Viktor Fischer

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23215
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Viktor Fischer

Bericht door Cruijff » di mei 24, 2016 3:44 pm

Alexander schreef:Gudelj is het grootste probleem bij Ajax. Voor ieder aannemelijk bod moet je die jongen weg doen.
Precies. Hij is een ultieme spelvertrager, levert per wedstrijd tig keren balverlies op zelfs al zonder al die beroerde spelhervattingen wedstrijd in wedstrijd uit.

De mislukte dribbels van Fischer zijn irritant, maar hij passeert en passt nog weleens naar teamgenoten, herovert met zijn felle instelling voor een aanvaller veel ballen.. Zelfs hij zou de positie waarop Gudelj elke wedstrijd een basisplaats had nog beter invullen dan NEEmanJA doet.

Mano schreef:Ik ga spelers pas weer beoordelen als ze er onder de nieuwe coach ook een puinhoop van maken.
van sommige spelers vermoed ik dat de opdrachten van FdB dwars zaten. of zelfs de veldpositie.

maar 5mio voor Fisher is niet slecht uitonderhandeld. Zat bijna hele jaar op de bank.
Geen gek bedrag nee. Wellicht wat jammer voor Viktor zijn carriere, niet zo jammer voor Ajax. Middlesbrough is typisch zo'n club waar hij wel wat mooie goals voor kan maken maar zich ook weer tig wedstrijden enorm gaat opvreten als het niet loopt

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Viktor Fischer

Bericht door InnerHarbour » di mei 24, 2016 4:03 pm

Nou als Fisher de vijver is waaruit Middlesbrough gaat vissen ben ik bang voor mijn vriend dat het avontuur in de PL na één seizoen weer voorbij is, kan me geen twee goede wedstrijden van Viktor achterelkaar herinneren en dat tegen de zwakke verdedigers uit de Nederlandse competitie.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23215
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Viktor Fischer

Bericht door Cruijff » di mei 24, 2016 4:37 pm

InnerHarbour schreef:kan me geen twee goede wedstrijden van Viktor achterelkaar herinneren en dat tegen de zwakke verdedigers uit de Nederlandse competitie.
Komt misschien omdat je de wedstrijden ook nooit kijkt


Ajacied Orange14 uit de USA in 't Engelstalige deel verwoordt het goed:
Orange14 schreef:I hope Fischer succeeds in the EPL. Watching him this season it looked like he lost a bit of his explosiveness, perhaps because of the injury. He was always a favorite of mine but after Younes demonstrated better skills it was clear that his playing time would be limited.
Zelf leek Viktor Fischer gewoon niet te begrijpen dat het logisch is dat Younes speelt omdat die in korte tijd al veel meer rendement had dan hij de laatste paar jaar achter elkaar.
Ook Younes kon ons in Doetinchem niet naar een titel schieten, Milik helaas ook niet al ligt dat wellicht niet zozeer aan genoemde spelers, wel aan de wissels van Frank. :smile-ajax.gif:

Desondanks is en blijft Fischer een speler die meer mooie voetbaldingen heeft laten zien dan we ooit voorgeschoteld krijgen van een heel dozijn van de huidige selectiespelers bij elkaar :blush.gif:

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Viktor Fischer

Bericht door Rednose » di mei 24, 2016 5:35 pm

Tja, ik aarzel.
Veel creatieve spelers zijn onder Frank eerder slechter dan beter geworden.
Ik snap niet hoe het kan, misschien vooral de laatste twee jaar, maar de lopers zijn beter geworden en de echte spelers niet..
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Andriy Demchenko
Berichten: 5010
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Viktor Fischer

Bericht door Andriy Demchenko » di mei 24, 2016 8:06 pm

Rednose schreef:Tja, ik aarzel.
Veel creatieve spelers zijn onder Frank eerder slechter dan beter geworden.
Ik snap niet hoe het kan, misschien vooral de laatste twee jaar, maar de lopers zijn beter geworden en de echte spelers niet..
Kwestie van vertrouwen, spelfocus, coaching, opdrachten, logica in positie, etc. etc.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33864
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Viktor Fischer

Bericht door Duke » za jun 25, 2016 8:24 pm

Is deze transfer trouwens inmiddels definitief?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11908
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Viktor Fischer

Bericht door Sandro » za jun 25, 2016 9:37 pm

Duke schreef:Is deze transfer trouwens inmiddels definitief?
Ja die is weg. Was eind mei al bekend. Ongeveer 5 mln voor gevangen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33864
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Viktor Fischer

