Klaas Jan Huntelaar (2)
Moderator: mods
-
Ik erger me al een langere tijd dan deze mindere periode. Je mag het alleen bijna nergens hardop zeggen, anders gaat je kop er bij wijze van spreken af.LucaS schreef:Hoe kom je daar nou bij? In het Nederlands elftal heeft ie er de laatste 10 wedstrijden ook gewoon weer 8 inliggen. Natuurlijk krijg je daar tien miljoen voor. Wat jammer dat even een iets mindere periode al zulke schimpsheuten oplevert
De tijd zal het leren, maar het truukje van Huntelaar lijkt uitgewerkt. Hij was al beperkt en kon vaak met overtredingen zichzelf vrij maken voor de goal. De verdedigers stellen zich erop in en Huntelaar is kansloos.
Ik erger me er vooral aan dat Huntelaar buiten zijn 'kwaliteit' zo weinig extra's brengt. Voetballend is het zelfs een verzwakking dit seizoen.
Ik ook, op mij maakt hij geen bijster gemotiveerde indruk. Het ziet er allemaal plichtmatig uit.brigade zuid schreef:Blijf het toch zonde vinden dat ze hem niet hebben weten te kunnen verkopen deze zomer. Stel die 40 miljoen was idd van Man City dan denk ik dat KJH het toch wel gewild had, hij wou toch wel graag weg heb ik het idee.
Het stinkt aan alle kanten!
Wat moet ie dan meer doen ?.joey schreef:Ik ook, op mij maakt hij geen bijster gemotiveerde indruk. Het ziet er allemaal plichtmatig uit.brigade zuid schreef:Blijf het toch zonde vinden dat ze hem niet hebben weten te kunnen verkopen deze zomer. Stel die 40 miljoen was idd van Man City dan denk ik dat KJH het toch wel gewild had, hij wou toch wel graag weg heb ik het idee.
Blij met de punten ...
Eens, op de een of andere manier is het tot nu toe met deze voorhoede het net niet verhaal.Maar voor mij komt dat ook door het aan elkaar als loszand hangend elftal.
Ik bedoel dit elftal is afhankelijk van de kuren van Suarez en het goal instinkt van Huntelaar, maar niemand verbied de rest van deze spelers om dan op te staan, om dan op de voorgrond te treden wat kansen creeeren, c.q. benutten betreft.En als het dan eens een keertje toch gebeurt ( b.v. Verthongen ) dan kun je er de klok op gelijk zetten dat dat maar zo eens in de 8-10 wedstrijden gebeurt ..
Ik bedoel dit elftal is afhankelijk van de kuren van Suarez en het goal instinkt van Huntelaar, maar niemand verbied de rest van deze spelers om dan op te staan, om dan op de voorgrond te treden wat kansen creeeren, c.q. benutten betreft.En als het dan eens een keertje toch gebeurt ( b.v. Verthongen ) dan kun je er de klok op gelijk zetten dat dat maar zo eens in de 8-10 wedstrijden gebeurt ..
Blij met de punten ...
Huntelaar krijgt geen bruikbare ballen. Gisteren kreeg hij een voorzet van Suarez, die hij overigens ver naast kopte, en op dat moment realiseerde ik me dat het eeuwen geleden was dat Huntelaar eens zo'n bal voor had gekregen.
Ajax creeert elke wedstrijd behoorlijk wat kansen, het kan niet zo zijn dat dat alleen aan wonderboy Suarez ligt, ook al denkt AT van wel
Ajax creeert elke wedstrijd behoorlijk wat kansen, het kan niet zo zijn dat dat alleen aan wonderboy Suarez ligt, ook al denkt AT van wel
I think I lost my fucking headache
Nu, was die voorzet van Suarez met die kopbal van KJH geen kans, eerder een mogelijkheid.Behoorlijk veel kansen ?, nou ik vind dat wel mee vallen.En AJAX krijgt deze kansen/mogelijkheden pas nadat Groningen beslist om naar de gelijk maker op jacht te gaan.Ik vind het soms echt niet om aan te zien hoe AJAX deze mogelijkheden creert .. maar goed .. gaan ze erin dan tellen ze ook ..LucaS schreef:Huntelaar krijgt geen bruikbare ballen. Gisteren kreeg hij een voorzet van Suarez, die hij overigens ver naast kopte, en op dat moment realiseerde ik me dat het eeuwen geleden was dat Huntelaar eens zo'n bal voor had gekregen.
