Daley Blind

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Daley Blind

Bericht door elliquido » wo aug 27, 2014 8:36 am

die assist op RVP was toch echt vooruit, net als die goal tegen brazilie..

ik hoop echt op de transfer.. op LB hebben we boilessen / viergever Ik hoop echt dat FDB dan met een 10 gaat spelen ipv een 6 en we cashen iets van 18 mio , is Marc Netto'o ook weer blij?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Yopi » wo aug 27, 2014 8:43 am

Hij is geen spelbepaler, hij is een dienende speler. Hij moet niet te belangrijk gemaakt worden.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door InnerHarbour » wo aug 27, 2014 8:49 am

elliquido schreef:die assist op RVP was toch echt vooruit, net als die goal tegen brazilie..
Even a blind squirrel finds a nut once in a while
YNWA

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Daley Blind

Bericht door elliquido » wo aug 27, 2014 8:53 am

question is, who is the blind squirrel ?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door InnerHarbour » wo aug 27, 2014 10:54 am

De vraag stellen is hem beantwoorden.
YNWA

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Daley Blind

Bericht door elliquido » wo aug 27, 2014 11:21 am

indeed
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » wo aug 27, 2014 11:37 am

InnerHarbour schreef:Toch vreemd dat die geweldige Delay Blind nog altijd niet verkocht is na zo een geweldig WK achteruitenopzijspelen. :hypocrite.gif:
Jij krijgt nog een proces wegens smaad aan je broek! :hypocrite.gif:

Ik denk dat Blind wat 'anders' in de markt ligt dan de media in NL willen doen vermoeden.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door Duke » wo aug 27, 2014 11:47 am

Volgens mij zijn het vooral de Engelse media die hier een rol spelen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Yopi » wo aug 27, 2014 12:13 pm

Daley zal wel op het lijstje staan. Maar vast niet als eerste keus.

Jaap de Groot zegt in een filmpje op de website van de T. dat er een tijd geleden contact is geweest, maar dat MU er al dan niet op zou terugkomen. Niet dus, tot op heden.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door Duke » wo aug 27, 2014 12:15 pm

Een speler die maar 20 miljoen kost kan natuurlijk nooit wat zijn.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Marillion » wo aug 27, 2014 12:19 pm

Daar kunnen we natuurlijk wel iets aan doen. :smile-ajax.gif:

Ik denk dat hij wel op een lijstje staat maar niet bovenaan. Zoals ik al zei. Enige dat ik nog zie gebeuren is dat andere opties niet doorgaan en dat ze dan last minute alsnog concreet worden. Omdat Ajax al voorzien heeft in vervanging door Viergever te halen zie ik dan nog wel iets gebeuren. Maar normaal gesproken blijft hij gewoon bij Ajax en dat is voor ons prima.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Daley Blind

Bericht door Pride of Amsterdam » za aug 30, 2014 1:54 am

Mike Verweij meldt net op twitter dat hij voor 18 miljoen euro naar United gaat, (exclusief bonussen)

Het ga je goed Daley.. je bent en blijft een Ajacied! :ajax.gif:
Op naar de vierde ster!

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Alexander » za aug 30, 2014 2:06 am

Ik ben er helemaal klaar mee. Weer onze beste speler 2 dagen voor het sluiten van de transfermarkt verkopen. Niet eens voor een wereldbedrag. Ajax is rijk genoeg om nee te zeggen. Waarom dan toch doen?? We moeten weer een jaar naar middelmaat kijken. Naar prutsers als Sigthorsson. Ze kunnen het echt helemaal uitzoeken.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10274
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Daley Blind

Bericht door WP_Legend » za aug 30, 2014 2:29 am

Pride of Amsterdam schreef:Mike Verweij meldt net op twitter dat hij voor 18 miljoen euro naar United gaat, (exclusief bonussen)

Het ga je goed Daley.. je bent en blijft een Ajacied! :ajax.gif:
Tot nu toe nog nergens anders gemeld behalve de Daily Mail... aandachtszoekerij?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Daley Blind

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 30, 2014 4:50 am

Klotezooi (voor Ajax en de supporters). Felicitaties aan een echte Ajacied: Daley. :ajaxscarf.gif:

Telesport
AJAX HEEFT AANVOERDER VOOR 18 MILJOEN VERKOCHT

BLIND NAAR UNITED


AMSTERDAM – De fans van Ajax waren er al bang voor. Zo’n 48 uur voor het sluiten van de transfermarkt is Ajax zijn onbetwiste leider en de Nederlandse voetballer van het jaar 2014 Daley Blind (24) kwijtgeraakt. De 19-voudig international rondde gisteravond laat met zijn zaakwaarnemer Rob Jansen de mooiste Nederlandse transfer van deze zomer af. Blind speelt morgen al niet meer mee tegen FC Groningen.

Overmars heeft 48 uur om vervanger te halen Manchester geeft

Van Gaal code van kluis van 200 miljoen

Ajax en de club van Louis van Gaal werden het volgens goed ingelichte bronnen in Engeland laat op de vrijdagavond eens over de afkoopsom voor het tot medio 2016 lopende contract van Blind: 18 miljoen euro is de prijs die Manchester United op tafel legt. Dat bedrag kan nog een paar miljoen hoger worden met bonussen voor Ajax in de nabije toekomst.

De Oranje-international pakt met onmiddellijke ingang zijn koffers en kan zich maandagavond bij Oranje bij bondscoach Guus Hiddink en zijn eigen vader Danny (assistantbondscoach) melden als speler van United.

Met de transfer van Blind wordt de transferzomer van Manchester United en Van Gaal zelf de grootste en meest indrukwekkende in de geschiedenis van de Britse club en in de carrière van de Nederlandse trainer. Nooit eerder gaf United meer dan 200 miljoen euro uit in een transferperiode en ook Van Gaal mocht nimmer zoveel geld bij een club uitgeven.

De coach gaf gisteren in Engeland al aan dat zijn selectie er vanaf maandag 1 september totaal anders uit zal zien. Van Gaal zegt dat hij daarbij heel transparant naar alle betrokkenen is geweest. ,,Ik heb na de lunch op de club met de spelers van United een gesprek gevoerd. Ik heb hen verteld dat de selectie er na het weekend misschien heel anders uitziet. Want er komen nog spelers bij en er zullen spelers vertrekken’’, aldus Van Gaal.

In totaal is volgens insiders bij United zes man de wacht aangezegd. Onder hen zelfs middenvelder en Engels international Tom Cleverly. Met de komst van Angel di Maria van Real Madrid voor het Britse recordbedrag van 75 miljoen euro gaf de club al aan werkelijk alles voor Van Gaal te willen doen. De club lijkt hem inmiddels de code van de geldkluis te hebben gegeven.

Het was aan Rob Jansen om de totale deal voor Blind én Ajax tot een goed einde te brengen. De voetbalmakelaar heeft, gelukkig voor Ajax, grote ervaring met Engelse topclubs. Enkele jaren terug moest hij op verzoek van Liverpool bemiddelen om de vastgelopen besprekingen over Luis Suarez tussen Ajax en de directeuren op Anfield vlottrekken. Dat lukte toen wonderbaarlijk. Ajax incasseerde ruim 25 miljoen voor zijn spits.

Die kennis van de markt is cruciaal geweest bij de onderhandelingen namens Blind jr. én met Manchester United, dat behalve Van Gaal ook de fans tevreden moet stellen na de dramatische start van dit seizoen (twee nederlagen en een gelijkspel).

Voor Ajax betekent het vertrek van Blind een grote aderlating voor het komende Champions League-seizoen. Alleen een groot transferbedrag verzacht de pijn. In TELESPORT gaf Marc Overmars echter al aan het kind van de club niet zo maar zonder slag of stoot te laten vertrekken. ,,We vinden dat we op dit moment een sterk team hebben. Alleen als de absolute hoofdprijs wordt betaald, is een transfer bespreekbaar”, zei de directeur voetbalzaken, die dat ook aan Blinds zaakwaarnemer Rob Jansen meedeelde. Dat was dus niet aan dovemansoren besteed. Ajax krijgt direct een topbedrag van zo’n 18 miljoen euro voor een zelf opgeleide verdediger.

Nog geen anderhalf jaar geleden twijfelde Ajax of het toen in juli 2013 aflopende contract moest worden verlengd. Op 22 april van dat jaar werden alsnog de handtekeningen onder de nieuwe verbintenis tot de zomer van 2016 gezet. Nu een megabedrag laten lopen, zou uit economisch oogpunt vreemd zijn. Bovendien is de overstap naar het imposante Manchester United, met oude bekende Van Gaal aan het roer, voor Blind een droomtransfer.

Die verhuizing blokkeren zou naar de speler, die zich ondanks de perikelen met zijn vader tijdens de Fluwelen Revolutie altijd loyaal heeft opgesteld, toe ook niet fair zijn geweest. Het risico om met een gedesillusioneerde Ajacied te zitten opgescheept, zou groot zijn. Daarbij is het nieuwe beleid dat loyale spelers van de club ook een toptransfer wordt gegund in plaats van door de neus geboord en zo ooit willen terugkeren naar het oude nest.

Voor Overmars zit het werk er als technisch directeur nog niet op. Hoewel Ajax – indien Niklas Moisander blijft – met Nick Viergever een mogelijke vervanger voor Blind in huis heeft, lijkt Overmars zelf ook zijn portemonnee te moeten trekken om het verlies aan ervaring van de Voetballer van het Jaar op te vangen. Al was het alleen maar als gebaar naar de achterban. Daarnaast zou hij alvast de op de voet gevolgde Daley Sinkgraven van Heerenveen kunnen halen.
Waarom halen ze Blind dan niet een aantal weken eerder!? :confused.gif: Wat een k.. systeem. :1evil.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33476
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door zeux » za aug 30, 2014 5:11 am

Top voor Daley!!!!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Demosthenes » za aug 30, 2014 6:12 am

zeux schreef:Top voor Daley!!!!
Op ajax.nl is het nog niet bevestigd, maar als het waar is dan is het voor Daley een enorme stap: grote competitie, grote club en voor Ajax weer veel geld. De naam Blind verdwijnt (voorlopig) bij Ajax, kortom voor de JC-revolutie weer een stap verder. De opvolger is al binnen, Cruijff en FdB hoeven zich geen zorgen meer te maken over Viergever en Blind op één middenveld. Nu eerst nog de officiële bevestiging afwachten, eerst zien dan geloven.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door InnerHarbour » za aug 30, 2014 7:16 am

Feestdag, 18 miljoen voor een te kleine, slappe, trage speler, van Gaal bedankt, alleen jij trapt daarin! :biggthumpup.gif:

BTW, Nou moet ik vandaag toch naar Schiphol dus ik wil Delay gerust afzetten, doe ik graag. :smile-ajax.gif:
YNWA

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Daley Blind

Bericht door Lionel » za aug 30, 2014 7:21 am

Prima deal. De CL overleven we toch niet.

Succes Daley!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Daley Blind

Bericht door Ramona » za aug 30, 2014 8:03 am


Neefkens
Erelid
Berichten: 563
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Neefkens » za aug 30, 2014 8:14 am

Was toch wel schrikken vanmorgen de digitale krant openslaand...
Maar toch ook wel te verwachten en de prijs is goed, zelfs zonder bonussen en doorverkoop-%. Bijna evenveel als Janmaat, BMI en de Vrij samen.
En nu? Druk op Overmars om toch nog "iets te gaan doen".

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Daley Blind

Bericht door Thom » za aug 30, 2014 8:16 am

Alexander schreef:Ik ben er helemaal klaar mee. Weer onze beste speler 2 dagen voor het sluiten van de transfermarkt verkopen. Niet eens voor een wereldbedrag. Ajax is rijk genoeg om nee te zeggen. Waarom dan toch doen?? We moeten weer een jaar naar middelmaat kijken. Naar prutsers als Sigthorsson. Ze kunnen het echt helemaal uitzoeken.
Dit klinkt als het gehuil op feijenoord netwerk . Niet doen. Je bent Ajacied. :ajaxscarf.gif:
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Daley Blind

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za aug 30, 2014 8:21 am

Ik vind het jammer maar ben er niet heel erg verdrietig van. 18 miljoen is niet slecht voor een speler die 3 jaar geleden nog uitgefloten werd. De Blind zoals ie tegen Vitesse speelde gaan we missen. De Blind zoals ie tegen PSV speelde niet.

columbus
Berichten: 5349
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door columbus » za aug 30, 2014 8:21 am

Zonde dat hij alsnog weggaat, een echt Ajacied, sympathieke gozer die zich altijd positief heeft opgesteld en zich uit een diep gat heeft opgeknokt. Mooie club en prima bedrag denk ik. Aan de andere kant, Engelse clubs geven het dubbele uit aan matige spelers.

Nu houd ik mijn hart vast. Ik heb het niet zo op de lijstjes van Marc. Zal me ook niets verbazen als ze het intern weet willen oplossen...

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Daley Blind

Bericht door Lionel » za aug 30, 2014 8:22 am

Ligt eraan of Moisander blijft. Al hebben we dan Denswil.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie