Miralem Sulejmani
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
De transfersom van 16 miljoen begint wel een beetje ridicuul te worden, hoor. Die jongen is een talent, maar die 16 miljoen sloeg dus echt nergens op.Enganche schreef:Eens. Dit gaat goedkomen. Tenzij Sulejmani zo gek als een deur blijkt te zijn.Jöhnk schreef:Komt wel goed, klasse verloochent zich niet.
Desalniettemin valt hij mij vooral sinds de winterstop enorm tegen.
Dat die transfersom veel te hoog is geweest was eigenlijk meteen wel duidelijk. Ajax heeft gewoon teveel betaalt door de hype rondom Sulejmani en Heerenveen heeft een werelddeal gesloten.
Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat het een miskoop is. Dat gaat me vooralsnog te ver. Want hij heeft bij Heerenveen wel degelijk laten zien dat hij fantastisch kan voetballen. Hopelijk is hij een speler die gewoon even nodig heeft om te wennen bij een club. Vergeet niet dat hij bij Heerenveen al een hele tijd heeft rondgelopen voordat hij mee mocht spelen.
Als hij nu eens echt wedstrijdfit gaat worden en V.Basten hem gewoon vanaf de zijkant laat komen dan moeten we echt nog wel lol van hem kunnen hebben. Volgend seizoen moet hij er in ieder geval staan. Dan zit hij een jaar bij de club, kan hij een volledige voorbereiding meedraaien en staat hij hopelijk op de juiste plek. Dan zijn er geen excuses meer.
Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat het een miskoop is. Dat gaat me vooralsnog te ver. Want hij heeft bij Heerenveen wel degelijk laten zien dat hij fantastisch kan voetballen. Hopelijk is hij een speler die gewoon even nodig heeft om te wennen bij een club. Vergeet niet dat hij bij Heerenveen al een hele tijd heeft rondgelopen voordat hij mee mocht spelen.
Als hij nu eens echt wedstrijdfit gaat worden en V.Basten hem gewoon vanaf de zijkant laat komen dan moeten we echt nog wel lol van hem kunnen hebben. Volgend seizoen moet hij er in ieder geval staan. Dan zit hij een jaar bij de club, kan hij een volledige voorbereiding meedraaien en staat hij hopelijk op de juiste plek. Dan zijn er geen excuses meer.
Nil volentibus arduum
-
Precies, ik heb liever dat hij Japans gaat eten in plaats van dat hij bijvoorbeeld thuis een pizza naar binnen schuift hoor. Japans is over het algemeen gezond voedsel.
Het is pas een ander verhaal als hij dat om 2.00uur 's nachts doet en daarbij een fles sake naar binnen werkt.
Het is pas een ander verhaal als hij dat om 2.00uur 's nachts doet en daarbij een fles sake naar binnen werkt.
Nil volentibus arduum
Dani snapte er inderdaad geen reet van. Dat bleek ook wel, want op z'n 27ste zag ie het al niet meer zitten. Gewoon ongeschikt voor het profvoetbal.joey schreef:Daar hoeft hij niet zo gek als een deur voor te zijn. Spelers kunnen gemakkelijk de weg kwijtraken. Was Dani zo gek als een deur? Het voetbal kent zoveel supertalenten die het uiteindelijk niet hebben gemaakt.
Ik heb vertrouwen in de voetballer Sulejmani. De eerste maand was goed, maar na een vervelende blessure, ongezond leven en een trainer die hem een hele tijd op de verkeerde positie opstelde is de klad erin gekomen. Ik maak me nog geen zorgen.
Op 10? Neuh.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Inderdaad. Om nog maar eens een voorbeeld te noemen: wilden een aantal AT-ers anderhalf seizoen geleden niet El Ahmadi bij Ajax op 10 zien voetballen? Die gozer was gisteren een parodie op zichzelf.
Ik maak me meer zorgen over de disco disco partizani.Alexander schreef:Zolang Mira op de dag voor de wedstrijd Japans gaat eten in hotel/restaurant Okura maak ik mij grote zorgen over hem.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Hij ziet het zelf dus ook niet. Jammer.Sulejmani speelt liever 'op tien' of centraal
Geschreven op dinsdag, 17 februari om 10:15
Miralem Sulejmani hoopte afgelopen zondag in de Klassieker tegen Feyenoord voor eens en altijd een einde te maken aan het gesteggel over zijn prijskaartje, maar het was juist zijn vervanger Leonardo die het verschil maakte. Alhoewel de Serviër grieperig aan het duel was begonnen, beseft hij zich dat hij zijn enorme transfersom in de meeste andere duels evenmin heeft waargemaakt. “Het kan en moet beter”, erkent hij. De aanvaller van Ajax heeft oorzaken voor de nog niet ingeloste beloften. "Ik was er lang uit met een hamstringblessure", verklaart de Serviër dinsdagmorgen aan het ANP. "Daarnaast krijg je als speler van Ajax veel minder ruimte dan een voetballer van SC Heerenveen. Tegenstanders zijn nu ook nog meer gemotiveerd. Tegen Ajax geeft iedereen meer dan 150 procent. Je bent nu eenmaal voor of tegen deze club. Bovendien voetbal ik nu ook in een ander systeem dan bij Heerenveen."
"Ik vind het ook helemaal niet erg om defensief werk op te knappen", vervolgt Sulejmani zijn relaas. "Maar het klopt dat ik nog te weinig voor het doel kom. Dat ligt ook aan mij. Ik moet nog leren, ik ben nog jong. Toch sta ik liever op tien of centraal in de spits dan linksbuiten. Al hoor ik nu ook veel mensen zeggen dat ik links beter tot mijn recht kom. Maar bij Servië speel ik ook vaak centraal. Dat gaat best lekker."
Tegen Fiorentina in het kader van de UEFA Cup krijgt Sulejmani wellicht een nieuwe kans om zich te bewijzen. "Een hele goede ploeg”, oordeelt Sulejmani over de nummer vier van de Italiaanse Serie A. "Zdravko Kuzmanovic speelt voor Fiorentina. Ik heb hem rond de interlands met Servië uitvoerig gesproken. Soms sms ik hem even dat Ajax gaat winnen. Maar makkelijk zal het niet worden."
VZ

-
-
Dat valt wel mee hoor. Neem zondag: hij lijdt balverlies, blijft staan kijken hoe zijn tegenstander er met de bal vandoor gaat en trekt pas een halfbakken sprintje tegen de tijd dat zijn tegenstander al bijna uit zicht is. Meteen meelopen was ook een optie geweest.
Sulejmani doet maar wat (en weinig) bij balverlies en gaat voor zijn eigen actie bij balbezit. Dat maakt hem ongeschikt voor de 10.
Sulejmani doet maar wat (en weinig) bij balverlies en gaat voor zijn eigen actie bij balbezit. Dat maakt hem ongeschikt voor de 10.
Het stinkt aan alle kanten!
-
-
Nee, dat dacht ik al.Vedette-10- schreef:Zegt niet dat hij niet wil verdedigen, maar dat hij het moet hebben van slimheid, die op dit moment nog lang niet in orde is.
Als hij te ziek is om met zijn tegenstander mee te lopen moet hij niet spelen. Zo simpel is dat.
En ook simpel is het volgende: Ajax heeft niet de klasse om aanvallers te kunnen vrijstellen van verdedigende arbeid. Dat wil niet zeggen dat Sulejmani als een gek moet terugverdedigen, maar hij kan wel een sprintje trekken als het zo uitkomt.
Het stinkt aan alle kanten!