Blij met de punten ...
- Daily Blind
Waar basseer je dat op? Hij was erg goed aanspeelbaar op het middenveld, omdat hij zijn plek weer eens verliet en dan minder geschaduwd wordt.Bertje schreef:Ik vond Huntelaar gisteren eigenlijk ijzersterk als voetballend aanspeelpunt.
Huntelaar moet gewoon vanuit loopacties voorin aanspeelbaar worden, maar dat lijkt te veel gevraagd.
Juist doordat hij zich liet zakken kwamen Suárez en Rommedahl constant één op één te staan. Huntelaar is inderdaad diep op zijn best, maar dan wel als Ajax op de helft van de tegenstander speelt.Zlatan Son of God schreef:Waar basseer je dat op? Hij was erg goed aanspeelbaar op het middenveld, omdat hij zijn plek weer eens verliet en dan minder geschaduwd wordt.
Huntelaar moet gewoon vanuit loopacties voorin aanspeelbaar worden, maar dat lijkt te veel gevraagd.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
-
Geen bruikbare ballen? Tjezus... die gast wordt al 2 jaar lang op z'n wenken bediend, omdat heel Ajax in teken staat van Huntelaar. En zonder bruikbare ballen waarbij hij alleen het laatste tikje hoeft te geven, heb je niks aan Huntelaar. Hij vertraagd het spel en leed gisteren alleen maar balverlies.LucaS schreef:Huntelaar krijgt geen bruikbare ballen. Gisteren kreeg hij een voorzet van Suarez, die hij overigens ver naast kopte, en op dat moment realiseerde ik me dat het eeuwen geleden was dat Huntelaar eens zo'n bal voor had gekregen.
Zoals ik al eerder stelde, in Nederland weet iedere verdediger Huntelaar te verdedigen. Huntelaar heeft amper wapens.
Geef mij 100x liever een Kluivert, Shota, Petterson of weet ik wie, dan Huntelaar.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Een "voetballend aanspeelpunt". Wat is dat? Bestaat er een niet voetballend aanspeelpunt?Bertje schreef:Ik vond Huntelaar gisteren eigenlijk ijzersterk als voetballend aanspeelpunt.
Waarom KJH gisteren ijzersterk was, ontgaat me. Ik zag hem veel balverlies lijden, een chronisch gebrek aan scherpte en techniek etaleren voor het doel en vooral veel over het middenveld zwerven. Oók op momenten dat Rommedahl en Suarez op richting de Groningen-16 afliepen met de bal.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Volgens mij betekent het woord aanspeelpunt niet meer dat hij aanspeelbaar was. Voetballend zegt iets over het vervolg dat hij eraan gaf.
Al dat balverlies heb ik niet gezien.
Voor het overige zal ik even mezelf quoten:
Bertje schreef:Huntelaar is inderdaad op zijn best in de punt, maar dan wel als die punt in de buurt van het strafschopgebied van de tegenstander ligt. In de tweede helft moest hij zijn loopacties inzetten vanaf de middenlijn. Dan is hij door zijn gebrek aan snelheid dus onbruikbaar; zeker met een snelle centrumverdediger als Sankoh in de buurt. Dan is hij dus waardevoller in een rol waarin hij zich meer concentreert op het lanceren van zijn medespelers.Marillion schreef:Wat betreft het 'Huntelaar verhaal' ben ik wel benieuwd naar de oorzaak van het feit dat hij regelmatig niet diep genoeg speelt.
Klaas Jan is op zijn best als hij in en rondom het strafschopgebied van de tegenstander kan spelen. Dat weet hij, dat weten wij en dat weet Marco ook. In het verleden leek er wat onenigheid te zijn tussen hem en Ten Cate als hij wat meer moest gaan meevoetballen. Nu vraagt V.Basten aan hem om dieper te spelen en doet hij het niet. Hoe kan dat nou? Je zou toch zeggen dat hij niets liever doet dan diep blijven staan om zo aan zijn doelpunten te werken?
Een teamspeler.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
-
Het balverlies heb je niet gezien... heb je de wedstrijd wel gezien dan? Als je de wedstrijd had bekeken had je kunnen zien dat Huntelaar constant de bal verloor.Bertje schreef:Volgens mij betekent het woord aanspeelpunt niet meer dat hij aanspeelbaar was. Voetballend zegt iets over het vervolg dat hij eraan gaf.
Bertje schreef:Huntelaar is inderdaad op zijn best in de punt, maar dan wel als die punt in de buurt van het strafschopgebied van de tegenstander ligt. In de tweede helft moest hij zijn loopacties inzetten vanaf de middenlijn. Dan is hij door zijn gebrek aan snelheid dus onbruikbaar; zeker met een snelle centrumverdediger als Sankoh in de buurt. Dan is hij dus waardevoller in een rol waarin hij zich meer concentreert op het lanceren van zijn medespelers.Marillion schreef:Wat betreft het 'Huntelaar verhaal' ben ik wel benieuwd naar de oorzaak van het feit dat hij regelmatig niet diep genoeg speelt.
Klaas Jan is op zijn best als hij in en rondom het strafschopgebied van de tegenstander kan spelen. Dat weet hij, dat weten wij en dat weet Marco ook. In het verleden leek er wat onenigheid te zijn tussen hem en Ten Cate als hij wat meer moest gaan meevoetballen. Nu vraagt V.Basten aan hem om dieper te spelen en doet hij het niet. Hoe kan dat nou? Je zou toch zeggen dat hij niets liever doet dan diep blijven staan om zo aan zijn doelpunten te werken?
Een teamspeler.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Sterker nog, Huntelaar is zelden een sterk aanspeelpunt voor zijn ploeg geweest. Al tijden de grootste aanvallende makke van Ajax overigens. Ok, er lukt wel eens een kaats of een combinatie, maar een bal inspelen op Huntelaar - met in zijn rug een bewaker - betekent in de meeste gevallen balverlies of spelvertraging, tenzij hij zich laat vallen en een vrije trap mee krijgt.
KJH is en blijft alleen van waarde in de 16, nu zijn scherpte (voorlopig) is verdwenen, is zijn bijdrage in het spel en statistieken heel ver te zoeken. Het wordt langzamerhand tijd om de miljoenenaankoop Darío eens in de punt te testen.
KJH is en blijft alleen van waarde in de 16, nu zijn scherpte (voorlopig) is verdwenen, is zijn bijdrage in het spel en statistieken heel ver te zoeken. Het wordt langzamerhand tijd om de miljoenenaankoop Darío eens in de punt te testen.
Laatst gewijzigd door Starring op zo okt 19, 2008 9:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!
-
Ik merk gewoon heel weinig gemak als hij de bal aan de voet heeft. Heel stroef, te stroef lijkt zijn moteriek. Had ik ook een keer, maar toen had ik fysieke ongemakken. Zou hetzelfde bij Huntelaar aan de hand zijn?
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op zo okt 19, 2008 9:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Huntelaar was niet goed gisteren maar dat lag niet alleen aan Huntelaar. Omdat er geen aanvoer was moest hij zich wel laten zakken en daar is hij gewoon minder gevaarlijk. Overigens is de voornaamste reden voor het onbreken van de aanvoer de slechte passing. Ik heb me kapot lopen ergeren aan passes over 5, 10 meter die gewoon te hard, te zacht of naast de man worden gespeeld (Sarpong vooral!). Dan kun je dus geen passing voetbal spelen. Om wanhopig van te worden. Ook Suarez heeft daar nog weleens last van. Weg mogelijkheid en ik kan me voorstellen dat Huntelaar daar ook gek van wordt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"