Klaas Jan Huntelaar

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr feb 23, 2007 2:54 pm

brigade zuid schreef:Nouja niets aan de hand... hij draait wel gewoon een stroef seizoen Joey, dat wil niet zeggen dat ik in paniek ben maar we hadden er met zn allen toch meer van verwacht dit jaar. Ik blijf het jammer vinden dat HtC hem zonodig ander wil laten voetballen.
In mijn ogen is er ook niet zoveel aan de hand. Zeker niet in de zin van Ten Cate die Huntelaar niet zou mogen en meer van dat soort ongein. Ten Cate wilde het met Babel proberen en nu hij niet tevreden over Ryan lijkt te zijn speelt Huntelaar weer gewoon. En hij scoort weer. :xyxthumbs:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za mar 03, 2007 10:27 am

friesch dagblad
zaterdag, 3 maart 2007, Sport

Klaas Jan Huntelaar nog altijd op zijn plaats bij Ajax
‘The Hunter’ moet gewoon zijn ding doen
BERT KALTEREN
Amsterdam - Bij SC Heerenveen zal morgen in de Amsterdam Arena weer met meer dan gewone belangstelling worden gekeken naar de verrichtingen van oud-werknemer Klaas Jan Huntelaar. Veertien maanden geleden keerde ‘de Hunter’, de bijnaam die hij bij Heerenveen verwierf, Fryslân de rug toe om bij Ajax aan een nieuw avontuur te beginnen. De tijd van chauvinisme is nu voorbij. ,,Als de kans komt, dan schiet ik hem erin.’’
Toch bewaart de 23-jarige aanvaller nog altijd warme gevoelen voor de Friese club, waar hij op eredivisieniveau doorbrak. En dat gevoel zal altijd wel zo blijven, verwacht Huntelaar. ,,Het zijn mooie herinneringen, maar het is niet zo dat je er elke dag aan terugdenkt. Je moet ook niet blijven omkijken. Ik heb op een gegeven moment een nieuwe keuze gemaakt en daar sta ik nog steeds volledig achter. En ik heb het hier geweldig goed naar mijn zin.’’
Bovendien heeft Huntelaar genoeg aan zijn eigen besognes, want het leven van een voetballer bij een topclub is niet altijd gemakkelijk. ,,Het is altijd hectisch; vooral bij Ajax. Er staan voortdurend camera’s op je gericht. Dat merk je wel. Maar het is een gegeven en niet iets om je druk over te maken.’’
Dat doet de aanvalsleider van Ajax dan ook niet. Ook niet als het, zoals in het begin van 2007, even niet zo gaat, als het zou moeten gaan. Klaas Jan Huntelaar kwam als schutter droog te staan en raakte voor het eerst onder trainer Henk ten Cate zijn plaats in de basis kwijt. ,,Dat was een dieptepunt voor mezelf. Maar dan moet je zorgen dat je zelf alles goed doet, zodat de trainer op een gegeven moment niet meer om je heen kan. En nu sta ik er weer in.’’
In de media werd links en rechts zelfs gerept over een vormcrisis van Huntelaar. ,,Ik heb wel een aantal mindere wedstrijden gespeeld en daarin niet gescoord. Maar een vormcrisis gaat me te ver. Je probeert elke wedstrijd steeds weer het maximale eruit te halen. En als het niet gaat - om wat voor reden dan ook - zoals je graag wilt, dan denk je daar wel over na. Maar ik heb er beslist niet van wakker gelegen.’’
Ook alle goedbedoelde adviezen en meningen, die in de media werden opgevoerd, lieten de aanvaller koud. ,,Ik weet niet waar al die mensen zich druk om maken. Het meeste lees ik niet en soms hoor ik wel eens wat via mijn broer. Maar het zijn vaak dingen, die ik zelf al weet. En als ik zelf alles op een rijtje heb, dan steek ik geen energie in wat anderen daar van vinden. Ik moet er gewoon voor zorgen, dat ik er zelf alles aan gedaan heb.’’
Met de komst van Ten Cate is er wel wat veranderd voor Huntelaar. ,,Er is een nieuwe technische staf en er zijn ook wat andere mensen bij gekomen, dus zijn er wat dingen veranderd. Maar niets om je druk over te maken. Ik moet gewoon mijn ding doen. Dat is goed voetballen en zorgen dat ik van waarde ben voor de ploeg. En scoren is daar een onderdeel van. Er zijn wel eens periodes dat het wat minder loopt. Dat hoort bij het voetbal. Het is gewoon belangrijk dat ik tijdens een seizoen een aantal doelpunten maak.’’
Voor zichzelf, maar ook voor Ajax dat de hoop op de landstitel zeker nog niet heeft opgegeven. ,,PSV heeft het in eigen hand, maar als ze punten gaan verliezen zal de druk toenemen. Het gaatje is nu zeven punten en wij moeten daar nog naar toe’’, vertelt de topscorer van afgelopen seizoen. Daarin won hij met de Amsterdammers ook de KNVB beker. ,,Het is leuk om de beker te winnen, maar je wilt natuurlijk ook eens kampioen worden.’’
Dus mogen de Amsterdammers, waar Edgar Davids ontbreekt en Jaap Stam en Ryan Babel terugkeren, morgen geen schade oplopen in het thuisduel tegen Heerenveen. Bij Heerenveen ontbreekt Afonso Alves, die Huntelaar dit seizoen lijkt te gaan opvolgen als topscorer. ,,Hij doet het fantastisch in zijn eerste jaar. Het wordt lastig om hem nog in te halen.
Klaas is nog wat van plan voor het einde van het seizoen :D

Aristides

Bericht door Aristides » zo mar 04, 2007 7:00 pm

Klaas is nog wat van plan voor het einde van het seizoen
Enig idee wat?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mar 04, 2007 10:39 pm

Misschien moet hij minder interviews geven en meer scoren. :X
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides

Bericht door Aristides » ma mar 05, 2007 12:02 am

joey schreef:Misschien moet hij minder interviews geven en meer scoren. :X
Oké, ik zal wachten tot Heracles thuis. :nooo:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 05, 2007 12:06 am

Op hoeveel doelpunten staat hij nu? Tien? Ik lees steeds dat het een schande is dat KJH op de bank werd gezet, maar als hij niet scoort brengt hij weinig.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma mar 05, 2007 12:08 am

12 Volgens mij, veel te weinig natuurlijk.

Donnie Darko

Bericht door Donnie Darko » ma mar 05, 2007 9:50 am

Op de bank kan Huntelaar ook niet scoren. Het zou ook eens goed zijn als het spel wat meer op hem afgestemd zou worden waardoor hij niet zo ver van die goal af hoeft te spelen. Zijn kwaliteiten liggen in de zestien, gebruik ze daar dan ook. Huntelaar is de enige échte spits die Ajax heeft.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » ma mar 05, 2007 10:31 am

12 goals tot nu toe is vwwlte weinig? De alom aanbeden Zlatan scoorde dit totaal gedurende één heel seizoen!
Ik vind jou gezeik op Huntelaar erg simpel joey.
Misschien heb je niet opgelet tijdens de les maar meester Henk wil dat KJH anders speelt, en dan moet je ook nietzeuren dat zijn productie anders is.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 05, 2007 10:48 am

Dr. Living Stoned schreef:12 goals tot nu toe is vwwlte weinig? De alom aanbeden Zlatan scoorde dit totaal gedurende één heel seizoen!
Ik vind jou gezeik op Huntelaar erg simpel joey.
Moet je niet bij mij zijn. Ik heb altijd gezegd dat Zlatan te weinig scoort.

Misschien heb je niet opgelet tijdens de les maar meester Henk wil dat KJH anders speelt, en dan moet je ook nietzeuren dat zijn productie anders is.
Smoesjes! Hoezo speelde hij anders? Niets van gemerkt.
KJH is zelfkritisch genoeg, dus hij weet zelf ook wel dat hij er gisteren een paar had moeten maken.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » ma mar 05, 2007 11:24 am

dan ben je blinnd, hoewel die zijn kwaliteiten wel op waarde wist te schatten. Los van 't feit dat hij anders moet spelen, zal de mededeling dat alles wat-ie daarvoor deed de nieuwe trainer niet kon bekoren zijn zelfvertrouwen ook niet gunstig beïvloed hebben.

daarbij 12 uit 25 is bijna 1 op 2, daarmee zou hij uirkomen op 18 treffers ofwel 50% meer treffers op zijn naam hwbbwn dan de eerdergenoemde Prins vän Ajax"

iemand van 't bestuur zou die tyfus HtC moeten vertellen dat het in vo etbal om de foals draait en dat zijn gezeik niet gunstig bijdraagt aan de toekomst van de club.
Een succesvolle spits is een scorende spits en veel scoren betekend een aanzienlijk grotere transfersom - niet onbelangrijk voor een beursgenoteerd bedrijf.

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma mar 05, 2007 11:46 am

Laten we vooral niet vergeten dat hij die 12 goals maar in een paar wedstrijden heeft gescoord. Al dat 1-op-zoveel-geouwehoer slaat natuurlijk nergens op.
Bertje for President!

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » ma mar 05, 2007 11:56 am

heb je het nu over zlatan ;)

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 05, 2007 12:01 pm

Kaboem! schreef:Laten we vooral niet vergeten dat hij die 12 goals maar in een paar wedstrijden heeft gescoord. Al dat 1-op-zoveel-geouwehoer slaat natuurlijk nergens op.
Nee, liever gisteren een goal dan de derde tegen Jong RKC. ;)

Vorig jaar vloog elke bal die KJH raakte er in. Dat gebeurt soms. VDV en Bergkamp hebben ook zo'n periode gehad bij Ajax. Dat is heel fijn, maar er kan ook een moment komen dat het minder gaat. Dan moet je niet de 'tyfus-trainer' de schuld geven, want die mist de kansen niet.
KJH maakt een minder seizoen door, maar dat kan gebeuren. Er ligt nu zoveel druk op die jongen. Eerst was het allemaal nog feest, er werd heel positief tegen hem aangekeken. Nu is het moeten, moeten, moeten.
Maar hij komt terug, hoor. Zeker.

