Kenneth Perez
Moderator: mods
- InnerHarbour
-
- Ajaciedjuh
Misschien kiest Perez nu wel eieren voor zijn geld. Heeft natuurlijk via de arbritage Ajax in het ongelijk willen stellen, zodat Ajax zijn contract moest afkopen. Nu zit Ajax in een iets betere situatie (als Perez tenminste wil gaan voetballen).
Ongetwijfeld is Perez (manager) op zoek geweest naar alternatieven.
Ongetwijfeld is Perez (manager) op zoek geweest naar alternatieven.
Verrassend!Sportweek schreef:Perez verliest arbitragezaak
maandag 25 augustus, door Ghazii, Tegelen, 21:54u, Sportweek.nl
De arbitragezaak die Kenneth Perez tegen Ajax heeft aangespannen is maandagavond afgewezen door de commissie. De Deen wilde zijn plek in de A-selectie terugkrijgen, omdat hij trainer Marco van Basten te verstaan had gekregen dat hij voortaan met de beloften moet meetrainen. Perez was daar zeer ontstemd over, net als zijn zaakwaarnemer Karsten Aabrink die Ajax ‘respectloos gedrag’ verweet.
Volgens de voorzitter van de commissie is Ajax ‘binnen de grenzen van het betamelijke gebleven.’ In het contract van Perez staat dat Ajax hem naar het tweede elftal kan terugzetten, omdat het ook betaald voetbal is. De door Perez aangevoerde menselijk aspecten hadden geen invloed op de commissie.

Ik vind het ook heel sneu voor Perez, ik hoop dat ie nog ergens aan de bak komt
I think I lost my fucking headache
Mij ook niet. Dan zal er wel een financiële regeling getroffen worden.Jöhnk schreef:Zou me niets verbazen als hij stopt met voetballen.
Ik heb wel een beetje met hem te doen.
In tegenstelling tot Ajaciedjuh denk ik niet dat Perez iets ander de hand heeft.
ASPerez: "Dit doet pijn"
Kenneth Perez verloor maandagavond de arbitragezaak die hij aanspande tegen Ajax omdat zijn club hem teruggezet had naar het B-elftal. 's Avonds laat reageerde hij teleurgesteld.
"Dit doet pijn, moreel vond ik mezelf in het recht staan, maar de juridische kant heeft de doorslag gegeven", zegt hij tegen Sportweek. "Ik had er geen rekening mee gehouden. Ze zijn tot de grens gegaan van goed werkgeverschap, en ik vind dat ze er overheen zijn gegaan."
"Als een man moet ik dat accepteren. Ik voel me te veel voetballer. Maar hieruit blijkt dat een werkgever alles kan doen met een voetballer, ongeacht de staat van dienst. Ik ben geen werkweigeraar, dus ik zal me gewoon bij het tweede elftal melden."
"Maar misschien kan er nog een oplossing komen voor 31 augustus, want ik zie mezelf niet het hele seizoen trainen bij het tweede. Het zal sowieso moeilijk worden. Ik word vrijdag 34 jaar, wie zit er nog op een speler van die leeftijd te wachten", vraagt de Deen zich hardop af. "Ik heb van een heleboel mensen binnen en buiten Ajax veel steun gehad, helaas heeft het niet mogen baten."
Het stinkt aan alle kanten!
De T.PEREZ BIJT IN HET STOF
Arbitragecommissie stelt Ajax in het gelijk: terugzetten toegestaan
ZEIST, dinsdag
Ajax hoeft Kenneth Perez niét toe te laten tot de trainingen van Ajax 1. Dat was de opvallend snelle uitspraak van de arbitragecommissie in de zaak die de Deen tegen zijn werkgever had aangespannen. ,,De motivering is dat het getekende contract geldt als uitgangspunt”, zei de voorzitter. „We zijn van mening dat de grens van goed werkgeverschap door Ajax is benaderd, maar niet overschreden.”
Perez wist niet wat hij ondertekende toen hij in december 2007 zijn handtekening zette onder het contract bij Ajax. Dat was de kern van het opmerkelijke betoog van zijn advocaat Frank ter Huurne. In artikel 6 staat dat Perez zich beschikbaar dient te stellen voor de eerste en tweede selectie. „Afspraak is afspraak”, pareerde de raadsman van Ajax, Joris Oster, die zijn standpunt staafde met meerdere uitspraken van de Hoge Raad, de arbitragecommissie en het CAS.
„Het vorige contract van Kenneth bevatte niet artikel 6”, bracht Ter Huurne ter tafel. ,,Het is ongemerkt, wellicht door naïviteit, in de verbintenis geslopen.” Hij onderstreepte dat met uitspraken van de gewezen directeuren Maarten Fontein en Martin van Geel. „Fontein geeft in een getuigenverklaring aan dat Kenneth door Ajax voor de eerste selectie is teruggehaald van PSV en zéker niet voor de tweede”, aldus Ter Huurne. „Van Geel zei dat het volstrekt logisch is dat hij voor het eerste in aanmerking kwam. De uitleg van de oude directie is doorslaggevend, niet die van de huidige”, aldus de advocaat.
Perez’ zaakwaarnemer Karsten Aabrink voegde daaraan toe dat het contract op 31 december in het Nederlands werd doorgestuurd. „Ik verwachtte niet dat Ajax mij in de maling zou nemen.” Oster counterde door te stellen dat het eerste contract dat de speler bij Ajax tekende óók in het Nederlands was opgesteld. „Bovendien hebben Perez en Aabrink de verbintenis een aantal weken later nóg eens ondertekend teruggestuurd.”
Ter Huurne beschuldigde Ajax er verder van willekeurig beleid te hebben gevoerd. „Perez, Colin, Luque en Delorge werden naar het tweede gestuurd, terwijl Ogararu, Rommedahl, Leonardo en Kennedy wel mochten meetrainen met het eerste. (…) Het heeft er de schijn van dat Ajax sinds de komst van Van Basten een beursgenoteerd eenmansbedrijf is. (…) En Danny Blind heeft Kenneth wel tachtig keer zijn excuses aangeboden, maar de beslissing van Van Basten was niet terug te draaien. Het heeft er alle schijn van dat de beslissing van de trainer al voor het begin van de voorbereiding was genomen.”
„Onzin”, stelde Van Basten zelf. „Je gaat nu op mijn stoel zitten. Vanaf dag één ben ik duidelijk geweest. Ik heb gezegd dat iedereen de eerste drie weken speelminuten zou krijgen en dat de selectie daarna zou worden teruggebracht. Kenneth zei ook mijn besluit te begrijpen, maar niet te accepteren.” Ter Huurne: „Hij voelt zich vernederd.” Waarna de commissievoorzitter de lachers op zijn hand kreeg: ,,Dus we zitten hier op een therapeutische zitting in plaats van een arbitrage.”
De goedgedocumenteerde Oster kwam vervolgens met de uitspraken van de zaken ‘HespAZ’, ‘De Wert/Ribberink-Helmond Sport’ en ‘Bakens-RKC’ op de proppen. Bij Bakens was de commissie volgens hem van oordeel dat spelers zich steeds vaker en beter laten begeleiden door professionals en er dus vanuit mag worden gegaan wát ze tekenen. „In feite zou u niet boos op Ajax moeten zijn, maar op uw zaakwaarnemer”, richtte Oster zich tot Perez. Daar was de commissie het mee eens. „Het is nu aan Perez. Wij hebben de arbitrage niet aangespannen”, aldus algemeen directeur Henri van der Aat van Ajax. „Wij hebben het netjes gespeeld. Het was Perez niet om een oplossing, maar om het geld te doen.”
„Ik denk dat dit Ajax onwaardig is”, aldus Perez. Toch is de kans groot dat hij zich meldt bij de training van Jong Ajax. „Ik ben geen type dat werk weigert.”
Blij met de punten ...
Deze snap ik even niet. Of hij nou bij het 1e of het 2e moet trainen. Zijn geld krijgt hij. Waarom stelt V.d.Aat dan dat het Perez om het geld te doen is?„Het is nu aan Perez. Wij hebben de arbitrage niet aangespannen”, aldus algemeen directeur Henri van der Aat van Ajax. „Wij hebben het netjes gespeeld. Het was Perez niet om een oplossing, maar om het geld te doen.”
Nil volentibus arduum
Afkoopsom ophalen en naar een andere werkgever als vrije speler (dus tekengeld vangen).Marillion schreef:Deze snap ik even niet. Of hij nou bij het 1e of het 2e moet trainen. Zijn geld krijgt hij. Waarom stelt V.d.Aat dan dat het Perez om het geld te doen is?„Het is nu aan Perez. Wij hebben de arbitrage niet aangespannen”, aldus algemeen directeur Henri van der Aat van Ajax. „Wij hebben het netjes gespeeld. Het was Perez niet om een oplossing, maar om het geld te doen.”
Face your fears and live your dreams, No Fear
Wellicht dat hij bedoelt dat Perez z'n contract wil laten ontbinden en een gouden handdruk wil krijgen.Marillion schreef:Deze snap ik even niet. Of hij nou bij het 1e of het 2e moet trainen. Zijn geld krijgt hij. Waarom stelt V.d.Aat dan dat het Perez om het geld te doen is?„Het is nu aan Perez. Wij hebben de arbitrage niet aangespannen”, aldus algemeen directeur Henri van der Aat van Ajax. „Wij hebben het netjes gespeeld. Het was Perez niet om een oplossing, maar om het geld te doen.”
Eigenaardige man, die Van der Aat.
Als je conflict met een speler dient op te lossen moet je vooral op die manier te werk gaan. Dan weet je zeker dat je er niet uitkomt en dat je dus gewoon geld over mag blijven maken.Donkey Shot schreef:Geen sneer is sneer genoeg om die lampenlul te treffen. Je daagt Ajax niet voor de rechter PUNT. ik hoop dat perez na zijn zoveelste nederlaag er genoeg van heeft en per direct stopt.
Nil volentibus arduum