Thimotheé Atouba

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Bert » za mei 14, 2011 8:22 am

Waar baseer jij op dat Lodeiro al best ver is? Alleen op zijn leeftijd?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door joey » za mei 14, 2011 8:31 am

Hoezo dubieuze argumenten? Jol heeft nota bene zelf toegegeven dat Lodeiro gehaald is om Suarez te plezieren. :confused.gif:

Die jongen zal best een beetje kunnen voetballen, maar wat moet je met hem als je Eriksen in huis hebt? Lodeiro heeft vier miljoen gekost!
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Thimotheé Atouba

Bericht door jabu » za mei 14, 2011 9:17 am

Le T. schreef:Dus was de aankoop van op zich een best aardig talent die al aardig ver was helemaal niet zo verkeerd. Dat er wat verkeerde argumenten in de beslissing meespeelden doet daar niet aan af.

Ik krijg een beetje het idee dat er per se met Jol afgerekend moet worden, en dat al zijn aankopen miskopen moeten worden verklaard op basis van nogal dubieuze argumenten.
Het zou dan best handig zijn als Lodeiro er wel direct zou staan.

Als speelkameraadje voor Suarez lijkt mij niet zo'n dubieus argument, maar juist iets om je vraagtekens bij te zetten.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door peter » za mei 14, 2011 9:33 am

Le T. schreef:
Ik krijg een beetje het idee dat er per se met Jol afgerekend moet worden, en dat al zijn aankopen miskopen moeten worden verklaard op basis van nogal dubieuze argumenten.
De Zeeuw - valt vies tegen en heeft in een diep wak gezeten dit jaar. Laat continu zijn man lopen. De prijs die betaald is, is te hoog, want hij maakt het niet waar. Zal ook nooit met winst doorverkocht worden.
El Hamdaoui - Met Suarez erbij een goede eerste seizoenshelft. Daarna veel problemen en die jongen lijkt opeens niet meer te kunnen voetballen. Helaas mislukt en zal voor een vriendenprijs verkocht worden. Waarschijnlijk met verlies.
Lodeiro - Het waren een paar fantastische minuten. Nee, veel blessureleed, weinig laten zien en de potentie lijkt er niet te zijn, want hij speelt niet. Dure misser.
Ooijer - Blijkbaar goed in de kleedkamer, maar op het veld is het allemaal niet veel. Dieptepunt was die hele vieze overtreding op Pelle. Ajax-onwaardig.
Pantelic - Beste aankoop van Jol gebleken. Had zo zijn zwakke punten, maar rendeerde goed met Suarez.
Atouba - Is een linksback, zoals Le. T. zou zeggen. Daar houdt het dan mee op. Circusartiest en een grote flater. Mooie uitkering gekregen van Ajax.
Tainio - Kost niets, was niets.
Mido - Kwam binnen met het figuur van een amateurdarter. Schandalig eigenlijk.
Kerlon - Werd voornamelijk ingezet voor campagnedoeleinden van Greenpeace. Heeft nooit op een trainingsveld gestaan.
Verhoeven - Is daar geld voor betaald? Ja. OK.....
Ze Eduardo - Een vriendendienstje. Ajax had toen serieuze plannen om een opvangtehuis te starten.
Suk - Onze troetelkoreaan. Hartstochtig toegezongen toen hij langs de lijn liep. Binnen de lijnen bleek dat hij niet op voetbal zat.
Graafland - Onze vierde keeper. Aangezien de jeugd zonder keepers speelt, was dit een nuttige toevoeging.

Nu is dit slechts mijn mening natuurlijk, zoals 999 zou zeggen. Ik veronderstel alleen dat ongeveer 99% van de mensen het eens zal zijn met mijn mening. Uiteraard staat het Le T. vrij om dit dubieus te vinden en de helft van de aankopen als 'nuttig' of zelfs 'versterking' te benoemen, maar dan ben ik ook even benieuwd naar de waardevolle spelers uit mijn rijtje. Wie oh wie moet er direct in de basis omdat hij zo waardevol is.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door 999 » za mei 14, 2011 10:09 am

Tja, als je zulke lijstjes gaat maken weet ik er ook nog wel een paar ..

