Perez
Moderator: mods
Tjonge zeg, dat gaat een eigen leven leiden. HtC heeft aangegeven dat hij er een fysiek sterke spits bij wil. Dat is helemaal niet zo gek, er zijn zelfs trainers die uitsluitend fysiek sterke spitsen willen (Capello bijvoorbeeld). Dat betekent niet automatisch dat je alle ballen hoog voor de pot gooit. Wel dat je meer mogelijkheden hebt.Jöhnk schreef:Ten Cate wil met een stormram gaan spelen, niet meer met Perez. Hij is gewoon compleet overbodig, vindt Ajax.
Perez hoopte dat hij op 10 kon spelen na het vertrek van Sneijder. Dat gaat niet door. Dus wil hij weg. Perez wil het mannetje zijn. Tja, daar is hij nou ook weer niet goed genoeg voor. Hij is geen Litmanen, geen Bergkamp, zelfs geen Sneijder. Sorry, Kenneth.

Het stinkt aan alle kanten!
Dat waag ik te betwijfelen. Bij PSV kan hij door de aanwezigheid van Koné, Farfan, Lazovic, Reis, Afellay en Aissati ook zo nu en dan buiten de boot vallen. Perez is na dit jaar bij Ajax heus wel zo reëel om dat in te zien. Ik denk dat Perez weggaat omdat hij niet met Henk Ten Cate door één deur kan. Wiens schuld dat is laat ik in het midden.Duke schreef:Zoals Arthur al schreef: hij hoefde niet weg, maar hij zou geen basisspeler worden, en daar heeft hij zijn conclusies uit getrokken. Zijn goed recht, maar dat is iets anders dan overbodig zijn.
Jij vindt dat iedere speler aan het begin van het nieuwe seizoen weer op 0 moet beginnen? Ik vind het vrij logisch dat je als trainer bij het nieuwe jaar uitgaat van je ervaringen van het vorige jaar, en daar bleek Perez als invaller een stuk beter dan als basisspeler.Jöhnk schreef:Ten Cate weet nu dus al dat Perez geen basisspeler zou worden? Hoezo geen eerlijke kans?Duke schreef:Zoals Arthur al schreef: hij hoefde niet weg, maar hij zou geen basisspeler worden, en daar heeft hij zijn conclusies uit getrokken. Zijn goed recht, maar dat is iets anders dan overbodig zijn.
Ach, Perez geeft zelf aan dat hij niet kan omgaan met de positie van middenvelder. Blijkbaar wordt hij een stoorzender als hij niet speelt. Daar is geen enkele trainer blij mee. Koe straks ook niet.Jabu schreef:Ik denk dat Perez weggaat omdat hij niet met Henk Ten Cate door één deur kan. Wiens schuld dat is laat ik in het midden.
Om te laten invallen als de nood aan de man is, toch? Dat was dit seizoen de rol van Perez.joey schreef:Tjonge zeg, dat gaat een eigen leven leiden. HtC heeft aangegeven dat hij er een fysiek sterke spits bij wil.
@Arthur: zeggen dat een speler sowieso geen basisplaats heeft is in principe hetzelfde als een speler een basisplaats beloven. Een beetje oneerlijk.
Misschien geen eerlijke kans, maar wel eerlijk. Maar heeft ie dit seizoen dan niet voldoende kansen gehad? Ten Cate kent Perez, en weet hoe hij wil spelen, en in dat basiselftal past hij niet. Dat is toch niet zo gek?Jöhnk schreef:Ten Cate weet nu dus al dat Perez geen basisspeler zou worden? Hoezo geen eerlijke kans?Duke schreef:Zoals Arthur al schreef: hij hoefde niet weg, maar hij zou geen basisspeler worden, en daar heeft hij zijn conclusies uit getrokken. Zijn goed recht, maar dat is iets anders dan overbodig zijn.
Het feit dat hij niet zo goed overweg kan met Ten Cate (en met Stam en Davids) zou ook een rol kunnen spelen, áls het waar is. Want dat zijn allemaal roddels uit Gouda.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Ik lig er niet wakker van, maar Perez is juist het type voetballer dat ik graag bij Ajax zie spelen. Ik had dus graag gezien dat dit een succesvolle samenwerking was geworden. Bovendien vind ik Perez een heel behoorlijke voetballer die in mijn ogen PSV sterker maakt. Nou lijkt het mij niet nodig om de concurrent die al landskampioen is nog sterker te maken.joey schreef:Maar liggen jullie er werkelijk wakker van dat hij vertrekt?
Hoe zal dat gesprek gegaan zijn?LucaS schreef:Hou nou toch op; zijn baas heeft gezegd dat Perez niet in zijn visie past
HtC: 'Hoe zie jij je rol bij Ajax?'
P: 'Ik wil spélen, kom ik in aanmerking voor de positie van Sneijder?'
HtC: 'Nee, ik vind dat je meer aanvaller bent. Op 10 wil ik een middenvelder hebben.'
Conclusie van Perez: ik pas niet in de visie van HtC.
Koe wil Perez op links laten spelen, maar dan zoals hij bij AZ speelde: in een vrije rol, iets tussen middenvelder en aanvaller in, zonder verdedigende taken. Die rol kan hij goed aan, maar bij Ajax bestaat die positie niet.
Of zo:
P: 'Ik wil in aanmerking komen voor een basisplaats, een eerlijke kans krijgen. Als 11 of als 10, dat maakt me niet uit.'
HtC: 'Nee, als middenvelder ben je te flegmatiek en als aanvaller te traag. Je past niet in mijn voetbalvisie; een basisplaats zit er niet in.'
P: 'Ik wil in aanmerking komen voor een basisplaats, een eerlijke kans krijgen. Als 11 of als 10, dat maakt me niet uit.'
HtC: 'Nee, als middenvelder ben je te flegmatiek en als aanvaller te traag. Je past niet in mijn voetbalvisie; een basisplaats zit er niet in.'
-
Dat zou betekenen dat psv een supermiddenveld moet krijgen. Want Farfan en Lazovic zijn ook al geen toonbeelden van meeverdedigende spitsen. En als psv met Affelay en Aisatti wil spelen, mis je ook fysieke kracht op het middenveld.joey schreef:Hoe zal dat gesprek gegaan zijn?LucaS schreef:Hou nou toch op; zijn baas heeft gezegd dat Perez niet in zijn visie past
P: 'Ik wil spélen, kom ik in aanmerking voor de positie van Sneijder?'
HtC: 'Nee, ik vind dat je meer aanvaller bent. Op 10 wil ik een middenvelder hebben.'
Conclusie van Perez: ik pas niet in de visie van HtC.
Koe wil Perez op links laten spelen, maar dan zoals hij bij AZ speelde: in een vrije rol, iets tussen middenvelder en aanvaller in, zonder verdedigende taken. Die rol kan hij goed aan, maar bij Ajax bestaat die positie niet.
Perez is een uitsekende voetballer, maar dat kan alleen maar als je de taktiek voor een groot deel op hem afstemt. En ik denk dat psv teveel voetballers heeft die op die manier willen voetballen. Koeman moet keuzes gaan maken en het lijkt erop dat van het rijtje: Perez, Janko, Kone en Farfan minimaal 1 moet sneuvelen, met alle gevolgen van dien....
Kone of Farfan zal verkocht worden. Van dat geld wordt de opvolger van Cocu gehaald. Psv denkt altijd 1 stap vooruit.GangstaRiB schreef:Dat zou betekenen dat psv een supermiddenveld moet krijgen. Want Farfan en Lazovic zijn ook al geen toonbeelden van meeverdedigende spitsen. En als psv met Affelay en Aisatti wil spelen, mis je ook fysieke kracht op het middenveld.
Perez is een uitsekende voetballer, maar dat kan alleen maar als je de taktiek voor een groot deel op hem afstemt. En ik denk dat psv teveel voetballers heeft die op die manier willen voetballen. Koeman moet keuzes gaan maken en het lijkt erop dat van het rijtje: Perez, Janko, Kone en Farfan minimaal 1 moet sneuvelen, met alle gevolgen van dien....
Zou ook kunnen. Ik geef alleen aan dat de uitspraak van Perez ook anders te interpreteren is dan Luuk doet. Waarmee ik niet zeg dat het de juiste interpretatie is; ik ben er niet bij geweest.
Overigens laat Stan Valckx weten dat hij Perez ziet als een van de vier topspitsen, met andere woorden PSV ziet in hem ook geen middenvelder en hij moet maar hopen dat hij daar wordt opgesteld. Ik vind het maar een domme keuze van hem.
Overigens laat Stan Valckx weten dat hij Perez ziet als een van de vier topspitsen, met andere woorden PSV ziet in hem ook geen middenvelder en hij moet maar hopen dat hij daar wordt opgesteld. Ik vind het maar een domme keuze van hem.
-
Zou kunnen, maar waar haal je een 2de Cocu? En met die laatste zin ben ik het niet eens. PSV was vroeger onaantastbaar qua beleidsvoering en visie, maar de laatste tijd is daar niks van over gebleven. In het laatste jaar onder Hiddink werden echt de raarste aankopen gedaan.Jöhnk schreef:Kone of Farfan zal verkocht worden. Van dat geld wordt de opvolger van Cocu gehaald. Psv denkt altijd 1 stap vooruit.GangstaRiB schreef:Dat zou betekenen dat psv een supermiddenveld moet krijgen. Want Farfan en Lazovic zijn ook al geen toonbeelden van meeverdedigende spitsen. En als psv met Affelay en Aisatti wil spelen, mis je ook fysieke kracht op het middenveld.