André Ooijer

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: André Ooijer

Bericht door joey » di aug 10, 2010 2:24 pm

Ik neem het Jol niet eens kwalijk, Enganche. Die wil de boel dichtgetimmerd hebben, want je weet het nooit, etc.etc. en hij wordt op de resultaten afgerekend. Uiteindelijk zal het de trainer een zorg zijn hoeveel spelers er op de loonlijst staan.

VDB, Slop, die moeten dit torpederen. Nu halen we waarschijnlijk dus DRIE breedteaankopen binnen. Drie! :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13414
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: André Ooijer

Bericht door Arthur » di aug 10, 2010 3:35 pm

Pfff, ik heb een paar dagen geen internet en zie vervolgens ineens dit nieuws. Ik vind het echt schandalig dat we zulke spelers halen terwijl we moeten bezuinigen.
Het lijkt echt alsof Jol liever slechte spelers haalt dan helemaal niemand.

Lionel
Berichten: 47454
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: André Ooijer

Bericht door Lionel » di aug 10, 2010 4:38 pm

Precies. Als hij nu de CL niet haalt en na tien wedstrijden niet 28 punten heeft behaald mag hij oprotten.
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: André Ooijer

Bericht door brigade zuid » di aug 10, 2010 4:47 pm

Enganche schreef:Ik schat de kans hoog in dat Ooijer de voorkeur gaat krijgen boven Oleguer, die er negen van de tien keer niet eens zin in heeft.
Waarom hebben ze Oleguer niet laten gaan dan, die mogelijkheid was er.

Lionel
Berichten: 47454
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: André Ooijer

Bericht door Lionel » di aug 10, 2010 5:14 pm

Omdat Ooijer nog niet afgescout was :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51952
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: André Ooijer

Bericht door wimpey » di aug 10, 2010 7:39 pm

Er is geen geld, jeugdspelers zijn te licht bevonden en we hebben gezien dat we een paar gaps hebben.

Beggars can´t be choosers. In dat licht bezien, vind ik Ooijer en Mido okay. Niet super, niet inventief, maar okay. Of hadden we liever Colin en Urzaiz... :excited.gif:

Zeegelaar, Suk, Blind, Kappelhof, Aisatti en Eriksen zijn er blijkbaar niet klaar voor. Nou, dan moet je dus wat doen en voor de duur van een jaar reageren. Volgend seizoen neem je weer afscheid van die jongens, plus Sno, Oleguer, Wielaert, Donald, Zeegelaar etc. en dan heb je meer ruimte om wat inventiever te zijn en wat geld uit te geven.

Maar Ooijer en Mido, kon slechter hoor. In Rotjeknor zouden ze de helicopter nog eens tevoorschijn halen.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: André Ooijer

Bericht door Neefkens » di aug 10, 2010 8:16 pm

Helemaal eens :biggthumpup.gif:

En Ooijer ís een klootzak, maar vanaf nu wel ónze klootzak. Net als dat we de Zeeuw en Suarez vervloekten toen ze nog bij hun oude clubs zaten en nu zijn we er blij mee.

Daarbij hebben we ook de risico's zoveel mogelijk beperkt door korte of prestatiecontracten, gewoon een prima zaak.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47953
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: André Ooijer

Bericht door peter » di aug 10, 2010 8:17 pm

Hou je er rekening mee dat Suarez kon voetballen. Ooijer is een klootzak en kan er geen jota van.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: André Ooijer

Bericht door Neefkens » di aug 10, 2010 8:21 pm

Ja tuurlijk, dan sta je in Oranje tegen Brazilië te voetballen op het WK en hou je Fabiano in bedwang. :drecul.gif:

Als hij alleen maar zijn instelling kan overbrengen op de jonkies, is het al goed. Frank de Boer heeft hem van erg nabij meegemaakt op het WK en die zal echt wel bevraagd zijn en een positief advies hebben gegeven.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47953
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: André Ooijer

Bericht door peter » di aug 10, 2010 8:34 pm

Ga je me uitlachen omdat Ooijer een topper is? Naja, prima, Ooijer is een topper en moest weg bij PSV omdat hij te goed was. Hij zat daar op de bank omdat hij meer toevoegde buiten de lijn (ofzo). Zijn instelling overbrengen? Ik heb liever dat onze spelers worden geleerd hoe er goed verdedigd moet worden. Die maniertjes van Ooijer om spitsen uit de wedstrijd te halen hoef ik niet zo zeer bij Ajax te zien, hoor. Ik vond zijn optreden tegen Suarez namelijk geen kwalificatie ofzo. Daar was hij hemeltergend slecht namelijk.