LucaS

Bericht door LucaS » ma mar 05, 2007 12:03 pm

Waarom negeer je de signalen dat Huntelaar allerlei dingen moet doen waar hij niet goed in is? Het is toch logisch dat dat ten koste gaat van zijn scherpte?
I think I lost my fucking headache

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » ma mar 05, 2007 12:14 pm

Ben jij ook zo dom als ik Luuk ;)

LucaS

Bericht door LucaS » ma mar 05, 2007 12:17 pm

:yes: :headbang:

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma mar 05, 2007 12:19 pm

joey schreef:Vorig jaar vloog elke bal die KJH raakte er in. Dat gebeurt soms. VDV en Bergkamp hebben ook zo'n periode gehad bij Ajax.
Zelfs Knopper kende zo'n periode! :yes:
Bertje for President!

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » ma mar 05, 2007 12:27 pm

joey schreef:Nee, liever gisteren een goal dan de derde tegen Jong RKC. ;)
Nog mooier zou het zijn geweest wanneer Huntelaar gisteren de derde gescoord had.

En eh, goals gemaakt in de KNVB beker en andere competities zitten niet in het totaal van 12 competitie-duels.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 05, 2007 12:56 pm

Muisje Andersom schreef:Waarom negeer je de signalen dat Huntelaar allerlei dingen moet doen waar hij niet goed in is? Het is toch logisch dat dat ten koste gaat van zijn scherpte?
Welke dingen dan? Heb ik gisteren niets van gemerkt. Volgens mij speelde hij gewoon zijn eigen spel. Hij miste alleen kansen die hij vorig seizoen met zijn ogen dicht maakte. Hij schoot van vijf meter de bal over, dat kun je HtC moeilijk aanrekenen. Net zo min als het de schuld van HtC was dat Stam een kapitale dekkingsfout maakte.
De bijdrage van KJH in het (positie)spel van Ajax is vrij beperkt, maar het argument is altijd dat hij 'zijn ding moet doen'. Leuk, maar laat hem dan 'zijn ding doen'. Hij is vrij statisch, hij rent zich bepaald niet kapot. Waarom zou hij dan niet scherp zijn?

Donnie Darko

Bericht door Donnie Darko » ma mar 05, 2007 1:03 pm

Huntelaar moet buiten de zestien meedoen, meer teruggetrokken spelen, aanspeelpunt zijn, anderen bedienen, en dan heb je al vier dingen die hij dit seizoen anders/erbij moet doen dan vorig seizoen. Daar is hij in interviews open in, het gaat hem niet goed af. Zijn ding doen is goals maken en onrust in de zestien stichten waar anderen van kunnen profiteren. Henk bezorgt hem meer werk waar hij niet goed in is, dus kan je hem niet afrekenen op 'zijn ding'.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 05, 2007 1:18 pm

Is geen reden om te missen van vijf meter. Hij speelt gewoon stukken minder en dat is misschien nog wel verklaarbaar ook. Iedereen vindt het nu vanzelfsprekend dat hij scoort, dat zorgt voor druk.
Heb er gisteren nog eens op gelet, zoveel doet hij niet, hoor. Een spits moet soms terug om niet buitenspel te staan. En soms krijgt hij de bal wel eens aangespeeld buiten de zestien. KJH werd een aantal keren ingeschakeld, met wisselend succes. Stekelenburg schoot bijvoorbeeld een paar keer de bal in zijn richting, dat was bijna altijd als KJH zelf om de bal vroeg. Het gaat echter te ver om te beweren dat KJH een structurele rol heeft in de opbouw van het aanvalsspel van Ajax. Hij is bepaald geen Stefan Pettersson. Is 'zijn ding doen' dan álleen voor het doel staan en verder niets? Dat is wel heel weinig, dat kan haast niet in het moderne voetbal.
We hebben het over een spits die miljoenen betaald krijgt om de bal in het doel te schieten. Gisteren kreeg hij de kansen, maar hij miste. Kan gebeuren, daar moet je niet dramatisch over doen. Maar het is wel zijn eigen schuld.

Donnie Darko

Bericht door Donnie Darko » ma mar 05, 2007 1:32 pm

Er valt ook weinig dramatisch te doen maar de discussie was waarom hij minder scoort, niet waarom hij faalt vanaf vijf meter.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 05, 2007 1:40 pm

Hij scoort minder omdat hij faalt vanaf vijf meter. :D

LucaS

Bericht door LucaS » ma mar 05, 2007 1:42 pm

Hij is zijn scherpte kwijt omdat hij allerlei dingen moet doen die hij niet beheerst!

Gesloten