Matthijs de Ligt
Moderator: mods
Re: Matthijs de Ligt
Volgens mij zijn dat de geruchten. Maar als.je daar dan toch van uit wil gaan, moet je het wel eerlijk doen. De geruchten zeggen 67 plus 13 variabel. Waarschijnlijk 80 mio dus
I think I lost my fucking headache
En waar bestaat het variabele deel uit dan? Die jongen is volgens Lippi het grootste verdedigende talent ter wereld op deze leeftijd ooit.
IK GELOOF!!!!!!
Zullen ongetwijfeld haalbare doelen zijn. Maar goed, waar hebben we het over, laten we eerst maar eens afwachten wat het officieel wordt. Was bij de Jong ook wat anders dan iedereen dacht te weten
Ik wou net zeggen. Weken van geruchten en gespeculeer maar nog niks officieel. Het zou mij dan ook niks verbazen als dit ook niet doorgaat.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Geruchten gaan ook dat die rat dan 11 miljoen opstrijkt ...
Blij met de punten ...
-
Het is zover: ik begin zwaar DeLigttransfergeruchtennieuws moe te worden. De Ligt gaat naar Barca. Nee. Naar PSG. Nee. Naar Juve. Nee. Toch Barca. Nee. Toch PSG. Nee. Toch Juventus. Voor 80 miljoen. Nee. 75 miljoen. Nee. 67 miljoen met bonussen. Maandag 1 juli is de transfer beklonken. Nee. Hij gaat voor 75 miljoen naar Juve.
(Alvarez is er nog zo eentje. Alvarez naar Ajax. Nee. Naar PSV. Nee Wolves. Nee, hij zegt dat hij naar Ajax komt. Nee, toch PSV. Nee, PSV haakt af. Nee, hij gaat nu toch naar Wolves).
(Alvarez is er nog zo eentje. Alvarez naar Ajax. Nee. Naar PSV. Nee Wolves. Nee, hij zegt dat hij naar Ajax komt. Nee, toch PSV. Nee, PSV haakt af. Nee, hij gaat nu toch naar Wolves).
Ik vind het wel fascinerend om te zien hoe zelfbenoemde insiders de grootste onzin de.wereld.in slingeren en door sommigendan nog steeds op handen worden gedragen. En dat het 'nieuws' zich vervolgens verspreid en door quasi serieuze media wordt overgenomen
Ja mooi he.
Het heel elftal zou vertrekken ongeveer. Maar vooralsnog is allen Frenkie weg.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Maar weg gaat ie Weekend Kees. En voor ons is toch eigenlijk maar 1 ding belangrijk, hoeveel vangt AJAX er voor ... zonder dat ze die Ra(t)iola uit moeten betalen .. Daardoor zou het natuurlijk misschien ook nog niet definitief zijn ..Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Het is zover: ik begin zwaar DeLigttransfergeruchtennieuws moe te worden. De Ligt gaat naar Barca. Nee. Naar PSG. Nee. Naar Juve. Nee. Toch Barca. Nee. Toch PSG. Nee. Toch Juventus. Voor 80 miljoen. Nee. 75 miljoen. Nee. 67 miljoen met bonussen. Maandag 1 juli is de transfer beklonken. Nee. Hij gaat voor 75 miljoen naar Juve.
Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 15/16
Nou wat mooi, straks gaan ze allemaal 3 dagen voor de voorronde CL, ik heb liever dat ze nu weggaan.Boabdil schreef:Ja mooi he.
Calciomercato heeft het over 80m
O, vast.999 schreef:Geruchten gaan ook dat die rat dan 11 miljoen opstrijkt ...
Anders was het een ander. Raiola is heus niet de enige. De grote makelaars hebben de macht, dat weten ze verdomd goed.
Sommigen hebben een romantisch beeld van hoe 'de markt' werkt. Die markt is natuurlijk geen normale markt, er worden illusies verhandeld. De waarde van een speler is fictief. Het ene jaar 100 miljoen, het volgende jaar de helft en het jaar daarop nul. Makelaars smeden daarom liever het ijzer als het heet is.
Sommigen leven nog in het Arie van Os-universum. Een plek waar spelers 'met hun volle verstand' een contract tekenen, dat ze 'dienen te respecteren', want ze 'hebben alles aan de club te danken', enz. Die houding kostte Ajax al in de negentiger jaren tientallen miljoenen guldens, en leidde ertoe dat makelaars hun spelers met groeipotentie zelfs liever naar PSV brachten. Brabantse gemoedelijkheid, de appeltaart van mevrouw Arnesen... me hoela! PSV heeft het spel altijd meegespeeld.
Tegenwoordig betaalt Ajax fors aan makelaars en tussenpersonen, en speelt het dat spel ook mee. Neres bijvoorbeeld zit bij Bertolucci. Speler en makelaar konden in de winter hevig cashen. Overmars hield Neres aan zijn contract, maar daar moet wel wat tegenover staan. Dus worden er afspraken gemaakt: speler mag later wel weg, tegen een bepaalde transfersom, enz. Anders krijgt Ajax nooit meer een toptalent uit de stal van Bertolucci. Zo simpel is het.
Zelfde met Tagliafico: zeer interessante deal met Ajax: volgend jaar zakken vullen.
En De Ligt? Zelfde verhaal. Overmars heeft weinig keus. De Ligt kon een jaar geleden al binnenlopen. Bij de uitgang wist Overmars hem te overtuigen nog een jaar te blijven, maar natuurlijk wel tegen voor De Ligt gunstige voorwaarden. We hebben Raiola niet gehoord over het feit dat 'De Ligt aan zijn contract werd gehouden'. Dat zegt heel veel. Raiola schopt onmiddellijk herrie als hij zijn zin niet krijgt, dat is een vast patroon bij hem. Kortom, het risico moet worden afgekocht, en dat gebeurt via een voor Raiola en De Ligt gunstige constructie. Lagere transfersom, dus.
Overigens is dit best een redelijke deal. Raiola en De Ligt lopen risico (blessure) en Ajax ook (geen CL, deal blijkt niet lucratief). In het ideale geval, zoals afgelopen seizoen, profiteren beide partijen. Ajax heeft, zeker ook door de prestaties van De Ligt, enorme bedragen verdiend in de CL. Wat zeuren we dan over die transfersom? Iedereen blij.
Of heb je liever dat ze behouden blijven?brigade zuid schreef:Nou wat mooi, straks gaan ze allemaal 3 dagen voor de voorronde CL, ik heb liever dat ze nu weggaan.Boabdil schreef:Ja mooi he.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
-
Dat geloof ik niet, dat laat Overmars niet gebeuren. Er zullen afspraken met spelers zijn gemaakt m.b.t. deadline... toch?brigade zuid schreef:Nou wat mooi, straks gaan ze allemaal 3 dagen voor de voorronde CL, ik heb liever dat ze nu weggaan.Boabdil schreef:Ja mooi he.
Dat zal per speler verschillen. Afhankelijk van de afspraken met de speler in kwestie en de maatregelen die Ajax eventueel al heeft genomen.
Maar het lijkt me helder dat Overmars niet meewerkt aan een soort last minute sale. Daar heeft Ajax echt geen enkel belang bij.
Maar het lijkt me helder dat Overmars niet meewerkt aan een soort last minute sale. Daar heeft Ajax echt geen enkel belang bij.
Nil volentibus arduum
Ik ben het wel met Cees eens, laat die de Ligt eens opschieten. Ik ben ook wel klaar met al dat gedraal. Ajax moet ook verder, en hij heeft geen zin meer daaar onderdeel van uit te maken. Schiet dan op zodat die vervanger er snel komt.
Lijkt me dat ze vast een vervanger kunnen kopen toch?
Dat ze Bergwijn nog niet halen snap ik. Vind het van Neres en Ziyech geen uitgemaakte zaak dat ze weggaan.
Dat ze Bergwijn nog niet halen snap ik. Vind het van Neres en Ziyech geen uitgemaakte zaak dat ze weggaan.
IK GELOOF!!!!!!
Hij wil de hele voorbereiding meemaken bij z'n werkgever, zei hij. Op 8 juli is z'n eerste Ajax-training.LucaS schreef:Ik ben het wel met Cees eens, laat die de Ligt eens opschieten. Ik ben ook wel klaar met al dat gedraal. Ajax moet ook verder, en hij heeft geen zin meer daaar onderdeel van uit te maken. Schiet dan op zodat die vervanger er snel komt.

Ik begrijp de haast van die jongen niet helemaal. Hij is 19. Een extra jaar Ajax brengt 'm niet om. Er valt nog wel wat te leren voor 'm. Fouten als tegen Duitsland, edsv en Llorente moeten eruit.
Maar ik snap ook dat ie z'n status wil verzilveren. Wat opvalt, is dat er vanuit Ajax geen enkele melding komt over een aanstaande transfer van De Ligt.
-
Daar heb je op zich wel gelijk gelijk in, zeker met het lonkende EK zal hij een basisplaats moeten hebben komend seizoen, al verwacht ik niet dat dat een probleem is bij bijvoorbeeld Juventus.wimpey schreef:Hij wil de hele voorbereiding meemaken bij z'n werkgever, zei hij. Op 8 juli is z'n eerste Ajax-training.LucaS schreef:Ik ben het wel met Cees eens, laat die de Ligt eens opschieten. Ik ben ook wel klaar met al dat gedraal. Ajax moet ook verder, en hij heeft geen zin meer daaar onderdeel van uit te maken. Schiet dan op zodat die vervanger er snel komt.![]()
Ik begrijp de haast van die jongen niet helemaal. Hij is 19. Een extra jaar Ajax brengt 'm niet om. Er valt nog wel wat te leren voor 'm. Fouten als tegen Duitsland, edsv en Llorente moeten eruit.
Maar ik snap ook dat ie z'n status wil verzilveren. Wat opvalt, is dat er vanuit Ajax geen enkele melding komt over een aanstaande transfer van De Ligt.
Snap aan de andere kant ook wel hij dat hij weinig zin heeft om weer tegen Emmen & Willem II te spelen, hij heeft meer weerstand nodig om beter te worden.
- Jinne
- Site Admin
Wat zou je als verkopende club moeten melden? Er is al genoeg nieuws over Mathijs dus ik ben blij dat Ajax zich stil houdt.wimpey schreef:Hij wil de hele voorbereiding meemaken bij z'n werkgever, zei hij. Op 8 juli is z'n eerste Ajax-training.LucaS schreef:Ik ben het wel met Cees eens, laat die de Ligt eens opschieten. Ik ben ook wel klaar met al dat gedraal. Ajax moet ook verder, en hij heeft geen zin meer daaar onderdeel van uit te maken. Schiet dan op zodat die vervanger er snel komt.![]()
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Dat de club aan geheimhouding is gebonden is idd logisch. Maar er zijn ook geen signalen van medespelers van De Ligt, die erop duiden dat een deal aanstaande is.Jinne schreef: Wat zou je als verkopende club moeten melden? Er is al genoeg nieuws over Mathijs dus ik ben blij dat Ajax zich stil houdt.
Raiola heeft z'n outlets, die PSG, Baffa en Juve tegen elkaar uitspelen. V.w.b. Lozano doet ie dat met Napoli en Valencia. Dat is Raiola-nieuws, geen echt nieuws.
- Ajaciedjuh
En waarschijnlijk speelt hij nu weer zijn troefkaarten uit om de prijs te drukken bij Ajax, zodat er nog meer aan zijn strijkstok blijft hangen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Ajax heeft geen haast, lijkt me. Wanneer het gewenste bedrag niet op tafel komt, blijft De Ligt bij Ajax. Hij heeft nog 2 jaar contract.Ajaciedjuh schreef:En waarschijnlijk speelt hij nu weer zijn troefkaarten uit om de prijs te drukken bij Ajax, zodat er nog meer aan zijn strijkstok blijft hangen.
En z'n opvolgers hebben we al een jaar resp. half jaar in huis.

En dat " ons Mathijske is gewoon gebleven " , kan ook wel de kast in ( maakt me verder niks uit hoor )Yopii schreef:O, vast.999 schreef:Geruchten gaan ook dat die rat dan 11 miljoen opstrijkt ...
Anders was het een ander. Raiola is heus niet de enige. De grote makelaars hebben de macht, dat weten ze verdomd goed.
Sommigen hebben een romantisch beeld van hoe 'de markt' werkt. Die markt is natuurlijk geen normale markt, er worden illusies verhandeld. De waarde van een speler is fictief. Het ene jaar 100 miljoen, het volgende jaar de helft en het jaar daarop nul. Makelaars smeden daarom liever het ijzer als het heet is.
Sommigen leven nog in het Arie van Os-universum. Een plek waar spelers 'met hun volle verstand' een contract tekenen, dat ze 'dienen te respecteren', want ze 'hebben alles aan de club te danken', enz. Die houding kostte Ajax al in de negentiger jaren tientallen miljoenen guldens, en leidde ertoe dat makelaars hun spelers met groeipotentie zelfs liever naar PSV brachten. Brabantse gemoedelijkheid, de appeltaart van mevrouw Arnesen... me hoela! PSV heeft het spel altijd meegespeeld.
Tegenwoordig betaalt Ajax fors aan makelaars en tussenpersonen, en speelt het dat spel ook mee. Neres bijvoorbeeld zit bij Bertolucci. Speler en makelaar konden in de winter hevig cashen. Overmars hield Neres aan zijn contract, maar daar moet wel wat tegenover staan. Dus worden er afspraken gemaakt: speler mag later wel weg, tegen een bepaalde transfersom, enz. Anders krijgt Ajax nooit meer een toptalent uit de stal van Bertolucci. Zo simpel is het.
Zelfde met Tagliafico: zeer interessante deal met Ajax: volgend jaar zakken vullen.
En De Ligt? Zelfde verhaal. Overmars heeft weinig keus. De Ligt kon een jaar geleden al binnenlopen. Bij de uitgang wist Overmars hem te overtuigen nog een jaar te blijven, maar natuurlijk wel tegen voor De Ligt gunstige voorwaarden. We hebben Raiola niet gehoord over het feit dat 'De Ligt aan zijn contract werd gehouden'. Dat zegt heel veel. Raiola schopt onmiddellijk herrie als hij zijn zin niet krijgt, dat is een vast patroon bij hem. Kortom, het risico moet worden afgekocht, en dat gebeurt via een voor Raiola en De Ligt gunstige constructie. Lagere transfersom, dus.
Overigens is dit best een redelijke deal. Raiola en De Ligt lopen risico (blessure) en Ajax ook (geen CL, deal blijkt niet lucratief). In het ideale geval, zoals afgelopen seizoen, profiteren beide partijen. Ajax heeft, zeker ook door de prestaties van De Ligt, enorme bedragen verdiend in de CL. Wat zeuren we dan over die transfersom? Iedereen blij.
Ajax speler Matthijs de Ligt koopt luxe appartement in Museumbuurt in Amsterdam.
Gaat niet meer over prijzen gaat al een heel tijdje over geld, geld, geld ... En eigenlijk was dat ook wel een beetje te zien na de verloren halve finale.De gelatenheid, mee omdat 99% wel door had dat ze toch wel op de kaart stonden nu bij de topclubs ...
Ik kan me nog wedstrijden herinneren van vroeger, waar AJAX spelers na belangrijke verloren wedstrijden foeterend en scheldend van het veld af liepen ...
Blij met de punten ...
De prestaties in de CL van vorig seizoen moet je gewoon vergeten.Die verrassing is weg. Daar begin je echt met een nieuwe start.Maar Nationaal moet voor AJAX ( met het materiaal wat er ( zal ) gaan/gaat overblijven en aangekocht is/wordt ) geen probleem zijn.wimpey schreef:Ajax heeft geen haast, lijkt me. Wanneer het gewenste bedrag niet op tafel komt, blijft De Ligt bij Ajax. Hij heeft nog 2 jaar contract.Ajaciedjuh schreef:En waarschijnlijk speelt hij nu weer zijn troefkaarten uit om de prijs te drukken bij Ajax, zodat er nog meer aan zijn strijkstok blijft hangen.
En z'n opvolgers hebben we al een jaar resp. half jaar in huis.
Blij met de punten ...