Ricardo Kishna

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

De Dominee
Berichten: 5917
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ricardo Kishna

Bericht door De Dominee » do mar 06, 2014 1:51 pm

Als hij fit blijft wel. Hopelijk kunnen we een aantal seizoenen van hem genieten!
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mr. Ajax
Berichten: 14542
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Mr. Ajax » do mar 06, 2014 2:00 pm

Zeker heerlijk om naar te kijken.

Maar... :ajaxsmiley.gif:

Het valt me op dat hij vaak na een (geslaagde) actie gewoon ophoudt met meedoen, in plaats van door te bewegen en de combinatie een vervolg te geven. Deed hij tegen feyenoord, als ik me niet vergis bij de aanval die aan de 'winnende corner' vooraf ging. En in dat filmpje zie je dat ook weer.

Valt dat anderen ook op?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Cruijff » do mar 06, 2014 3:52 pm

Alleen een Blinde (of een Lucas) kan het voor elkaar krijgen om dat te missen, Mr. Ajax. Het gesjok (en toekijken) van momentenvoetballen Kishna kan je vrijwel niet ontgaan.

Op dat soort momenten wandelt Ricardo over het veld alsof hij op weg is naar de bakker.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11941
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Zuidema » do mar 06, 2014 5:47 pm

Cruijff schreef: Op dat soort momenten wandelt Ricardo over het veld alsof hij op weg is naar de bakker.
Heel goed dat ie niet doorbeweegt. Past zo perfect in het plaatje van FdB. :666.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Cruijff » vr mar 07, 2014 5:41 pm

Zuidema schreef:
Cruijff schreef: Op dat soort momenten wandelt Ricardo over het veld alsof hij op weg is naar de bakker.
Heel goed dat ie niet doorbeweegt. Past zo perfect in het plaatje van FdB. :666.gif:
:biggrin.gif: :biggthumpup.gif:


In mijn ogen kan het best wel functioneel zijn om op de helft van de tegenstander of zelfs op de rand van 't zestienmetergebied van je tegenstander een beetje te gaan slenteren.

Je houdt voor de belangrijkste momenten van de wedstrijden wat meer energie over wanneer je een beetje doceert met je tempo. Jongens als Stefan de Vrij en Lex Immers moeten alles 90 minuten lang in hun hoogste versnelling doen, puur een gevolg van hun gebrek aan kwaliteit en spelinzicht. Let wel, ze doen alles in hun eigen maximale versnelling, dat is dus een 'speed' die in mijn filosofie amper 40% van de capaciteit haalt van wat een Ajacied moet kunnen laten zien.

Spelers als De Vrij lopen altijd op de toppen van hun tenen, eigenlijk zijn ze simpelweg niet goed genoeg voor de rol die Ronald Koeman en Louis van Gaal ze toebedelen. Logisch dat spelers zoals deze in de slotfasen van wedstrijden cruciale fouten gaan maken. Ziehier dus de logica waarmee verklaard wordt dat Feyenoord dit seizoen vrijwel geen enkele doorslaggevende overwinning over de streep trekt...

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Demosthenes » ma mar 17, 2014 9:49 pm

Van AS
VI-redacteur Freek Janssen vertelde nog één en ander over Ricardo Kishna: 'Die jongen wordt door iedereen binnen Ajax als wereldtopper gezien. Ze zien hem als het voorbeeld van de nieuwe lijn van Cruijff.' Een geldwolf blijkt hij volgens Janssen allerminst. 'Hij had jaren geleden al voor veel geld naar Liverpool gekund, er was een hele delegatie voor hem afgereisd. Hij stelde Overmars alleen vragen over de plannen die hij voor hem had en daar had Overmars eerst geen antwoord op.
Jaren geleden naar Liverpool? Zo ver was Liverpool nog niet, wel was er belangstelling, maar door die zware blessure verdween die belangstelling. Overmars had geen antwoord op de plannen? Niet sterk!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ricardo Kishna

Bericht door jabu » ma mar 17, 2014 9:54 pm

Hij zit al sinds 2010 bij Ajax maar is wel het voorbeeld van de nieuwe lijn Cruijff?

