Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 03, 2006 12:49 pm

Rond deze tijd verloor Van Gaal toch ook nog steeds schandalige wedstrijden? En dat met buitengewone spelers.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » zo dec 03, 2006 12:54 pm

Bertje schreef:Rond deze tijd verloor Van Gaal toch ook nog steeds schandalige wedstrijden? En dat met buitengewone spelers.
In z'n laatste jaar was het inderdaad niet veel soeps ..
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo dec 03, 2006 12:56 pm

Halve finale CL. Noem dat maar niet veel soeps.

Vermoed overigens dat Bertje het over Van Gaals eerste wedstrijden had. Maar in die wedstrijden zag je tenminste aanknopingspunten.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 03, 2006 12:58 pm

Ik heb ze zelf natuurlijk niet (bewust) gezien.

Overigens heb ik bij Ten Cate ook aanknopingspunten gezien. Ik heb vooralsnog meer redelijke tot goede wedstrijden gezien dan slechte wedstrijden.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo dec 03, 2006 1:02 pm

Akkoord, maar het wordt zo zoetjes aan tijd om de weg omhoog in te slaan.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 03, 2006 1:04 pm

Absoluut. Veel eerder zelfs al, want slechte wedstrijden zijn nooit gewenst, maar het stuit mij een beetje tegen de borst dat er mensen doen alsof we tot nu toe nog geen bal in de voeten van een medespeler hebben zien aankomen.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo dec 03, 2006 1:14 pm

Laat ik voor mezelf spreken. Ik heb tot nu toe goede en slechte wedstrijden gezien. Ik zie -maar dat is mijn mening- niet direct een aanknopingspunt tot goed voetbal op structurele basis. Daar zijn de dalen te diep en te breed voor.

Ik hoop de komende tijd wel die aanknopingspunten te gaan zien. En ik houd me daarij bvast aan het feit dat Ten Cate uiteindelijk overal waar hij heeft gewerkt voor goed, aantrekkelijk voetbal heeft gezorgd.

LucaS

Bericht door LucaS » zo dec 03, 2006 1:19 pm

Soory hoor, maar de analyse was over de afgelopen jaren dat Ajax een talentvolle selectioe had, maar dat ervaring, hierarchie en een ervaren coach ontbraken. Op die dingen is dus geanticipeerd. We (ik iig wel) mogen dus verwachten en eisen dat het beter gaat dan de afgelopen jaren, zowel qua spel als qua resultaat. En als het resultaat dan niet beter kan (blijkbaar) dan iig wel met Ajaxwaardig voetbal. Dat was immers ook de reden dat Blind vorig seizoen werd weggestuurd. Ik zie van dat Ajaxwaardig voetbal op het veld niets terug en ook de resultaten zijn vooralsnog niet om over naar huis te schrijven. Enkel een aantal vlagen goed spel, zoals dat in de vorige seizoenen ook het geval was.
Laatst gewijzigd door LucaS op zo dec 03, 2006 1:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 03, 2006 1:20 pm

Jöhnk schreef:Laat ik voor mezelf spreken. Ik heb tot nu toe goede en slechte wedstrijden gezien. Ik zie -maar dat is mijn mening- niet direct een aanknopingspunt tot goed voetbal op structurele basis. Daar zijn de dalen te diep en te breed voor.

Ik hoop de komende tijd wel die aanknopingspunten te gaan zien. En ik houd me daarij bvast aan het feit dat Ten Cate uiteindelijk overal waar hij heeft gewerkt voor goed, aantrekkelijk voetbal heeft gezorgd.
Ik heb wel aanknopingspunten gezien voor verzorgd voetbal, maar dan vooral bij balverlies. De laatste wedstrijden is het over het algemeen weer ouderwets, maar ik heb Ajax redelijk gegroupeerd de tegenstander zien afjagen, het veld klein zien maken en snel de bal zien heroveren.

En met niemand anders!

De Verloren Godenzoon

Bericht door De Verloren Godenzoon » zo dec 03, 2006 1:28 pm

Voetske schreef:
De Verloren Godenzoon schreef:
Voetske schreef:We hadden het over trainers ...
Ja, maar waarom is er sinds het vertrek van de laatste AJAX-routiniers geen goed en aantrekkelijk voetbal meer gespeeld? Lag dat alleen aan de trainers?
Na Olsen, die ondanks z'n vreemdelingen legioen toch best aardige partijtjes op het veld toverde, hebben we trainers gehad die niet de ervaring habben van het trainen van een topclub, met alles wat daarbij hoort.HtC was assistent trainer bij Barca, kon in de luwte van Rijkaard z'n werk doen, m.a.w ging/gaat het mis bij Barca was het de rug van Rijkaard waarachter HtC stond.
Ja, maar dat was ook het laatste jaar dat AJAX nog de beschikking had over de routiniers Blind, De Boertjes, Litmanen, Van der Sar, Witschge....

Daarna is AJAX nooit meer souverein geweest.
AJAX: history is not repeating. The good history that is.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 03, 2006 2:10 pm

Jöhnk schreef:Ik vind dat het team smoel moet hebben. Daarmee bedoel ik (Nederlandse) uitstraling en identiteit in de positive zin van het woord.

Ik pleit dus niet voor lastige jongens oid.
Het team van PSV heeft toch ook niet bepaald veel smoel.
Lucas schreef:Soory hoor, maar de analyse was over de afgelopen jaren dat Ajax een talentvolle selectioe had, maar dat ervaring, hierarchie en een ervaren coach ontbraken.
En kwaliteit! :yes:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 03, 2006 2:12 pm

Thomas schreef:Het team van PSV heeft toch ook niet bepaald veel smoel.
Cocu. :yes:

Wát een persoonlijkheid!

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 03, 2006 2:15 pm

Cocu is zo'n beetje de enige.

LucaS

Bericht door LucaS » zo dec 03, 2006 2:21 pm

Thomas schreef:
Lucas schreef:Soory hoor, maar de analyse was over de afgelopen jaren dat Ajax een talentvolle selectioe had, maar dat ervaring, hierarchie en een ervaren coach ontbraken.
En kwaliteit! :yes:
Maar dan hebben Blind en Koeman het uitstekend gedaan qua resultaten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 03, 2006 2:22 pm

Nee hoor. Want de selectie was ook weer niet zo slecht dat je 10 keer had moeten verliezen in de Eredivisie.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 03, 2006 2:22 pm

Thomas schreef:Cocu is zo'n beetje de enige.
Cocu heeft meer persoonlijkheid dan de hele selectie van Ajax bij elkaar.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » zo dec 03, 2006 2:26 pm

Ik zou maar uitkijken Thomas, als Ajax van AZ verliest staan we halverwege alweer op 4

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo dec 03, 2006 5:07 pm

Thomas schreef:Ok. Ik zie liever wat completere voetballers.
Zoals Braafheid en Sibum? :confused:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 03, 2006 5:43 pm

Jöhnk schreef:
Thomas schreef:Ok. Ik zie liever wat completere voetballers.
Zoals Braafheid en Sibum? :confused:
Sibum is een type speler dat Ajax niet in huis heeft, maar die hoef ik niet per se bij Ajax te zien. Braafheid is een goede optie als backup linksback. Iets dat Ajax op dit moment niet heeft.

Ik kijk liever eerst naar de basis. En daar zie ik incomplete/incompetente voetballers rondlopen.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma dec 04, 2006 6:58 am

Ik vind dat het team smoel moet hebben. Daarmee bedoel ik (Nederlandse) uitstraling en identiteit in de positive zin van het woord.

Kan je dit uitleggen? Wat bedoel je precies met Nederlandse uitstraling?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 17, 2006 4:56 pm

Ten Cate: 'Gat met PSV is nog te overbruggen'

--------------------------------------------------------------------------------

Datum: 17-dec 09:43

Ajax heeft slechts één zege behaald uit de laatste vijf wedstrijden en de achterstand op koploper PSV is inmiddels aanzienlijk. Toch heeft Henk ten Cate de landstittel nog niet uit zijn hoofd gezet. "Het gat is nog te overbruggen", aldus de Ajax-trainer. "Zijn ploeg mag dan zondag tegen Excelsior geen punten morsen.

Ajax moet in Rotterdam waarschijnlijk weer stellen zonder Wesley Sneijder. De middenvelder was pas net weer volledig fit, maar raakte woensdag in het UEFA Cup-duel met het Belgische Zulte Waregem geblesseerd aan zijn heup. Verder was Ajax afgelopen week druk met het vastleggen van NAC-aanvaller Leonardo. Totnogtoe is de komst van de Braziliaan echter niet officieel bevestigd.

Sportweek

Statistisch gezien is het natuurlijk zo en ik snap dat Ten Cate de moed erin wil houden, maar ik zie PSV nog maar weinig punten verspelen. Ik ben het dan ook niet met Ten Cate eens.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 17, 2006 5:07 pm

Wat een schandalig slecht stukje, zeg.

En met niemand anders!

Beloki

Bericht door Beloki » zo dec 17, 2006 6:57 pm

Jezus, wat een spelfouten in dat stuk. Valt me tegen van Sportweek.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 17, 2006 7:00 pm

Inderdaad. Verder was Sneijder natuurlijk niet geblesseerd.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » zo dec 17, 2006 7:09 pm

Zal best, maar heeft HtC gelijk ?.
Blij met de punten ...

Plaats reactie