Klaas Jan Huntelaar
Moderator: mods
Sibon was allerminst een sleutelfiguur. Als PSV een jeugdspeler de kans had gegeven hadden ze nu dus een uitstekende spits in de gelederen gehad.Baseman schreef:Op dat moment volkomen logisch, daarbij wilde Huntelaar zelf weg.
Ik zie niet in wat daar fout aan was, alsof Huntelaar van bankzitten beter gaat voetballen en Sibon is (was) een beter breekijzer dan Huntelaar.
Blijkbaar blijft het lastig te begrijpen voor jullie...
Ten eerste was Huntelaar 3e keuze en ten tweede wilde Huntelaar zelf weg.
Nu roepen dat PSV een fout heeft gemaakt is onzin, wie zegt namelijk dat Huntelaar even goed was geweest als nu als hij een jaar lang had mogen bankzitten ipv te groeien bij Heerenveen ?
Ik zeg overigens nergens dat Sibon een sleutelfiguur was of dat hij goed genoeg was, ik geef alleen aan dat hij een veel logischere keuze was als 3e spits.
Ten eerste was Huntelaar 3e keuze en ten tweede wilde Huntelaar zelf weg.
Nu roepen dat PSV een fout heeft gemaakt is onzin, wie zegt namelijk dat Huntelaar even goed was geweest als nu als hij een jaar lang had mogen bankzitten ipv te groeien bij Heerenveen ?
Ik zeg overigens nergens dat Sibon een sleutelfiguur was of dat hij goed genoeg was, ik geef alleen aan dat hij een veel logischere keuze was als 3e spits.
En aan wat KJH vandaag weer eens liet zien kon Pettersson niet tippen. Alleen qua balvastheid was Stefan beter. Op vrijwel alle andere vlakken is KJH stukken beter. Bij die vrije trap had Stefan niet eens in de buurt mogen komen.joey schreef: Pettersson had een zeldzaam gevoel voor tijd en ruimte. Kan KJH niet aan tippen.
Pettersson en beweeglijk?! Hij kwam nog geen bushalte voorbij. Een echte spits voor in en rond de 16, alleen op een heel andere manier dan KJH. Stefan was het ideale tussenstation, KJH het ideale eindstation.Thomas schreef:Was Pettersson buiten de 16 niet ook veel beweeglijker en beter aanspeelbaar?
Leo B. zag het meer in Van Loen zitten, zoals HtC het meer in Babel ziet zitten. Historische blunders.
Hmm, ik heb toch altijd de indruk gekregen dat Pettersson veel meer over de breedte van het veld bewoog en daardood beter aanspeelbaar was.wimpey schreef:Pettersson en beweeglijk?! Hij kwam nog geen bushalte voorbij. Een echte spits voor in en rond de 16, alleen op een heel andere manier dan KJH. Stefan was het ideale tussenstation, KJH het ideale eindstation.
Nogmaals. Babel heeft het hele seizoen welgeteld 2 wedstrijden gespeeld ten koste van Huntelaar. Het is nergens op gebaseerd.wimpey schreef:Leo B. zag het meer in Van Loen zitten, zoals HtC het meer in Babel ziet zitten. Historische blunders.
Wimpey, wanneer ga je ons nou eens écht uitleggen waar dit op gebaseerd is? Je blijft roepen dat roepen dat HTC geen vertrouwen heeft in Huntelaar, maar Huntelaar speelt vrijwel alles (net als het verhaal dat HTC geen vertrouwen heeft in Urby, die misschien wel de meeste wedstrijden van alle Ajacieden heeft gespeeld), heeft draken van wedstrijden gespeeld. Natuurlijk hebben andere Ajacieden ook draken van wedstrijden gespeeld (iedere Ajacied, denk ik), maar je kunt onmogelijk stellen dat Huntelaar even goed is als vorig seizoen. Jij zegt dat dit komt omdat HTC geen vertrouwen heeft in Huntelaar, maar waar blijkt dat dan uit? Geeft HTC zijn spelers de opdracht Huntelaar anders aan te spelen, zodat hij een goed excuus heeft om Huntelaar te lozen?
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Met Overmars voor zich en Litmanen naast zich die voor beweging en diepgang zorgden.Arthur schreef:Dat zeker, want Pettersson kon zelfs als middenvelder uit de voeten.Thomas schreef:Was Pettersson buiten de 16 niet ook veel beweeglijker en beter aanspeelbaar?
Ik denk dat we Stefan in de loop der jaren een beetje beter zijn gaan maken dan ie was. Geweldig aardige gozer, voortreffelijk aanspeelpunt, maar er was ook nogal het e.e.a. wat ie niet kon. Qua traptechniek, met de kop en qua scorend vermogen schortte er, helemaal i.v.m. KJH nog wel het e.e.a. aan.
Sportwereld.Huntelaar razendsnel naar 50 Ajax-goals
AMSTERDAM - Klaas Jan Huntelaar is als Ajacied weer een mijlpaal rijker. Het tweede van de in totaal drie doelpunten..die de 23-jarige aanvaller zondag in de uitwedstrijd tegen FC Twente (4-1 zege) maakte, was zijn vijftigste officiële goal in dienst van de Amsterdammers.
Huntelaar maakte sinds zijn overstap van SC Heerenveen naar Ajax in januari 2005 31 doelpunten in de eredivisie, acht in het bekertoernooi, tien in Europees verband en twee in de play-offs.
Het bijzondere aan die prestatie is mede het tempo waarin Huntelaar de mijlpaal realiseerde. De Dremptenaar had slechts 64 wedstrijden nodig om de grens van vijftig doelpunten te bereiken. Daarmee schaart de aanvaller zich bij een select groepje Ajacieden. Van alle spitsen in de rijke Ajax-historie hadden ook Marco van Basten, Wim Kieft, Cees Groot, Dick van Dijk, Henk Groot, Ruud Geels en Johan Cruijff minder dan 75 wedstrijden nodig om tot vijftig officiële goals te komen.
Huntelaar, die zeven keer scoorde in zijn laatste zeven duels voor Ajax, scoort in thuiswedstrijden ongeveer even gemakkelijk als buiten Amsterdam. Hij maakte 23 van zijn 51 doelpunten in de eigen Amsterdam Arena. Het was tegen FC Twente voor de vierde keer dat Huntelaar namens Ajax drie keer of meer scoorde in één duel.
Blij met de punten ...
I heb mijn zegje hierover al lang geleden gedaan, maar als KJH niet scoort komt dat omdat HtC ongelijk heeft, scoort KJH wel, dan bewijst hij het ongelijk van HtC. :eusa_doh:Jöhnk schreef:Hij heeft even het ongelijk van HTC bewezen, zeg.
Het maakt mij niet uit wie er scoort.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
- Giacomo Puccini
Volgens mij bewijst Huntelaar momenteel gewoon dat hij weer in vorm is, net zoals hij bijna een half jaar bewees de vorm even kwijt te zijn. Overkomt de besten, net zoals de besten wel eens twee wedstrijdjes op de bank terecht komen. Heisa om niks... maar uiteraard heeft Ten Cate de pik op Huntelaar en zal Henk the Creep er persoonlijk voor zorgen dat zijn topscorer de komende zomer voor een spotprijsje wordt gedumpt in Turijn of Manchester. Voor Wimpey zal dit geenszins als een verrassing komen!
Ajax!
Ik moet er inderdaad wel om lachen.
Termen als "het ongelijk van HTC".
Er waren wedstrijden dat KJH iedere kans miste ( Heerenveen thuis als laatste grote voorbeeld) en wedstrijden waarin hij schitterende doelpunten maakt ( Twenthe uit). Mist hij een kans dan ontbreekt het vertrouwen en wilt HtC hem anders leren voetballen aldus sommigen.
Ik denk juist dat HtC WEL vertrouwen heeft in KJH anders zou hij niet nog meer van hem verwachten. Juist met spelers die je beter wilt maken ga je aan de slag. Juist met spelers in wie je vertrouwen hebt ontkom je niet aan botsingen. Omdat hij meer van een speler als KJH verwacht, omdat HtC weet wat er van een topspits bij een echte Europese topclub wordt gevraagd....daarom gaat hij aan de slag met KJH. Alleen een balletjesafwachter zijn is niet genoeg om de echte top te halen. En daar kan KJH wel heen.
Ik vind 17 goals overigens weinig als je spits bent bij Ajax en alleen beoordeeld wordt op doelpunten. Dan moet je er gewoon 35+ maken. Voetbalt hij echter meer mee dan is 17 doelpunten op dit moment een respectabel aantal.
Termen als "het ongelijk van HTC".
Er waren wedstrijden dat KJH iedere kans miste ( Heerenveen thuis als laatste grote voorbeeld) en wedstrijden waarin hij schitterende doelpunten maakt ( Twenthe uit). Mist hij een kans dan ontbreekt het vertrouwen en wilt HtC hem anders leren voetballen aldus sommigen.
Ik denk juist dat HtC WEL vertrouwen heeft in KJH anders zou hij niet nog meer van hem verwachten. Juist met spelers die je beter wilt maken ga je aan de slag. Juist met spelers in wie je vertrouwen hebt ontkom je niet aan botsingen. Omdat hij meer van een speler als KJH verwacht, omdat HtC weet wat er van een topspits bij een echte Europese topclub wordt gevraagd....daarom gaat hij aan de slag met KJH. Alleen een balletjesafwachter zijn is niet genoeg om de echte top te halen. En daar kan KJH wel heen.
Ik vind 17 goals overigens weinig als je spits bent bij Ajax en alleen beoordeeld wordt op doelpunten. Dan moet je er gewoon 35+ maken. Voetbalt hij echter meer mee dan is 17 doelpunten op dit moment een respectabel aantal.
IK GELOOF!!!!!!
Nu versta ik waarschijnlijk wat anders onder een balletjesafwachter, maar een type spits als Huntelaar kan makkelijk de echte top halen.Rishi schreef:Alleen een balletjesafwachter zijn is niet genoeg om de echte top te halen.
Alleen door te proberen hem te laten meevoetballen breek je hem juist af ! Je moet spelers benutten op hun sterke punten, in het geval van Huntelaar dus zijn killersinstinct en doeltreffendheid in de 16.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Je zwelgt wat in het verleden... In de jaren '80 werd voor het laatst 30+ keer gescoord in de competitie door een spits van Ajax...Rishi schreef:Ik vind 17 goals overigens weinig als je spits bent bij Ajax en alleen beoordeeld wordt op doelpunten. Dan moet je er gewoon 35+ maken. Voetbalt hij echter meer mee dan is 17 doelpunten op dit moment een respectabel aantal.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Demosthenes schreef:I heb mijn zegje hierover al lang geleden gedaan, maar als KJH niet scoort komt dat omdat HtC ongelijk heeft, scoort KJH wel, dan bewijst hij het ongelijk van HtC. :eusa_doh:
Inderdaad. :yes:
Het is de taak van HtC om er bij zijn spelers zoveel mogelijk uit te halen. En om KJH ervan te overtuigen dat hij zijn grenzen kan verleggen.
Ik krijg de indruk dat KJH in een zeurfase zat, een tijdje geleden. Hij wilde zijn ding doen en gaf HtC de schuld van het feit dat hij minder scoorde. Na zijn falen in de wedstrijd tegen Heerenveen heeft hij de knop omgezet. Dat falen kon hij moeilijk op de trainer afschuiven. Hij is nu net een beetje scherper en dus effectiever.
Ik begrijp niet dat iemand zich zorgen maakt om KJH. Die jongen komt er wel. Waar zijn top ligt is een andere vraag. Als hij kan opbrengen wat HtC van hem vraagt wordt het de absolute top. Anders net iets daaronder, schat ik.
Het stinkt aan alle kanten!