DelToro
Berichten: 1261
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door DelToro » ma mar 17, 2014 10:11 pm

Demosthenes schreef:Van AS
VI-redacteur Freek Janssen vertelde nog één en ander over Ricardo Kishna: 'Die jongen wordt door iedereen binnen Ajax als wereldtopper gezien. Ze zien hem als het voorbeeld van de nieuwe lijn van Cruijff.' Een geldwolf blijkt hij volgens Janssen allerminst. 'Hij had jaren geleden al voor veel geld naar Liverpool gekund, er was een hele delegatie voor hem afgereisd. Hij stelde Overmars alleen vragen over de plannen die hij voor hem had en daar had Overmars eerst geen antwoord op.
Jaren geleden naar Liverpool? Zo ver was Liverpool nog niet, wel was er belangstelling, maar door die zware blessure verdween die belangstelling. Overmars had geen antwoord op de plannen? Niet sterk!
Steef beweert inderdaad dat als Kishna goede knieën had gehad, dat hij dan al lang bij Liverpool had gespeeld.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ricardo Kishna

Bericht door LucaS » di mar 18, 2014 7:37 am

Jabu schreef:Hij zit al sinds 2010 bij Ajax maar is wel het voorbeeld van de nieuwe lijn Cruijff?
Waarvan bijna 2 jaar geblesseerd, en terwijl ze pas anderhalf jaar bezig zijn. Maar zo hoort het ook natuurlijk, succes ligt aan jou, ellende aan je voorgangers.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51968
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door wimpey » di mar 18, 2014 8:17 am

Aanvankelijk was Raiola v.w.b. Kishna de 'schuldige'. Nu Overmars? En / Of toch Cruijff?

Maakt niet uit, Raiola wil er voor Kishna (en zichzelf) het optimale uit halen. Overmars wil namens Ajax hetzelfde.

Is VI-Radio (wist niet dat het bestond) een betrouwbare bron?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Demosthenes » di mar 18, 2014 8:18 am

Ik hoop dat Kishna zich niet aanpast aan het systeem dat Ajax nu speelt, dat hij niet ingekapseld wordt, anders wordt hij inwisselbaar, verdwijnt het unieke.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51968
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door wimpey » di mar 18, 2014 8:29 am

Demosthenes schreef:Ik hoop dat Kishna zich niet aanpast aan het systeem dat Ajax nu speelt, dat hij niet ingekapseld wordt, anders wordt hij inwisselbaar, verdwijnt het unieke.
Welke unieke talenten binnen onze club zijn / waren dan het 'slachtoffer' van 'het systeem'? :confused.gif:

Is aan bijv. Bobson een grote voetballer verloren gegaan, omdat ie de lijn moest houden? Was er méér uit Bryan Roy te halen geweest?

Ik stel vast dat o.a. Promes, Lens, Elia, Özbiliz onze club verlaten hebben (dan wel moesten). En het elders min of meer gemaakt hebben. Waren ze slachtoffer van de wil van hun trainers??

DelToro
Berichten: 1261
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door DelToro » di mar 18, 2014 10:03 am

wimpey schreef:Aanvankelijk was Raiola v.w.b. Kishna de 'schuldige'. Nu Overmars? En / Of toch Cruijff?

Maakt niet uit, Raiola wil er voor Kishna (en zichzelf) het optimale uit halen. Overmars wil namens Ajax hetzelfde.

Is VI-Radio (wist niet dat het bestond) een betrouwbare bron?
Dat Raiola door Kishna als schuldige werd gezien was pure speculatie van jouw kant. De vader van Kishna zou Raiola terug hebben geroepen, nietwaar?

Speculatie is, om met je eigen woorden te spreken, totaal niet interessant. Dus kunnen we beter aandacht besteden aan de berichten die door - redelijk betrouwbare - media naar buiten worden gebracht.

Het bericht van VI Radio is Volgens mij het eerste inhoudelijke bericht over waarom de onderhandelingen vanuit Kishna's kamp zo stroef verliepen. Mocht dit waar zijn, dan is het natuurlijk niet sterk van Overmars. Dat lijkt me toch duidelijk.
Laatst gewijzigd door DelToro op di mar 18, 2014 10:26 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Demosthenes » di mar 18, 2014 10:25 am

wimpey schreef:
Demosthenes schreef:Ik hoop dat Kishna zich niet aanpast aan het systeem dat Ajax nu speelt, dat hij niet ingekapseld wordt, anders wordt hij inwisselbaar, verdwijnt het unieke.
Welke unieke talenten binnen onze club zijn / waren dan het 'slachtoffer' van 'het systeem'? :confused.gif:

Is aan bijv. Bobson een grote voetballer verloren gegaan, omdat ie de lijn moest houden? Was er méér uit Bryan Roy te halen geweest?