Giovanni van Bronckhorst wil ik er ook graag bij, want hij speelde ook een aardig potje op het WK. Die goal tegen Uruguay gezien? Poef, wat een held.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: André Ooijer

Bericht door Neefkens » di aug 10, 2010 8:43 pm

Ik reageerde op "geen jota van", dat vond ik idd lachwekkend. Instelling ook in de zin van alles willen doen om te winnen, scherp blijven, tegenstander uit het spel halen, zorgen dat hij niet kan koppen (misschien wel handig als je de laatste wedstrijden ziet)... :blush.gif:

En de prijs/prestatie-verhouding vind ik dan prima.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47953
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: André Ooijer

Bericht door peter » di aug 10, 2010 8:53 pm

Ik vind het opmerkelijk hoe snel spelers opeens beter worden hier in ieder geval op AT. Pak de zoekmachine er eens bij en je gaat niets positiefs vinden op dit forum vwb Ooijer. Behoudens Base die blij was met zijn komst ofzo haha. Iedereen brandt die vent volledig af en nu opeens is het een nuttige aankoop? Met alle respect, maar ik vind dat die vent er niets meer van kan. Dat vond ik vorig jaar al niet en dat blijf ik ook gewoon vinden. Hij heeft vorig seizoen bij PSV bewezen er niets meer van te kunnen en een ieder op AT kon dat zo'n beetje beamen, maar nu is hij goed genoeg voor ons? Als we iemand met ervaring willen en iemand die de jongens wat bij kan brengen, dan moeten we Frank de Boer en Danny Blind eens wat trainingen laten geven. Die hebben ietsje meer ervaring en kunde dan Ooijer.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: André Ooijer

Bericht door Neefkens » di aug 10, 2010 9:09 pm

Dat eerste punt, daar heb je wel gelijk in. :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9370
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: André Ooijer

Bericht door Monkey Tonk » di aug 10, 2010 9:37 pm

Peter schreef:Ik vind het opmerkelijk hoe snel spelers opeens beter worden hier in ieder geval op AT. Pak de zoekmachine er eens bij en je gaat niets positiefs vinden op dit forum vwb Ooijer. Behoudens Base die blij was met zijn komst ofzo haha. Iedereen brandt die vent volledig af en nu opeens is het een nuttige aankoop? Met alle respect, maar ik vind dat die vent er niets meer van kan. Dat vond ik vorig jaar al niet en dat blijf ik ook gewoon Opnden. Hij heeft vorig seizoen bij PSV bewezen er niets meer van te kunnen en een ieder op AT kon dat zo'n beetje beamen, maar nu is hij goed genoeg voor ons? Als we iemand met ervaring willen en iemand die de jongens wat bij kan brengen, dan moeten we Frank de Boer en Danny Blind eens wat trainingen laten geven. Die hebben ietsje meer ervaring en kunde dan Ooijer.
Ooijer krijgt een kans vanwege de wedstrijd tegen Brazilie en het geschutter van de Ajax-verdediging. Ik brande hem twee jaar geleden al af, omdat hij in de verlenging tegen Rusland lachwekkend slecht was. Maar dat was dus conditioneel, want op de rest van het toernooi deed hij het prima. Een slecht seizoen bij psv, gevolgd door een wedstrijd op een veel hoger niveau tegen Brazilie. Take your pick. Het is inderdaad een gok. En Ajax neemt die gok noodgedwongen. Als Ooijer zo speelt als tegen Brazilie, heeft Ajax een goede koop gedaan. Op het ogenblik is de Ajax verdediging het lachertje. Slechter kan niet, dus wat dat betreft is dit een aankoop zonder risico.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41007
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: André Ooijer

Bericht door Marillion » di aug 10, 2010 9:42 pm

We hebben nog exact dezelfde verdedigers onder contract staan als vorig jaar. Ik ben het met je eens dat het de laatste wedstrijden nergens op leek. Maar het moet toch mogelijk zijn om dat niveau weer te benaderen zonder dat we daar opeens Ooijer voor nodig hebben?

Overigens kwam hij ook niet zonder reden vanuit Engeland naar Eindhoven toe want bij Blackburn hadden ze het volgens mij ook wel gezien met hem. Hij was een prima verdediger maar is inmiddels gewoon al een aantal jaren over zijn top heen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9370
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: André Ooijer

Bericht door Monkey Tonk » di aug 10, 2010 10:09 pm

Marillion schreef:We hebben nog exact dezelfde verdedigers onder contract staan als vorig jaar. Ik ben het met je eens dat het de laatste wedstrijden nergens op leek. Maar het moet toch mogelijk zijn om dat niveau weer te benaderen zonder dat we daar opeens Ooijer voor nodig hebben?
Lijkt me ook. Alleen is er geen tijd voor een geleidelijk proces. Ajax heeft de laatste jaren de titel een paar keer op een haar na gemist. Het is dus een redelijke verwachting dat het weer een nek-aan-nek race gaat worden. Al kun je nog zo mooi inhalen, als de achterstand te groot is sta je weer met lege handen. Daarnaast is de CL-kwalificatie ook nu-of-niks. Dat is de prijs voor het missen van het kampioenschap. Een kampioen kan via een groeiproces de CL in, maar Ajax moet er meteen staan. En het lijkt er sterk op dat niet de hele selectie dat begrijpt. Ze lopen zo te slaapwandelen dat ze twee keer achter elkaar een voorsprong van twee doelpunten in de slotfase weggeven. Al raakt Ooijer geen knikker, dan nog gebeurt dat met zijn ervaring niet.

Jol mag zich het vroege gefaal ook aanrekenen, trouwens. Het is aan de coach om de spelers op scherp te zetten. Het herhalen van dezelfde fout (Paok en Groningen uit) zegt me dat Jol de spelers niet in zijn greep heeft. Dat gestuntel in Griekenland had je bij iemand als Michels moeten flikken. Dan kwam dat de rest van het seizoen niet meer voor. Maar hier gebeurt precies hetzelfde in de erop volgende wedstrijd.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op di aug 10, 2010 10:17 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47454
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: André Ooijer

Bericht door Lionel » di aug 10, 2010 10:15 pm

Peter schreef:Ik vind het opmerkelijk hoe snel spelers opeens beter worden hier in ieder geval op AT. Pak de zoekmachine er eens bij en je gaat niets positiefs vinden op dit forum vwb Ooijer. Behoudens Base die blij was met zijn komst ofzo haha. Iedereen brandt die vent volledig af en nu opeens is het een nuttige aankoop? Met alle respect, maar ik vind dat die vent er niets meer van kan. Dat vond ik vorig jaar al niet en dat blijf ik ook gewoon vinden. Hij heeft vorig seizoen bij PSV bewezen er niets meer van te kunnen en een ieder op AT kon dat zo'n beetje beamen, maar nu is hij goed genoeg voor ons? Als we iemand met ervaring willen en iemand die de jongens wat bij kan brengen, dan moeten we Frank de Boer en Danny Blind eens wat trainingen laten geven. Die hebben ietsje meer ervaring en kunde dan Ooijer.
Kon het niet beter verwoorden.

Of misschien wel: Ooijer sucks!!!!!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59077
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: André Ooijer

Bericht door 999 » di aug 10, 2010 10:21 pm

Afijn, Ooijer, Mido kunnen het nu al niet meer goed doen ( net als Pantelic ) ..

Lionel
Berichten: 47454
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: André Ooijer

Bericht door Lionel » di aug 10, 2010 11:30 pm

Pantelic kon ook niet voetballen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59077
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: André Ooijer

Bericht door 999 » wo aug 11, 2010 12:30 am

Rishi schreef:Pantelic kon ook niet voetballen.
Ach, schei toch uit.De kudde zet er weer een stempel op ..

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Re: André Ooijer

Bericht door Raymond » wo aug 11, 2010 1:53 am

Ongeacht hoe Ooijer zich in zijn PSV-periode heeft gepresenteerd ten opzichte van Ajax;
Liever Ooijer dan slappe zakken als Oleguer of Wielaert als reserve. Ooijer werkt hard, heeft de wil om te willen en flink wat ervaring en nog belángrijker; geen vrees (om fouten te maken (? :hypocrite.gif: )).

Juist wanneer je met een dergelijk jonge achterhoede speelt heb je iemand nodig die niet bang is om de jonkies de juiste weg te leiden. Schijt hebben aan hoe de wereld je ziet: winnen. Alderweireld, Anita, Van der Wiel en Vertonghen kunnen al (beter dan André) voetballen - ze mogen wat mij betreft wel wat gore trucjes van André oppikken, zolang het maar niet ten koste gaat van het resultaat. Hoe minder tegendoelpunten, hoe beter.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: André Ooijer

Bericht door Daily Blind » vr aug 13, 2010 10:04 am

Zlatan Son of God schreef:Ik kan wachten op de nieuwe Shirtverkoop actie. Gratis seizoenskaart bij aankoop van shirt met ooijer achterop.

En ja hoor daar is die dan!!

Afbeelding

:drecul.gif:

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: André Ooijer

Bericht door Thom » vr aug 13, 2010 10:20 am

Raymond schreef:Ongeacht hoe Ooijer zich in zijn PSV-periode heeft gepresenteerd ten opzichte van Ajax;
Liever Ooijer dan slappe zakken als Oleguer of Wielaert als reserve. Ooijer werkt hard, heeft de wil om te willen en flink wat ervaring en nog belángrijker; geen vrees (om fouten te maken (? :hypocrite.gif: )).

Juist wanneer je met een dergelijk jonge achterhoede speelt heb je iemand nodig die niet bang is om de jonkies de juiste weg te leiden. Schijt hebben aan hoe de wereld je ziet: winnen. Alderweireld, Anita, Van der Wiel en Vertonghen kunnen al (beter dan André) voetballen - ze mogen wat mij betreft wel wat gore trucjes van André oppikken, zolang het maar niet ten koste gaat van het resultaat. Hoe minder tegendoelpunten, hoe beter.
:biggthumpup.gif:

Prima; enige juiste reactie!

Ik zou nooit een Ooijer shirt kopen, die hilariteit begrijp ik echt, maar om zo'n harde werker en strijder niet te wiillen omdat hij ooit een beetje onaardig was: onzin. En: eens een Ajacied, altijd een Ajacied. Toch?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: André Ooijer

Bericht door M.. » vr aug 13, 2010 10:25 am

Thom schreef: Prima; enige juiste reactie!

Ik zou nooit een Ooijer shirt kopen, die hilariteit begrijp ik echt, maar om zo'n harde werker en strijder niet te wiillen omdat hij ooit een beetje onaardig was: onzin. En: eens een Ajacied, altijd een Ajacied. Toch?
Ik kan me je gedachtengang voorstellen. Voor mij telt de houding t.o.v. Ajax altijd wel even zwaar als zijn voetbalkwaliteiten. Maar ik besef dan weer wel dat spelers met andere emotie (geen emotie) naar clubs kijken. Eens Ajacied, altijd Ajacied.. tja blijkbaar niet altijd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47953
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: André Ooijer

Bericht door peter » vr aug 13, 2010 10:28 am

Leuk dat Ooijer hard werkt en de wil om te winnen heeft, maar dat heeft Sjaak Polak ook. Het gaat om kwaliteit en daar schort het bij Ooijer aan.

Plaats reactie