Oleguer Presas

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jesse

Re: Oleguer Presas

Bericht door Jesse » za aug 08, 2009 11:37 pm

Ach, vorige week was hij juist weer erg solide, dacht ik.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 08, 2009 11:53 pm

Nee, Alderweireld ging tegen die Koc een keer naief in de fout, werd in een duel zomaar voorbij gelopen met de enige Groningse doelkans als gevolg.

Nu was Oleguer vorig seizoen ook verre van foutloos, maar ik zou hem toch in ieder geval een kans geven. Is toch iemand met veel ervaring. Vorig seizoen had hij regelmatig Anita, Schilder, Sno, dat soort types voor hem staan. Daar zou Jaap Stam ook zenuwachtig van worden.
Ajax!

T82

Bericht door T82 » zo aug 09, 2009 7:12 am

Giacomo Puccini schreef:Ben het eens met Brigade Zuid. Alderweireld maakt iets meer fouten dan Oleguer, laat zich te vaak eenvoudig uitspelen.
Vaak over zijn linkerbeen. Daar kiest Jol voor.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo aug 09, 2009 12:45 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 9:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

gaizka

Bericht door gaizka » wo aug 19, 2009 10:00 am

Oleguer Presas is in beeld bij Espanyol. De centrumverdediger van Ajax moet bij de club uit Barcelona de plaats innemen van wijlen Daniel Jarque. In eerste instantie dacht Espanyol aan Fabrizio Coloccini, maar deze is in financieel opzicht niet haalbaar en bovendien uit op een transfer naar de Premier League. Oleguer, die van Ajax mag vertrekken, heeft nog een verbintenis tot 2012. (El Mundo Deportivo)

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 19, 2009 10:02 am

Meteen doen wat mij betreft als dit serieuze interesse is. Hij is denk ik een relatief dure kracht en niet goed genoeg om onze verdediging echt sterker te maken. Dat geld gebruik ik dan liever voor iemand die wel een echte versterking is.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 19, 2009 10:05 am

Hoeveel heeft Oleguer destijds gekost? Een miljoen of vier, vijf?
Het stinkt aan alle kanten!

Rooie

Bericht door Rooie » wo aug 19, 2009 10:23 am

Volgens mij 3 miljoen en als Ajax in de komende 3 jaar na de transfer de CL zou bereiken zou er nog iets van 2,25 miljoen bijkomen (of 0,75 miljoen per jaar dat Ajax de CL zou bereiken)

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 19, 2009 10:31 am

Oké, dan komt er dus nog wat bij in het geval Ajax hem nu verkoopt, net zoals Madrid extra moest betalen voor KJH omdat hij niet langer bij die club speelt. Dus zeg maar vier miljoen.

Wat zal Espanyol betalen? De helft? Of het wordt huren, dat kan natuurlijk ook.

BTW, El Mundo Deportivo en Sport.es hebben het 'nieuws' over Oleguer niet, dus het is maar de vraag of er niets van klopt.

Edit: volgens VZ zou het in EMD staan. Ik kan het niet vinden.
Laatst gewijzigd door joey op wo aug 19, 2009 11:18 am, 1 keer totaal gewijzigd.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo aug 19, 2009 10:59 am

De vraag of er niets van klopt. Cruijffiaans, hoor. :hypocrite.gif:

Voor Oleguer komt wel een club. Die heeft een aardige naam en heeft genoeg wedstrijden bij Ajax gespeeld. Je gaat er alleen weinig tot niets voor vangen, maar dat wisten we van te voren al.

Aristides

Bericht door Aristides » wo aug 19, 2009 11:06 am

Jol wil ervaring, maar blijkbaar maakt Oleguer minder indruk dan de ervaren Wierlaert!

We hadden vorig jaar wel een verdediging met namen, maar slecht georganiseerd; stel dat we Vermaelen en Oleguer verliezen, zal de organisatie dan beter worden? Atoubé? Degenen die hem gezien hebben (daar behoor ik niet toe!) hebben het over de "derde linksback" van HSV o.i.d.

Vermaelen is al weg, Schilder is al weg, Silva mag weg, Ogararu mag weg, Oleguer mag wel, wie blijven er? Van der Wiel, Wielaert, Vertonghen en Atoubé en niet-verdedigers als Anita, Blind en Van der Heijden? Zal een leuk seizoen worden (Voor de aanvallers van de tegenpartij)

Ervaren verdedigers komen niet naar Ajax, tenzij er geen enkele andere optie is? Is Kuffour nog in training?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 19, 2009 11:06 am

Iets, bedoel ik.