Ik stel vast dat o.a. Promes, Lens, Elia, Özbiliz onze club verlaten hebben (dan wel moesten). En het elders min of meer gemaakt hebben. Waren ze slachtoffer van de wil van hun trainers??
Geen idee wat Lens en Elia (verlieten Ajax twaalf jaar geleden) en Promes (verliet Ajax zes jaar geleden) te maken hebben met Ricardo Kishna in het huidige Ajax; waarom niet de transfer van Co Prins noemen, jaren vijftig!

Elia, sinds 2010 toch maar even zes doelpunten en vooral vaak als invaller gespeeld of vervangen; 12 jaar geleden terug gegaan naar ADO!
Lens, in 2002 weggestuurd bij Ajax, heeft bij PSV gespeeld tot 2013 (vind je echt een sprong in je carrière?) en speelt nu in "grote" Dynamo Kiev, maar liefst 19 keer in de competitie, nummer 2 in de Oekraïne
Quincy Promes, zes jaar geleden weggestuurd, nu bij nummer 2/3 van Nederland, dat is een carrière!

Özbiliz weggestuurd door het TH dat is een totaal ander verhaal, Sana kwam er immers aan! Die kostte nog een transfersom ook, een blunder van jewelste.

Probeer je te houden bij de opmerking over Kishna en 2014, kom niet aan met spelers die misschien wel vóór JOR (je stolpaardje) Ajax verlaten hebben en het nu blijkbaar in jouw ogen goed doen. Wel eens gezien hoeveel spelers er jaarlijks worden weggestuurd?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51968
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door wimpey » di mar 18, 2014 10:29 am

DelToro schreef: Dat Raiola als schuldige werd aangezien was pure speculatie van jouw kant. De vader van Kishna zou Raiola terug hebben geroepen, nietwaar?
Ik heb Mino juist verdedigd: die wil er het optimale voor z'n client uit halen. Waarna Kishna als geldwolf werd weggezet. En Raiola als iemand die alleen aan het vullen van z'n eigen zakken denkt. Dat laatste lijkt me wel terecht, maar het doet niet ter zake...

Wanneer Raiola bij Ajax een salaris van 1.3 M voor Assaidi verlangt: prima. Wanneer Ajax dan aangeeft dat het geen zin heeft om te onderhandelen: ook prima.

De onderhandelingen met Kishna werden gestaakt. Was dat omdat Raiola te hoog in de boom zat of omdat Overmars 'clueless' was? Feit is dat vader Kishna daarna ten tonele verscheen en dat zoonlief zijn contract bij Ajax verlengde.

wimpey
Berichten: 51968
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door wimpey » di mar 18, 2014 10:35 am

Demosthenes schreef: Özbiliz weggestuurd door het TH dat is een totaal ander verhaal, Sana kwam er immers aan! Die kostte nog een transfersom ook, een blunder van jewelste.
Natuurlijk, een fout van het TH is een héél ander verhaal dan fouten van anderen. :hypocrite.gif:
Probeer je te houden bij de opmerking over Kishna en 2014, kom niet aan met spelers die misschien wel vóór JOR (je stolpaardje) Ajax verlaten hebben en het nu blijkbaar in jouw ogen goed doen.
M'n stolpaardje. :biggrin.gif:

De vraag was heel normaal geformuleerd, volgens mij. Welke spelers van Ajax, met enorme individuele kwaliteiten, zijn ooit het slachtoffer geworden van de collectiviteitsgedachte van hun trainer.

Het gaat blijkbaar om degene die het post (de rode lap) en niet om de inhoud. De vraag kan niet afdoende beantwoord worden aan de hand van relevante voorbeelden.

DelToro
Berichten: 1261
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door DelToro » di mar 18, 2014 10:35 am

wimpey schreef: Ik heb Mino juist verdedigd: die wil er het optimale voor z'n client uit halen. Waarna Kishna als geldwolf werd weggezet. En Raiola als iemand die alleen aan het vullen van z'n eigen zakken denkt. Dat laatste lijkt me wel terecht, maar het doet niet ter zake...

Wanneer Raiola bij Ajax een salaris van 1.3 M voor Assaidi verlangt: prima. Wanneer Ajax dan aangeeft dat het geen zin heeft om te onderhandelen: ook prima.

