Daley Blind

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Demosthenes » zo aug 31, 2014 12:29 pm

Duke schreef:Als ik lees dat Ajax met gemak mee zou draaien in de top 3 van de PL, dan zal Blind het toch ook wel goed doen daar? :neutral.gif:
Die conclusie zou je kunnen trekken, maar of het klopt? Stel dat Blind een van de betere spelers was van Ajax, dan is het niet zo vreemd om de conclusie te trekken dat hij mee kan komen. Ik lees steeds dat Ajax wint van MC, van MU, zo goed gaat het, Blind speelde mee in die wedstrijden.

Daley Blind heeft mij wel verrast op het wk, daar haalde hij een niveau dat bij Ajax niet gehaald werd; vanuit de jeugd had ik nooit gedacht dat hij de top zou halen, die kans krijgt hij nu (en op het wk was hij al goed genoeg ervoor); zijn gebrek aan (start)snelheid leek mij een te grote handicap, net als te weinig duelkracht. Die startsnelheid heeft hij nog steeds niet, de duelkracht mist hij ook nog, desondanks wens ik hem veel succes, al is het alleen maar dat de voetbalwereld weet dat wat je bij Ajax haalt gewoon mee kan in de PL.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Daley Blind

Bericht door Mano » zo aug 31, 2014 12:45 pm

Hij wordt omringd door betere spelers dus zal hij beter spelen.

Laat Blind maar schuiven.
werd in 2012 ook door een grote groep supporters uitgekotst en pakt vorig jaar de titel: beste speler van Eredivisie.

Hij heeft karakter! Laat ze kop niet hangen maar geeft gas bij! :biggthumpup.gif:
Hij is geen Davids of Nigel de Jong, maar Nigel is 30, kijken waar Blind staat als hij 30 is.

ik gun hem succes bij ManU
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Daley Blind

Bericht door Mano » zo aug 31, 2014 12:52 pm

Is het niet zo dat FdB al wist dat Blind zou vertrekken? :hypocrite.gif:

Viergever speelde op Blind zijn plek en toen Blind terug kwam van het WK kwam hij niet terug op zijn vertrouwde plek maar werd op middenveld gezet.
Wist FdB dat Blind zou vertrekken en heeft hij Viergever laten staan om te wennen aan de positie?


Viergever werd oorspronkelijk gehaald om Moisander te vervangen, nu doet men als het was om Blind op te vangen.

of zie ik spoken? :blush.gif:

Daarnaast kwam Blind een week eerder om te trainen. Was dit werklust of omdat hij wist dat ManU eraan kwam? :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Daley Blind

Bericht door Cruijff » zo aug 31, 2014 12:59 pm

Mano schreef:Viergever werd oorspronkelijk gehaald om Moisander te vervangen, nu doet men als het was om Blind op te vangen.

of zie ik spoken? :blush.gif:
Je ziet geen spoken, maar dat het Technisch Hart met het halen van Nick Viergever mede aan het vervangen van Blind lijkt te hebben gedacht, lijkt plan A te zijn. De Boer & co hebben Viergever niet voor niets elke keer op het middenveld geposteerd en nog nul maal op de positie van Moisander.
Mano schreef:Daarnaast kwam Blind een week eerder om te trainen. Was dit werklust of omdat hij wist dat ManU eraan kwam? :hypocrite.gif:
Blind lijkt zelf deze transfer erg graag te willen ja, in zijn reactie oogt hij zo blij als een kind.
Het is niet zo dat Overmars Daley bewust in de uitverkoop heeft gedaan. Blind heeft de kans gepakt om naar Manchester te kunnen gaan en het enige wat de directie nog heeft kunnen doen is naast in goede harmonie met een zoon van de club de boel afronden er een flinke transfersom uit peuren. Blind die bijna net zowel oplevert als een absolute goalgetter als Luis Suárez, dat oogt niet als 'slecht verkoopwerk'.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Demosthenes » zo aug 31, 2014 4:05 pm

De Boer & co hebben Viergever niet voor niets elke keer op het middenveld geposteerd en nog nul maal op de positie van Moisander.
Zag onlangs Moisander gewoon in de opstelling staan en volgens vi.nl heeft hij vier competitiewedstrijden gespeeld; twee spelers op één plaats: dat mag niet.

Hoe vaak speelde Viergever bij AZ als verdedigende middenvelder (die vaak voor het doel van de tegenstander verschijnt)? Iemand halen en die op een andere plaats posteren hoort bij het Ajax van de laatste jaren, maar of die speler dan beter wordt?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Marillion » zo aug 31, 2014 4:08 pm

Twee spelers op één positie mag wel zolang het maar niet de keeper is. :hypocrite.gif:

Maar in mijn beleving is Viergever inderdaad in de eerste plaats gehaald met het idee dat Moisander zou vertrekken. Dat was echter op dat moment nog niet zeker. Zijn multifunctionaliteit zal daarom minimaal ook van belang zijn geweest. Daar zijn trainers natuurlijk gek op. Spelers die op twee of drie plaatsen kunnen spelen.

Van Viergever vraag ik me af of hij in de eerste plaats niet toch teveel verdediger is voor een rol op het middenveld. Bij zijn eerste optreden had hij wel wat flair en was hij niet bang om door te schuiven. Maar of hij nu de man is die ons middenveld bij de hand neemt betwijfel ik.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door Duke » zo aug 31, 2014 4:56 pm

Die twijfel lijkt me terecht. Geen speler waar je sterker van wordt, terwijl dat toch het doel moet zijn.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51820
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » ma sep 01, 2014 7:41 am

‘Overmars heeft uiteindelijk het maximale uit het vuur gesleept, heel knap’

Rob Jansen loopt al heel wat jaren mee in de zaakwaarnemerswereld, maar toch is hij elke keer trots als hij een transfer afrondt. Daley Blind vloog afgelopen weekeinde met zijn familie en management naar Engeland om zijn overgang van Ajax naar Manchester United af te ronden. “Het zijn de mooiste momenten als je met de speler en zijn familie plezier aan een transfer beleeft. Vooral als je met een speler kunt functioneren uit een stuk loyaliteit en vertrouwen.”

Volgens Jansen is loyaliteit en vertrouwen in de hedendaagse voetballerij ver te zoeken. Hij is blij dat dit binnen zijn cliëntenbestand, van Sport-Promotion, voor een groot deel wel aanwezig is. Ook voor de belangenbehartiger kwam de interesse van Manchester United in Blind nog redelijk onverwachts. “Het is nooit zo concreet geweest dat we er al serieus rekening mee hielden. We hebben zelfs verder gekeken dan Manchester United. Daley was echter zo relaxed”, citeert De Telegraaf.

“Als hij bij Ajax zou blijven, was het ook prima. Alleen dit laat je niet lopen.” Janssen bereidde vanuit zijn professionalisme en zijn relatie met Ajax natuurlijk wel wat dingen voor, ‘voor het geval dat’. Er vonden ‘voorbereidende gesprekken’ plaats. “Dat betekent dat er bij Manchester United bedragen zijn uitgezet, waaraan Ajax dacht", verklaart de zaakwaarnemer. "Marc Overmars heeft uiteindelijk het maximale uit het vuur gesleept. Dat heeft Ajax goed gedaan. Onderhandelingstechnisch is het heel knap.”

Volgens Jansen begrijpt Overmars dat hij weer onder vuur komt te liggen. Met Blind vertrekt immers opnieuw een bepalende speler, hoe fantastisch deze transfer in financieel opzicht ook is. “Maar de fans moeten ook beseffen dat spelers op een bepaald moment gewoon gaan. Dat is het lot van het Nederlandse voetbal. En uiteindelijk staan er altijd weer anderen op.”

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Marillion » ma sep 01, 2014 8:02 am

Dat zou ik ook zeggen als ik Rob Jansen was. Alles dat United niet aan Ajax betaald kan wel naar hem en zijn cliënt. Ik wil maar zeggen, hij is niet geheel onpartijdig en heeft er zelfs baat bij om een goede verhouding te hebben met iemand als Overmars. En hem dus publiekelijk een veer in zijn reet te steken.

Het is geen slecht bedrag hoor. Feyenoord moet er drie van hun internationals voor verkopen. Maar United stond ook met haar rug tegen de muur.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Daley Blind

Bericht door bryan » ma sep 01, 2014 9:10 am

Feyenoord moet bedwongen verkopen om te overleven. Ajax heeft 100 miljoen op de bank en Blind een contract voor nog eens twee jaar. United is echt desperate om alles op te kopen, en in Engeland is hebben ze sinds vorig jaar een nieuwe TV deal waardoor de prijzen enorm zijn gestegen.

Ajax is gewoon gefaald hoor, er zat hier meer geld in. Verkoopmentalteit en gebrek aan visie = onnodig goedkoop verkopen.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Daley Blind

Bericht door raymon » ma sep 01, 2014 10:59 pm

Tja..

Afbeelding
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Giacomo Puccini » ma sep 01, 2014 11:07 pm

Netjes. Is van Rooney zeker?
Ajax!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Daley Blind

Bericht door raymon » ma sep 01, 2014 11:13 pm

Giacomo Puccini schreef:Netjes. Is van Rooney zeker?
Schijnt van Blind te zijn.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door zeux » ma sep 01, 2014 11:52 pm

Heeft ie zo snel al een Engels nummerbord?

EDIT: Sponsordeal! Die stond dus voor hem klaar, blijkbaar.
Laatst gewijzigd door zeux op di sep 02, 2014 12:05 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door zeux » ma sep 01, 2014 11:57 pm

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Marillion » di sep 02, 2014 8:17 am

En dat laatste is bijna een belediging voor het merk Aston Martin. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Demosthenes » di sep 02, 2014 11:07 am

Hoe lang blijven Vermeer en Blind op AT nog gezien worden als spelers van Ajax?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Marillion » di sep 02, 2014 11:13 am

Totdat alle AT'ers de kans hebben gehad om even uit te razen over hun transfers.
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Demosthenes » di sep 02, 2014 1:18 pm

Marillion schreef:Totdat alle AT'ers de kans hebben gehad om even uit te razen over hun transfers.
Oké, ik wil een optie het plaatsen ban berichten over Daley Blind tot 2017 :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie