En zo klagen ze bij Bayer Leverkusen weer over Dortmund. En bij RKC over Roda. Het is een wereld van eten en gegeten worden.LucaS schreef:wimpey schreef:Wat, Götze?Rishi schreef: Vieze kutstreek was dat overigens.Een pure liefdesverklaring aan het voetbal
Geplaatst : Gisteren 21:48
Jeroen Haverkort
Nog even terugkomen op de Champions Leaguefinale van afgelopen zaterdag in Londen. Natuurlijk was ik blij voor Arjen Robben, maar wat had ik het Borussia Dortmund gegund. Hoewel Bayern München en Dortmund meer op elkaar lijken dan menigeen denkt – veel zelf opgeleide spelers en een uitgekiend financieel en sportief beleid – kun je stellen dat volksclub Borussia heel wat chiquer is dan Bayern, dat nota bene een Kaiser als erevoorzitter heeft.
Het begon natuurlijk met het uitlekken van de transfer van Mario Götze. Opgeleid door Dortmund, maar een kind van Beieren. Bayern speelde in op Götzes gevoel en benaderde het talent met een ‘eenmalige kans’. Toen de deal beklonken was, werd het nieuws vervolgens één dag voor Dortmunds clash tegen Real Madrid naar buiten gebracht door Bayern, dat niet eens de moeite nam contact op te nemen met Dortmund. Door de clausule in Götzes contract was dat ook niet nodig. Het was simpelweg een kwestie van de afkoopsom betalen, maar het was wel zo netjes geweest. Dat Bayern ook nog op de eigen site liet weten “uit respect voor Dortmund het rondmaken van de transfer over het halve finale-duel in de Champions League tussen Dortmund en Real Madrid heen te willen tillen” was natuurlijk helemaal een gotspe.
Na Götze volgt waarschijnlijk ook Robert Lewandoski. Dat Bayern de zaakwaarnemers van de Poolse spits uitnodigde voor het diner voorafgaand aan de Champions Leaguefinale was ronduit smakeloos. Na de finale liet Bayern-coach Jupp Heynckes al weten dat Lewandowski volgend jaar in München valt te bewonderen, iets dat door de zaakwaarnemers van de aanvaller later werd bevestigd. Op het moment van schrijven is er echter opnieuw geen enkel contact geweest tussen beide clubs.
Het gekonkel, het geregisseerde lekken, het past prima bij Bayern dat niet voor niets FC Hollywood wordt genoemd. Soms vraag je je af of je wel met een voetbalclub te maken hebt. Is Borussia dan wél een echte voetbalclub? Ja. Terwijl de bestuurders van Bayern druk bezig waren om de zaakwaarnemers van Lewandowski uit te nodigen op de dag van de finale, liet het bestuur van Dortmund een busje door Londen rijden met daarop de dankbetuiging: “Thanks a million for inventing the game we love.” Chique om je gastheer zo te bedanken, maar vooral ook een pure liefdesverklaring aan het voetbal.
http://www.metronieuws.nl/nieuws/een-pu ... EMP8EuqSM/
Christian D. Eriksen
Moderator: mods
Re: Christian D. Eriksen
Mwa, de spits van je tegenstander voor het diner voorafgaand aan de finale uitnodigen is smakeloos.
I think I lost my fucking headache
http://www.ajaxinside.nl/items/lees/118 ... gende-stap
FdB wil Eriksen wel met de kruiwagen wegbrengen....
FdB wil Eriksen wel met de kruiwagen wegbrengen....

Eriksen's "BVB concurrent" De Bruyne wordt door Chelsea in een packagedeal met Bayer Leverkusen betrokken. Schürrle = 20 M + een jaar De Bruyne.Yopi schreef:Eriksen vandaag in Ekstrabladet: niets gehoord van Dortmund; Dortmund mooie club maar niet de enige mogelijkheid. Liverpool is ook een optie - speelt in grote competitie.
Dat lijkt me goed nieuws voor Eriksen.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
ik lees toch links en rechts.. dat zowel Dortmund als Liverpool niet kiezen voor Eriksen..
Het beleid is bij tekenen of vertrekken.. Ben benieuwd
Weer op zoek naar een Interim coach..
De markt moet nog op gang komen, ik verwacht dat Dortmund binnnenkort wel concreet zal worden.mattie schreef:ik lees toch links en rechts.. dat zowel Dortmund als Liverpool niet kiezen voor Eriksen..
Gisteren een mooie goal (vrije trap) tegen Georgie, onder het toeziend oog van Klopp (naar verluidt).
Jammer dat hij bij Ajax zo weinig van afstand heeft gescoord.wimpey schreef:Gisteren een mooie goal (vrije trap) tegen Georgie, onder het toeziend oog van Klopp (naar verluidt).
IK GELOOF!!!!!!
- Jinne
- Site Admin
Inderdaad. Zo maakte hij ze bij ons nooit. Afgelopen seizoen scoorde volgens mij alleen Boerrigter ook maar uit een directe vrije trap.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Denswil in de beker. En De Jong heeft volgens mij een keer uit een vrije trap gescoord.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Die van Siem werd aangeraakt toch? Of bedoelde je nog een andere?
IK GELOOF!!!!!!
Klopt, die van De Jong bij AZ uit werd van richting veranderd. Desondanks was die wel héél belangrijk en lekker hard door Siem op de slof genomen.
Boerrigter maakte ook een vrije tegen VVV Venlo, was ook niet onbelangrijk, want dat was een vrij bedroevende wedstrijd die tot aan zijn openingsgoal nog helemaal op slot zat.
Van Eriksen herinner ik me een erg belangrijk doelpunt van buiten de 16 tijdens Twente thuis, de match winnende 1-0. Al had een keeper als Kenneth Vermeer zo'n bal naar ik verwacht gewoon gestopt, Mihaylov lukte het niet. Het rendement en met name de kwaliteit van het overgrote deel van de doelpogingen die Eriksen tijdens wedstrijden van Ajax onderneemt is in mijn ogen ondermaats, écht hoor.
Boerrigter maakte ook een vrije tegen VVV Venlo, was ook niet onbelangrijk, want dat was een vrij bedroevende wedstrijd die tot aan zijn openingsgoal nog helemaal op slot zat.
Van Eriksen herinner ik me een erg belangrijk doelpunt van buiten de 16 tijdens Twente thuis, de match winnende 1-0. Al had een keeper als Kenneth Vermeer zo'n bal naar ik verwacht gewoon gestopt, Mihaylov lukte het niet. Het rendement en met name de kwaliteit van het overgrote deel van de doelpogingen die Eriksen tijdens wedstrijden van Ajax onderneemt is in mijn ogen ondermaats, écht hoor.
Terwijl hij in de jeugd de ene na de andere bal erin knalde. Echt zonde. Mis af en toe wat overtuiging bij hem. Tijd voor een stap hogerop.
En Ajax moet eigenlijk voor 20.30 met AZ rond zijn. Maher gaat voetballes geven vanavond.
En Ajax moet eigenlijk voor 20.30 met AZ rond zijn. Maher gaat voetballes geven vanavond.
IK GELOOF!!!!!!
Ben ook bang dat hij na dit EK wel eens onhaalbaar kan worden...Rishi schreef:Terwijl hij in de jeugd de ene na de andere bal erin knalde. Echt zonde. Mis af en toe wat overtuiging bij hem. Tijd voor een stap hogerop.
Mwa... een stap hogerop is iets wat iedereen hem vooral lijkt te gunnen, ook ik hoop oprecht voor hem dat hij het redt als hij naar een grote competitie vertrekt. Ben er niet volledig van overtuigd. Vanuit Ajax perspectief zou ik vooral zeggen "tijd om door te selecteren, Eriksen out, Maher in."Rishi schreef:Terwijl hij in de jeugd de ene na de andere bal erin knalde. Echt zonde. Mis af en toe wat overtuiging bij hem. Tijd voor een stap hogerop.
Wat de ene na de andere bal erin knallen betreft... zou het niet ook voor een gedeelte zo zijn dat de wedstrijdballen in de voetballerij alsmaar lichter worden? Jaar in, jaar uit lijkt het wel. Ik heb gisteravond nog ff met die Derby Star bal op kunstgras staan spelen, dat ding gaat al vrij snel meters de lucht in. Ik heb liever een wat zwaardere bal.
Rishi schreef:Maher gaat voetballes geven vanavond.
En? Is het nu een verloren zaak?

