Daley Blind

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Toppie » za aug 30, 2014 11:03 am

Gelul , Ajax heeft geen opvolger en Blind gaf rust op het middenveld , de bankrekening is weer rijkelijk gevuld en sportief in de CL hebben we niks te zoeken.Ajax blijft een doorverkoop club zonder een echt plan B de rijke clubs blijven zo in tact bah maffia en fairplay :1evil.gif: :excited.gif:

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10276
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Daley Blind

Bericht door WP_Legend » za aug 30, 2014 11:09 am

Je kan zeggen wat je wilt, maar hij is wel 3 klassen beter dan Buttner...

DelToro
Berichten: 1261
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Daley Blind

Bericht door DelToro » za aug 30, 2014 11:28 am

Yopi schreef: Overmars en zeker ook De Boer hadden Daley liever gehouden, maar het is zoals is.
Als we Feest mogen geloven heeft Overmars juist actief geprobeerd Blind te verkopen.
18 miljoen euro is een schitterend bedrag voor Blind, het moment is wel erg ongelukkig.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Neefkens » za aug 30, 2014 11:31 am

Feest geloven? Je vraagt nogal wat....

DelToro
Berichten: 1261
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Daley Blind

Bericht door DelToro » za aug 30, 2014 11:32 am

:smallgrin.gif:
Daar heb je gelijk in..

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » za aug 30, 2014 11:54 am

Toch knap dat Van Gaal in het donker de panic-button heeft weten te vinden... Op hoeveel staat de teller van Man U nou? 150 M ofzo.... :excited.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Daley Blind

Bericht door Jinne » za aug 30, 2014 12:37 pm

In Engeland kopen ze ook spelers uit de Championship voor een zelfde bedrag. Gezien de Engelse markt en de nood bij Man United heeft Marc Netto er niks extras uitgekregen. Daarnaast weer zelfde liedje als vorig seizoen dat de eigen spelers weer op het laatste moment nog verkocht worden.

Ik neem aan volgend seizoen ipv een sjaal gewoon een refund krijgen voor onze seizoenkaart en dat we een jaartje gratis naar Ajax mogen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13356
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Daley Blind

Bericht door Nihad » za aug 30, 2014 12:56 pm

Hoezo? Je weet toch dat dit soort dingen kunnen gebeuren. Dat het al jaren zo gaat? Dat de voetbalwereld zo draait tegenwoordig.

We moeten niet zo zeuren. We zijn een relatief kleine club en als er dan een grote club komt met een gigantisch zakgeld, dan kan je gewoon geen nee zeggen. Ajax heeft daar weinig tegenin te brengen.

Mensen die grote transfers willen, moeten lekker Real supporter worden.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Daley Blind

Bericht door Cruijff » za aug 30, 2014 1:16 pm

InnerHarbour schreef:
peter schreef:18 miljoen voor Daley Blind is natuurlijk een offer you can't refuse. Leuke speler, echte Ajacied, maar het is nou niet dat we 'heel veel inleveren'. Bizar dat je voor zo'n redelijke speler meer vangt dan een Vertonghen of Eriksen.

Overigens snap ik werkelijk waar niet dat Man Utd gaat voor Blind, hoor. Leuke transfer voor die jongen, maar wat moet hij daar? Veel te traag voor de Premier League en de zoveelste linkspoot. Middenveld? Dat wordt toch niks joh.
Zonder van Gaal was hij er ook nooit gekomen
Dat is zeer waarschijnlijk inderdaad wel de waarheid.

columbus schreef:toch niet opvullen met een Sinkgraven? Alsjeblieft zeg! Die jongen speelt pas een half seizoen op eredivisieniveau. Bovendien, Ajax heeft genoeg talenten rondlopen, het wordt tijd dat er een goede speler aan wordt getrokken die er direct staat. Je er toch niet aan denken, Barcelona uit met een middenveld, Serero - BAZOER - Klaassen
Vorig jaar bestond het middenveld bij Barcelona thuis uit Serero, Blind en Klaassen. En dat middenveld blufte toen Xavi en Iniesta af en zette dusdanig goed druk dat Neymar zelden aanspeelbaar was.

Met Serero, Viergever en Klaassen zou 't ook moeten kunnen, Viergever is inderdaad meer een verdediger, maar ik kan me voorstellen dat een trainer graag heeft dat hij vaak wat dieper staat. In tegenstelling tot jongens als Boilesen en Blind die eigenlijk nooit een doelpunt scoren vindt Viergever relatief makkelijk het netje.

Blind is in mijn ogen nog wel een stukje beter dan Viergever, vooral bij de 2-1 winst tegen Barcelona was hij écht heel goed!! Eerst heerste hij op het middenveld, nadat Boilesen moest afhaken was hij zeer solide als linksback.
Toch is het de vraag wat nu precies de positie voor Blind is. Hij is eigenlijk geen echte verdediger, op het middenveld ook geen echte controleur en een half speler is Daley eigenlijk ook niet. Ik vrees voor hem dat hij mede door dit onduidelijke profiel het bij Manchester United niet zal gaan redden...

