Teemu Tainio

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Teemu Tainio

Bericht door Cluijffert » di aug 31, 2010 7:46 pm

Championship Manager was een fun spel!
Jol hij heeft het vast veel gespee;d/
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Teemu Tainio

Bericht door Rooie » di aug 31, 2010 7:46 pm

Peter schreef:Al verdient die kerel 0 euro dan nog gaat het om het principe. Bonevacia staat weer een jaar stil in zijn ontwikkeling of denk je dat hij dit jaar ooit nog een keer bij de selectie zit?

Maar toch nog twee spelers onder contract gekregen zo op de laatste dag. Jippie kajee.
Allebei spelers die morgen ook nog gecontracteerd hadden kunnen worden. Graafland komt ook nog wel.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Teemu Tainio

Bericht door peter » di aug 31, 2010 7:50 pm

Tuurlijk niet. Deckers is gehaald als zoveelste keeper en daar blijft het toch echt bij. Leuk feitje is dat hij in zijn prille carriere 2 potjes heeft gespeeld voor Telstar. 1x mocht 'ie invallen toen het 2-2 stond waarna het 6-2 werd en 1x stond hij in de basis en verloor men met 2-0. Al met al heeft hij 1.5e wedstrijd op het hoogste niveau gespeeld en mocht hij dus 6x vissen haha.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Teemu Tainio

Bericht door Rooie » di aug 31, 2010 7:51 pm

Deckers is gekomen als 2e keeper van Jong Ajax, voor het 1e is er nog geen 3e keeper. Volgens GangstaRIB is Graafland gister al medisch gekeurd. Dus tenzij het contract van Gangsta bij de VU de naam Deckers heeft verward met Graafland, komt die ook nog.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Teemu Tainio

Bericht door wimpey » di aug 31, 2010 8:02 pm

Neefkens schreef:Misschien heeft ie ook wel prestatiecontract en zijn contract is ontbonden. Weinig risico dus.
Je trekt een speler niet aan omdat er weinig risico aan zit, maar om iemand te halen die beter is dan hetgeen je in huis hebt. Althans, zo zou het moeten gaan.

Ik geef Tainio het voordeel van de twijfel omdat ie linksbenig is (daarvan hebben we er op het middenveld niet veel) en omdat ie ook achterin uit de voeten zou kunnen.

Maar Jol heeft wél een handje van dit soort transfers en dat botst, zoals Peter terecht stelt, met het Ajax-principe van jeugd inpassen. Bonevacia heeft er nu inderdaad weer een voor zich. Net zoals Bizot die Graafland voor zich krijgt. Dat mag bij Ajax niet.

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: Teemu Tainio

Bericht door Laudrup » di aug 31, 2010 8:12 pm

Ajax Rules schreef:Zou hij ook weer een prestatiecontract hebben?

Niet dat het er toe doet..... Ik vind het een walgelijke actie. Jol wil ten koste van alles voorkomen dat Bonevacia eens een paar minuten zou moeten spelen of invallen.

Hij heeft een goede basis (De Zeeuw - Enoh), een ervaren back-up (Lindgren) en nog talloze mogelijkheden om te schuiven. Dit gaat echt nergens over.

:excited.gif:
Precies. Ik mag toch hopen dat Lindgren niet weer buiten de selectie gaat vallen. Begin een beetje zat te worden van Jol.
15 mei 2011.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Teemu Tainio

Bericht door Alexander » di aug 31, 2010 9:17 pm

Ik ken deze speler niet, maar hij lijkt mij wel wat overbodig.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Teemu Tainio

Bericht door joey » di aug 31, 2010 9:51 pm

Die Graafland heeft toch geen contract? Dan kan hij ook later nog komen.

Tainio komt niet voor de basis, dus wat mij betreft is de transfer overbodig.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Teemu Tainio

Bericht door Giacomo Puccini » di aug 31, 2010 9:52 pm

Ik vond Tainio in zijn Auxerre tijd een uitstekende speler. Daarna ben ik hem wat uit het oog verloren. Volgens VI.nl heeft hij vorig seizoen 6 wedstrijden gespeeld; daar wordt ik niet vrolijk van.
joey schreef:Die Graafland heeft toch geen contract? Dan kan hij ook later nog komen.

Tainio komt niet voor de basis, dus wat mij betreft is de transfer overbodig.
Mocht hij zijn niveau weer oppakken, dan speelt hij De Zeeuw uit de basis. Als hij zijn niveau niet meer haalt dan zal dat met fysieke ongemakken te maken hebben en is het per definitie een ongeschikte aankoop. Gabri heb je toch niet voor niets afscheid van genomen..
Ajax!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Teemu Tainio

Bericht door joey » di aug 31, 2010 10:01 pm

Ik ken hem van Auxerre, maar toen vond ik hem niet bijzonder.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Teemu Tainio

Bericht door gaizka » di aug 31, 2010 10:02 pm

Giacomo Puccini schreef:Ik vond Tainio in zijn Auxerre tijd een uitstekende speler. Daarna ben ik hem wat uit het oog verloren. Volgens VI.nl heeft hij vorig seizoen 6 wedstrijden gespeeld; daar wordt ik niet vrolijk van.
joey schreef:Die Graafland heeft toch geen contract? Dan kan hij ook later nog komen.

Tainio komt niet voor de basis, dus wat mij betreft is de transfer overbodig.
Mocht hij zijn niveau weer oppakken, dan speelt hij De Zeeuw uit de basis. Als hij zijn niveau niet meer haalt dan zal dat met fysieke ongemakken te maken hebben en is het per definitie een ongeschikte aankoop. Gabri heb je toch niet voor niets afscheid van genomen..
Premier league is natuurlijk iets ander niveau/tempo dan de eredivisie, waarschijnlijk kan hij hier nog prima mee.

Zolang het 1jarige (prestatie)contracten zijn heb ik er geen probleem mee, we zullen een brede selectie nodig hebben als we op 3 fronten mee willen doen.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Teemu Tainio

Bericht door Lionel » di aug 31, 2010 10:29 pm

Want de CL gaan we winnen ja met Tainio. Wat een bullshit. Als je die Roly opstelt tegen Willem 2, De Graafschap groeit die jongen ook.

Het is dat die Jol ons heeft laten kwalificeren en hij een goede band heeft met Suarez maar ik zou er niet rouwig om zijn als Aston Villa een paar miljoen voor hem neertelt. Kunnen de prijzen voor pp's weer omlaag!
IK GELOOF!!!!!!

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Re: Teemu Tainio

Bericht door Starring » wo sep 01, 2010 12:06 am

Onbegrijpelijke transfer! Gabri out, Tainio in!

Ooit die Tainio een paar keer aan het werk gezien, vind het maar een kleurloze voetballer. Niets speciaals aan. Maar ja, je hoeft tegenwoordig geen typische Ajax-voetballer meer te zijn om hier te mogen ballen. Als je maar 'ooit' onder Jol gespeeld hebt, ben je welkom bij ons aller Ajax.

Blijkbaar heeft VD Boog die koopgeile Jol niet weten te beteugelen.
AFCA!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Teemu Tainio

Bericht door Baseman » wo sep 01, 2010 6:25 am

Giacomo Puccini schreef:Ik vond Tainio in zijn Auxerre tijd een uitstekende speler.
Toen was hij inderdaad een erg goede speler.
Maar het zegt natuurlijk wel wat dat hij nu transfervrij mocht vertrekken bij Sunderland...daarbij zal hij geen minimaal contract hebben getekend en Ajax had al problemen met de salarishuishouding.

Jol is iemand die dolgraag spelers haalt, maar daar vaak geen gelukkige hand in heeft.
Daarbij vind ik (buitenlandse) spelers halen voor de breedte niet bij Ajax passen. Aan de andere kant presteert Jol wel, blijkbaar is men daar zo blij mee dat ze allerlei uitspraken en een zwaarlijvig rapport negeren.

Het lijkt erop dat zowel Ajax als PSV volgend seizoen de CL moeten halen, anders hebben ze een financieel probleem.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Teemu Tainio

Bericht door Duke » wo sep 01, 2010 7:24 am

In het AD staat dat Tainio net als Mido een prestatiecontract heeft.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Neefkens
Erelid
Berichten: 563
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Teemu Tainio

Bericht door Neefkens » wo sep 01, 2010 7:26 am

Starring schreef:Onbegrijpelijke transfer! Gabri out, Tainio in!

Ooit die Tainio een paar keer aan het werk gezien, vind het maar een kleurloze voetballer. Niets speciaals aan. Maar ja, je hoeft tegenwoordig geen typische Ajax-voetballer meer te zijn om hier te mogen ballen. Als je maar 'ooit' onder Jol gespeeld hebt, ben je welkom bij ons aller Ajax.

Blijkbaar heeft VD Boog die koopgeile Jol niet weten te beteugelen.
Gabri verdiende erg veel, Tainio alleen per wedstrijd. Scheelt zomaar een miljoen per jaar, is toch leuk meegenomen.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Teemu Tainio

Bericht door El Clavo » wo sep 01, 2010 7:42 am

Toen Enoh en Lindgren geblesseerd waren hadden we alleen De Zeeuw als verdedigende middenvelder. Om dat te voorkomen is deze beste man gehaald. De reden is begrijpelijk, bij de persoon kun je twijfels hebben, al kom je natuurlijk niet erg ongeloofwaardig over met 'ik ken deze speler niet, maar het zal wel niet veel zijn'.

Er loopt op dit moment gewoon niet zo veel in de jeugd, zo simepel is het natuurlijk ook.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Teemu Tainio

Bericht door GangstaRiB » wo sep 01, 2010 8:19 am

Tweeledig gevoel in deze. Aan de ene kant een ervaren kracht die niet veel verdiend. Aan de andere kant is het wel de zoveelste passant.....

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Teemu Tainio

Bericht door gaizka » wo sep 01, 2010 9:44 am

Rishi schreef:Want de CL gaan we winnen ja met Tainio. Wat een bullshit. Als je die Roly opstelt tegen Willem 2, De Graafschap groeit die jongen ook.

Het is dat die Jol ons heeft laten kwalificeren en hij een goede band heeft met Suarez maar ik zou er niet rouwig om zijn als Aston Villa een paar miljoen voor hem neertelt. Kunnen de prijzen voor pp's weer omlaag!
Wie zegt dat 'Roly' uberhaupt het niveau van de eredivisie al aankan? (heb hem zelf te weinig gezien om dit te kunnen beoordelen). Het blijkt dat jongens als Donald, Sarpong en Zeegelaar de grootste moeite hebben in de eredivisie, laat staan in europa.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Teemu Tainio

Bericht door Lionel » wo sep 01, 2010 9:48 am

Een Zeegelaar, Josefzoon of een Sarpong zou het niet minder doen dan een De Ridder.

En ik kan me ook niet voorstellen dat een Roly het minder zou doen dan iemand die gratis wegmag bij Sunderland. Je moet hem alleen wel de speeltijd gunnen. Dat had makkelijk gekund thuis tegen Roda, uit tegen De Graafschap en straks ook weer thuis tegen Willem 2.
IK GELOOF!!!!!!

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Teemu Tainio

Bericht door Alexander » wo sep 01, 2010 9:59 am

Starring schreef:
Blijkbaar heeft VD Boog die koopgeile Jol niet weten te beteugelen.
VD Boog heeft hele andere problemen op dit moment, die moet oppassen dat ie zo niet een paar miljoen mag storten.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Teemu Tainio

Bericht door Banjavi » wo sep 01, 2010 10:37 am

je hoeft tegenwoordig geen typische Ajax-voetballer meer te zijn om hier te mogen ballen
Alsof dat soort spelers nog in de rij staan om voor Ajax te mogen ballen...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Teemu Tainio

Bericht door wimpey » do sep 02, 2010 6:54 pm

Baseman schreef: Het lijkt erop dat zowel Ajax als PSV volgend seizoen de CL moeten halen, anders hebben ze een financieel probleem.
Wielaert, Sno, Atouba, Oleguer etc., daar is Ajax na dit seizoen van af.

In het personeelsbestand is sowieso aardig gesneden deze zomer. En Ooijer, Mido en Tainio verdienen alleen wat als ze spelen en ze hebben een contract voor 1 seizoen.

Liever die jongens dan figuren als Roger, Urzaiz en Luque, die wilden niet eens de indruk wekken dat ze vooruit te branden waren. :excited.gif:

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Teemu Tainio

Bericht door Lionel » do sep 02, 2010 11:57 pm

Maar dat betekent niet dat we daarom genoegen moeten nemen met Tainio.
IK GELOOF!!!!!!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Teemu Tainio

Bericht door Feest » vr sep 03, 2010 8:17 am

wimpey schreef:
Neefkens schreef:Misschien heeft ie ook wel prestatiecontract en zijn contract is ontbonden. Weinig risico dus.
Je trekt een speler niet aan omdat er weinig risico aan zit, maar om iemand te halen die beter is dan hetgeen je in huis hebt. Althans, zo zou het moeten gaan.

Ik geef Tainio het voordeel van de twijfel omdat ie linksbenig is (daarvan hebben we er op het middenveld niet veel) en omdat ie ook achterin uit de voeten zou kunnen.

Maar Jol heeft wél een handje van dit soort transfers en dat botst, zoals Peter terecht stelt, met het Ajax-principe van jeugd inpassen. Bonevacia heeft er nu inderdaad weer een voor zich. Net zoals Bizot die Graafland voor zich krijgt. Dat mag bij Ajax niet.

Tainio is rechtsbenig hoor...

Plaats reactie