Thimotheé Atouba

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Giacomo Puccini » di jul 07, 2009 7:01 pm

40 Caps voor Kameroen, volgens mij moet je dan wel iets kunnen. Ken hem totaal niet dus kan niet wachten om hem in het Ajaxshirt te beoordelen. Een nieuwe Bogarde of Trabelsi zou super zijn. Een nieuwe Juan Fran daarentegen valt Ajax kennende ook niet uit te sluiten. Een voordeel is dat Jol hem goed kent en dus weet wat hij in huis haalt.

Nog 2 versterkingen te gaan! Voordeel is dat we door de transfervrije status van Atouba meer overhouden om te investeren in die andere 2 aanwinsten.
Ajax!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door brigade zuid » di jul 07, 2009 7:08 pm

Wat zou zn echte leeftijd zijn?

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Michael_B » di jul 07, 2009 7:10 pm

Rond de 30?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 07, 2009 7:11 pm

De Dominee schreef:Rond de 30?
Nog meer ervaring :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jul 07, 2009 7:16 pm

Ajaciedjuh schreef:
Ajax.nl schreef:Afbeelding
Atouba gaat met Ajax voor de prijzen

07 juli 2009
Thimothée Atouba tekende vanmiddag een tweejarig contract bij Ajax met een optie voor nog eens twee seizoenen. De Kameroener heeft een duidelijk doel. ,,Ik wil met Ajax voor de titel gaan."
Meteen na het ondertekenen van zijn contract werd Atouba verrast door een paar leuke telefoontjes. Eerst belde zijn vrouw en vervolgens Martin Jol, die momenteel met de selectie op trainingskamp is in De Lutte. ,,De trainer heette me welkom bij Ajax”, aldus de 27-jarige Kameroener.

Jol en Atouba zijn geen onbekenden van elkaar. Integendeel: in seizoen 2004-2005 was Jol trainer en Atouba speler bij Tottenham Hotspur. ,,Ik verliet Engeland na dat seizoen, maar kwam de trainer afgelopen jaar weer tegen bij HSV", zegt de verdediger. Atouba is blij dat hij in Amsterdam opnieuw herenigd wordt met Jol. ,,Ik vind het het heel positief om met bekende mensen te werken. Deze trainer heeft me altijd veel vertrouwen gegeven. En dat is belangrijk voor een speler. Ik heb een goede band met hem. ”

De 40-voudig international van Kameroen speelde in de Premier League en in de Bundesliga. Wat hem in deze twee grote competities niet lukte, wil hij in de Eredivisie wel zien te bewerkstelligen. ,,Ik wil met Ajax de titel veroveren”, zegt hij. ,,Daarvoor moeten we keihard werken. Ik hoop ook dat ik zo snel mogelijk kan aansluiten bij de selectie, zodat ik topfit aan het seizoen kan beginnen."

Wanneer Atouba zich meldt bij de selectie van Ajax 1 is nog niet duidelijk. De nieuwe Ajacied moet eerst nog terug naar Hamburg, om een aantal zaken te regelen. Bij terugkomst in Amsterdam wordt hij officieel gepresenteerd.
Ik ken heel die gozer niet en wens hem veel succes bij Ajax! Ik zie op de foto overigens wel dat we verder alleen nog maar transfervrije spelers kunnen verwachten, want Van de Boog kan zich niet eens een nieuwe trui veroorloven. Zie de ellebogen! :smallgrin.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Aristides » di jul 07, 2009 7:50 pm

Ten eerste: er zijn genoeg afwachtende, redelijk hoopvolle/positieve geluiden, m.a.w. waar iemand het idee vandaan haalt dat "iedereen negatief is"?

We zien aan de ene kant AT'ers die feyenoord belachelijk maken, omdat ze scouten aan de hand van een dvd, aan de andere kant zien we AT'ers (dezelfden???) die een hard oordeel hebben over Atoube, omdat hij in (samenvattingen) op tv een slechte indruk maakt!

