerrigter in zijn arsenaal, maar het is een soort Kevin Bobson. Hij kan met een mooie techniek lekker pingelen, maar laat nooit veel wedstrijden achter elkaar constant spel zien en heeft nooit ergens over een lange periode genomen een basisplaats gehad. Van Derk weet je dat hij aan de linkerkant het veld breed houdt, voorzetten aflevert en daarnaast zijn snelheid en kopballen een aantal malen per wedstrijd als wapen gebruikt. De zekerheid dat hij zijn taken zal uitvoeren is er elke wedstrijd.

Vermeer wordt niet opgeroepen omdat Van Marwijk persoonlijke voorkeuren heeft. Sommige spelers moeten zich bij hem 4 keer zo hard bewijzen, anderen staan juist altijd in de basis. Daarin is Bert overigens niet bepaald uniek, want voorgangers als MvB en Advocaat hadden ook een clubje spelers die ze liever niet opriepen of die juist wel altijd op het wedstrijdformulier stonden.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Le T. » vr nov 04, 2011 4:07 pm

Cruijff schreef:Elia is een speler met meer tricks dan Boerrigter in zijn arsenaal, maar het is een soort Kevin Bobson. Hij kan met een mooie techniek lekker pingelen, maar laat nooit veel wedstrijden achter elkaar constant spel zien en heeft nooit ergens over een lange periode genomen een basisplaats gehad. Van Derk weet je dat hij aan de linkerkant het veld breed houdt, voorzetten aflevert en daarnaast zijn snelheid en kopballen een aantal malen per wedstrijd als wapen gebruikt. De zekerheid dat hij zijn taken zal uitvoeren is er elke wedstrijd.
Er is ook een grote kans dat Boerrigter tegen een goede tegenstander komt te spelen, en dan gewoon zijn man niet voorbij komt en dus zijn taak niet aankan. Elia heeft natuurlijk bij Twente in de basis gestaan, en daarna een hopeloze club uitgekozen. Toch is hij het in het Nederlands elftal altijd goed blijven doen, er gebeurt altijd wat met hem in het veld en het is ook niet iemand die maar doet waar hij zin in heeft. Dan is Affelay nu geblesseerd, dan verwacht ik ze er beide bij, zeker ook omdat het Elia juist kan helpen zijn vorm terug te vinden. Ik snap Van Marwijks uitgangspunt wel dat spelers moeten spelen, maar Sneijder en Huntelaar werden ook niet gedumpt toen ze weinig aan spelen toekwamen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Cruijff » vr nov 04, 2011 4:25 pm

Ben het niet met met je eens dat Elia het in Oranje altijd goed heeft gedaan. Hij faalde vaak hopeloos, of het nu om 'kleine dingen' ging zoals een lachwekkend genomen penalty tegen Uruguay of om wedstrijden waar hij meer kon laten zien dan een frank en vrij invalbeurtje bij een al vrij veilige voorsprong. Tijdens de WK bijvoorbeeld: tegen Denemarken liet hij wat spectaculair straatvoetbal zien, maar verder heeft hij niets blijvends bij gedragen aan Oranje. In de WK finale moest notabene Duracel man Dirk Kuijt direct na rust plaatsmaken voor Elia. Eljero raakte vervolgens echt geen ene knikker, gewoon 0 geslaagde acties tegen een Spanje dat ook op z'n tandvlees liep. Kwalijk, onvergeeflijk zelfs. Want in een wedstrijd die op zulke kleine details wordt beslist kost het spel van zo'n hard falende Elia (en de slappe Van Persie, dankzij hem speelden we 120 minuten met 10 man) je gewoon de wereldtitel.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Le T. » vr nov 04, 2011 4:42 pm

Cruijff schreef:Ben het niet met met je eens dat Elia het in Oranje altijd goed heeft gedaan. Hij faalde vaak hopeloos, of het nu om 'kleine dingen' ging zoals een lachwekkend genomen penalty tegen Uruguay of om wedstrijden waar hij meer kon laten zien dan een frank en vrij invalbeurtje bij een al vrij veilige voorsprong. Tijdens de WK bijvoorbeeld: tegen Denemarken liet hij wat spectaculair straatvoetbal zien, maar verder heeft hij niets blijvends bij gedragen aan Oranje. In de WK finale moest notabene Duracel man Dirk Kuijt direct na rust plaatsmaken voor Elia.
Volgens mij was dat redeijk kort voor het einde van de reguliere speeltijd.
Eljero raakte vervolgens echt geen ene knikker, gewoon 0 geslaagde acties tegen een Spanje dat ook op z'n tandvlees liep.
Direct na rust op het tandvlees?
Kwalijk, onvergeeflijk zelfs. Want in een wedstrijd die op zulke kleine details wordt beslist kost het spel van zo'n hard falende Elia (en de slappe Van Persie, dankzij hem speelden we 120 minuten met 10 man) je gewoon de wereldtitel.
Misschien had dat ook iets te maken met onze spelmaker die het spel weer eens niet maakte, maar liever van eigen helft op goal schoot. Ik vond Van Persie ook niet sterk aan het toernooi beginnen, maar als een spits die er in de PL zowat elke wedstrijd wel eentje in schiet en vaak 2 in een heel toernooi maar 3 kansen krijgt dan ligt het probleem toch echt ergens anders.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Jöhnk » vr nov 04, 2011 4:46 pm

Dat Elia het altijd goed heeft gedaan in oranje is niet waar. Die invalbeurt laatst tegen Brazilie was bijvoorbeeld gigantisch slecht. Sinds het WK is het sowieso bergafwaarts gegaan met Elia.

Wat mij opvalt bij Elia is dat hij op het moment dat ie niet 100 procent fit is, verwordt tot een middelmatige voetballer. Daarom zie ik de potentie ook niet. Zijn potentie zat hem volgens mij in zijn snelheid, en wat dat betreft zal hij niet meer verbeteren.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Cruijff » vr nov 04, 2011 4:48 pm

Nee Dirk Kuijt werd belachelijk vroeg in de finale gewisseld terwijl we zijn werklust nog hard nodig hadden. Ik verbaasde me er toen gigantisch over, want je kon aan je water voelen dat die WK finale langer dan 90 minuten zou gaan duren. Ik vond Spanje eigenlijk de hele wedstrijd (of beter gezegd het hele toernooi) behoorlijk op het tandvlees lopen. Tegen Zwitserland, Chili, Portugal, Paraguay en Nederland leek hun spel eigenlijk nergens naar. Was zeker niet des Barcelona wat ze lieten zien.

In de oefenpotjes voor het WK scoorde Van Persie wel aan de lopende band, in een zelfde opstelling en rolverdeling met Wesley Sneijder. De tegenstanders bij deze wedstrijd waren niet van erg groot formaat, vergelijkbaar met Japan en Slowakije. Opponenten waartegen Van Persie nihil geslaagde acties maakte. In de halve finale tegen Uruguay was zijn spel niet onaardig, maar verder heeft hij het hele WK gewoon kl*te gepresteerd. Zijn falen wanneer het om prijzen gaat lijkt in mijn ogen vooral op 'choken'. Net zoals heel Arsenal jaar in jaar uit lijkt te 'choken' wanneer de prijzen van het voetbalseizoen worden verdeeld.

wimpey
Berichten: 51804
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door wimpey » vr nov 04, 2011 5:08 pm

Rishi schreef:Waarom wordt Vermeer niét opgeroepen?
Goede vraag.

