Thimotheé Atouba

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Rooie » di jul 07, 2009 4:57 pm

Rishi schreef:In FM is ie echt goed!
Mooi zo, dan hoef ik bij de volgende versie van FM tenminste niet zo vaak het spel opnieuw op te starten om kampioen te worden...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Thijs » di jul 07, 2009 4:58 pm

Marillion schreef:Dat is allemaal wel heel erg via via natuurlijk. Daar hecht ik geen waarde aan.

Die paar beelden die ik op You tube heb gezien stellen me echter niet gerust. Lopen met de bal als verdediger en wat rare fratsen. Daar hou ik niet van. Een verdediger moet zekerheid uitstralen. Maar goed, laten we maar eens afwachten wat hij gaat laten zien.
Van wedstrijden waar hij sober en goed verdedigt gaat geen hond een youtubefilmpje maken, dus die paar dingen zeggen niks. Als 'ie dat twee keer in z'n carrière gedaan heeft, och. Het is goed afgelopen. :hypocrite.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door gaizka » di jul 07, 2009 5:10 pm

Ik gun hem het voordeel van de twijfel, had liever Obradovic gezien leeftijd (hopelijk komt die ook nog)

Ik neem aan Atouba is goedgekeurd door mensen die er verstand van hebben, in dit geval oud verdedigers
als Blind en de Boer, of zal Ajax niet zo te werk gaan?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door joey » di jul 07, 2009 5:14 pm

Nee, die hebben niets te zeggen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 07, 2009 5:15 pm

Ajax.nl schreef:Afbeelding
Atouba gaat met Ajax voor de prijzen

07 juli 2009
Thimothée Atouba tekende vanmiddag een tweejarig contract bij Ajax met een optie voor nog eens twee seizoenen. De Kameroener heeft een duidelijk doel. ,,Ik wil met Ajax voor de titel gaan."
Meteen na het ondertekenen van zijn contract werd Atouba verrast door een paar leuke telefoontjes. Eerst belde zijn vrouw en vervolgens Martin Jol, die momenteel met de selectie op trainingskamp is in De Lutte. ,,De trainer heette me welkom bij Ajax”, aldus de 27-jarige Kameroener.

Jol en Atouba zijn geen onbekenden van elkaar. Integendeel: in seizoen 2004-2005 was Jol trainer en Atouba speler bij Tottenham Hotspur. ,,Ik verliet Engeland na dat seizoen, maar kwam de trainer afgelopen jaar weer tegen bij HSV", zegt de verdediger. Atouba is blij dat hij in Amsterdam opnieuw herenigd wordt met Jol. ,,Ik vind het het heel positief om met bekende mensen te werken. Deze trainer heeft me altijd veel vertrouwen gegeven. En dat is belangrijk voor een speler. Ik heb een goede band met hem. ”

De 40-voudig international van Kameroen speelde in de Premier League en in de Bundesliga. Wat hem in deze twee grote competities niet lukte, wil hij in de Eredivisie wel zien te bewerkstelligen. ,,Ik wil met Ajax de titel veroveren”, zegt hij. ,,Daarvoor moeten we keihard werken. Ik hoop ook dat ik zo snel mogelijk kan aansluiten bij de selectie, zodat ik topfit aan het seizoen kan beginnen."

Wanneer Atouba zich meldt bij de selectie van Ajax 1 is nog niet duidelijk. De nieuwe Ajacied moet eerst nog terug naar Hamburg, om een aantal zaken te regelen. Bij terugkomst in Amsterdam wordt hij officieel gepresenteerd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Aristides » di jul 07, 2009 5:20 pm

Ken hem niet (Youtube zegt niet veel) maar als back-up van Vertonghen? Geef hem een kans, zoals iedereen een kans moet krijgen als hij Ajacied is. Verdringt hij Vertonghen uit de basis? dan zal hij wel beter zijn.

Op een forum kijken naar reacties is naar een andere "werkelijkheid" kijken, denk maar aan AT waarin posters soms roomser zijn dan de paus, terwijl in de Arena er veel directer en meer pro-Ajax wordt gereageerd.

Enoh was gratis en ik zie veel positieve reacties op AT (beste aankoop?), al ben ik nog niet overtuigd. Wie weet, weer gratis een basisspeler erbij?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door M.. » di jul 07, 2009 5:39 pm

Het makkelijkste blijft natuurlijk om spelers af te branden voordat ze ook maar één bal voor Ajax hebben geraakt. Dan kan het alleen maar meevallen en als het dan wel een succes blijkt dan geven we ons ongelijk toe en lopen we voorop in de polonaise (behalve joey dan, die zal het nog kut vinden als je kampioen wordt met een doelsaldo van 100-0, die heeft zich de 'alles is kut' rol aangemeten en zal daar niet meer vanaf stappen)

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door LucaS » di jul 07, 2009 5:46 pm

Goh, verrassend, een nieuwe aankoop en vrijwel iedereen zaagt hem tot op zijn enkels af. En ik mag het niet vragen, maar hoeveel van deze zagers zullen de beste man ooit 1 minuut hebben zien spelen. 'Kakkerlak' Steef is hier nog een van de meest positieve op AT.

Welkom en heel veel succes! :onfire.gif:
Laatst gewijzigd door LucaS op di jul 07, 2009 5:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Marillion » di jul 07, 2009 5:46 pm

Het is voor bijna iedereen hier heel lastig om te oordelen. We hebben immers niet zoveel info. Ik zal 'm daarom ook absoluut een eerlijke kans geven.

Maar je hebt natuurlijk een eerste gevoel bij zo'n transfer. Dat basseer je dan op zijn CV, wat beelden die je via you tube kunt sprokkelen en verhalen van mensen die hem wat beter lijken te kennen. Tja, daar komt dan niet het beeld uit van een speler die een absolute versterking is. Eerder een gokje dat misschien wel goed uit zou kunnen pakken.

Dat gevoel zal ook nog wat sterker zijn door ervaringen met transfers van Ajax in het recente verleden. Het is in ieder geval wéér geen oplossing die komt uit scouting. Het is een oude bekende van de trainer die net binnen is.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door joey » di jul 07, 2009 5:48 pm

Bij terugkomst in Amsterdam wordt hij officieel gepresenteerd.
Wat doet Van den Boog dan op die foto met dat shirt? O wacht, Danny heeft zijn borrel nog niet gehad. :666.gif: :hypocrite.gif:

Dat gezanik over kansen geven.... Een jaar geleden moesten we Sno een kans geven. Nou, ik wist toen al dat hij er niets van kon, hoor.
Het stinkt aan alle kanten!

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door M.. » di jul 07, 2009 5:53 pm

Grappig dat uitgerekend jij het hebt over 'gezanik'.. als je in het woordenboek onder zeiken kijkt dan staat jouw foto er bij.

Of mag dat niet gezegd worden en neem je dan weer een keer afscheid van het forum?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Marillion » di jul 07, 2009 5:56 pm

Zullen we de discussie over Atouba laten gaan?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Jesse » di jul 07, 2009 5:57 pm

joey schreef:Dat gezanik over kansen geven.... Een jaar geleden moesten we Sno een kans geven. Nou, ik wist toen al dat hij er niets van kon, hoor.
Ja, maar die was bij de meeste mensen wel bekend. Deze nog niet, dus is het nog even afwachten.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door joey » di jul 07, 2009 6:03 pm

Oké, maar moet Wimpey hem bijvoorbeeld een kans gaan geven? Wimpey vindt hem een prutser. Punt.

Er is weinig reden om op voorhand vertrouwen te hebben in aankopen van Ajax. Ajax slaagt er al jaren amper in om kwaliteit binnen te halen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door El Clavo » di jul 07, 2009 6:12 pm

Sinds wanneer is Wimpey heilig? Omdat ie een abonnementje op Sport 1 heeft en wat wedstrijdjes van de Bundesliga ziet? Alsjeblieft zeg. Zullen we het maar gewoon aan de pro's over laten? Lijkt me beter.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Kaboem » di jul 07, 2009 6:16 pm

LucaS schreef:Goh, verrassend, een nieuwe aankoop en vrijwel iedereen zaagt hem tot op zijn enkels af.
Komt allemaal door die rare Battummer, hoor!
Bertje for President!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door LucaS » di jul 07, 2009 6:19 pm

Batman?
I think I lost my fucking headache

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Kaboem » di jul 07, 2009 6:19 pm

Nee, Bathmen! :excited.gif:
Bertje for President!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door LucaS » di jul 07, 2009 6:20 pm

Dat is alleen maar omdat Oostellingen niet kunnen schlijven! Dat is algemeen bekend.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door generaal » di jul 07, 2009 6:21 pm

Een Afrikaan in de verdediging is meestal de eerste stap naar een nederlaag.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door LucaS » di jul 07, 2009 6:22 pm

Vandaar dat die Afrikaanse nationale teams nooit winnen! En bij Ajax is het mis gegaan toen kleine Kanu en later Trabelsi regelmatig mee mochten doen.
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Lionel » di jul 07, 2009 6:22 pm

Atouba is inderdaad een gok die heel goed kan uitpakken. Zijn voetbalkwaliteiten zullen niet ter discussie staan, heb hem vaak genoeg zien spelen om te zeggen dat hij een aanwinst is voor Ajax, het gaat meer om zijn fysieke gesteldheid.

En dat een speler af en toe gekke dingen doet zegt mij helemaal niks: Bergkamp stond een x op iemand zijn been, Rijkaard spuugt in die mof zijn gezicht, Zidane (Saudi Arabie) en in de WK-finale en zo kan ik nog wel doorgaan....

Dat Wimpey hem niet veel vond afgelopen seizoen zegt trouwens ook niet veel omdat die gast dus maar 9 wedstrijden heeft gespeeld en Hamburg er volgens mij in het begin niet veel van bakte..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 07, 2009 6:23 pm

generaal schreef:Een Afrikaan in de verdediging is meestal de eerste stap naar een nederlaag.
Gaap :excited.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door generaal » di jul 07, 2009 6:47 pm

LucaS schreef:Vandaar dat die Afrikaanse nationale teams nooit winnen! En bij Ajax is het mis gegaan toen kleine Kanu en later Trabelsi regelmatig mee mochten doen.
Kleine Kanu, speelt die niet bij Odd Grenland? En Trabelsi was een held, omdat hij vooral offensief speelde. Atouba zal verdedigend wel wat laten lopen, gok ik.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door Marillion » di jul 07, 2009 6:54 pm

Als je er voor kiest om met opkomende backs te spelen is dat iets wat je kunt incalculeren.

Hoe zit het trouwens met deze jongen? Is hij echt een back of speelt hij ook centraal? Ik zit me namelijk af te vragen of deze jongen, met zijn behoorlijke fysiek, meteen ook de oplossing is voor het niet doorgaan van de transfer van die Amerikaan.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie