Daley Blind

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » zo aug 24, 2014 7:22 pm

En hij heeft dus mindere kanten, die in jouw 'objectieve' bloemlezing ontbreken.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33476
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door zeux » zo aug 24, 2014 7:32 pm

wimpey schreef:En hij heeft dus mindere kanten, die in jouw 'objectieve' bloemlezing ontbreken.
Ik noemde er één: traagheid, die ik overigens liever 'matige startsnelheid' zou noemen. Dat is een 'disadvantage' op linksback, zeker als je tegenover bijvoorbeeld Narsingh staat. Hij compenseert dat overigens met zijn fanatisme, waardoor hij vaak blijft jagen (en daardoor regelmatig in tweede instantie de bal toch afpakt). Op hert middenveld compenseert hij die snelheid (of het gebrek daaraan) met positiespel en techniek.

Hij wàs fysiek niet sterk genoeg, maar daar vind ik hem fors in verbeterd, ik denk een combi van bewust trainen en gewoon ouder zijn.

Zijn relatieve traagheid (met name startsnelheid) is zijn belangrijkste zwakke plek. Verder heeft hij zich goed ontwikkelt, leert hij continu en is hij uitgegroeid tot een goede speler.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door InnerHarbour » zo aug 24, 2014 8:42 pm

Tis een wijf in de duels, heeft geen snelheid of lengte, was niks is niks en zal nooit wat worden als linksback, op het middenveld kan ze mee in de zwakke Nederlandse competitie.
YNWA

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Yopi » zo aug 24, 2014 9:53 pm

zeux schreef:Als ik Yopi lees die schrijft dat de tweede goal van psv de schuld van Blind was, terwijl Schöne de bal overduidelijk meters achter Blind speelde en vervolgens Blind traagheid verwijt, terwijl Klassen overduidelijk veel en veel te scherp inspeelde, dan gaat de subjectiviteit wel heel erg ver. Dan wil je gewoon dat Blind kut is.
Ik dacht dat het Blind was maar het was Schöne. Dat zet ik meteen recht, maar dat lees jij dan weer niet. Dan gaat de subjectiviteit wel heel erg ver.
Het krijgt ook een eigen leven. Blinds is traag. Punt. Wat ie ook doet.


Ja, snel zal hij nooit worden. :smallgrin.gif:
Het gaat erom wat een moderne back of middenvelder nodig heeft. Snelheid en dynamiek moeten onderdeel uitmaken van het pakket. Zonder blijft een speler kwetsbaar in het moderne voetbal.
Blind is overigens niet de enige. Bij Ajax voetballen veel spelers uit stand. En in de omschakeling hebben ze moeite. De opleiding schoot - in elk geval in het verleden - op dat punt tekort.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Daley Blind

Bericht door Lionel » zo aug 24, 2014 10:06 pm

Zo een Kishna of AEG staan ook vaak stil.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Yopi » zo aug 24, 2014 10:19 pm

Aan beweging zonder bal is bij Ajax weinig aandacht besteed, lijkt het wel.

Het verklaart waarom er weinig belangstelling is voor spelers als Blind en Schöne, die het in Nederland goed doen. Clubs twijfelen of ze het fysiek kunnen brengen.

Het lijkt er wel op dat ze bij Ajax het licht hebben gezien. Er werken tegenwoordig niet voor niets trainers bij de jeugd die zich richten op het fysieke aspect.

AEG en Kishna draaien pas kort mee, die jongens kun je niets verwijten. Ze moeten nog wennen aan het hogere niveau.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » ma aug 25, 2014 7:22 am

zeux schreef: Op hert middenveld compenseert hij die snelheid (of het gebrek daaraan) met positiespel en techniek.
Tja, ik vind die ode aan Blind dus zwaar overdreven. Wijnaldum was gisteren de baas op het middenveld, niet Blind. Zoals Eriksen in 12/13 daar steeds de baas was.

Blind is een aardige speler, zonder actie, zonder veel doelgevaar, zonder diepgang. De standaards zijn voor Schöne. Blind draait prima mee in Ajax-1. Behoort tot de beteren in de eredivisie. Is niet zo dat ie er met kop en schouders bovenuit steekt, zoals Eriksen, Vertonghen deden.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Yopi » ma aug 25, 2014 9:30 am

Ik heb niets tegen Daley. Het is een lieve jongen en een kind van de club. Hij kan er niets aan doen dat hij de zoon van is. Je moet kinderen niet straffen voor de daden van hun ouders.

Mijn bezwaren tegen Blind zijn puur voetbaltechnisch. Hij is in alles net niet. Tijdens het WK deed hij het aardig, maar toen speelde hij met een leger verdedigers in zijn rug. Bovendien hanteerde Oranje een wel heel armetierig systeem: alle ballen op Robben. Bij Ajax, maar ook bij buitenlandse topclubs, wordt dat niet geaccepteerd. In het alledaagse leven zal Daley niet zo kunnen spelen.
Normaal gesproken moet een middenvelder kunnen omschakelen, hij moet de counter eruit halen of het sprintduel aangaan. Dat kan Blind niet, daarvoor mist hij de (start)snelheid en de duelkracht. Hij heeft zich op die punten weliswaar wat verbeterd, maar voor de top is het onvoldoende. Kan hij dan aanvallende middenvelder spelen? Nou nee, daar is hij niet creatief genoeg voor. Hij geeft zeker af en toe een aardige bal naar voren, maar het constant vooruit denken zit niet in hem. Daarom heeft het geen zin om een VM in zijn dienst te laten spelen.

In de zwakke Eredivisie komen de gebreken van Daley vaak niet aan het licht, maar dat was anders tegen Salzburg bijvoorbeeld, of gisteren tegen PSV. Dan loopt hij er onbeholpen bij. Scouts op de tribune zullen genoeg hebben gezien. Kan me ook niet voorstellen dat LVG Daley haalt, of hij moet een blinde vlek hebben. MU kan beter krijgen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33476
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door zeux » ma aug 25, 2014 9:43 am

wimpey schreef:
zeux schreef: Op hert middenveld compenseert hij die snelheid (of het gebrek daaraan) met positiespel en techniek.
Tja, ik vind die ode aan Blind dus zwaar overdreven. Wijnaldum was gisteren de baas op het middenveld, niet Blind. Zoals Eriksen in 12/13 daar steeds de baas was.

Blind is een aardige speler, zonder actie, zonder veel doelgevaar, zonder diepgang. De standaards zijn voor Schöne. Blind draait prima mee in Ajax-1. Behoort tot de beteren in de eredivisie. Is niet zo dat ie er met kop en schouders bovenuit steekt, zoals Eriksen, Vertonghen deden.
Ode, ode, pfff, overdrijven is ook een kunst.

Ik vind wel dat hij meer pluspunten dan downsides heeft en daarmee voor Ajax van meer waarde is dan het negativisme op dit forum over hem doet vermoeden.

Als zo'n positief oordeel dan meteen wordt uitgelegd alsof ik hem ophemel, dat moet dan maar. Blijkbaar moet alles op de spits gedreven worden (pun not intended, maar komt wel grappig uit).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Yopi » ma aug 25, 2014 10:01 am

zeux schreef: Ik vind wel dat hij meer pluspunten dan downsides heeft en daarmee voor Ajax van meer waarde is dan het negativisme op dit forum over hem doet vermoeden.
We hebben het over een speler van Ajax en Oranje. Dan mag je toch kritisch zijn? Bij Ajax zouden we moeten opleiden voor de top. Dan is het niet voldoende dat een speler 'meer pluspunten dan downsides' heeft.

Ik schrijf ook dat Ligeon een blinde kip is, Sig een hobbelpaard, dat Veltman te veel cruciale fouten maakt, dat Boilesen niet kan verdedigen, enz. Daar heeft niemand bezwaar tegen, maar op het moment dat je kritiek hebt op Daley, krijg je een bak ijswater over je heen, en niet voor het goede doel.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Daley Blind

Bericht door raymon » ma aug 25, 2014 10:04 am

Helaas is het zo dat als je continu op en bepaald niveau discussieert mensen je niet meer serieus nemen als je wel een punt hebt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Daley Blind

Bericht door Baseman » ma aug 25, 2014 10:08 am

Ik ben het met Wimpey en Yopi eens.
Blind is een prima speler, een van de betere spelers in de Eredivisie, maar hij komt tekort voor de top.
Daarvoor mist hij (start)snelheid en (duel)kracht.
Yopi schreef:Daar heeft niemand bezwaar tegen, maar op het moment dat je kritiek hebt op Daley, krijg je een bak ijswater over je heen, en niet voor het goede doel.
:icon_biggrin.gif:
Raymon schreef:Helaas is het zo dat als je continu op en bepaald niveau discussieert mensen je niet meer serieus nemen als je wel een punt hebt.
Dat is ook helemaal waar :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Daley Blind

Bericht door elliquido » di aug 26, 2014 12:22 pm

in engeland worden de geruchten sterker dat blind voor 18 mio naar united gaat
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » di aug 26, 2014 12:34 pm

elliquido schreef:in engeland worden de geruchten sterker dat blind voor 18 mio naar united gaat
Z'n zaakwaarnemer ontkent alles: http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en ... nited.html

Man U kan veel beter krijgen dan DB, money ain't no issue...

Die evtl. interesse is gebaseerd op een goed WK, in een ultradefensief systeem, waarin de ruimtes die Daley bespelen moest klein waren. Rennen, vliegen, duels in de PL lijkt me voor hem nou juist niet iets.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Yopi » di aug 26, 2014 1:02 pm

En zou gebaseerd zijn op de persoonlijke voorkeur van de trainer, die graag vertrouwelingen om zich heen heeft.

Zou het niet doen als ik Daley was. Bij Ajax is hij verzekerd van een basisplaats en kan hij zich misschien nog ontwikkelen. Bij MU is hij volledig afhankelijk van LVG. Op het moment dat er een andere trainer komt die dynamischer halfspelers wil, is het gedaan.

DelToro
Berichten: 1259
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Daley Blind

Bericht door DelToro » di aug 26, 2014 1:07 pm

Hij zal toch wel een beetje gek zijn als hij niet voor zijn kans wil gaan bij ManU. Welke voetballer wil dat nou niet.

Mislukt hij dan kan hij - als ie salaris wil inleveren - altijd nog terug naar Ajax, of hij vindt een andere mooie club. Hij is NL international en staat er goed op. Hij hoeft zich geen zorgen te maken.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Daley Blind

Bericht door Mano » di aug 26, 2014 1:09 pm

misschien gaan we na vertrek met de punt naar voren spelen op middenveld ipv punt naar achter :blush.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Yopi » di aug 26, 2014 1:17 pm

Dat zou je denken, maar veel spelers raken op die manier aan het zwalken. Uitgeleend aan Stoke City, aan een Griekse of Turkse club, want ze verdienen een astronomisch salaris en inleveren doet pijn. Doorgaans is het geen prettige route, uitgeleend worden. Een speler is dan toch mislukt. Vaak komen ze ook op een lager niveau niet aan de bak, of weinig. En raken ze uit beeld voor de nationale ploeg.

Komt nog iets anders bij: bij MU is hij weer het lievelingetje. De landgenoot van LVG, de zoon van LVG's assistent. Linke soep. Het is een positie die je niet moet willen, want als het niet loopt, ben je als eerste aan de beurt.

Dan heb ik het er nog niet over dat de PL voor Daley in atletisch opzicht een uitdaging zal zijn, eufemistisch gezegd.

DelToro
Berichten: 1259
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Daley Blind

Bericht door DelToro » di aug 26, 2014 1:26 pm

Spelers die voor ongeveer 20 miljoen worden aangekocht door ManU en mislukken krijgen vrijwel altijd nog een 2e kans bij een mooie club. Zie Fellaini, Forlan, etc.

Het zijn de nobodies die direct afzakken naar niveau Bolton.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Marillion » di aug 26, 2014 1:28 pm

Het zou een lastige keuze zijn. Hoe vaak krijg je de kans om een transfer naar een club als Manchester United te maken? Bovendien zou hij gehaald worden door een trainer die in hem geloofd. Aan dat laatste zitten inderdaad ook weer risico's als het niet goed gaat maar het is nog altijd een heel stuk beter dan spelen onder een trainer die vooral ziet wat je niet kan.

Laten we eerlijk zijn. De meeste hier hebben zich al minimaal één keer vergist in wat hij kan bereiken. Als je me nu vraagt of hij geschikt is voor de Premier League zeg ik nee. In ieder geval niet om daar echt het verschil te maken. Dit omdat hij in mijn ogen inderdaad de dynamiek mist. Maar voetballen kan hij wel degelijk en als hij een rol krijgt in het elftal die bij hem past kan het zomaar zijn dat hij gewoon overeind blijft als basisspeler. We moeten ook niet doen alsof er nu elf klasbakken staan.

Ik denk dat ik er als profvoetballer wel voor zou willen gaan.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Daley Blind

Bericht door Lionel » di aug 26, 2014 2:15 pm

Hij is gek als hij het niet doet. En anders kan hij worden verhuurd aan clubs als Tottenham, Everton of zelfs Ajax. Wie wilt daar nou niet spelen?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Marillion » di aug 26, 2014 2:26 pm

Liam Gallagher. Zijn broer Noel ook niet trouwens. :smile-ajax.gif:

Maar goed, voorlopig is er nog niets concreet voor Blind. Ik denk ook dat het bij geruchten zal blijven.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Yopi » di aug 26, 2014 2:38 pm

Denk het ook. LVG is niet achterlijk.

(Hoewel...Pranjic, Braafheid, Hesp...)

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Marillion » wo aug 27, 2014 7:31 am

Het enige dat nog zou kunnen gebeuren is dat er een club panikeert wanneer hun eerste optie niet lukt en dat ze dan vervolgens met een hoog bod voor Blind komen. Ajax heeft al voorzien in vervanging dus zou dan kunnen happen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door InnerHarbour » wo aug 27, 2014 7:44 am

Toch vreemd dat die geweldige Delay Blind nog altijd niet verkocht is na zo een geweldig WK achteruitenopzijspelen. :hypocrite.gif:
YNWA

Plaats reactie