Overigens is het terecht dat Boerrigter erbij is en Lens en Elia niet. Ik vind Derk ook gewoon béter.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Le T. » vr nov 04, 2011 6:49 pm

Cruijff schreef:Nee Dirk Kuijt werd belachelijk vroeg in de finale gewisseld terwijl we zijn werklust nog hard nodig hadden. Ik verbaasde me er toen gigantisch over, want je kon aan je water voelen dat die WK finale langer dan 90 minuten zou gaan duren. Ik vond Spanje eigenlijk de hele wedstrijd (of beter gezegd het hele toernooi) behoorlijk op het tandvlees lopen. Tegen Zwitserland, Chili, Portugal, Paraguay en Nederland leek hun spel eigenlijk nergens naar. Was zeker niet des Barcelona wat ze lieten zien.
Ik vond Nederland ook niet des Nederland spelen. Maar ik heb het even voor je nagezocht, en de 71e minuut is niet direct na rust.
In de oefenpotjes voor het WK scoorde Van Persie wel aan de lopende band, in een zelfde opstelling en rolverdeling met Wesley Sneijder.
Nee, het liep als een tierelier met VdVaart op 10. Daarvoor liep het wel eens redelijk met Sneijder, maar Sneijder dacht na het winnen van de CL-finale (eerder ondanks dan dankzij Sneijder overigens) dat hij alles alleen moest doen en de absolute ster van het WK moest worden. Hij heeft geen aanval opgezet, geen combinaties gezocht. Dieptepasses die meestal over de achterlijn gingen of niet haalbaar waren, en een stuk of 100 keer op goal geschoten van 50 meter afstand. Alleen in de omschakeling kwam er nog wel eens een mooie steekpass uit, maar ja, dan is het dus in je nadeel als je veel balbezit hebt.
De tegenstanders bij deze wedstrijd waren niet van erg groot formaat, vergelijkbaar met Japan en Slowakije. Opponenten waartegen Van Persie nihil geslaagde acties maakte. In de halve finale tegen Uruguay was zijn spel niet onaardig, maar verder heeft hij het hele WK gewoon kl*te gepresteerd. Zijn falen wanneer het om prijzen gaat lijkt in mijn ogen vooral op 'choken'. Net zoals heel Arsenal jaar in jaar uit lijkt te 'choken' wanneer de prijzen van het voetbalseizoen worden verdeeld.
Vorig jaar chokete Arsenal wel, toen ze in heel korte tijd van uitzicht op de treble naar kansloos voor de prijzen gingen, maar Van Persie juist niet, die bleef uitstekend spelen en dodelijk afmaken. Maar verder zijn ze al jaren een absolute topploeg die alleen in een competitie zit met clubs die nog een stukje groter zijn of een stukje meer geld hebben, of ze stuiten op de 12 man van Barcelona in de CL zodat ze met 10 verder moeten en de confrontatie kantelt. Van Persie groeide juist in het toernooi. Hij zakte meteen terug in niveau nadat VdV was vervangen door Sneijder met zijn enorme ego van dat moment, want het is geen balletjesafwachter. Die 'kwaliteit' mist hij, hij moet regelmatig de bal voelen, en dat lukte niet want Sneijder moest hem zonodig 5 keer per helft de tweede ring inschieten.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind Sneijder het het laatste jaar goed doen, vooral wanneer VdV het eigenlijk spel maakt en Sneijder er met 1 actie of balcontact tussenzit. Maar op het WK speelde hij narcistisch, waardoor het spel geen schim meer was van het spel in de kwalificatie. Met als absolute dieptepunt het schot na de aftrap na de 0-1. Van eigen helft gewoon uit frustratie maar een schot op goal, dan geef je op, dan laat je je teamgenoten in de steek, dan ben je alleen maar met jezelf bezig, heb je geen zelfbeheersing, geen mentaliteit, ben je een loser.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door InnerHarbour » vr nov 04, 2011 7:03 pm

Rishi schreef:Waarom wordt Vermeer niét opgeroepen?
Omdat Vermeer een te kleine, te onrustige, matige lijnkeeper is.

Wat betreft Kuyt te te vroeg wisselen, je moet hem niet eens opstellen als aanvaller, brengt aanvallend nauwelijks iets.
YNWA

DelToro
Berichten: 1259
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Derk Boerrigter

Bericht door DelToro » za nov 05, 2011 1:08 am

wimpey schreef: Overigens is het terecht dat Boerrigter erbij is en Lens en Elia niet. Ik vind Derk ook gewoon béter.
Vind ik ook.
Daarnaast vind ik Ola John een zeer interessante speler voor op links. Maakt een goede ontwikkeling door. Lekker snel en met beide benen een uitstekende voorzet.
Het is nu waarschijnlijk nog wat te vroeg voor oranje. Hij moet t eerst maar over een langere tijd waarmaken. Maar een vriendschappelijke pot kon misschien geen kwaad.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Demosthenes » za nov 05, 2011 8:53 am

Dieptepasses die meestal over de achterlijn gingen of niet haalbaar waren
Een paar prachtige passe op o.a. Robben, volgens mij één uit de draai.

Nog niet zo lang geleden heb ik een lijstje gezien met daarop de doelpunten van Van Persie, zowel voor het Nederlands elftal als voor Arsenal, hij blijkt vooral tegen de zwakste tegenstanders te scoren (50% vorig seizoen tegen de onderste vier? zoiets) Logisch is mijn eerste gedachte, want die clubs hebben de meeste tegendoelpunten, maat opvallend was wel dat hij zelden gescoord had tegen MU, Chelsea, Champions League en dan stonden de strafschoppen er bij (zonder vermelding)

Van Persie scoort dit seizoen wel, maar ik zie geen transfer naar Barcelona, RM, MU in het verschiet, Arsenal is toch niet de absolute top, hij heeft zijn contract verlengd. Ik denk wel dat zijn doelpunten soms mooi zijn en in Nederland vaker worden getoond, maar ergens zien de scouts van de topploegen het toch niet in hem zitten.

Op het WK scoorde hij tegen het reeds uitgeschakelde Kameroen, voor de rest: wat voetbal betreft niet gezien.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Le T. » za nov 05, 2011 6:33 pm

Demosthenes schreef:
Dieptepasses die meestal over de achterlijn gingen of niet haalbaar waren
Een paar prachtige passe op o.a. Robben, volgens mij één uit de draai.
Counters ongetwijfeld.
Nog niet zo lang geleden heb ik een lijstje gezien met daarop de doelpunten van Van Persie, zowel voor het Nederlands elftal als voor Arsenal, hij blijkt vooral tegen de zwakste tegenstanders te scoren (50% vorig seizoen tegen de onderste vier? zoiets) Logisch is mijn eerste gedachte, want die clubs hebben de meeste tegendoelpunten, maat opvallend was wel dat hij zelden gescoord had tegen MU, Chelsea, Champions League en dan stonden de strafschoppen er bij (zonder vermelding)
Ik vind statistieken sowieso maar een heel beperkt deel van het verhaal, maar in de eerste ronde CL kom je zwakkere ploegen tegen dan in de PL. Natuurlijk waren de wedstrijden met Man U überhaupt wat lastig om in te scoren, maar hij scoorde vorige week nog tegen Chelsea, een keer of 3, en vorig jaar nog tegen Barcelona. Ik vind het nou niet typisch zo'n spits die de balletjes erin tikt, en dat dan niet doet bij serieuze tegenstand omdat er dan geen kansen komen als er eentje staat te wachten op de intikkers. Hij staat ook nog niet zo lang vast in de spits, en was tussendoor ook nog lang geblesseerd. Er zijn er niet zoveel die 1 op 1 kunnen lopen in de PL, en dan bedoel ik niet er thuis 4 maken tegen de nummer laatst als die al kapotgespeeld is, en dan 4 weken niet, maar regelmatig scoren. Want winst is niet de norm daar, en 3-0 is een grote uitslag, dan heb je wel wat aan een speler die naast zijn bijdrage aan het spel ook nog regelmatig scoort. En dat dan voor een spits die ook nog veel meer doet, veel creeert en de nodige assists op zijn naam heeft. Als hij niet de ziekenboeg in geschopt wordt en deze lijn doortrekt dan komt hij tussen de heel erg grote namen te staan.

Het Nederlands elftal heeft alweer een hele reeks tegen zwakke en wat sterkere tegenstanders gespeeld terwijl Van Persie niet in de spits stond. En daarvoor stond hij lange tijd ook niet in de spits. Dan kom je toch vaker in scoringspositie.
Van Persie scoort dit seizoen wel, maar ik zie geen transfer naar Barcelona, RM, MU in het verschiet, Arsenal is toch niet de absolute top, hij heeft zijn contract verlengd.
Volgens mij heeft hij nog dik anderhalf jaar, en gaat eind dit seizoen dus de vraag spelen wat hij gaat doen. De absolute top? Hoe klein wil je die maken? Ze missen de laatste 5 jaar de pieken, en daardoor winnen ze geen prijzen en dat is een terecht kritiekpunt, maar ze zitten er wel aldoor bij, het wordt lastig om 5 ploegen te vinden die de afgelopen 5 jaar op een hoger niveau zaten. Inter timmert dan een jaartje aan de weg, en is daarna weer foetsie, dan zit je niet bij de absolute top. Man U speelt betere seizoenen de laatste tijd, maar als het erom gaat wie Barcelona als de te kloppen ploeg het beste partij kon geven dan is dat Arsenal. Het is ook lastig natuurlijk, in wezen zitten ze in een tweestrijd met Man U, en dan komt eerst Chelsea met geld smijten, en daarna City, om dan ook nog spelers weg te kapen. Ik weet niet precies hoe dat gaat worden met financial fair play, maar als clubs daadwerkelijk hun eigen broek moeten kunnen ophouden is Arsenal spekkoper.
Ik denk wel dat zijn doelpunten soms mooi zijn en in Nederland vaker worden getoond, maar ergens zien de scouts van de topploegen het toch niet in hem zitten.
Ten eerste loopt hij zelf volgens mij niet achter de eerste de beste zak met geld aan, en hij heeft lang veel blessures gehad en heeft pas sinds kort zijn positie gevonden. Op deze manier gaan die clubs echt snel komen, maar ik denk niet eens dat hij bijvoorbeeld naar Barcelona wil om daar zoals Fabregas en daarvoor Henry een beetje weg te kwijnen, hij wil belangrijk zijn.
Op het WK scoorde hij tegen het reeds uitgeschakelde Kameroen, voor de rest: wat voetbal betreft niet gezien.
Klopt wel, maar ook heel weinig kansen gemist. Iedereen klaagde over het spel, mijn inziens terecht, maar vervolgens kreeg de spits de zwarte piet toegespeeld, en niet de spelmaker, daarvan werd gezegd dat hij het fantastisch deed. Dat klopt natuurlijk niet. Van Persie wil niet voor niks VdV erbij, dan komt hij veel aan de bal en krijgt Nederland kansen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Lionel » za nov 05, 2011 8:13 pm

Van Persie is gewoon niét zo goed. Geef mij maar Luuk in de spits.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33465
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door zeux » za nov 05, 2011 8:35 pm

Rishi schreef:Van Persie is gewoon niét zo goed. Geef mij maar Luuk in de spits.
:confused.gif:
Robin van Persie blijft van onschatbare waarde voor Arsenal. De aanvoerder leidde de 'Gunners' zaterdag naar een nieuwe zege in de Premier League.
De Nederlandse international maakte zelf de 1-0 tegen West Bromwich Albion en bereidde vervolgens de 2-0 van Thomas Vermaelen en de 3-0 van Mikel Arteta voor.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Fenerbahce » za nov 05, 2011 10:00 pm

Goed gedaan, Derk .. :biggthumpup.gif:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Le T. » zo nov 06, 2011 10:31 am

Rishi schreef:Waarom wordt Vermeer niét opgeroepen?
Waarom zou hij wel moeten worden opgeroepen? Vorm doet het werkelijk uitstekend, Krul is ook naam aan het maken, en Vermeer heeft zo zijn zwakke punten. Voor de toekomst lijkt het ook niet echt wat, aangezien Ajax al een nieuwe keeper heeft aangetrokken.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Demosthenes » zo nov 06, 2011 7:33 pm

Van Marwijk heeft duidelijk gemaakt dat Vorm zijn tweede keeper is en Krul stand-in is, maar hij heeft Cillessen meegemaakt op een trip naar Zuid-Amerika; ik heb nergens gelezen wat hij van Cillessen vindt. Wie heeft er iets over gelezen, al weet ik dat het moeilijk is om "Mister Cliché" iets zinvols te laten zeggen.

Boerrigter in Oranje! Is dat serieus?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Alexander
Berichten: 8554
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Alexander » ma nov 07, 2011 11:21 am

Derk moet lekker even de komende 2 weken z'n rust pakken.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Cruijff » ma nov 07, 2011 11:35 am

Jammer dat hij juist nu last van zijn rug heeft. Door het hoge niveau van de trainingen bij Oranje zou hij nog een extra stap kunnen maken en Van Marwijk zou hem in de huidige situatie denk ik ook nog wel wat speelminuten gegund hebben.

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Luciano » ma nov 07, 2011 10:40 pm

Vind Boerrigter aardig omdat hij echt een klassieke buitenspeler is en daar zijn er simpelweg weinig meer van. Neemt niet weg dat ik denk dat hij verder niet heel veel meer zal groeien en hij technisch (balaanname bijvoorbeeld) soms beroerde dingen laat zien.. Prima voor 7,5 ton maar ik vind de hype rond hem wat overdreven.

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Lionel » ma nov 07, 2011 10:51 pm

Is soms delen van wedstrijd onzichtbaar en moet meer doen zonder de bal.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Cruijff » di nov 08, 2011 9:00 am

Dat is precies want Jan Everse gisteravond bij VI zei, dat ze Derk in zijn Zwolle tijd een aantal malen flink op zijn flikker hebben gegeven omdat hij zonder bal vrijwel nooit (in dit voorbeeld welgeteld één keer) de diepte opzocht. Toch denk ik dat het voor een groot deel aan een aantal medespelers bij Ajax ligt dat Boerrigter soms onzichtbaar is. Al dat langzame gebrij dat we soms zien of het technische onvermogen om direct het spel te verplaatsen... De keren dat de bal wel snel bij Janssen wordt ingeleverd en Theo direct Boerrigter wegstuurt, is het ALTIJD gevaarlijk. Daarom lijkt het me interessant om te zien hoe het gaat als Derk in Oranje tussen zeer begaafde spelers rondloopt die hem wel vaak lanceren.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Le T. » di nov 08, 2011 9:06 am

Het lijkt mij toch een vrij beperkte speler, een met weinig finesse. Hij heeft één wapen, en als je daar een antwoord op vindt zie je hem niet veel meer. Maar misschien kan hij daarmee een heel eind komen als hij en zijn teamgenoten het goed weten te gebruiken.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Cruijff » di nov 08, 2011 9:49 am

Hij heeft inderdaad niet erg veel wapens, maar desondanks is hij een stuk completer dan Sulejmani. In principe gebruikt Derk vooral zijn snelheid en zijn linkerbeen. Toch zag je hem bij Utrecht uit met rechts ook een keer goed voorgeven op Bulykin en in Madrid knalde hij met z'n rechter binnen de minuut bijna 0-1 binnen. Dat was gewoon een goed schot. Sulejmani kan helemaal niets met rechts en is (nog steeds) zo slap als een vaatdoek. Derk heeft body en weet zijn tegenstander vaak al van zich af te schudden door dat lichaam van hem er tussen te zetten of door één goede aanname. Als je een beetje grote en sterke gozer bent en enigszins balvast ben je al enorm in het voordeel. Kijk naar Bony die hierdoor totaal niet snel hoeft te zijn. En vergeet niet dat Boerrigter ook nog vrij goed kan koppen.

Plaats reactie