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » za aug 30, 2014 1:43 pm

Jinne schreef:In Engeland kopen ze ook spelers uit de Championship voor een zelfde bedrag.
Zo lust ik er nog wel een: het is maar wat de gek ervoor geeft. Ik vind het een héél mooi bedrag voor deze speler. Mooi voor die (i.m.o. sympathieke) jongen, hij heeft zich prima ontwikkeld en (ook) een compliment aan Ajax: hij was Mister Jong Ajax onder Jol en gaat nu voor de hoofdprijs weg. :biggthumpup.gif: Dan heeft Ajax het goed gedaan met en voor Daley Blind.

Na het WK en de gevonden paniekknop bij Man U was deze zomer ook hét moment om hem te verkopen, lijkt me.
Ik neem aan volgend seizoen ipv een sjaal gewoon een refund krijgen voor onze seizoenkaart en dat we een jaartje gratis naar Ajax mogen.
Of je wordt supporter van een 'buying club' i.p.v. een 'selling club'.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Yopi » za aug 30, 2014 4:08 pm

DelToro schreef: Als we Feest mogen geloven heeft Overmars juist actief geprobeerd Blind te verkopen.
Waar zegt hij dat dan?

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Daley Blind

Bericht door Lionel » za aug 30, 2014 4:11 pm

Blind heeft de technische kwaliteiten om te slagen. Zit nu te kijken naar City tegen Stoke. Slaat ook nergens op hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Daley Blind

Bericht door Cruijff » za aug 30, 2014 4:29 pm

Lionel schreef:Blind heeft de technische kwaliteiten om te slagen. Zit nu te kijken naar City tegen Stoke. Slaat ook nergens op hoor.
Premier League slaat qua voetbal helemaal nergens op. Dat City een tijdlang wat exotische spitsen als Aguero had zorgt ervoor dat er af en toe een aantal fraaie goals te zien zijn, de spelers die zelf in die competitie zijn opgeleid kunnen er geen reet van.

IH kickt op de lange, grote spelers waar er daar een aantal van rondgelopen omdat hij, vermoed ik, graag eens door zo'n grote jongen in zijn poeperdje zou worden genomen. Op 't voetballende vlak is het niet veel soeps als iemand als Ron Vlaar (is Ron groot genoeg om te ontvangen IH? :smile-ajax.gif:) wekelijks een uitblinker is.

Technisch is Blind geen lelijk eendje in de Premier League, maar hij mist een aantal eigenschappen die voor een voetballer in de (sub)top vrij essentieel zijn. Bij Ajax-PSV liet hij die zwakheden een paar keer zien, slechts 6 dagen geleden was hij nog mede betrokken bij 2 tegendoelpunten. Daley was nog niet uitgeleerd bij Ajax dus jammer dat hij nu vertrekt en bij het instabiele Man U 'één van de paniekaankopen' zal zijn.

Hem wacht nu een seizoen met geen Champions League, geen Europa League, wellicht ook met geen basisplaats. En wederom 't lievelingetje van de trainer, als er dan iets misgaat komt hij als eerste aan de beurt.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Daley Blind

Bericht door brigade zuid » za aug 30, 2014 4:39 pm

peter schreef:
Kan er nog steeds niet bij. Achttien miljoen. :blush.gif:
In de pers deden geregeld bedragen van 25 miljoen de ronde. In die zin valt het me iets tegen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door InnerHarbour » za aug 30, 2014 4:54 pm

Dubbel schreef:
InnerHarbour schreef:Feestdag, 18 miljoen voor een te kleine, slappe, trage speler, van Gaal bedankt, alleen jij trapt daarin! :biggthumpup.gif:

BTW, Nou moet ik vandaag toch naar Schiphol dus ik wil Delay gerust afzetten, doe ik graag. :smile-ajax.gif:
Goeie reis. Ben jij er morgenavond al bij tegen de Twins? Best een mooi weekend tot nu toe al wordt het zaterdag weer fantasie van de kok op de heuvel.
Man gaan we niet halen kom pas om kwart voor 8 plaatselijk op DC aan zit nu in de Saga lounce op IJland te denken of ik nog een biertje zal nemen
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Daley Blind

Bericht door Cruijff » za aug 30, 2014 5:00 pm

InnerHarbour schreef:
Dubbel schreef:BTW, Nou moet ik vandaag toch naar Schiphol dus ik wil Delay gerust afzetten, doe ik graag. :smile-ajax.gif:
Goeie reis. Ben jij er morgenavond al bij tegen de Twins? Best een mooi weekend tot nu toe al wordt het zaterdag weer fantasie van de kok op de heuvel.
InnerHarbour schreef:Man gaan we niet halen kom pas om kwart voor 8 plaatselijk op DC aan zit nu in de Saga lounce op IJland te denken of ik nog een biertje zal nemen
Ik lees net op 't vertrektijdenbord dat de vlucht naar Manchester een Delay van 4 voetbalwedstrijden heeft opgelopen...