V.d. Wiel bakt er al een heel jaar niks van, kost je hoogstwaarschijnlijk het kampioenchap maar zeker de beker ..

Sulejmani, nog steeds niks bijzonders.

Enoh, leuke balafpakker maar brengt verder ook niks.

Vertonghen is klaar voor het grote werk zegt ie, blijft nog steeds met moment een slaapkop, zelfde telt voor alderweireld.Onze andere buitenspelers zijn ook maar zozo.

En laten we het maar niet over Suarez hebben en AJAX onwaardig .. Die alleen heeft met zijn bijtgedrag zoveel schade aan de naam AJAX berokkend daar kan Ooijer met zijn gedrag nog een puntje aan zuigen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door peter » za mei 14, 2011 10:11 am

We zijn het dus wel eens over mijn lijstje. Dat is mooi.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door 999 » za mei 14, 2011 10:18 am

Waar staat dat dan ( dat eens zijn ) ?.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door wimpey » za mei 14, 2011 11:01 am

999 schreef:Waar staat dat dan ( dat eens zijn ) ?.
Wat heb je tegen Peter's lijstje in te brengen dan?

Iedere euro die voor Atouba, Verhoeven, Kerlon, Ze, Graafland, Tainio, Mido, Suk en Lodeiro is uitgegeven, was er een te veel.

Ik vraag me ook af of bijv. Sarpong het zoveel minder zou hebben gedaan dan De Zeeuw. En EH is ook een overbodige aankoop gebleken. Geen 4-3-3 spits en dus niet bruikbaar.

Pantelic is de enige aankoop van waarde geweest.

Jol en Boog hebben de club miljoenen gekost. MvB maakte er een zootje van, maar Jol en Boog deden het amper beter.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door 999 » za mei 14, 2011 1:02 pm

Dat er bij elke trainer van de laaste jaren zo'n lijstje te maken is.Dat iedereen zijn voorrkeur heeft kwa speler of dat ie goed of slecht is.

En ook b.v. dat over Ooijer zijn overtreding dat dat AJAX onwaardig is.

Blijkbaar mag Suarez dat dan weer wel.Overtreding van Ooijer past niet bij AJAX, maar is in ieder geval nog in het belang van AJAX hoe verwerpelijk dat het ook was.Die malloot die Bakkal in zijn nek beet koste ons niet alleen imago schade, behalve financieel verlies ook nog eens punten .. ...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door peter » za mei 14, 2011 1:32 pm

Suarez bezorgt Ajax financieel verlies? De namen van mijn lijstje leveren geen ene mallemoer op.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Beloki » za mei 14, 2011 1:38 pm

999 schreef:Overtreding van Ooijer past niet bij AJAX, maar is in ieder geval nog in het belang van AJAX hoe verwerpelijk dat het ook was.Die malloot die Bakkal in zijn nek beet koste ons niet alleen imago schade, behalve financieel verlies ook nog eens punten .. ...
Hoezo was die overtreding van Ooijer in het belang van Ajax? Was gewoon een ordinaire schoffel.

Suarez heeft zich tegen Bakkal laten gaan, maar is de enige reden dat Ajax dit seizoen CL heeft gespeeld en bijbehorend en broodnodig startgeld heeft binnengevoetbald. Dus qua financieel verlies en sportief verlies valt dat allemaal zwaar mee dacht ik zo.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door joey » za mei 14, 2011 1:41 pm

Suarez schiet Ajax eerst naar de CL en levert daarna 20 miljoen euro op. Wat een kostenpost is hij toch. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Beloki » za mei 14, 2011 1:45 pm

Suarez is de redder van Jol en Boog. Jol kan een CL-kwalificatie op zijn CV zetten, Boog kan pronken met zijn begroting.

Maar Jol en Boog pronken enkel met het werk van Suarez. Dat moeten die twee niet vergeten.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door joey » za mei 14, 2011 1:48 pm

Inderdaad, Beloki. En Suarez was er al voor zij kwamen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door 999 » za mei 14, 2011 2:13 pm

joey schreef:Suarez schiet Ajax eerst naar de CL en levert daarna 20 miljoen euro op. Wat een kostenpost is hij toch. :hypocrite.gif:
Ja, je mag niet aan Suarez komen .. aan dat bijtertje .. wel aan al die anderen bij AJAX ..

Jij moet je eigen postings eens terug lezen over hoeveel geld dat AJAX wel niet heeft gekost ...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door peter » za mei 14, 2011 2:17 pm

999 schreef:
joey schreef:Suarez schiet Ajax eerst naar de CL en levert daarna 20 miljoen euro op. Wat een kostenpost is hij toch. :hypocrite.gif:
Ja, je mag niet aan Suarez komen .. aan dat bijtertje .. wel aan al die anderen bij AJAX ..
Zo onterecht he. Geef je nog antwoord op de vraag van wimpey?

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Le T. » za mei 14, 2011 2:25 pm

Bertje schreef:Waar baseer jij op dat Lodeiro al best ver is? Alleen op zijn leeftijd?
Nee, op het feit dat hij international is en ook bij zijn vorige club al een belangrijke speler was.
joey schreef:Hoezo dubieuze argumenten? Jol heeft nota bene zelf toegegeven dat Lodeiro gehaald is om Suarez te plezieren. :confused.gif:

Die jongen zal best een beetje kunnen voetballen, maar wat moet je met hem als je Eriksen in huis hebt? Lodeiro heeft vier miljoen gekost!
Dat is me dus te makkelijk, ten tijde van de aankoop had je namelijk een 17-jarige ballerino in huis waarvan je nog maar moest zien wat het zou worden. Dat die zich zo snel aan zou dienen weet je niet van tevoren, en ik vind hem nog steeds niet goed genoeg voor de rol die hij heeft. Bij het halen van spelers weet je nooit hoe het uitpakt, het toeval speelt altijd een rol. Je moet altijd op een deel van je aankopen flink afschrijven. Je moet aankoopbeslissingen beoordelen op wat je wist op het moment van aankoop. Ik heb op het moment van aankoop niemand gehoord met 'we hebben Eriksen toch al?"

Verder was de Uruguay-connectie natuurlijk iets wat slechts zijdelings meespeelde, en wat twee kanten op werkt. Het is helemaal geen verkeerd voetballand om de stap naar Europa voor te vormen. Verder kun je enerzijds wel klagen over dat Suarez weg is gegaan, en anderzijds dat Jol hem meer dan een vinger gaf, tegen alle verwachtingen en hypes in bleeft hij steeds maar bij Ajax, tot Jol wegging. Ik ben het ermee eens dat je je op glad ijs begeeft als je dat soort dingen mee laat spelen, maar het kan ook lonen.

