Perez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Toppie

Bericht door Toppie » ma jun 04, 2007 5:27 pm

Henk de Gier schreef:
Demosthenes schreef:
Henk de Gier schreef::xyxthumbs: prima keuze van Kenneth.
Nu nog goede keuzes op het veld; tot nu toe (twee wedstrijden op tv) valt hij mij erg tegen.
zoals ik in een andere topic al schreef ben ik nooit voorstander geweest van het halen van Kenneth Perez. Ik hoop dat ik mijn mening moet aanpassen binnenkort.
Misschien moeten we Henk de Gier het nog eens vragen , die had er kijk op :icon_cool.gif:

Jack Reynolds

Bericht door Jack Reynolds » ma jun 04, 2007 5:35 pm

Bel Jakarta, vraag naar een ruzie-zoekende, schreeuwende Hollander met de naam De Gier en misschien heb je geluk.
Ik ben

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jun 04, 2007 5:36 pm

Zuidema schreef:Bespeur ik trouwens in Ten Cate's taktische verhaal en wensen een hele nare tendens? Normaal gesproken werd Perez ingebracht als veredelde pinchhitter, zodat Ajax voetballend de genadeklap probeerde toe te dienen. Nu wil Ten Cate er zo'n dommekracht in de spits bij hebben om in de slotfase iets te forceren. Ajax wordt op die manier meer en meer een kracht- en knokploeg. Ik hou op zich wel van voetballende bikkels en bikkelende voetballers, maar we hebben volgens mij inmiddels ruimschoots aan die voorwaarden voldaan binnen het team. Het wordt zo langzamerhand de hoogste tijd om Ajax qua VOETBAL weer op een hoger peil te krijgen. Mij lijkt in dat opzicht een dommekracht als pinchhitter een zwaktebod van HtC.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Het is natuurlijk nog afwachten wat Ten Cate precies bedoelt met pinch hitter, maar Ajax heeft in elk geval al genoeg fysiek sterke voetballers. Wat Ajax mist gewoon hele goede voetballers die geconcentreerd een wedstrijd uit kunnen spelen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jun 04, 2007 5:41 pm

Ten Cate had het in de VI over een type dat 'oorlog kan maken'.

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma jun 04, 2007 5:43 pm

GangstaRiB schreef:
Over de pinchhitter: Perez is geen pinchhitter. Perez maakt geen oorlog in de 16 meter, in 85ste minuut tegen RKC en Ajax staat aan de deur te kloppen.
Klopt, maar ik gebruik het begrip pinchhitter dan ook wat ruimer. Je brengt die ene aanvaller extra in, waardoor de tegenstander uiteindelijk onder de druk bezwijkt. Dat kan ook puur voetballende druk zijn en daarom noem ik Perez ook een veredelde pinchhitter. Met zijn inzicht, techniek en passing kan hij net dat teveel voor een al moegestreden tegenstander zijn. Daar hebben we het afgelopen seizoen al de nodige staaltjes van gezien.
Ajax moet altijd uitgaan van de voetballende kwaliteiten, maar we ontkomen echt niet aan vechtvoetbal eens in de zoveel tijd. En dan heb je gewoon een sterke sloper nodig in de spits. Juist wedstrijden afgelopen seizoen tegen RKC en Excelsior had je die kunnen gebruiken.
Op zich ook waar. En ik onderschrijf ook zeker het belang van duelkracht enz. En natuurlijk is een krachtige pinchitter altijd lekker, zie een Koevermans bij AZ. Maar ik heb ook het gevoel dat we zo een gevaarlijke grens gaan naderen met het team, een kantelpunt. We hebben al 2 linies vol met spelers, waarmee het vechtvoetbal gespeeld kan worden. Gaan we in de aanval ook nog een tank neerzetten ipv technisch en creatief vernuft, dan schieten we wat mij betreft toch wel een tikkie door. En passeren we een paar cruciale elementen in het voetbalspelletje, die Ajax zeker behoort te beheersen, met name het positiespel. Met zo'n tank kies je weer voor een gemakkelijk weg. Ik zie het al weer gebeuren: pomp die bal maar weer in de 16 op hoop van zegen in plaats van te zoeken naar voetballende oplossingen. Ik zit niet te wachten op een soort Club Brugge in Amsterdam.

Mooi voorbeeld: op een gegeven had Leo Beenhakker John van Loen aangekocht. Altijd handig, zo'n lantaarnpaal in de 16. Wat gebeurde er? Ajax voetbalde niet meer, maar gooide te pas en te onpas die bal hoog in de 16 richting Johnny-boy. Lekker gemakkelijk. Dat liep zo uit de hand, dat zelfs Leo zich ging beklagen bij zijn spelers en de boel moest corrigeren.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma jun 04, 2007 10:32 pm

Tommie schreef:
Mr. Ajax schreef:Verder wordt het bijna zeker feyenoord of psv, want hij zegt toch dat ze in Nederland willen blijven.
Als er een mooie club uit de PL of andere topcompetitie komt zijn de meeste spelers nog wel te porren voor een buitenlands avontuur. Perez lijkt me daar geen uitzondering op.
Ik zie geen clubs uit de PL ofzo voor Perez komen. Ik zie wel clubjes uit de Bundeliga langskomen, MonchenGladbach ofzo, maar in dat geval blijft ie liever in Nederland, denk ik.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 04, 2007 10:42 pm

Zuidema schreef:Maar ik heb ook het gevoel dat we zo een gevaarlijke grens gaan naderen met het team, een kantelpunt. We hebben al 2 linies vol met spelers, waarmee het vechtvoetbal gespeeld kan worden. Gaan we in de aanval ook nog een tank neerzetten ipv technisch en creatief vernuft, dan schieten we wat mij betreft toch wel een tikkie door. En passeren we een paar cruciale elementen in het voetbalspelletje, die Ajax zeker behoort te beheersen, met name het positiespel. Met zo'n tank kies je weer voor een gemakkelijk weg. Ik zie het al weer gebeuren: pomp die bal maar weer in de 16 op hoop van zegen in plaats van te zoeken naar voetballende oplossingen. Ik zit niet te wachten op een soort Club Brugge in Amsterdam.
Mee eens, al had ik de indruk dat HtC met name doelde op het gebrek aan kopkracht dat we nu hebben in de voorste linie. Dus ik weet niet of hij werkelijk een dommekracht wil halen. Veel ploegen hebben tegenwoordig fysiek sterke spelers in de voorste linie (Chelsea-Drogba) die iets kunnen forceren.
Maar ik begrijp wat je bedoelt en onderschrijf die mening.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jun 04, 2007 10:44 pm

Het grappige is dat onze centrumspits juist wel over veel kopkracht beschikt.

En Drogba is natuurlijk veel en veel meer dan een krachtpatser.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 04, 2007 10:56 pm

Tommie schreef:Het grappige is dat onze centrumspits juist wel over veel kopkracht beschikt.
Ja, maar hij is wel de enige in de voorste twee linies.
En Drogba is natuurlijk veel en veel meer dan een krachtpatser.
Dat bedoel ik, een fysiek sterke spits hoeft geen prutser te zijn. Maar met een fysiek sterke spits kun je meer vuist maken in wedstrijden dat je eraf gekegeld wordt (Bremen-uit). Zlatan heeft dat in het verleden ook laten zien.

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma jun 04, 2007 11:00 pm

Tommie schreef:Het grappige is dat onze centrumspits juist wel over veel kopkracht beschikt.
Yep, inderdaad grappig. Met corners en vrije trappen hebben we aan kopkracht ook niet te klagen. Stam, Heitinga, Huntelaar en dan mis ik er vast nog wel eentje. Lijkt me wel genoeg. Zeker als je er in je spelpatronen slim gebruik van maakt. Hm, HtC probeert toch niet KJH op slinkse wijze weg te moffelen? Wie er strakkies ook komt als extra oorlogmaker, die persoon zal de rol van pinchhitter en dus bankzitter op den duur immers ook niet accepteren. Tenminste, als ie wat eerzuchtig en ambitieus is.
joey schreef: Ja, maar hij is wel de enige in de voorste twee linies.
Ook waar. Het zag er inderdaad wel erg triest uit, die paar keer dat Sneijder verzeild raakte in een situatie dat hij een voorzet op doel moest koppen.
Laatst gewijzigd door Zuidema op ma jun 04, 2007 11:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 04, 2007 11:05 pm

Hoe lang speelt KJH nog bij Ajax? Hooguit één jaar, zou ik zeggen.

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma jun 04, 2007 11:12 pm

joey schreef:Hoe lang speelt KJH nog bij Ajax? Hooguit één jaar, zou ik zeggen.
En de vervanger zit strakkies al op de bank? Lijkt me niet, de vervanger van KJH zal een flinke duit gaan kosten, wat vooral opgehoest moet worden met het transfergeld van Klaas-Jan. Die pinchhitter mag ook dan lekker op de bank blijven zitten. Aan de andere kant, we zijn kwetsbaar met onze spitsen. Na KJH en Babel is er niks.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 04, 2007 11:14 pm

Je zou nu al in een jonge, sterke, lange, talentvolle spits kunnen investeren. Zodat je die volgend jaar hebt klaarstaan als KJH vertrekt. Maar dat zal wel te voortvarend gedacht zijn van mij.