Bericht door Duke » za jun 25, 2016 10:23 pm

Ik had alleen het bericht in de Telegraaf gelezen, maar het staat inderdaad ook op Ajax.nl. Dan kan hij richting archief.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13769
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Viktor Fischer

Bericht door Jinne » do jun 29, 2023 10:09 pm

Gestopt met voetballen door blessureleed. Zonde. Na zijn flitsende begin bij ons leek ie toch voorbestemd tot een mooiere carrière.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mr. Ajax
Berichten: 14519
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door Mr. Ajax » do jun 29, 2023 10:24 pm

Jinne schreef:
do jun 29, 2023 10:09 pm
Gestopt met voetballen door blessureleed. Zonde. Na zijn flitsende begin bij ons leek ie toch voorbestemd tot een mooiere carrière.
Die jongen kon echt heerlijk voetballen. Eigenlijk onbegrijpelijk dat het zo is gelopen met hem.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11940
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Viktor Fischer

Bericht door Zuidema » vr jun 30, 2023 7:37 am

Zo jammer dat hij bij Ajax zo vaak zichzelf voorbij liep in zijn daden- en bewijsdrang. Wat hem weer frustreerde en hem nog meer opfokte. Zodat het van kwaad tot erger met hem ging. Met wat meer rust en balans in zijn knar had Viktor volgens mij zeker een goede kans gemaakt op een mooie voetbalcarrière. Voetballen kon ie op zich wel.
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40958
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door Marillion » vr jun 30, 2023 8:37 am

Klopt, liep zichzelf na een goede start op enig moment altijd voorbij.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23215
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Viktor Fischer

Bericht door Cruijff » vr jun 30, 2023 8:57 am

Zuidema schreef:
vr jun 30, 2023 7:37 am
Voetballen kon ie op zich wel.
Voetballen kon ie zeker wel.
Zuidema schreef:
vr jun 30, 2023 7:37 am
Zo jammer dat hij bij Ajax zo vaak zichzelf voorbij liep in zijn daden- en bewijsdrang. Wat hem weer frustreerde en hem nog meer opfokte. Zodat het van kwaad tot erger met hem ging. Met wat meer rust en balans in zijn knar had Viktor volgens mij zeker een goede kans gemaakt op een mooie voetbalcarrière.
Jep. Hij nam de 'eisen' die in de Ajax opleiding aan spelers gesteld worden misschien iets te serieus.
Als hij in Nederland was opgegroeid en al vroeger kennisgemaakt had met waar de lat bij Ajax ligt (bij het 'Gouden Ajax' lag) had hij het misschien allemaal wat beter kunnen plaatsen. Nu stelde hij nog véél hogere eisen aan zichzelf dan 10-jarige kinderen in de zwartste dagen van onze jeugdopleiding van schreeuwerds als Robin Pronk toe geblèrd kregen.

En daarin liep ie zichzelf nog al eens voorbij.
Marillion schreef:
vr jun 30, 2023 8:37 am
Klopt, liep zichzelf na een goede start op enig moment altijd voorbij.
Inderdaad. Maar hij lanceerde zichzelf ook echt als een komeet.
Twee goals in één wedstrijd tegen Feyenoord, de beslissing forceren met een dribbel tegen PSV in een onderlinge pot die beslissend was voor de landstitel.

In de CL wedstrijden bleef hij meer dan overeind, terwijl Ajax in de jaren met Frank de Boer verder helemaal geen CL waardige selectie had.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23215
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Viktor Fischer

Bericht door Cruijff » vr jun 30, 2023 9:02 am

Overigens is het best interessant om een paar pagina's van dit topic terug te lezen.
Want met De Boer had hij in de fase waar zijn carrière was beland waarschijnlijk niet echt de ideale trainer voor een speler met zijn profiel.

Rednose schreef:
di mei 24, 2016 5:35 pm
Tja, ik aarzel.
Veel creatieve spelers zijn onder Frank eerder slechter dan beter geworden.
Rednose schreef:
di mei 24, 2016 5:35 pm
Ik snap niet hoe het kan, misschien vooral de laatste twee jaar, maar de lopers zijn beter geworden en de echte spelers niet..
:biggthumpup.gif:
:blush.gif: Zit absoluut iets in, Rednose!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10287
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Viktor Fischer

Bericht door WP_Legend » vr jun 30, 2023 11:34 am

WP_Legend schreef:Leuke sierlijke speler.

Mist nog wel wat body, en niet al te snel op de eerste meters.

Maar ik zie meer potentie in hem dan in Eriksen.
Ehm deze gozer begrijpt er niks van!

Plaats reactie