Peter schreef: De Zeeuw - valt vies tegen en heeft in een diep wak gezeten dit jaar. Laat continu zijn man lopen. De prijs die betaald is, is te hoog, want hij maakt het niet waar. Zal ook nooit met winst doorverkocht worden.
El Hamdaoui - Met Suarez erbij een goede eerste seizoenshelft. Daarna veel problemen en die jongen lijkt opeens niet meer te kunnen voetballen. Helaas mislukt en zal voor een vriendenprijs verkocht worden. Waarschijnlijk met verlies.
Lodeiro - Het waren een paar fantastische minuten. Nee, veel blessureleed, weinig laten zien en de potentie lijkt er niet te zijn, want hij speelt niet. Dure misser.
Ooijer - Blijkbaar goed in de kleedkamer, maar op het veld is het allemaal niet veel. Dieptepunt was die hele vieze overtreding op Pelle. Ajax-onwaardig.
Pantelic - Beste aankoop van Jol gebleken. Had zo zijn zwakke punten, maar rendeerde goed met Suarez.
Atouba - Is een linksback, zoals Le. T. zou zeggen. Daar houdt het dan mee op. Circusartiest en een grote flater. Mooie uitkering gekregen van Ajax.
Tainio - Kost niets, was niets.
Mido - Kwam binnen met het figuur van een amateurdarter. Schandalig eigenlijk.
Kerlon - Werd voornamelijk ingezet voor campagnedoeleinden van Greenpeace. Heeft nooit op een trainingsveld gestaan.
Verhoeven - Is daar geld voor betaald? Ja. OK.....
Ze Eduardo - Een vriendendienstje. Ajax had toen serieuze plannen om een opvangtehuis te starten.
Suk - Onze troetelkoreaan. Hartstochtig toegezongen toen hij langs de lijn liep. Binnen de lijnen bleek dat hij niet op voetbal zat.
Graafland - Onze vierde keeper. Aangezien de jeugd zonder keepers speelt, was dit een nuttige toevoeging.

Nu is dit slechts mijn mening natuurlijk, zoals 999 zou zeggen. Ik veronderstel alleen dat ongeveer 99% van de mensen het eens zal zijn met mijn mening.
Dat lijkt mij op zich geen aanprijzing.
Uiteraard staat het Le T. vrij om dit dubieus te vinden en de helft van de aankopen als 'nuttig' of zelfs 'versterking' te benoemen, maar dan ben ik ook even benieuwd naar de waardevolle spelers uit mijn rijtje. Wie oh wie moet er direct in de basis omdat hij zo waardevol is.
Ik zeg ook helemaal niet dat het aankoopbeleid een groot succes was, maar dure jongens waren het niet, er moest geschipperd worden vanwege de roofbouw die Van Basten had gepleegd om voor het ontbreken van enige trainersvaardigheid te compenseren. Daardoor is er veel geprobeerd met een laag financieel risico.

Je kunt nu over De Zeeuw klagen, maar hij was wel een belangrijke speler bij de wederopstanding van Ajax. Achteraf kun je dat natuurlijk voor vanzelfsprekend aannemen omdat het heeft plaatsgevonden, maar in mei 09 was de selectie een onzeker dof hoopje ellende waar De Zeeuw zeker een goede impuls in was.

El Hamdaoui was ook een prima aankoop, een koopje zelfs. Nu kun je de resultaten die met hem geboekt zijn alweer voor vanzelfsprekend aannemen, feit is dat hij heel direct betrokken was bij veel punten die maken dat we nu nog kampioen kunnen worden en CL spelen. Dat laatste is zeker niet onbelangrijk voor de verdere weg omhoog. Dat hij geen winst gaat opleveren mogen vooral De Boer en de supporters zich aanrekenen. De aankoop anticipeerde uiteraard niet op een trainerswissel.

Dat Lodeiro niet speelt zegt niet zoveel, een beetje slap om je daarachter te verschuilen. Hij had zijn voet gebroken, dat duurde even. Heeft weinig met blessuregevoeligheid te maken en al helemaal niks met talent. De Boer heeft ook 4 maanden lang stevig vastgehouden aan Enoh, is hij ook op teruggekomen.

Pantelic was een hele nuttige 'aankoop', heeft zijn best hoge salaris dubbel en dwars terugverdiend, dat je met transfervrije spelers een heel beperkt financieel risico loopt is ook geld waard.

Atouba: Kennelijk ben je vergeten dat hij langdurig geblesseerd is geraakt. Of maak je er een gewoonte van om spelers op anderhalve wedstrijd te beoordelen?

Tainio: Ook te weinig van gezien, koste heel weinig in ieder geval.

Mido: Dat project is afgebroken door de trainerswissel. Volgens mij lag het aardig op schema om een hoog rendement op te leveren. Het risico was nihil, dus dat leek me een prima improvisatie.

