André Ooijer

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: André Ooijer

Bericht door Daily Blind » ma aug 09, 2010 6:38 pm

Enganche schreef:Ik vind de negatieve reacties ook wat overdreven hoor. Lijkt vooral met sentiment te maken te hebben.

Ik vraag me af of een versleten Ooijer het slechter zou doen dan iemand als Alderweireld. Is hij stukken langzamer? Zwakker door de lucht?

Het is hoe dan ook een aardige backup. Ik kan wel begrijpen dat Jol bij afwezigheid van twee verdedigers niet meteen terug wil vallen op jeugdspelers zonder ook maar 1 wedstrijd ervaring in het eerste.
Alderweireld is onze beste CV.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: André Ooijer

Bericht door Scherrer » ma aug 09, 2010 6:41 pm

Enganche schreef:Heeft niets met een anti-Alderweireld campagne te maken hoor. Vind het alleen niet zoveel bijzonders, dus vraag ik me af hoe slecht het aantrekken van Ooijer door Ajax nu eigenlijk is.
Maar je zet het nu wel even extra dik aan. Tenminste, ik kan me niet voorstellen dat jij Alderweireld écht slechter vindt dan Ooijer het afgelopen seizoen (even los van Brazilië, dat was één keer opladen).
***

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59041
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: André Ooijer

Bericht door 999 » ma aug 09, 2010 6:44 pm

Ach, de reacties lijken veel op die toen Pantelic werd gehaald.AJAX heeft geen geld, wil een speler voor de breedte.Jeugd is er nog niet klaar voor.Nou, dan komt Ooijer in beeld ..

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: André Ooijer

Bericht door Aristides » ma aug 09, 2010 6:48 pm

Bergdølmo schreef:
Aristides schreef:
Bergdølmo schreef:Wel opvallend dat ze dit nieuws pas naar buiten brengen op het moment dat de beurs al bijna gesloten was.
Meestal gaat bij een aankoop de waarde van de club toch omhoog.

Zegt wel genoeg over de nieuwe "aanwinst"
@Bergdølmo

Is Bergdølmo nog in training, die is maar een paar jaar ouder dan Ooijer.
Zowaar speelt hij nog in de Noorse 4de klasse: 9. April 2010 signerte Bergdølmo for 4.divisjonsklubben Raumnes & Årnes IL, og debuterte med 5-1 seier over Søndre Høland.

Dat kan dus nog wel wat worden, moet ik eens bellen?
Heb je dat dan nog niet gedaan :confused.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: André Ooijer

Bericht door Aristides » ma aug 09, 2010 6:49 pm

999 schreef:Ach, de reacties lijken veel op die toen Pantelic werd gehaald.AJAX heeft geen geld, wil een speler voor de breedte.Jeugd is er nog niet klaar voor.Nou, dan komt Ooijer in beeld ..
Er zijn wel een paar verschillen: Pantelic was bij de meesten niet zo bekend, d.w.z. dat hij niet werd gevolgd, Ooijer wel. Ooijer is bovendien 36, Pantelic was 31 toen hij kwam? Ik mag hopen dat Ooijer minder verdient.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59041
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: André Ooijer

Bericht door 999 » ma aug 09, 2010 6:53 pm

Aristides schreef:
999 schreef:Ach, de reacties lijken veel op die toen Pantelic werd gehaald.AJAX heeft geen geld, wil een speler voor de breedte.Jeugd is er nog niet klaar voor.Nou, dan komt Ooijer in beeld ..
Er zijn wel een paar verschillen: Pantelic was bij de meesten niet zo bekend, d.w.z. dat hij niet werd gevolgd, Ooijer wel. Ooijer is bovendien 36, Pantelic was 31 toen hij kwam? Ik mag hopen dat Ooijer minder verdient.
Onzin.Pantelic was bekend en werd ook al afgeschreven nog voordat ie een bal heeft geraakt.AJAX heeft geen geld, Ooijer houdt geen jeugd tegen, en is voor de breedte.En een lekkere irritante zuiger in het veld als ie moet spelen.Hij mist snelheid, maar dat mist ons centrale duo ook.Dat kun je compenseren door je positioneel goed op te stellen.

Maar nogmaals, lijkt me sterk dat Ooijer voor de basis is gehaald.Die is er voor de breedte en zou dat ook gewoon in moeten kunnen vullen.
Laatst gewijzigd door 999 op ma aug 09, 2010 6:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9369
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: André Ooijer

Bericht door Monkey Tonk » ma aug 09, 2010 6:55 pm

Thom schreef:Uitstekende aankoop natuurlojk, al het gehuil van de 'kenners' op dit forum ten spijt. Als Ajax een wereldteam had, dan zou Ooijer's komst misplaatst zijn geweest, want hij is niet (meer?) van absoluut topniveau. In dit team, met een matige defensie, met weinig echt goede koppers (groningen uit, beste kenners) komt hij heel goed van pas. Ik ben erg blij met zijn komst. Hij brengt veel ervaring mee en zal de verdediging goe dkunnen bijstaan. We kunnen ons Chivu cs. niet veroorloven, mensen, ik kan me deze move goed voorstellen.
Klopt. Enige probleem is dat hij traag is. Maar dat is met goed opstellen te neutralizeren. De Ajax verdedigers van de laatste weken doen dat niet, en die zijn veel jonger.

Ooijer, kan niet mooier. :blackcat.gif:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: André Ooijer

Bericht door Daily Blind » ma aug 09, 2010 6:55 pm

Ik snap het eindelijk. Hij is gehaald om de strijd met vander Wiel aan te gaan. Slechter dan de laatste 4 wedstrijden kan toch niet.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: André Ooijer

Bericht door Baseman » ma aug 09, 2010 6:57 pm

Feli!
Wat een mop zeg...hij is niet goed genoeg voor PSV, dus wil Jol hem hebben :drecul.gif:

Nou ja, zo slecht is Ooijer ook weer niet. Maar het moge duidelijk zijn dat de sleet er aardig op zit. Ik was blij met zijn komst vorig seizoen, maar hij heeft het weinig waar kunnen maken. Hij viel voornamelijk op door ruzie te maken met zijn tegenstander en door fel gedrag richting tegenstanders en de scheidsrechters.

Op het WK speelde hij sterk tegen Brazilie, maar dat niveau heb ik hem afgelopen seizoen zelden zien halen bij PSV. Dat zal bij Ajax niet anders zijn. Ik vind het niet erg dat hij nu Ajacied is.

PS: Een belangrijke reden voor zijn vertrek bij PSV was zijn salaris, dat was nogal hoog. Dus goedkoop zal hij niet zijn.

PPS: Wimpey zal hier ook dolblij mee zijn trouwens, een grote fan van Ooijer :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: André Ooijer

Bericht door InnerHarbour » ma aug 09, 2010 6:57 pm

Goed voor de laatste 15 minuten als alles weggerost moet worden, had 3 punten opgeleverd afgelopen zondag, een prestatie contract en niks aan het handje.
YNWA

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59041
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: André Ooijer

Bericht door 999 » ma aug 09, 2010 6:59 pm

Baseman schreef:Feli!
Wat een mop zeg...hij is niet goed genoeg voor PSV, dus wil Jol hem hebben :drecul.gif:

Nou ja, zo slecht is Ooijer ook weer niet. Maar het moge duidelijk zijn dat de sleet er aardig op zit. Ik was blij met zijn komst vorig seizoen, maar hij heeft het weinig waar kunnen maken. Hij viel voornamelijk op door ruzie te maken met zijn tegenstander en door fel gedrag richting tegenstanders en de scheidsrechters.

Op het WK speelde hij sterk tegen Brazilie, maar dat niveau heb ik hem afgelopen seizoen zelden zien halen bij PSV. Dat zal bij Ajax niet anders zijn. Ik vind het niet erg dat hij nu Ajacied is.

PS: Een belangrijke reden voor zijn vertrek bij PSV was zijn salaris, dat was nogal hoog. Dus goedkoop zal hij niet zijn.

PPS: Wimpey zal hier ook dolblij mee zijn trouwens, een grote fan van Ooijer :smallgrin.gif:
Ach, we stellen hem alleen op tegen Psv om die Afellay een doodschop te kunnen geven .. en KJH was ook niet goed genoeg voor Psv ..
Laatst gewijzigd door 999 op ma aug 09, 2010 7:11 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: André Ooijer

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 09, 2010 6:59 pm

Alleen zal Ooijer nog wel zijn psv tatoeage weg moeten laten halen .....
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: André Ooijer

Bericht door D_skilled » ma aug 09, 2010 7:04 pm

Baseman schreef:PS: Een belangrijke reden voor zijn vertrek bij PSV was zijn salaris, dat was nogal hoog. Dus goedkoop zal hij niet zijn.
Andre mag blij zijn dat hij een club heeft gevonden. Ik denk niet dat ze salaris hoger zal zijn dan een paar ton.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: André Ooijer

Bericht door Banjavi » ma aug 09, 2010 7:20 pm

D_skilled schreef:
Baseman schreef:PS: Een belangrijke reden voor zijn vertrek bij PSV was zijn salaris, dat was nogal hoog. Dus goedkoop zal hij niet zijn.
Andre mag blij zijn dat hij een club heeft gevonden. Ik denk niet dat ze salaris hoger zal zijn dan een paar ton.
Je kan het ook omdraaien... Ajax moet blij zijn dat ze zo'n topper in huis hebben kunnen halen dus moeten ze er ook wat voor betalen.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: André Ooijer

Bericht door Toppie » ma aug 09, 2010 7:20 pm

Ervaring en meer niet , dus we wachten gewoon af. Zal wel een spandoekje opleveren a.s Zaterdag

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: André Ooijer

Bericht door Aristides » ma aug 09, 2010 7:21 pm

Ajax betaalt geen psv-salaris, anders had Ajax ook Urby en Rommedahl weel een andere aanbieding gedaan.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: André Ooijer

Bericht door D_skilled » ma aug 09, 2010 7:23 pm

Inderdaad, bij Rommedahl wilde ze niet verder gaan dan drie ton. Wellicht komt Ooijer voetballen voor een Eredivisie minimum salaris.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: André Ooijer

Bericht door Aristides » ma aug 09, 2010 7:28 pm

999 schreef:
Aristides schreef:
999 schreef:Ach, de reacties lijken veel op die toen Pantelic werd gehaald.AJAX heeft geen geld, wil een speler voor de breedte.Jeugd is er nog niet klaar voor.Nou, dan komt Ooijer in beeld ..
Er zijn wel een paar verschillen: Pantelic was bij de meesten niet zo bekend, d.w.z. dat hij niet werd gevolgd, Ooijer wel. Ooijer is bovendien 36, Pantelic was 31 toen hij kwam? Ik mag hopen dat Ooijer minder verdient.
Onzin.Pantelic was bekend en werd ook al afgeschreven nog voordat ie een bal heeft geraakt.AJAX heeft geen geld, Ooijer houdt geen jeugd tegen, en is voor de breedte.En een lekkere irritante zuiger in het veld als ie moet spelen.Hij mist snelheid, maar dat mist ons centrale duo ook.Dat kun je compenseren door je positioneel goed op te stellen.

Maar nogmaals, lijkt me sterk dat Ooijer voor de basis is gehaald.Die is er voor de breedte en zou dat ook gewoon in moeten kunnen vullen.
Heb toch maar even gekeken, maar er zijn 15 berichten van Aristides waarin de naam Pantelic voorkomt, maar vaak in een citaat van een ander en nooit negatief! Hij heeft me nooit zo kunnen boeien, deze passant. Ik weet niet eens voor welke Duitse club hij nu gaat spelen.

Je hebt er misschien een discussie met iemand over gevoerd, maar ik vond AT veel positiever over Pantelic dan bijv. Derksen en andere deskundigen en ik denk dat weinigen hem bij Hertha hebben gevolgd.

Ooijer is een ander verhaal.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59041
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: André Ooijer

Bericht door 999 » ma aug 09, 2010 7:32 pm

Aristides schreef:
999 schreef:
Aristides schreef:
Er zijn wel een paar verschillen: Pantelic was bij de meesten niet zo bekend, d.w.z. dat hij niet werd gevolgd, Ooijer wel. Ooijer is bovendien 36, Pantelic was 31 toen hij kwam? Ik mag hopen dat Ooijer minder verdient.
Onzin.Pantelic was bekend en werd ook al afgeschreven nog voordat ie een bal heeft geraakt.AJAX heeft geen geld, Ooijer houdt geen jeugd tegen, en is voor de breedte.En een lekkere irritante zuiger in het veld als ie moet spelen.Hij mist snelheid, maar dat mist ons centrale duo ook.Dat kun je compenseren door je positioneel goed op te stellen.

Maar nogmaals, lijkt me sterk dat Ooijer voor de basis is gehaald.Die is er voor de breedte en zou dat ook gewoon in moeten kunnen vullen.
Heb toch maar even gekeken, maar er zijn 15 berichten van Aristides waarin de naam Pantelic voorkomt, maar vaak in een citaat van een ander en nooit negatief! Hij heeft me nooit zo kunnen boeien, deze passant. Ik weet niet eens voor welke Duitse club hij nu gaat spelen.

Je hebt er misschien een discussie met iemand over gevoerd, maar ik vond AT veel positiever over Pantelic dan bijv. Derksen en andere deskundigen en ik denk dat weinigen hem bij Hertha hebben gevolgd.

Ooijer is een ander verhaal.
Het ging dan ook niet over jou reacties, maar de reacties in deze Ooijer topic ..

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40991
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: André Ooijer

Bericht door Marillion » ma aug 09, 2010 7:46 pm

Wat een slechte grap is dit zeg. Min of meer weggestuurd bij PSV omdat hij het niet meer kon bijbenen, altijd een grote mond over Ajax en dan komt hij nu vrolijk de Arena binnen wandelen met z'n vervelende gedrag. Hier zat ik dus echt niet op te wachten.

Die ene keer dat we door blessures echt niemand anders meer hebben hadden we net zo goed Wielaert op kunnen stellen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10287
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: André Ooijer

Bericht door WP_Legend » ma aug 09, 2010 7:51 pm

Snap het ook niet helemaal... Wielaert is minimaal gelijkwaardig... Maar goed, het is maar een jaartje en vaak zal hij niet spelen... dus het moet maar.

Ik wacht nog steeds op de backup rechtsbuiten en de pinchhitter

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40991
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: André Ooijer

Bericht door Marillion » ma aug 09, 2010 7:55 pm

Nu kost de slechte relatie tussen Jol en Wielaert ons dus gewoon een extra salaris.

Kijk. Wielaert is niet goed genoeg voor Ajax. Laat daar geen misverstand over bestaan. Maar dat is Ooijer ook niet meer. En als het dan om een paar momenten per jaar gaat dan stelt hij Wielaert maar gewoon op. Ik snap er werkelijk helemaal niets van.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2167
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: André Ooijer

Bericht door Cluijffert » ma aug 09, 2010 8:05 pm

Dat er hier mensen dit nog verdedigen, het zegt alles over hoe Ajax is afgegleden.

Feyenoord niveau... absoluut niet meer dan dat.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: André Ooijer

Bericht door FlaFlu » ma aug 09, 2010 8:09 pm

Wielaert is helemaal niets. Had en heeft nooit het niveau voor Ajax gehad.

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: André Ooijer

Bericht door Rednose » ma aug 09, 2010 8:10 pm

Zlatan Son of God schreef:
Thijs schreef:Afbeelding

Hmm.
Wie van deze twee bejaarden is Ooijer eigenlijk?
Wees maar gerust, het is nummer 73!!!
Die komt dus niet eens op de bank.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Plaats reactie