Babel

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

cento

Bericht door cento » ma jun 25, 2007 9:16 am

‘ik speel volgend jaar gewoon voor Ajax’

“Ooit ja,” zegt Ryan Babel over een mogelijk vertrek naar Arsenal. Sinds het vertrek van Thierry Henry naar Barcelona is de positie van spits bij de Noord Londense club vacant. Maar, zegt de Amsterdamse aanvaller “het speelt nu niet. Ik speel volgend jaar gewoon nog voor Ajax.” En dat is definitief? “Ja. Er zijn wel dingen op internet geweest, maar dat zijn tot nu toe alleen maar geruchten. Er is niks concreets geweest.”

Ryan Babel speelde een heel goed Europees Kampioenschap. Hij werd in de finale zelfs tot Man of the Match gekroond. Geen wonder dat de geruchtenstroom over een mogelijk vertrek steeds sterker wordt. Zeker nu Fransman Thierry Henry Londen verruilt voor Barcelona en Babel Arsenal al vaker zijn liefde heeft verklaard. Maar het speelt niet volgens de Ajax spits. “Er zijn wel dingen op internet geweest, maar dat zijn tot nu toe alleen maar geruchten. Er is niks concreets geweest.” Maar, hij heeft toch zelf gezegd dat hij naar Arsenal wil? “Ooit ja, maar het speelt nu niet. Ik speel volgend jaar gewoon nog voor Ajax.” Babel laat er geen gras over groeien. Hij is duidelijk in wat hij wel of niet vindt. Zo vond de aanvaller van Jong Oranje de tweede helft van de finale veel beter dan de eerste helft, waar de toeschouwers het juist andersom zagen. “De tweede helft was wat opener, vond ik persoonlijk. Zoals het voelde voor mij, hadden we weinig gecreëerd in de eerste helft.” In de tweede helft begonnen de Serven eindelijk te voetballen, boden ze vooral in het begin veel weerstand. “Toen kwam er ook meer ruimte. In de eerste helft waren ze moeilijk te bespelen, maar in de tweede helft hielden ze dat niet lang vol. We kregen ruimte en daar hebben we goed gebruik van gemaakt.” (Bron: Highlow)
ajax.blieb

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 25, 2007 9:30 am

Baseman schreef:Wel grappig dat hier zo vaak wordt gezegd dat Babel pas 20 is en men daarom geduld moet hebben, terwijl Aissati pas 18 is en die volgens sommigen hier komend seizoen al veel moet gaan spelen bij PSV.
Wat is daar zo grappig aan? Aissati zal moeten spelen, anders wordt hij niet beter. En tijdens dat spelen zal hij fouten maken, want fouten maken hoort bij jonge spelers. Als ze bij PSV een kant-en-klare speler willen, gaat Aisatti het niet redden bij de club. Je kunt wel talenten hebben, maar je moet ze ook durven opstellen in belangrijke wedstrijden. En niet één keer, maar vaak.
Klopt, daarom heb ik eerder eens gezegd dat Babel de mentaliteit van bijv. Drenthe zou moeten hebben.
Tja, en als Drenthe een terugslag krijgt roept iedereen dat hij een grootbek is die zich heel wat verbeeldt...
Babel is bescheiden, netjes opgevoed, introvert. So what, dat was Dennis Bergkamp ook. Van Bergkamp werd ooit gezegd dat hij het niet zou redden omdat hij 'te beschaafd' was. En ergens geloofde Dennis dat zelf ook, want hij deed er 'voor alle zekerheid' een studie fysiotherapie bij. Met de jaren is bij Dennis het besef gekomen dat hij beter kon voetballen dan anderen. Dat had hij niet toen hij 20 was. Niet dat ik Babel met Bergkamp wil vergelijken in voetbaltechnisch opzicht, het zijn totaal verschillende spelers. Ik wil alleen zeggen dat niet, zoals Clarence Seedorf, op je zestiende hoeft te roepen dat je over twee jaar naar het WK wil om de top te halen.

Zeer in het algemeen: schrijf jonge spelers niet te snel af. Onderschat niet wat ze over zich heen krijgen. Neem Urby en Vermaelen, die moesten, als broekies, omgaan met het feit dat hun fouten Ajax miljoenen hadden gekost. Doe het maar eens. Je kunt ervan verkrampen, dan speel je nooit meer goed. Ronald de Boer zei ooit, dat toen hij net bij Ajax in het eerste speelde, zijn benen na tien minuten aanvoelden alsof hij een marathon had gelopen. Zoveel moeite had hij met de druk. Wat leuk en vrijblijvend was, wordt opeens werk. 50.000 coaches kijken toe van de tribune en een leger 'analisten' staat klaar om je te slachten. Jonge spelers moeten de tijd krijgen, de kans om beter te worden. Een speler als Dennis Bergkamp heeft jaren tussen de bank en de basis gezweefd. Als hij toen was afgevoerd, hadden we nooit meer wat van hem gehoord.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jun 25, 2007 9:31 am

WP_LeGeNd schreef:Niemand, maar als je er nog niet klaar voor bent dan moet je ook geen basisplaats hebben bij ajax zo simpel is het. zodra je elke week er moet staan en je geeft niet thuis dan hoor je niet in de basis en dan gaan mensen je afschrijven zo simpel is dat. Ik vind dat we weer terug moeten gaan naar de oude tijd met vdm en de boer, als je nog niet klaar bent voor het eerste van ajax dan word je eerst maar eens uitgeleend tot je er wel klaar voor bent!
Hij is één van de betere spelers van Ajax, dus is hij er klaar voor. Zo simpel is het.
Baseman schreef:Wel grappig dat hier zo vaak wordt gezegd dat Babel pas 20 is en men daarom geduld moet hebben, terwijl Aissati pas 18 is en die volgens sommigen hier komend seizoen al veel moet gaan spelen bij PSV.
Babel moet ook spelen net als Aissati. Het is niet zo dat Aissati niets meer hoeft te leren, maar hij is één van de betere spelers van PSV, dus hoort hij te spelen.

goodfella

Bericht door goodfella » ma jun 25, 2007 9:48 am

Baseman schreef:Klopt, daarom heb ik eerder eens gezegd dat Babel de mentaliteit van bijv. Drenthe zou moeten hebben. Of van Beerens bedenk ik me nu. Spelers die ook jong zijn, maar wel zelfvertrouwen en gogme uitstralen. Misschien komt het nog, maar het wordt wel hoog tijd...
..

In het gemoedelijke eindhoven bestempelen ze zulk gedrag als arrogant. Maar jij vindt de mentaliteit van Sneijder dus helemaal geweldig. Mooi om te lezen.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma jun 25, 2007 10:03 am

Bertje schreef:
WP_LeGeNd schreef:Niemand, maar als je er nog niet klaar voor bent dan moet je ook geen basisplaats hebben bij ajax zo simpel is het. zodra je elke week er moet staan en je geeft niet thuis dan hoor je niet in de basis en dan gaan mensen je afschrijven zo simpel is dat. Ik vind dat we weer terug moeten gaan naar de oude tijd met vdm en de boer, als je nog niet klaar bent voor het eerste van ajax dan word je eerst maar eens uitgeleend tot je er wel klaar voor bent!
Hij is één van de betere spelers van Ajax, dus is hij er klaar voor. Zo simpel is het.
daar verschillen wij dus van mening. Ik vind hem niks toevoegen en hem veel te vaak niet goed dan wel goed spelen. Het is dat HTC met hem dweept want anders had hij nooit zoveel gespeeld!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 25, 2007 10:22 am

WP_LeGeNd schreef:daar verschillen wij dus van mening. Ik vind hem niks toevoegen en hem veel te vaak niet goed dan wel goed spelen. Het is dat HTC met hem dweept want anders had hij nooit zoveel gespeeld!
Mwah, ik denk dat elke trainer hem veel had laten spelen. Nou ja, elke... de meeste trainers wel. Babel, met zijn snelheid en fysieke kracht, is een (extra) wapen. Ik denk dat geen verdediger graag tegen hem speelt.

Baseman

Bericht door Baseman » ma jun 25, 2007 10:32 am

joey schreef:Wat is daar zo grappig aan? Aissati zal moeten spelen, anders wordt hij niet beter.
Je snapt mijn punt niet.
Babel presteert wisselvallig, maar is een linksbuiten en nog jong. Aissati is een middenvelder en nog jonger, maar hij zal veel moeten spelen volgens een aantal hier. Alsof dat erg realistisch is en alsof PSV met hem niet geduldig mag zijn.
Tja, en als Drenthe een terugslag krijgt roept iedereen dat hij een grootbek is die zich heel wat verbeeldt...
Nee hoor, dat komt door de manier waarop hij zich opstelt. Die jongen is positief en vrolijk, dus wordt het van hem geaccepteerd.
Babel is bescheiden, netjes opgevoed, introvert. So what, dat was Dennis Bergkamp ook.
Bergkamp was echte top en gedroeg zich op het veld helemaal niet zo netjes en dat is het grote verschil. Nice guys finish last, op het veld moet je van je kunnen afbijten.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 25, 2007 10:44 am

Baseman schreef:Babel presteert wisselvallig, maar is een linksbuiten en nog jong. Aissati is een middenvelder en nog jonger, maar hij zal veel moeten spelen volgens een aantal hier. Alsof dat erg realistisch is en alsof PSV met hem niet geduldig mag zijn.
Hij zal zeker veel moeten spelen, anders komt hij er niet. En liefst op topniveau, dan leert hij het meest. Natuurlijk moet PSV geduldig zijn, maar PSV moet ook accepteren dat hij jong is en dus fouten maakt. Bij jonge spelers kun je niet op zeker spelen. Maar ik denk, Koeman kennende, dat hij voor zekerheid zal kiezen en nooit Afellay en Aisatti samen zal opstellen. Voor Aisatti is dus te hopen dat Afellay komend seizoen net zo vaak geblesseerd is als afgelopen seizoen.
Nee hoor, dat komt door de manier waarop hij zich opstelt. Die jongen is positief en vrolijk, dus wordt het van hem geaccepteerd.
Nu wel, maar dat kan zo over zijn. Juist zulke jongens worden vaak uitgewrongen door de pers. Ruud Gullit was ooit de God van Nederland, Italië en daarna Engeland, dat is nu ook niet meer zo. In dit vak moet je oppassen voor overexposure.

Bergkamp was echte top en gedroeg zich op het veld helemaal niet zo netjes en dat is het grote verschil. Nice guys finish last, op het veld moet je van je kunnen afbijten.
Haha, dan heb jij de jonge Bergkamp niet gezien. Die liet af en toe staaltjes geweldig voetbal zien, maar vervolgens zag je hem hele wedstrijden niet. Het heeft een flinke tijd geduurd voor hij een basisplaats had. Hij was toen braaf en netjes, dat gemene gedrag heeft hij niet bij Ajax geleerd. Ik weet nog dat Derksen zei: 'Die beschaafd voetballende jongejuffrouw is ongeschikt voor het topvoetbal.' Ik vond dat meteen al onzin, je zag de klasse, maar bij vlagen. Jonge spelers moeten leren consistent te zijn en te voldoen aan de eisen die in de top worden gesteld. Dat kost tijd.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma jun 25, 2007 11:17 am

joey schreef:
WP_LeGeNd schreef:daar verschillen wij dus van mening. Ik vind hem niks toevoegen en hem veel te vaak niet goed dan wel goed spelen. Het is dat HTC met hem dweept want anders had hij nooit zoveel gespeeld!
Mwah, ik denk dat elke trainer hem veel had laten spelen. Nou ja, elke... de meeste trainers wel. Babel, met zijn snelheid en fysieke kracht, is een (extra) wapen. Ik denk dat geen verdediger graag tegen hem speelt.
daarom is hij dan ook een perfecte sub! maar geen basisspeler in mijn optiek! hij speelt volgens mij het beste als de verdediger op is aan het einde van de wedstrijd.