De onderhandelingen met Kishna werden gestaakt. Was dat omdat Raiola te hoog in de boom zat of omdat Overmars 'clueless' was? Feit is dat vader Kishna daarna ten tonele verscheen en dat zoonlief zijn contract bij Ajax verlengde.
Dit bericht geeft toch juist aan dat het probleem van Kishna niet was dat Raiola te veel geld vroeg, wat jij hebt bedacht, maar dat hij het plan van Overmars niet overtuigend vond? Op die manier kan je overigens ook heel goed het bezoek van de vader van Kishna verklaren, maar dat terzijde, want ik en jij weten allebei niet waarom hij er zat.

Uit de berichten is wel naar buiten gekomen dat de salariseisen van Raiola een probleem waren voor Overmars, maar daar hadden we het hier niet over.

wimpey
Berichten: 51968
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door wimpey » di mar 18, 2014 10:50 am

DelToro schreef: Dit bericht geeft juist aan dat het probleem van Kishna niet was dat Raiola te veel geld vroeg, wat jij hebt bedacht,
Ik heb niets bedacht. Er verschenen verhalen over 7 ton in de media. Toen was Raiola de gebeten hond, Kishna een geldwolf. Dat vind ik dus onzin.

Ik kan niet beoordelen of Overmars zijn werk goed doet. Zo'n berichtje van VI zegt me weinig. Tal van spelers hebben t.t.v. Overmars contracten verlengd. Toen was dit geluid niet te horen.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Demosthenes » di mar 18, 2014 11:13 am

Stolpaardje i.p.v. stokpaardje is een lachsalvo waard? Wie trapt er in die afleidingsmanoeuvre? Is een zwaktebod van je, maar geaccpeteerd, ik ben ook de rotste niet.
De vraag was heel normaal geformuleerd, volgens mij. Welke spelers van Ajax, met enorme individuele kwaliteiten, zijn ooit het slachtoffer geworden van de collectiviteitsgedachte van hun trainer.
Is een volkomen zinloze vraag als het gaat om 2014-Kishna-TH; het zal me een zorg zijn dat speler Co Prins in 1963 Ajax verliet, waarschijnlijk om het geld, maar misschien wel omdat de trainer een ander idee had, of dat Wim Kieft Ajax moest verlaten of dat Brian Roy geen linksbuiten meer was en een geweldige carrière opbouwde bij clubs in Italië. Engeland en Duitsland. Het gaat in het bericht namelijk niet over vroeger, maar over wat komen gaat = de toekomst.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51968
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door wimpey » di mar 18, 2014 11:23 am

Demosthenes schreef: Is een volkomen zinloze vraag als het gaat om 2014-Kishna-TH;
Dan stel ik de vraag anders: welke spelers van Ajax, met enorme individuele kwaliteiten, zijn het slachtoffer geworden van de collectiviteitsgedachte van het TH?

Wanneer deze vraag met 'niemand' beantwoord wordt, stel ik een aansluitende vraag: waarom de 'angst' dat Kishna en andere creatieve geesten door het TH ingekapseld worden? Waar is dat op gebaseerd?

DelToro
Berichten: 1261
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door DelToro » di mar 18, 2014 11:27 am

wimpey schreef:
DelToro schreef: Dit bericht geeft juist aan dat het probleem van Kishna niet was dat Raiola te veel geld vroeg, wat jij hebt bedacht,
Ik heb niets bedacht. Er verschenen verhalen over 7 ton in de media. Toen was Raiola de gebeten hond, Kishna een geldwolf. Dat vind ik dus onzin.

Ik kan niet beoordelen of Overmars zijn werk goed doet. Zo'n berichtje van VI zegt me weinig. Tal van spelers hebben t.t.v. Overmars contracten verlengd. Toen was dit geluid niet te horen.
Het is op z'n minst een bericht dat interessant is, vind je niet? Het is geen vage roddelsite die ergens in de krochten zelfbedachte geruchten de wereld in slingert.

Om even iets dieper op het bericht in te gaan. Dit is wat Freek Jansen, op televisie, over de onderhandelingen zei:

"Hij (Kishna) heeft een heel traject uitgestippeld samen met zaakwaarnemer Mino Raiola en zijn ouders. Ze hebben een pad uitgestippeld waar ze naartoe willen. Daar kwam Marc Overmars onlangs ook achter tijdens de contractbesprekingen. Bij Ajax hadden ze zoiets van, we leggen een talent een contract voor en hij tekent wel het contract, klaar. Dat duurde en dat duurde maar, en toen is er via Ajax naar buiten gebracht dat de familie Kishna geldwolven zijn. Dat is helemaal in het verkeerde keelgat geschoten bij de familie Kishna en ook bij familie Raiola. Ze zeggen dat het niet om het geld ging, maar dat het puur om het traject ging wat ze met Kishna van plan waren. Daar had Overmars in het begin geen antwoord op, die dacht gewoon tekenen en klaar."

Natuurlijk, dit klinkt heel erg als een gekleurd beeld. Het verhaal is duidelijk vanuit het standpunt van de familie Kishna en Raiola verteld. Wel is het een verhaal dat ik niet zo maar wil afdoen als onzin, ondanks dat alle andere spelers wel gewoon een contract hebben getekend bij Overmars.
Laatst gewijzigd door DelToro op di mar 18, 2014 11:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41013
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Marillion » di mar 18, 2014 11:30 am

Ik vraag me bij zo'n verhaal altijd wel af wat ik me dan allemaal bij zo'n traject moet voorstellen. Is goed spelen en je op die manier zo snel mogelijk in het eerste elftal voetballen niet goed genoeg? Je kan immers wel een heel plan uitstippelen maar als je niet presteert ga je niet spelen. Veel verder dan bijvoorbeeld vast onderdeel van de selectie uitmaken zal het dan toch niet gaan?
Nil volentibus arduum

DelToro
Berichten: 1261
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door DelToro » di mar 18, 2014 11:32 am

Ik vraag het me ook af. Vooral omdat kennelijk een Bazoer enorm overtuigd is met het traject dat Ajax voor hem had uitgestippeld.
Wellicht gaat het - naast de kansen in het eerste - om de begeleiding die hij krijgt. Waar gaan ze specifiek met hem aan werken de komende jaren. Hoe zorgen ze dat hij zich op bepaalde vlaken kan blijven ontwikkelen.

Lionel
Berichten: 47467
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Lionel » di mar 18, 2014 2:13 pm

En wordt er bijvoorbeeld een Ruiz gehuurd als het even een periode minder gaat of niet?
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Demosthenes » di mar 18, 2014 4:13 pm

wimpey schreef:
Demosthenes schreef: Is een volkomen zinloze vraag als het gaat om 2014-Kishna-TH;
Dan stel ik de vraag anders: welke spelers van Ajax, met enorme individuele kwaliteiten, zijn het slachtoffer geworden van de collectiviteitsgedachte van het TH?

Wanneer deze vraag met 'niemand' beantwoord wordt, stel ik een aansluitende vraag: waarom de 'angst' dat Kishna en andere creatieve geesten door het TH ingekapseld worden? Waar is dat op gebaseerd?
In de toekomst, want daar gaat mijn bericht over, maar daar krijg ik maar steeds een andere vraag als reactie op :confused.gif: .

De vraag wordt al door jou als een soort Demosthenes beantwoord, hoe is dat mogelijk? en ja hoor, en op jouw reactie als iemand als Demosthenes staat ook al weer een reactie van jouw kant. Je bent verzeild geraakt in een discussie met jezelf.

De vraag waarop het gebaseerd is dat ik vrees dat Kishna ingekapseld wordt, is ingegeven door het open en goede spel van aankoop Duarte, toen hij net bij Ajax speelde, het spel van Eriksen dat vorig seizoen steeds anoniemer werd, dat Klaassen "fris en fruitig" was in zijn eerste wedstrijden en nu soms anoniem rondhuppelt. Ik zag begin van het seizoen een Veldman af en toe inschuiven en een pass vooruit geven, maar nu?

Een speler met enorme individuele kwaliteiten bij Ajax? De berichten van Wimpey gaat er juist over dat jeugdspelers van voor de JC-revolutie slecht opgeleid zijn, niet over enorme individuele kwaliteiten beschikken, die kunnen er dan, denk ik, niet worden genoemd en wat het TH heeft binnengehaald zijn: Cillessen, van der Hoorn, Moisander, Poulsen, Duarte, Boccara, Andersen, Schöne, Bojan, Hoesen, Sightorsson en Sana, spelers voor Jong Ajax niet meegerekend. Van deze "aankopen" kun je beweren wat je wilt, maar ik zie er niet één bij die over enorme individuele kwaliteiten beschikt, sterker ik heb van de meesten nog geen enkele "enorme individuele actie" gezien. Niet één heeft volgens mij die individuele kwaliteiten die Kishna in de jeugd liet zien!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie