Betrouwbaar Transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr dec 01, 2006 8:44 pm

Starmaker schreef:Urby op het middenveld, toch niet een driemansmiddenveld, ZSOG? De rest van uw wensenlijstje spreekt voor zich en schaar ik mij achter.

Hoogachtend,
De Voetbalpiet
Wel op een driemansmiddenveld, daarom ook de andere wens van een fysiek sterke middenvelder. Er mag best wat risico gehalte komen in het spel van AJAX op het middenveld. Het alleen tikken en verplaatsen is het ook niet. Ik zie graag een speler die een actie maakt met de bal doormiddel van een mooie solo.

Jesse

Bericht door Jesse » vr dec 01, 2006 8:47 pm

Wat voor type linksback wil je daarachter dan opstellen, ZsoG?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr dec 01, 2006 8:50 pm

Iemand die meer in de mandekking speelt, type de Boer van toendertijd.

Jesse

Bericht door Jesse » vr dec 01, 2006 8:58 pm

Maar Vermaelen zou dat niet kunnen?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » vr dec 01, 2006 9:01 pm

ik heb een hekel aan al die tweederangs belgen bij Ajax.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 02, 2006 12:02 am

Ik denk dat Vermaelen in een sterk elftal prima mee zou kunnen. Degelijker en beter bijvoorbeeld dan de Bouma van PSV.
Verthongen zie ik ook wel toekomst hebben bij Ajax.

De Mul, Van Damme en Sonck zijn wel allemaal tweederangs Belgen.

Aristides

Bericht door Aristides » za dec 02, 2006 1:48 am

Zlatan Son of God schreef:Iemand die meer in de mandekking speelt, type de Boer van toendertijd.
Die Frank de Boer ging toen regelmatig in de fout!!!

Thomas Vermaelen is een centrumverdediger zoals Ajax die permanent opleidt.

Ajax speelt in de jeugd "met één speler te veel", Wie wedstrijden van A1 ziet, kan zien dat verdedigers als Heitinga, De Jong, Vermaelen nooit onder druk staan; zij kunnen volkomen vrijblijvend inschuiven. Komen ze in Ajax 1 dan spelen ze het spel dat ze al jaren(?, Vermaelen sind B1) spelen en dan blijkt het onvoldoende??????????

Het is aan Ajax om spelers meer verantwoording bij te brengen, spelers "spelen hun wedstrijd'.

Ik lees op het het forum zo vaak (99% van de berichten????????) dat spelers uit de jeugdopleiding worden afgemaakt. Kopen is immers veel beter????

Schrijven over tweederangsbelgen!!!!!!!!!! In de jeugd uitblinken en als 21-jarige (Vermaelen is volgens in in november 21 geworden) worden afgezeikt!!! Ga er maar aanstaan.

Ajax moet het hebben van spelers van 18-23, want daarna zijn ze weg, "cashen" in "maakt niet waar".

""""""Onze supporters"""" blinken uit in het neerhalen van de eigen spelers, helaas! van mij krijgen die spelers alle steun. Ik geniet van spelers als Heitinga, Sneyder, Vermaelen, Stekelenburg, Emanuelson, De Mul, Babel, Maduro (niet echt!), Vertonghen. Ik heb ze in de B1 of A1 gezien, het zijn "mijn Ajacieden".

Een bericht uit mijn hart gegrepen, al zal het de meesten niet aanspreken.

Transfer en geruchten: geniet van wat we hebben aan kwaliteit. Ik hoop te juichen tegen Willem II ("Who the .... is Willem II)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 02, 2006 1:42 pm

Ik vind juist dat de gemiddelde jeugdspeler over het algemeen de hand boven het hoofd wordt gehouden door de supporters.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za dec 02, 2006 1:51 pm

Dat vind ik ook ja.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » za dec 02, 2006 2:27 pm

Thomas schreef:Ik vind juist dat de gemiddelde jeugdspeler over het algemeen de hand boven het hoofd wordt gehouden door de supporters.
En terecht misschien?!?
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 02, 2006 2:30 pm

Neuh.

Lionel

Bericht door Lionel » za dec 02, 2006 6:23 pm

Terecht in de zin dat ze geen cent kosten. Een gekochte speler moet meer laten zien omdat hij geld gekost heeft en een jeugdspeler "gratis" is.

Maar ik ben het met Demesthones eens dat Ajax met een man minder moet spelen of veel sneller doorschuiven. Gewoon nog een lichting laten overslaan.
IK GELOOF!!!!!!

Aristides

Bericht door Aristides » za dec 02, 2006 7:32 pm

Thomas schreef:Ik vind juist dat de gemiddelde jeugdspeler over het algemeen de hand boven het hoofd wordt gehouden door de supporters.
Er zijn twee of drie jeugdspelers die de laatste jaren door de meeste supporters op handen werden gedragen: Daniël de Ridder en Hedwiges Maduro (in mindere mate Urby Emanuelson). De Ridder werd MoM, Maduro kwam in het Nederlands elftal. Beiden blonken m.i. niet uit in de jeugd (zal ongetwijfeld in het archief terug te vinden zijn of anders op AN).

Spelers als De Mul en Vermaelen krijgen weinig steun (nog steeds: mijn mening), terwijl die het juist verdienen, zij hebben de stap naar Ajax 1 (ook) gemaakt, maar worden door de meeste supporters niet als volwaardig Ajacied gezien. Elke fout die zij maken wordt uitvergroot (Johnny Heitinga heeft daar, na opmerkingen van randdebiel derksen ook last van), maar Huntelaar is en blijft de held. Volg Huntelaar eens een wedstrijd en je ziet dat hij maar hij techniek tekort komt, snelheid tekort komt. Hij zou in de jeugdopleiding bij Ajax zijn afgeserveerd? Hij heeft één kwaliteit: scoren (gelukkig), als dat wegvalt, ...........

Onze jeugdspelers worden m.i. door Ajax goed begeleid, maar door de persratten omhoog geschreven om te worden neergesabeld en "wij" doen daar aan mee.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za dec 02, 2006 7:35 pm

Volgens persoon A is persoon B niet objectief, en persoon B vindt dat persoon A speler X de hand boven het hoofd houdt.

Ik vind dit een nondiscussie.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » za dec 02, 2006 7:51 pm

Fijn dat je je hierin mengt, beste Jóhnk, maar ik vind jouw posting ook niet verheffend. post wat als je wat te melden hebt, anders gaat de boel geheel off-topic, heer site admin/mod. :xyxthumbs:

Yo

Bericht door Yo » zo dec 03, 2006 3:07 am

Demosthenes schreef:
Er zijn twee of drie jeugdspelers die de laatste jaren door de meeste supporters op handen werden gedragen: Daniël de Ridder en Hedwiges Maduro (in mindere mate Urby Emanuelson). De Ridder werd MoM, Maduro kwam in het Nederlands elftal. Beiden blonken m.i. niet uit in de jeugd (zal ongetwijfeld in het archief terug te vinden zijn of anders op AN).

Spelers als De Mul en Vermaelen krijgen weinig steun (nog steeds: mijn mening), terwijl die het juist verdienen, zij hebben de stap naar Ajax 1 (ook) gemaakt, maar worden door de meeste supporters niet als volwaardig Ajacied gezien. Elke fout die zij maken wordt uitvergroot (Johnny Heitinga heeft daar, na opmerkingen van randdebiel derksen ook last van), maar Huntelaar is en blijft de held. Volg Huntelaar eens een wedstrijd en je ziet dat hij maar hij techniek tekort komt, snelheid tekort komt. Hij zou in de jeugdopleiding bij Ajax zijn afgeserveerd? Hij heeft één kwaliteit: scoren (gelukkig), als dat wegvalt, ...........