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma jun 04, 2007 11:17 pm

joey schreef:Je zou nu al in een jonge, sterke, lange, talentvolle spits kunnen investeren. Zodat je die volgend jaar hebt klaarstaan als KJH vertrekt.
Okee, dat lijkt me een prima profielschets. Ben benieuwd waarmee HtC strakkies op de proppen komt.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jun 04, 2007 11:33 pm

Zoals AZ deed met Dembele :aai.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » di jun 05, 2007 6:13 pm

Zuidema schreef: Bespeur ik trouwens in Ten Cate's taktische verhaal en wensen een hele nare tendens? Normaal gesproken werd Perez ingebracht als veredelde pinchhitter, zodat Ajax voetballend de genadeklap probeerde toe te dienen. Nu wil Ten Cate er zo'n dommekracht in de spits bij hebben om in de slotfase iets te forceren. Ajax wordt op die manier meer en meer een kracht- en knokploeg. Ik hou op zich wel van voetballende bikkels en bikkelende voetballers, maar we hebben volgens mij inmiddels ruimschoots aan die voorwaarden voldaan binnen het team. Het wordt zo langzamerhand de hoogste tijd om Ajax qua VOETBAL weer op een hoger peil te krijgen. Mij lijkt in dat opzicht een dommekracht als pinchhitter een zwaktebod van HtC.
Zuidema: :yourock.gif:

Positiespel en goed voetbal is inderdaad wat anders dan je vastpinnen op beukers (Stam, Gabri, Davids), dravers (Urby, Oga) en een dravers met narrenvrijheid (Babel). Qua voetbal haalt HtC een veel te laag rendement uit deze sterke selectie, hetgeen zich vertaalt in de resultaten. 27 verliespunten in de HCE, CL missen: een betere trainer zou meer uit deze selectie halen.

En een betere trainer zou ook wat meer waardering opbrengen voor Perez. Perez' rendement is vele malen hoger dan dat van bijv. Babel. Maar daar gaat HtC heel makkelijk aan voorbij, hetgeen me niet in het belang van Ajax lijkt. Trouwens: als Perez volgens HtC geen middenvelder is, waarom werd diezelfde Perez dan meestal wél als middenvelder ingezet?!

Ik denk trouwens dat Perez, mocht Sneyder onverhoopt nog vertrekken, het ook wel eens op 10 zou willen proberen met Gabri en Davids achter zich. Maar ja, als je die kans niet krijgt, houdt het op. Eens kijken wat Ajax nog vangt voor een bijna 33-jarige, die een jaar geleden nog 3 miljoen kostte. Lekker management weer van Ajax. :hypocrite.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jun 05, 2007 7:07 pm

wimpey schreef:Positiespel en goed voetbal is inderdaad wat anders dan je vastpinnen op beukers (Stam, Gabri, Davids), dravers (Urby, Oga) en een dravers met narrenvrijheid (Babel). Qua voetbal haalt HtC een veel te laag rendement uit deze sterke selectie, hetgeen zich vertaalt in de resultaten. 27 verliespunten in de HCE, CL missen: een betere trainer zou meer uit deze selectie halen.
Ik ben het met je eens dat het beter had gekund, maar geef je hier zelf al niet aan dat Ajax in voetballend opzicht de nodige beperkingen heeft?
En een betere trainer zou ook wat meer waardering opbrengen voor Perez. Perez' rendement is vele malen hoger dan dat van bijv. Babel. Maar daar gaat HtC heel makkelijk aan voorbij, hetgeen me niet in het belang van Ajax lijkt. Trouwens: als Perez volgens HtC geen middenvelder is, waarom werd diezelfde Perez dan meestal wél als middenvelder ingezet?!
Omdat Ajax geen vervanger van Sneijder achter de hand had en Sneijder, Gabri of Davids wel om de haverklap geschorst waren. En ik ben het helemaal met HtC eens m.b.t. Perez. Als 10 heeft hij nooit echt kunnen overtuigen.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo jun 06, 2007 6:18 am

Perez flirt met feyenoord staat vandaag in de Telegraaf. Hij wacht eerst af wie er trainer gaat worden.

Toppie

Bericht door Toppie » wo jun 06, 2007 6:57 am

ROTTERDAM - Kenneth Perez is serieus geïnteresseerd in een overgang naar Feyenoord. De Ajax-middenvelder wacht echter met een definitieve beslissing tot duidelijk is wie de nieuwe trainer van de Stadionclub wordt. Feyenoord is voor die functie in vergevorderde onderhandeling met Bert van Marwijk.