Blind gaat dus pas over 360 minuten weg uit Amsterdam.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Yopi » za aug 30, 2014 7:50 pm


Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Dubbel » za aug 30, 2014 8:25 pm

"Sounds like a newspaper for shortsighted people" :ajaxsmiley.gif:

Verder jammer dat hij voor die flessentrekker gaat spelen.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Dubbel » za aug 30, 2014 8:31 pm

Yopi schreef:He can read the game very good! :biggrin.gif:

http://foxsports.nl/video/227910-van-ga ... lezen.html
Luis begrijpt de vraag ook verkeerd, hem wordt gevraagd 'of hij baalt dat z'n internationals de komende week uitwaaieren' en antwoord iets over 'het anders indelen van de transferperiode'. Had nou maar vakantie genomen?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Marillion » za aug 30, 2014 9:21 pm

Sjaak is boos!
Het vertrek van Daley Blind bij Ajax kwam dan niet echt als een verrassing voor clubicoon Sjaak Swart. De timing van Manchester United en Louis van Gaal in het bijzonder wordt echter minder gewaardeerd.

'Ik had toch wel gedacht van Louis van Gaal, als je zoiets doet, dat je dat veertien dagen van tevoren doet. Niet op de laatste dag. Want dan ben je geen echte Ajacied geweest. Wat er altijd gezegd over hem wordt', zegt een duidelijk chagrijnige Swart.

'Ik ben boos op hem. Niet op Daley, hoor. Die gun ik van alles. Maar het is toch vreemd? Als je het twee weken geleden had gedaan, had Ajax er ook aan kunnen werken. Maar dan haalt hij hem toch weg een dag van tevoren. Dat is Louis, hè.' Om daar nog aan toe te voegen: 'Hij krijgt de groeten van Sjaak Swart.'

Bron: AT5.nl
Filmpje!

Hij is er volgens mij nog altijd niet overheen dat hij destijds niet meer in het spelershome mocht komen toen Van Gaal trainer werd. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18785
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Daley Blind

Bericht door Wouter » za aug 30, 2014 10:26 pm

Tja, bij een handelshuis als Ajax gebeuren deze dingen. Frank de Boer is niet te benijden.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Demosthenes » za aug 30, 2014 11:17 pm

Die Sjaak Swart, die denkt nog dat het 1969 is :aai.gif:

Leuk om te bedenken dat iemand eerst schrijft dat Blind door Ajax had moeten worden geloosd en nu blij is met die miljoenen euro's dankzij het sterke beleid van het TH; opmerking, met dank aan een andere poster. :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Daley Blind

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 31, 2014 10:38 am

Medisch goedgekeurd bij Man utd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33835
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door Duke » zo aug 31, 2014 10:58 am

Als ik lees dat Ajax met gemak mee zou draaien in de top 3 van de PL, dan zal Blind het toch ook wel goed doen daar? :neutral.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Daley Blind

Bericht door Cruijff » zo aug 31, 2014 11:27 am

Duke schreef:Als ik lees dat Ajax met gemak mee zou draaien in de top 3 van de PL, dan zal Blind het toch ook wel goed doen daar? :neutral.gif:
Op basis van zijn techniek en spelinzicht moet hij daar probleemloos overeind kunnen blijven, maar het is wel een competitie waar je fysiek af en toe wat te incasseren krijgt en waar je geen mededogen van de scheidsrechter hoeft te verwachten als je zelf onderuit glijdt of na een licht contact met je tegenstander op je snufferd gaat.

Situaties die Daley Blind regelmatig overkomen, bovendien, doordat de bal vaak lukraak naar voren wordt geramd ligt het tempo in sommige wedstrijden hoog, Blind is niet de aller snelste (understatement). Daley heeft om nog een stukje verder te komen een aantal wedstrijden met een hoge intensiteit nodig. Ajax-PSV was een wedstrijd met een hoge intensiteit, daar maakte Blind een aantal beslissende fouten.

Ook heeft Blind nog een aantal CL wedstrijden nodig om te tonen dat hij een stabiele factor is, die gaat hij dit seizoen sowieso dus niet spelen. Ik ben bang voor hem dat hij deels als bankzitter, deels als invaller gebruikt gaat worden, terwijl hij met nog een jaar Ajax had kunnen rekenen op een dominante rol in alle competitiewedstrijden, een vaste plek in Oranje en het platform dat Champions League heet. Blind is nu echt nog niet uitgeleerd in Nederland, wedstrijden tegen PEC Zwolle blijken nog steeds lastig zat voor hem.

Op alle facetten behalve zijn bankrekening na is deze transfer gewoon zonde. United komt een jaar te vroeg voor hem, als hij überhaupt ooit al geschikt zou zijn voor die club wat ik betwijfel. En zonder de betrokkenheid van trainer Louis van Gaal zou Daley deze transfer sowieso niet gemaakt hebben.

Plaats reactie