Onze jeugdspelers worden m.i. door Ajax goed begeleid, maar door de persratten omhoog geschreven om te worden neergesabeld en "wij" doen daar aan mee.
Teneerste wil ik opmerken dat ik je posts met interesse lees, weinig mensen hier nemen de moeite om eens een jeugdwedstijd te bekijken.
Echter ik onderschrijf je post totaal niet.
Ik denk zelf dat ik en de gemiddelde ajax supporter heel simpel denkt. Goed is goed en slecht is slecht en spelers uit de jeugdopleiding hebben in eerste in stantie een streepje voor.
De voorbeelden die je aanhaalt herken ik eerlijk gezegd ook weinig in. Volgens mij zijn de Ridder en Maduro misschien nooit uitgefloten, ze zijn ook nauwelijks toegezongen en dat deze 2 op handen zijn gedragen, blijkbaar is dat mij ontgaan.
Verder Vermaelen is volgens mij gewoon volwaardig ajacied en word zo door de meesten ook zo gezien. De Mul niet maar die heeft ook nog geen serie wedstrijden achter elkaar goed gespeeld en daarom m.i. terecht. Waarom vind jij dat hij meer steun verdient?
Tenslotte over Huntelaar, door het scoren van belangrijke goals afgelopen seizoen is hij gewoon beslissend geweest en daarom m.i. terecht een soort held.
Jeugdspelers van ajax worden gewoon beoordeeld op hun prestatie en dat ze omhooggeschreven na een goede wedstrijd en neergesabeld na een slechte is m.i. inherent aan het spelen bij een topclub en hoort bij de druk van het moeten winnen. Volgens mij is dit al tientallen jaren zo bij ajax.

Jesse

Bericht door Jesse » zo dec 03, 2006 8:41 pm

Jöhnk schreef:Sankoh zag er weer lekker uit gisteren. :nooo:
Ook vandaag vond ik hem weer niet sterk tegen Utrecht. :nooo:

jabu

Bericht door jabu » zo dec 03, 2006 8:42 pm

Hij liep inderdaad behoorlijk te prutsen tegen Fortuné.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » ma dec 04, 2006 3:06 pm

Demosthenes schreef:
Zlatan Son of God schreef:Iemand die meer in de mandekking speelt, type de Boer van toendertijd.
Die Frank de Boer ging toen regelmatig in de fout!!!
Die maakte altijd maar 1 foutje per wedstrijd. kon ik toen al meeleven en als de gem. verdediger dit nu nog zou doen, graag. Er kwam namelijk niet altijd een doelpunt voor de tegenstander uit voor. Maar F.de Boer is en was 1 van de beste verdedigers die ajax zelf had opgeleid en rond liep.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma dec 04, 2006 10:41 pm

Volgens het AD van vandaag is Ajax in feite de enig overgebleven ploeg die in gesprek is met Leonardo.

Verder is Mads Laudrup, de zoon van Michael, op proef bij Ajax, volgens Johan Derksen. Het grootste talent van Europa, zo noemde Derksen hem.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 04, 2006 10:42 pm

Dat klinkt heel goed. Hoe oud is Mads Laudrup?

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 04, 2006 10:42 pm

Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma dec 04, 2006 10:44 pm

Duke schreef: Het grootste talent van Europa, zo noemde Derksen hem.
Weet niet of ik daar blij mee ben. ;)

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » ma dec 04, 2006 10:44 pm

en een grappig detail: Zijn vader is Michael.

Voorts wil ook Real deze jongen

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma dec 04, 2006 10:46 pm

Ik denk het wel, hij schijnt aanvoerder van Denemarken onder 17 te zijn.
Mads Laudrup

There’s a football dynasty in the Laudrup family that starts back with Finn Laudrup, who played for Brondy IF and the national team. Then his two sons Michael and Brian, both players playing for the national team, along with a host of top European teams including Barcelona, Real Madrid, Juventus, Lazio, Ajaz and Rangers. Michael the older of the two brothers appeared 104 times for Denmark, scoring 37 goals – Brian was in the European Championships winning team of 1992. Both Michael and Brian were named in FIFA’s 100 greatest living footballers list in 2004, chosen by Pele. Now there is Mads Laudrup the son of Michael, he currently plays for Brondy IF where Michael is manager – and is currently captain for the Danish under-17 team.

The skilful Dane is being scouted by top European talent scouts, with Real Madrid hotly tipped to sign the youngster. “It’s possible Real will ask the youngster to come to Madrid, Laudrup is a legend of this club and it would be fantastic to have his son here,” said Francisco Caldado the clubs spokesman.

Duncan Collingwood
29/11/2005
http://www.squarefootball.net/article/a ... p?aid=2546
Laatst gewijzigd door Duke op ma dec 04, 2006 10:47 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gesloten