Aristides

Bericht door Aristides » ma jun 25, 2007 11:26 am

Dennis Bergkamp werd in zijn eerste jareen bij Ajax inderdaad door derksen weggehoond. Op zich een goed teken denk ik, want blijkbaar heeft zo'n speler dan iets. Doet Baseman niet hetzelfde? Een doorsneespeler wordt door hem niet aangepakt :confused.gif:

Er zat ± 4 jaar tussen het debuut van Bergkamp bij Ajax en zijn debuut in het Nederlands elftal (info wikipedia), m.a.w. blijkbaar niet overtuigend genoeg voor de toenmalige bondscoaches. Hij is rustig gebracht/gekomen.

Babel debuteerde in het Nederlands elftal één jaar na zijn debuut bij Oranje en de keuze van Van Basten voor Babel heeft kwaad bloed gezet "in den lande". Ik denk dat Babel nog steeds wordt afgerekend op het "reilen en zeilen" van MvB.

Aisatti speeltijd? Zal toch wel, ondanks de beschikking over varyanen, simons, affellay, mendez, bakkal, culina, zonneveld, feher? de jong? (zitten beiden nog bij psv?) en de aanstormende jeugd. Met 4-4-2 zal die plaats er wel zijn.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 25, 2007 11:39 am

WP_LeGeNd schreef:daarom is hij dan ook een perfecte sub! maar geen basisspeler in mijn optiek! hij speelt volgens mij het beste als de verdediger op is aan het einde van de wedstrijd.
Dat geldt voor veel spelers. Ook voor Perez bijvoorbeeld. Wie zou je anders linksbuiten zetten?
Bergkamp werd niet als toptalent gezien, i.t.t. Bryan Roy. Zo zie je maar. Bergkamp had geluk dat Ajax op dat moment geen geld had voor dure aankopen. Daarom hielden ze hem er maar bij.

LucaS

Bericht door LucaS » ma jun 25, 2007 11:40 am

En zo zijn er meer. Prima argument dus om Barcelona buiten de deur te houden. Maar dit uiteraard geheel off-topic en terzijde
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 25, 2007 11:47 am

Inderdaad. Met een paar 'supertalenten' van Barcelona erbij was Bergkamp niet aan de bak gekomen.
Maar terug naar Babel: je weet niet waar die jongen over een paar jaar staat. Hij heeft talent, maar hij kan er net zo goed wel als niet komen. Hangt ook af van de kansen die hij krijgt en de keuzes die hij maakt. Hij moet in elk geval nog bij Ajax blijven, zeker nu hij onder HtC kan trainen die het in hem ziet zitten. Nu naar het buitenland vertrekken zou ontzettend dom zijn. Dan verzuipt hij waarschijnlijk, want aan elke week presteren in de PL of zo is hij nog niet toe.

Jesse

Bericht door Jesse » ma jun 25, 2007 3:50 pm

Overigens ben ik het wel met Baseman eens dat Babel in het veld de mentaliteit van bijv. Huntelaar goed zou kunnen gebruiken. Dat is in mijn ogen geen overbodige luxe als je tegen de echte topverdedigers komt te staan.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jul 09, 2007 8:20 am

Independent: Liverpool bracht zondag bod uit op Babel

The Independent, toch niet echt een tabloid, meldt vandaag dat Liverpool zondag een bod zou hebben uitgebracht op Ryan Babel. Het bod zou 10 miljoen euro bedragen. Het bod zou in de buurt komen van het bedrag dat Ajax vraagt voor Babel. Het is volgens de krant echter wachten hoe Ajax erop reageert.

AN

Eens even het originele werkje uit de Independent erbij halen:

Liverpool close to capturing Babel

Liverpool made their second major move in the summer transfer market yesterday with a bid for the highly rated Dutch winger Ryan Babel. The club were understood to have offered around €10m (£6.75m) for the Ajax attacker, who was also a target for Arsenal and Newcastle.

Babel, 20, has attracted interest from all over Europe but it seems Rafa Benitez, the Liverpool manager, wants to make him the club's second significant signing of the close season after Fernando Torres. The player impressed in the Netherlands Under-21 team who won the European Championship on home soil last month and is regarded as the best of a crop of outstanding young Dutch talent.

He has already been capped by the full Netherlands side, scoring on his debut against Romania in March 2005, while the national team manager Marco van Basten has said Babel has the potential to be the next Thierry Henry.

Liverpool already have four first-team strikers in Torres, Peter Crouch, Dirk Kuyt and Andrei Voronin, but Babel is more adaptable and can be used as a winger. Benitez has said before that wide players are his priority this summer and he seems to have lost out on Florent Malouda, who will join Chelsea this week.

Ajax have not yet accepted Liverpool's bid for Babel, but it is close to their valuation of the striker.
Hehe, hoe kan dat nou, Luuk? :666.gif:

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » ma jul 09, 2007 9:36 am

zullen we zeggen strik erom heen :drecul.gif:
Weer op zoek naar een Interim coach..

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma jul 09, 2007 9:38 am

Hmm, dat is toch een aantrekkelijk aanbod. Toch maar overwegen Martin!
Face your fears and live your dreams, No Fear

LucaS

Bericht door LucaS » ma jul 09, 2007 9:46 am

Uit dezelfde krant, Joey!
Allemaal Neefkens in Engeland!
Bruce hails Birmingham's 'versatile' signing
By John Nisbet
Published: 04 July 2007
The Birmingham City manager, Steve Bruce, has hailed the versatility of the free transfer signing Daniel de Ridder, his fifth arrival of the summer.

The 23-year-old Dutchman, who was outstanding for his country as they retained their European Under-21 title last month, was out of contract with Celta Vigo, and follows midfielder Fabrice Muamba, utility player Stuart Parnaby, striker Garry O'Connor and midfielder Olivier Kapo into St Andrews.

"He can play left side, right side, through the middle and off the front," Bruce said. "He is very, very versatile and he will be a fantastic addition to the squad."

Swindon Town are the latest Football League club to be the subject of a takeover bid, saving the League One newcomers from a possible winding-up order. The Robins have announced they have managed to attract "significant investment" to enable the formation of a new consortium that will begin the due diligence procedure with a view to taking over within the next eight weeks.

The announcement comes less than 24 hours after Swindon reassured fans after missing a deadline to make a final payment to their creditors. Under the Company Voluntary Agreement reached in order to come out of administration in 2002, the deadline for the final £900,000 instalment was Saturday.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jul 09, 2007 9:52 am

:biggrin.gif: :biggthumpup.gif:

Alleen betaalt geen club tien miljoen voor De Ridder. Integendeel, hij mocht gratis weg bij Celta.
Ik zie de beperkingen van Babel ook, maar hij heeft blijkbaar iets dat indruk maakt. Ik denk dat het is dat hij zo ontzettend goed kan worden áls hij zich verbetert op bepaalde punten. Dan wordt hij werkelijk een tweede Henry. (Ik ben het met je eens dat we moeten afwachten of dat gebeurt, hoor. Maar hij heeft wel de aanleg.)

bryan

Bericht door bryan » ma jul 09, 2007 9:52 am

The Independent is zeg maar de Volkskrant of NRC van Engeland, dit zullen ze niet zitten verzinnen...

[12 miljoen van maken en verkoop die handel]

LucaS

Bericht door LucaS » ma jul 09, 2007 9:54 am

Zonder die discussie over te doen; ik denk dat de dingen die hij mist (inzicht en basistechniek) nauwelijks dusdanig aan te leren zijn dat hij wereldtopper wordt. Maar goed, hij schijnt commercieel ook heel aantrekkelijk te zijn! Dat maakt een hoge transfersom een iets minder grote gok.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jul 09, 2007 9:55 am

Waarom zou hij commercieel aantrekkelijk te zijn? Hij is bepaald geen Beckham of Dani.

LucaS

Bericht door LucaS » ma jul 09, 2007 9:58 am

Ik heb geen flauw idee, Joey!
Babel meer waard dan Van Nistelrooij

Uitgegeven: 30 maart 2006 17:16
Laatst gewijzigd: 30 maart 2006 17:23

BERLIJN - Ronaldinho is, commercieel gezien, de meest waardevolle voetballer ter wereld. Hij wordt op een door het Duitse onderzoeksbureau BBDO opgestelde lijst gevolgd door de Engelse internationals Beckham en Rooney. Ajacied Ryan Babel staat, opvallend genoeg, zeventiende. International Ruud van Nistelrooij neemt op de lijst de achttiende plaats in.

Ronaldinho is volgens BBDO 47 miljoen euro 'waard', Beckham 44,9 miljoen en Rooney 43,7 miljoen euro. De Barcelona-spelers Eto'o en Messi completeren de top vijf.

Wereldvoetballer

Hoewel Beckham nog altijd de meest bekende voetballer blijkt, is Ronaldinho aantrekkelijker voor marketing vanwege zijn lagere leeftijd en de huidige successen met Barcelona. De laatste twee jaar werd hij gekozen tot 'wereldvoetballer van het jaar'. Ibrahimovic, Ronaldo, Lampard, Henry en Ballack staan ook in de top tien.

Babel

Op de lijst komen twee Nederlanders voor. Ruud van Nistelrooij (Manchester United) staat achttiende. Ryan Babel, wisselspeler bij Ajax, is zeventiende. Volgens de BBDO vertegenwoordigt hij een commerciële waarde van 18,2 miljoen euro, voor Van Nistelrooij is dat 17,4 miljoen euro. Bij het opmaken van de lijst is ook gekeken naar de verwachte toekomstige inkomensstroom.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jul 09, 2007 10:01 am

Ik eerlijk gezegd ook niet. Ik vind Babel een talent, maar meer ook niet. In een lijst met spelers van die categorie hoort hij niet thuis.

Hoe dan ook, ik heb begrepen dat Ryan nog een jaar bij Ajax wil blijven. Laat hij dat maar doen. Die tien miljoen krijgen we over een jaar ook nog wel voor hem.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jul 09, 2007 11:14 am

Het wordt steeds doller:

Zaakwaarnemer Babel bevestigt bod Liverpool bij Ajax

Door Simon Zwartkruis

Liverpool heeft bij Ajax een bod gedaan op Ryan Babel. Dat bevestigt Winnie Haatrecht, de zaakwaarnemer van de 20-jarige aanvaller. Het zou gaan om een aanbieding van veertien miljoen euro. “Op bedragen ga ik niet in,” zegt Haatrecht tegen Sportweek, “maar ik kan bevestigen dat er bij Ajax een officieel bod is binnengekomen van Liverpool. Ryan heeft zelf nog niet gesproken met die club. Pas als Ajax aangeeft dat de clubs eruit zijn en zegt dat we kunnen gaan praten, breekt fase twee aan. Dat is de fase waarin je gaat kijken wat Liverpool precies wil, wat hun plannen met Ryan zijn. Daarna zouden de financiën pas aan bod komen. Maar zover is het nog niet. We wachten eerst af of de clubs er uit komen of niet.”
www.sportweek.nl

Plaats reactie