Verhoeven, dat is de vraag of je een derde keeper nodig hebt, of dat je wel iemand uit de jeugd kunt opstellen als je blessures en schorsingen hebt. Maar dan neem je kennelijk alweer voor vanzelfsprekend aan dat je met een jeugdkeeper geen puntverlies lijdt. Ik begin een patroon te ontdekken, makkelijk die wijsheid achteraf.

Suk heb ik het ook nooit in gezien, maar er was nou eenmaal maar één spits en die was niet superfit. Had misschien potentie om het statische aanspeelpunt te zijn wat de enige echte Ajaxspits volgens velen zou moeten zijn sinds El Hamdaoui uit de gratie is.

Kerlon en Ze Eduardo, ik weet weinig van ze, schijnen als behoorlijk getalenteerd bekend te hebben gestaan, maar zaten op een dood spoor. In zijn algemeenheid lijkt het mij niet zo verkeerd om in zo'n financieel moeilijke fase te proberen op die manier voor weinig geld versterkingen te halen. En dan gaat echt niet alles lukken, maar je weet sowieso vantevoren dat niet elke speler voor wie je geld uitrekt gaat renderen. Het gaat om de verhoudingen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door 999 » za mei 14, 2011 2:40 pm

Peter schreef:
999 schreef:
joey schreef:Suarez schiet Ajax eerst naar de CL en levert daarna 20 miljoen euro op. Wat een kostenpost is hij toch. :hypocrite.gif:
Ja, je mag niet aan Suarez komen .. aan dat bijtertje .. wel aan al die anderen bij AJAX ..
Zo onterecht he. Geef je nog antwoord op de vraag van wimpey?
Dat antwoord staat er toch al ..

Lachen trouwens .. Pantelic ..hier verguisd nog voordat ie het contract tekende ..

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door LucaS » za mei 14, 2011 3:55 pm

Beloki schreef:Suarez is de redder van Jol en Boog. Jol kan een CL-kwalificatie op zijn CV zetten, Boog kan pronken met zijn begroting.

Maar Jol en Boog pronken enkel met het werk van Suarez. Dat moeten die twee niet vergeten.
Tja, en die keeper hield ook heel veel ballen tegen, daar heeft Jol ook niets mee te maken. Overigens heeft Suarez Ajax meer gkost dan opgleverd. Zo zonder Suarez gaart het een stuk beter
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Jesse » za mei 14, 2011 3:57 pm

LucaS schreef:Overigens heeft Suarez Ajax meer gkost dan opgleverd. Zo zonder Suarez gaart het een stuk beter
Hoe komt iedereen hier toch bij?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door LucaS » za mei 14, 2011 4:00 pm

Omdat ik dat vind. Tenminste, daarom kom ik daarbij
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door peter » za mei 14, 2011 4:01 pm

Lucas provoceert natuurlijk. Op de een of andere manier vindt hij het soms leuk om een totaal ongeloofwaardige mening te verkondigen en daar vast aan te houden.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Jesse » za mei 14, 2011 4:02 pm

Dat vind je ook puur financieel?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door LucaS » za mei 14, 2011 4:04 pm

Ajax haalt dit seizoen zonder Suarez meer punten dan met. En het spel ziet er ook nog eens een stuk beter uit.

Dat vind ik ook financieel ja. Dankzij Suarez heeft Ajax twee jaar stil gestaan
I think I lost my fucking headache

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door goodfella » za mei 14, 2011 4:10 pm

Le T. schreef:

Atouba: Kennelijk ben je vergeten dat hij langdurig geblesseerd is geraakt. Of maak je er een gewoonte van om spelers op anderhalve wedstrijd te beoordelen?
Ja, hij is bijna 2 jaar geblesseerd geweest. Heb je die kop wel eens gezien? Die vent is de 40 al gepasseerd. Geen wonder dat hij gelijk 2 maanden eruit ligt bij een gestoten teen.

En die anderhalve wedstrijd liet hij zich volledig in de luren leggen. Nee, toppertje hoor! Zo even 2.8 miljoen weggegooid.

Plaats reactie