Kenneth Perez

Behalve Feyenoord heeft ook PSV belangstelling voor Perez, die bij Ajax moet vertrekken vanwege een verstoorde relatie met trainer Henk ten Cate en enkele ploeggenoten. De Deen (32) is bij PSV niet in beeld voor de vacante positie van linkshalf, maar uitsluitend als aanvulling voor de aanvalslinie.

De T

gaizka

Bericht door gaizka » wo jun 06, 2007 7:57 am

Zuidema schreef: En een betere trainer zou ook wat meer waardering opbrengen voor Perez. Perez' rendement is vele malen hoger dan dat van bijv. Babel. Maar daar gaat HtC heel makkelijk aan voorbij, hetgeen me niet in het belang van Ajax lijkt. Trouwens: als Perez volgens HtC geen middenvelder is, waarom werd diezelfde Perez dan meestal wél als middenvelder ingezet?!

Ik denk trouwens dat Perez, mocht Sneyder onverhoopt nog vertrekken, het ook wel eens op 10 zou willen proberen met Gabri en Davids achter zich. Maar ja, als je die kans niet krijgt, houdt het op. Eens kijken wat Ajax nog vangt voor een bijna 33-jarige, die een jaar geleden nog 3 miljoen kostte. Lekker management weer van Ajax. :hypocrite.gif:
Een 32 jarige Perez verkiezen boven Babel is ook een vorm van kapitaalvernietiging. De marktwaarde wordt momenteel op zo'n 9 miljoen geschat, als hij dit seizoen wissel was geweest was dat zeker niet het geval geweest misschien was hij zelfs wel weggegaan.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jun 06, 2007 8:14 am

De VI meldt het nu ook:
Perez in beeld bij Feyenoord en PSV

6/6/2007 8 :58

Kenneth Perez wil en mag vertrekken bij Ajax. De Amsterdammers zien de 32-jarige spelmaker het liefst niet naar een concurrent vertrekken, maar uitgerekend Feyenoord en PSV hebben interesse in de Deen, die zelf het liefst in Nederland blijft.
Gebrek aan speeltijd en een moeizame relatie met zijn ploeggenoten hebben Perez doen besluiten dat na een verblijf van één jaar bij Ajax een vertrek de beste oplossing is. Coach Henk ten Cate gebruikte de Deen meer als invaller dan als basisspeler en Perez kon zich niet schikken in die bijrol.

De belangstelling van Feyenoord voor Perez is serieus, maar bij een eventuele overgang speelt mee wie de nieuwe coach wordt in Rotterdam. Mocht het tot een transfer komen dat is Perez na Angelos Charisteas de tweede speler die in korte tijd de overstap maakt van Ajax naar aartsrivaal Feyenoord.

Het nog onduidelijk hoe concreet de interesse van PSV is om Perez naar Eindhoven te halen. Naar verluidt ziet trainer Ronald Koeman net als Ten Cate meer een aanvaller dan een middenvelder in de spelmaker.

www.vi.nl

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jun 06, 2007 11:16 am

Ik zou nooit naar PSV gaan als ik hem was. Koe gaat niet met Koné, Farfan, Aisatti, Afellay en Perez spelen, dus goede kans dat hij daar weer op de bank komt.

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo jun 06, 2007 11:20 am

gaizka schreef:
Zuidema schreef: En een betere trainer zou ook wat meer waardering opbrengen voor Perez. Perez' rendement is vele malen hoger dan dat van bijv. Babel. Maar daar gaat HtC heel makkelijk aan voorbij, hetgeen me niet in het belang van Ajax lijkt. Trouwens: als Perez volgens HtC geen middenvelder is, waarom werd diezelfde Perez dan meestal wél als middenvelder ingezet?!

Een 32 jarige Perez verkiezen boven Babel is ook een vorm van kapitaalvernietiging. De marktwaarde wordt momenteel op zo'n 9 miljoen geschat, als hij dit seizoen wissel was geweest was dat zeker niet het geval geweest misschien was hij zelfs wel weggegaan.
Dat is een posting van Wimpey, Gaizka. Niet van mij.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jun 06, 2007 11:20 am

Maar ik heb liever ook niet dat ie naar Fnoord gaat, als ie dan toch niet blijft verkoop hem dan maar aan het buitenland.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » wo jun 06, 2007 11:34 am

Maar ik heb liever ook niet dat ie naar Fnoord gaat, als ie dan toch niet blijft verkoop hem dan maar aan het buitenland.
Idd, Perez is toch redelijk vaak onderschat. Hij bleek gewoon niet te kunnen concureren met Babel en Sneijder, maar bij andere clubs zal hij wellicht wel zijn grote talent wekelijks kunnen laten zien (al heeft perez eigenlijk ook wel bijna wekelijks gespeeld)

Ik zie keneth nog wel terug gaan naar Kopenhagen....
Pompiedom

Plaats reactie