Begrijp ik het goed als er wordt bedoeld: "op tv naar een speler kijken zorgt voor een afgewogen oordeel, maar diezelfde opnamen op een dvd branden maakt een oordeel waardeloos?"

Ik hoop dat Atoube ons verrast, ben vaak genoeg teleur gesteld door aankopen van Ajax, het mag wel weer een keer.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door wimpey » di jul 07, 2009 7:56 pm

joey schreef: Dat gezanik over kansen geven....
Hoe kan ik iemand een kans geven die ik de gekste dingen heb zien doen bij HSV? Atouba heeft de kwaliteiten van de Cler en het ego van Romario. Echt, we kunnen onze lol op met die jongen...

Ik baal gewoon. Haal dan niemand! Geef er een uit de jeugd de kans! Léér dan van Colin, Rommedahl, Luque, Delorge etc etc etc.

Jammer. Onnodig. Dom... Typerend: Jol wilde met Atouba verlengen bij HSV. Na het vertrek van Jol was daarvan bij HSV geen sprake meer.

Het lijkt trouwens wel of Jol nog naar z'n HSV-agenda werkt bij Ajax: Sinouh, Elia, Atouba, Mathijsen. Als ie zo doorgaat, worden Bastian Reinhardt en Lorik Cana binnen de kortste keren in verband gebracht met Ajax!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Marillion » di jul 07, 2009 8:03 pm

Dat is inderdaad sowieso een opvallend aspect van de transfer. Hij komt absoluut niet bij de scouting vandaan maar zo uit de omgeving van Jol. Dat zegt op zichzelf niets over de kwaliteiten van Atouba maar het zegt in mijn ogen wel iets over dat we de scouting nog altijd niet op orde hebben.
Nil volentibus arduum

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Feest » di jul 07, 2009 8:07 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 4:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Marillion » di jul 07, 2009 8:11 pm

Ik heb het inderdaad niet helemaal goed beschreven want ik hou zeker de optie open dat er wel alternatieven worden aangedragen maar dat die, om welke reden dan ook, terzijde worden geschoven.

Ik snap alleen nooit zo dat je als club alle plannen opzij schuift op het moment dat er weer een nieuwe trainer binnenstapt. Dan kun je net zo goed alle scouts op straat zetten.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door wimpey » di jul 07, 2009 8:17 pm

Steef schreef:Of de scouting wordt snel buitenspel gezet. Stop nou eens met die naieve gedachtes en begrijp dat er in professionele voetbalbedrijven allerlei belangen en netwerken door elkaar heenlopen en over elkaar heen vallen.
In het bedrijfsleven is het niet anders, Steven. Ons kent ons; old boys network; you stroke my knob, I'll stroke yours. Daar is de voetballerij echt niet uniek.

Maar een beetje trainer gaat voor de beste optie. Niet de optie die ie van een vorige club kent. Out of the box denken blijkt echter heel lastig te zijn voor een trainer. Niet de snuggerste beroepsgroep, laten we wel wezen.

We hadden bij Ajax een paar jaar geleden een opperdombo die na het binnenhalen van z'n gesjeesde vriendjes Gabri, Davids en Colin nog de gore lef had om vriendje Engelaar ter sprake te brengen.

Ook de huidige trainers van de traditionele top-3 geven een brevet van onvermogen af door Dani Fernandez resp. Atouba resp. Engelaar naar hun nieuwe clubs te halen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 07, 2009 8:25 pm

Er staat nu een kort interview op Ajax.tv
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door generaal » di jul 07, 2009 8:32 pm

wimpey schreef:
Steef schreef:Of de scouting wordt snel buitenspel gezet. Stop nou eens met die naieve gedachtes en begrijp dat er in professionele voetbalbedrijven allerlei belangen en netwerken door elkaar heenlopen en over elkaar heen vallen.
In het bedrijfsleven is het niet anders, Steven. Ons kent ons; old boys network; you stroke my knob, I'll stroke yours. Daar is de voetballerij echt niet uniek.

Maar een beetje trainer gaat voor de beste optie. Niet de optie die ie van een vorige club kent. Out of the box denken blijkt echter heel lastig te zijn voor een trainer. Niet de snuggerste beroepsgroep, laten we wel wezen.

We hadden bij Ajax een paar jaar geleden een opperdombo die na het binnenhalen van z'n gesjeesde vriendjes Gabri, Davids en Colin nog de gore lef had om vriendje Engelaar ter sprake te brengen.

Ook de huidige trainers van de traditionele top-3 geven een brevet van onvermogen af door Dani Fernandez resp. Atouba resp. Engelaar naar hun nieuwe clubs te halen.
Wat dat betreft is Twente wel een voorbeeld.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 07, 2009 9:16 pm

Sportwereld schreef:Atouba: een kerel in defensie van Ajax
Door MAARTEN WIJFFELS
AMSTERDAM - Thimothée Atouba is 27 jaar, meet bijna twee meter en is ruim 80 kilo zwaar. In de Ajax-selectie van trainer Martin Jol wordt hij meteen de langste veldspeler.
afbeelding vergroten Timothee Atouba. FOTO EPA
Jol zoekt deze zomer naar routine, naar specifieke kwaliteiten en naar 'kerels' om Ajax weerbaarder te maken. De oefenmeester leerde zijn beoogde nieuwe linksback vijf jaar geleden kennen. In 2004 werkten speler en coach een jaar met elkaar bij Tottenham Hotspur in de Premier League. Vorig seizoen troffen ze elkaar opnieuw bij Hamburger SV in de Bundesliga.

Sinds Jol zijn fiat gaf aan een transfer van Thomas Vermaelen van Ajax naar Arsenal voor 12 miljoen euro, probeerde hij een paar spelers uit als linksback. maar vorige week besloot hij zijn aandacht definitief te verleggen naar de transfervrij Atouba. De 40-voudig international van Kameroen koos er zelf voor zijn aflopende contract bij HSV niet te verlengen.

De Hamburgse club had hem voorgesteld een nieuwe verbintenis tegen dezelfde financiële voorwaarden te tekenen, in een fase dat Atouba acht maanden revalideerde van een zware achillespeesblessure. Die liep hij in oktober 2008 op tegen MSK Zilina, in dezelfde UEFA Cup-poule als waarin Ajax zat.

De afgelopen dagen werd Atouba uitgebreid gekeurd bij Ajax. Daarbij kwamen geen problemen met de achillespees aan het licht, zodat Jol ervan uitgaat dat hij voor nul euro een verdediger heeft aangetrokkendie ook kan aanvallen en die nu ook naar Olympique Marseille had gekund. In het contract van Atouba dat tot medio 2011 loopt, heeft Ajax een optie opgenomen voor nog eens twee seizoenen daarna.

Op websites plaatsen Ajax-supporters gisteren de eerste YouTube-beelden van de eerste aanwinst van het seizoen. Op een van de filmpjes dolt Atouba tot grote hilariteit van het publiek Patrick Kluivert in een Europese wedstrijd van HSV tegen Valencia. In het voormalige Volksparkstadion waren ze echter ook wel eens minder blij met hun kleurrijke linksback. In 2006 stak Atouba na een wissel zijn middelvinger op naar de eigen aanhang, die hem uitjouwde en met bier bekogelde. De scheidsrechter vond de middelvinger goed voor een rode kaart (en twee duels schorsing), de clubleiding van HSV deed daar nog eens twee duels bij en sommeerde Atouba een openlijke excuusbrief te schrijven.

In 2008 schorste HSV-trainer Huub Stevens de speler voor drie trainingsdagen nadat hij te laat was teruggekeerd van het toernooi om de Africa Cup. Een andere kant van Atouba is dan weer dat hij zich sinds twee jaar heeft opgeworpen als beschermheer van het Albrecht-Thaer-Gymnasium in Hamburg, dat zich via acties actief inzet in de strijd tegen racisme.

Martin Jol grasduint de komende weken verder in zijn relatienetwerk. Voor de start van de competitie hoopt hij nog een stevige, geroutineerde middenvelder te vinden. Maar voetballers uit die categorie hebben doorgaans ook andere opties dan alleen Ajax.

Ajax gaat ervan uit dat Jeroen Verhoeven nog deze week als extra keeper bij de groep aansluit. De sluitpost van Volendam volgt de vertrokken Dennis Gentenaar op.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door generaal » di jul 07, 2009 9:50 pm

Thimothée Atouba is 27 jaar, meet bijna twee meter en is ruim 80 kilo zwaar
:drecul.gif: . Als Atouba bijna twee meter is, dan is Sneijder bijna 1.80. En voor een topsporter (tenzij wielrenner/hardloper) van 1.91 is 80 kilo nou niet bepaald een mooi gewicht: mijn zwager is ook 1.91 en 80 kilo en die pis je zo omver.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Lionel » di jul 07, 2009 9:52 pm

Droge spieren...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Khraa » di jul 07, 2009 10:28 pm

Is er een keer iemand NIET te dik is het weer niet goed :smallgrin.gif:
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Banjavi » di jul 07, 2009 11:39 pm

Aristides schreef:Ten eerste: er zijn genoeg afwachtende, redelijk hoopvolle/positieve geluiden, m.a.w. waar iemand het idee vandaan haalt dat "iedereen negatief is"?

We zien aan de ene kant AT'ers die feyenoord belachelijk maken, omdat ze scouten aan de hand van een dvd, aan de andere kant zien we AT'ers (dezelfden???) die een hard oordeel hebben over Atoube, omdat hij in (samenvattingen) op tv een slechte indruk maakt!

Begrijp ik het goed als er wordt bedoeld: "op tv naar een speler kijken zorgt voor een afgewogen oordeel, maar diezelfde opnamen op een dvd branden maakt een oordeel waardeloos?"

Ik hoop dat Atoube ons verrast, ben vaak genoeg teleur gesteld door aankopen van Ajax, het mag wel weer een keer.
Een serieus applaus voor deze opmerking... !!! Zo gaat het hier.
Er zijn, zoals iedereen weet, 16 miljoen scouts in Nederland, dus ach.

Dat iedereen over Sno viel begreep ik nog wel.. die was redelijk bekend.
Davids was ook niet echt een succes te noemen m.i., maar werd wel bejubeld toen hij terug kwam (zover ik me kan herinneren)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door SylvievdVaart » wo jul 08, 2009 12:02 am

Khraa schreef:Is er een keer iemand NIET te dik is het weer niet goed :smallgrin.gif:
:drecul.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Ronald! » wo jul 08, 2009 7:26 am

:welcome: :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door El Clavo » wo jul 08, 2009 7:48 am

De 40-voudig international van Kameroen koos er zelf voor zijn aflopende contract bij HSV niet te verlengen.
Huh? Maar volgens kenners hier verlengde HSV gelijk zijn contract niet zodra Jol weg was?

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Lionel » wo jul 08, 2009 8:42 am

Ja dit is zijn kant van het verhaal. We zullen het wel nooit weten toch?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door El Clavo » wo jul 08, 2009 9:18 am

Waar zie jij staan dat het zijn woorden waren?

Sommige kenners hier beweren anders alle ins en outs te weten. Daarom is dit artikel erg interessant, omdat er precies het tegenovergestelde staat.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door joey » wo jul 08, 2009 9:34 am

Mwah, ik heb een beetje op dat HSV-forum gelezen waarvan ik eerder de link heb gegeven en kan niet anders dan tot de conclusie komen dat niemand er rouwig om is dat Atouba vertrekt. Integendeel zelfs.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jul 08, 2009 9:37 am

Laten we die gozer gewoon een kans geven.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie