Daley Blind

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Daley Blind

Bericht door Daily Blind » ma apr 28, 2014 6:51 pm

Een van de zwakste schakels in dit elftal. Ik snap totaal niet wat iedereen er toch in ziet en daarmee opgehemeld wordt. Constant te laat in de duels en te traag in de omschakeling. Handelingssnelheid is nog net als in de jeugd te traag en zoekt nauwelijks de oplossing voorwaarts.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Yopi » di apr 29, 2014 9:56 pm

Ik ben het met je eens, Daley. Je kunt er niet veel van. :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33580
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door zeux » di apr 29, 2014 9:58 pm

Over vijf minuten kunnen de haters klaarkomen bij P&W: Dailey aan tafel. Op naar de volgende rant.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door InnerHarbour » wo apr 30, 2014 11:16 am

De altijd zo kritische Zeux vergeet dat kritische prompt als het over een van zijn lievelingetjes gaat. Dan gaat hij met zijn vingertje zwaaien. :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7364
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Daley Blind

Bericht door Trab » wo apr 30, 2014 7:16 pm

Blind heeft zich prima ontwikkeld de laatste 2 jaar. Natuurlijk kan er nog veel beter zoals het positioneren waar Bert het over heeft en ook z'n voorzetten moeten veel beter. Maar qua duelkracht is hij wel heel erg vooruit gegaan. Ik vind Blind ook een echte Ajax speler. Technisch goed en 1 van de weinige spelers die je onder druk aan kan spelen. Persoonlijk ziek ik hem liever als opkomende linksback dan als verdedigende middenvelder.

Gebruikersavatar
kruifie
Berichten: 326
Lid geworden op: vr apr 09, 2010 3:38 pm
Locatie: Brielle

Re: Daley Blind

Bericht door kruifie » ma mei 05, 2014 12:08 pm

Daley Blind wint Gouden Schoen

Daley Blind heeft de Gouden Schoen gewonnen, zo maakt De Telegraaf vandaag bekend. De middenvelder van Ajax werd op de laatste speeldag alleen koploper van het Voetballer van het Jaar klassement van onder meer De telegraaf, KNVB en de VVCS. Op de laatste speeldag was een 7 voldoende om de titel van Speler van het Jaar binnen te slepen voor Blind. Drie spelers krijgen de Zilveren Schoen: Leeuwin, Van der Laan en Immers.


Voor de laatste ronde stonden ze met z'n vieren op 1. Blind een 7 tegen NEC en Immers een 6,5 tegen AZ incl. een doelpunt? Ook Leeuwin maakte een goal afgelopen weekend. Neem aan dat een aantal mindere scores worden weggestreept en Blind op basis daarvan die schoen krijgt... maar wat op deze manier de waarde hier nog van is....

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Daley Blind

Bericht door Thijs » ma mei 05, 2014 12:15 pm

Tsja, bij Lex Immers met de gouden schoen kun je het al helemaal niet meer serieus nemen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Yopi » ma mei 05, 2014 12:17 pm

Blind zag er niet geweldig uit bij het tweede doelpunt van NEC. Hoe kan hij dan een 7 krijgen?

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13807
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Daley Blind

Bericht door Jinne » ma mei 05, 2014 12:20 pm

Toen waren de cijfers waarschijnlijk al doorgemaild.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Yopi » ma mei 05, 2014 1:30 pm

Denk het ook, ja. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41025
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Marillion » ma mei 05, 2014 8:39 pm

Doorgestoken kaart die slotronde. Ze zullen liever een foto hebben van Daley Blind met de gouden schoen.

Maar eerlijk is eerlijk, ondanks dat hij nog het nodige moet verbeteren is het wel weer een teken dat hij zich goed heeft ontwikkelt. Natuurlijk is er op die beoordelingen het nodige af te dingen. Maar je wint ook weer niet als je het hele jaar wanprestaties staat te leveren. Ik gun 't hem wel.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Giacomo Puccini » ma jun 16, 2014 1:16 am

Gaat hij dit WK een buitenlandse transfer afdwingen? Ik kan me toch niet voorstellen dat hij dit hoge niveau gaat volhouden, maar zo wel dan kunnen we hem wel eens snel kwijt zijn.
Ajax!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door InnerHarbour » ma jun 16, 2014 6:39 am

Zouden ze allemaal vergeten zijn dat hij voor zijn zondagsvoorzet garant stond voor balverlies of obligate terugspeelballen?
YNWA

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Daley Blind

Bericht door gaizka » ma jun 16, 2014 10:57 am

Henry & Shearer, niet de minsten, waren lyrisch over hem!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33901
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door Duke » ma jun 16, 2014 11:04 am

Als ze in Engeland met het bord op schoot scouten, brengen ze nu een bod van 15 miljoen uit op Blind.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Yopi » ma jun 16, 2014 12:42 pm

Zie het nog gebeuren ook. :smallgrin.gif:

Sta er steeds weer van te kijken dat het zo werkt. Je zou denken dat topclubs met een leger aan scouts hun huiswerk hadden gedaan, en niet afgaan op een paar leuke acties.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33580
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door zeux » ma jun 16, 2014 12:51 pm

Yopi schreef:Zie het nog gebeuren ook. :smallgrin.gif:

Sta er steeds weer van te kijken dat het zo werkt. Je zou denken dat topclubs met een leger aan scouts hun huiswerk hadden gedaan, en niet afgaan op een paar leuke acties.
Het zou ook nog kunnen dat de scouts Blind zien voor wat hij is: een jonge speler die de afgelopen jaren (grote) stappen maakte, groeide en door blijft groeien (en dus zijn plafond nog niet heeft gehaald).

Het kan ook helpen dat ze onbevooroordeeld zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10301
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Daley Blind

Bericht door WP_Legend » ma jun 16, 2014 1:14 pm

Hij heeft net verlengd, 15m is dan wat weinig vind ik!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33901
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door Duke » ma jun 16, 2014 1:43 pm

Yopi schreef:Zie het nog gebeuren ook. :smallgrin.gif:

Sta er steeds weer van te kijken dat het zo werkt. Je zou denken dat topclubs met een leger aan scouts hun huiswerk hadden gedaan, en niet afgaan op een paar leuke acties.
Ik neem aan dat die rapporten er wel zijn, maar als je dan aantoont het op het allerhoogste niveau ook te kunnen, kan dat wel het verschil maken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Yopi » ma jun 16, 2014 1:50 pm

Dat kun je niet beoordelen op grond van één wedstrijd.

Weet nog dat Grygera naar Ajax kwam. Die kon zo goed van afstand schieten, zeiden ze. Had net een goal van 35 meter gemaakt tegen Frankrijk. Helaas heeft hij dat bij ons zelden kunnen herhalen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13418
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Arthur » ma jun 16, 2014 2:07 pm

Wel 1 keer op het perfecte moment :blub.gif:

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » ma jun 16, 2014 2:13 pm

Yopi schreef:Zie het nog gebeuren ook. :smallgrin.gif:
Ik las dat Man U en Liverpool met linksbacks bezig zijn. Ene Shaw kost 30 M, ene Moreno 20 M.

Dat ze dan bij Blind van 15 M uitkomen, is wel logisch.

En dat Ajax zo'n bedrag niet zou weigeren lijkt me ook logisch. Sterker nog, als ze dat afwijzen... :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41025
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Marillion » ma jun 16, 2014 9:48 pm

Moet je opletten wat er gebeurd als hij tegen Australië een afgeslagen corner in de bovenhoek jaagt. Het zou niet de eerste transfer zijn waar een club een dik bedrag op tafel legt op basis van een paar momenten in een toernooi.

Ik geloof overigens best dat hij her en der op lijstjes staat hoor. Basisspeler van Ajax, inzetbaar op de flank en op het middenveld, gekozen tot speler van het jaar, international, en hij ontwikkelt zich tot nu toe ieder jaar. Natuurlijk heeft hij ook zwakke punten, maar het is niet gek dat clubs zijn ontwikkeling volgen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Daley Blind

Bericht door Ajaciedjuh » di jun 17, 2014 5:59 am

Telesport
Liverpool en Dortmund willen Blind

Van onze speciale verslaggevers
RIO DE JANEIRO – De kans dat Daley Blind (24) komend seizoen nog voor Ajax speelt, wordt met de dag kleiner. Nadat veel clubs al informatie inwonnen, werden al twee potentiële kopers concreet. Borussia Dortmund en Liverpool klopten – weliswaar via tussenpersonen – aan bij directeur voetbalzaken Marc Overmars. Om de nek van de linksback hangt een prijskaartje van meer dan twaalf miljoen euro.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door InnerHarbour » di jun 17, 2014 6:40 am

Uitstekend nieuws laat ze maar lekker tegen elkaar opbieden. :biggthumpup.gif:
YNWA

Plaats reactie