Maher moet eerst maar eens presteren zoals Eriksen gepresteerd heeft. Eriksen heeft het laten zien in grote wedstrijden.
Hoe zit het met de belangstelling van Dortmund? Over, tanende, latent, toegenomen?
Rishi heeft een tic v.w.b. Maher. Zelfs wanneer ie, zoals gister, compleet overlopen wordt, is het hosanna.Yopi schreef: En? Is het nu een verloren zaak?![]()

Denemarken speelt nog tegen Armenie. Kort daarna zal e.e.a. wel duidelijk worden, neem ik aan. In Klopp's positie zou ik het v.w.b. Eriksen wel weten.Hoe zit het met de belangstelling van Dortmund? Over, tanende, latent, toegenomen?
De KNVB heeft het speelschema voor de WK kwalificatie van Oranje wel slim bij elkaar onderhandeld. Oranje is nu op een veredelde vakantietrip, Denemarken speelt nog een cruciale kwalificatiewedstrijd. Als ze die verliezen kunnen ze het WK wel op hun buik schrijven.
Heerlijke goal inderdaad, iemand anders zei het op dit forum al. "Dat doet Eriksen bij ons nou nooit."
Heerlijke goal inderdaad, iemand anders zei het op dit forum al. "Dat doet Eriksen bij ons nou nooit."
Ik vind Maher een heel groot talent die bij Ajax alleen maar beter zal worden. Jongen heeft flair, techniek, inzicht, oog voor lopende mensen en is nog jong. Eriksen is 2 jaar verder. Hoelang heeft het geduurd voordat Eriksen wedstrijden voor Ajax begon te beslissen?wimpey schreef:Rishi heeft een tic v.w.b. Maher. Zelfs wanneer ie, zoals gister, compleet overlopen wordt, is het hosanna.Yopi schreef: En? Is het nu een verloren zaak?![]()
![]()
Denemarken speelt nog tegen Armenie. Kort daarna zal e.e.a. wel duidelijk worden, neem ik aan. In Klopp's positie zou ik het v.w.b. Eriksen wel weten.Hoe zit het met de belangstelling van Dortmund? Over, tanende, latent, toegenomen?
Eriksen is op dit moment verder. Maar dat is ook logisch. Hij is 1,5 jaar ouder.
IK GELOOF!!!!!!
Bij Maher moet ik altijd denken aan die weergaloze goal die hij bij Heracles-uit bij een 0-0 stand in de aller allerlaatste minuut maakte. Zulke dingen heb ik Eriksen zelden zien doen.
Eriksen is inderdaad liever belangrijk in TOPwedstrijden. Tegen psv dit seizoen 2 *, tegen de kakkies 2 *, tegen Twente 2 *. Op 15-05-2011 enzo.Cruijff schreef:Bij Maher moet ik altijd denken aan die weergaloze goal die hij bij Heracles-uit bij een 0-0 stand in de aller allerlaatste minuut maakte. Zulke dingen heb ik Eriksen zelden zien doen.
Maher is dan ook 1,5 jaar jonger. Eriksen was 1,5 jaar geleden niet zo goed als Maher nu is.
IK GELOOF!!!!!!
- Ajaciedjuh
Inderdaad, hij was (en is) veel beter.Rishi schreef:Maher is dan ook 1,5 jaar jonger. Eriksen was 1,5 jaar geleden niet zo goed als Maher nu is.

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Anderhalf jaar leeftijdsverschil is niet zoveel. Eriksen heeft al veel internationale ervaring, met Ajax en Denemarken. Hij is een zekerheidje, voor zover zekerheidjes bestaan. Maher moet eerst zien van de status van groot talent af te komen. In Alkmaar hoeft er lang niet zoveel als in Amsterdam, laat staan in een ander land bij een club die aan de top staat.
Klopp schijnt die goal van Eriksen live te hebben gezien. Hij zal daar niet voor niets zijn geweest.
Niets nieuws dus van het oostelijk front?wimpey schreef:Denemarken speelt nog tegen Armenie. Kort daarna zal e.e.a. wel duidelijk worden, neem ik aan. In Klopp's positie zou ik het v.w.b. Eriksen wel weten.
Klopp schijnt die goal van Eriksen live te hebben gezien. Hij zal daar niet voor niets zijn geweest.