In Spanje staat Oleguer niet bekend als een geweldenaar en bovendien hebben zijn uitspraken over politiek voor veel ophef gezorgd. Maar buiten Spanje vinden ze het misschien interessant dat hij bij Barcelona heeft gespeeld, enz. Net zoals Van Basten dat interessant vond. (Interessant, zijn stopwoordje. :smallgrin.gif: )

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za aug 22, 2009 12:45 pm

'Oleguer op eigen verzoek afwezig in Europa'
Ajax-trainer Martin Jol nam Oleguer niet op in de wedstrijdselectie voor het Europese duel met Slovan Bratislava. De Spanjaard ontbrak op eigen verzoek, om zo een eventuele transfer niet te blokkeren, zo meldt het Algemeen Dagblad.

Door in augustus niet mee te spelen in de ontmoetingen met Slovan Bratislava blijft Oleguer interessant voor clubs die dit seizoen Europees voetbal spelen. Als de verdediger wel had meegespeeld tijdens de 5-0 zege, was uitkomen voor een andere club in Europa uitgesloten.

Oleguer kan vertrekken uit Amsterdam, waar hij voorlopig niet hoeft te rekenen op een basisplaats. Tegen de Slowaken vormden Jan Vertonghen en Toby Alderweireld het defensieve duo in het hart van de defensie, terwijl Rob Wielaert op de bank zat.

Kort geleden werd de 29-jarige Oleguer, die bezig is aan zijn tweede contractjaar bij Ajax, nog in verband gebracht met een overgang naar Espanyol.
voetbalprimeur.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » wo aug 26, 2009 1:12 pm

Oleguer is bijna rond met.....AEK. :1evil.gif: :excited.gif:

Ben dus nog niet van hem af....

http://www.aek365.gr/article.php?id=15535 (in het Grieks, maar erg betrouwbaar).

Ziet er naar uit dat Ajax iemand gaat verkopen...
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo aug 26, 2009 1:14 pm

Mooi nieuwtje, Deli! Erg goed nieuws. 1,2 miljoen euro lees ik?

http://en.wikipedia.org/wiki/Oleguer_Presas

Daar staat zelfs al rechts dat hij bij AEK speelt.

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 26, 2009 1:36 pm

Peter schreef:Mooi nieuwtje, Deli! Erg goed nieuws. 1,2 miljoen euro lees ik?
1,2 was het enige dat ik ontcijferen kon. :smallgrin.gif:

Of het goed nieuws is... Eerst maar eens kijken of er een verdediger voor terug komt. En zo ja, wie.

Toppie

Bericht door Toppie » wo aug 26, 2009 1:56 pm

Kunnen we niet bij Ajax de hamsterweek (AH)starten Sno , Lindgren , Urby , Kennedy , Ogararu en Martina voor een sixpack deal en gratis bezorgd aan de deur van het stadion verkopen. :smallgrin.gif:

Airmiles mogelijk :666.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo aug 26, 2009 2:03 pm

euro schrijf je als eupw. (ongeveer)
Hier staat 'ekat'. Zou ook salaris kunnen zijn ofzo?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » wo aug 26, 2009 2:04 pm

Hmm...even wat mensen van de wolk af trappen...

1.2 is wat Oleguer bij Ajax verdient..per jaar.
In het artikel staat dat hij genoegen neemt met VEEL minder (hoeveel dat is weet ik niet) om weer aan voetballen te komen. Er staat niets over de transfersom in het artikel. Overigens lees ik op wikipedia niet dat hij al voor AEK speelt.
Wellicht is dat zojuist weer veranderd.
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Beloki

Bericht door Beloki » wo aug 26, 2009 2:06 pm

Naja, het salarishuis is het probleem bij ons. Als je daar weer 1.2 miljoen kan vrijmaken, is dat mooi. Misschien nog wel belangrijker dan de transferopbrengst. Ajax vindt het dan ook prima om spelers te verhuren ipv te verkopen als dat moet.

Maargoed, laten we eerst maar eens hopen en afwachten of dit bericht klopt.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo aug 26, 2009 2:11 pm

Deli schreef:Overigens lees ik op wikipedia niet dat hij al voor AEK speelt.
Wellicht is dat zojuist weer veranderd.
Zodra ergens een gerucht geplaatst wordt zit er wel één of andere eppo klaar om de Wikipedia-pagina alvast aan te passen, iedereen kan dat doen dus dat zegt helemaal niks.

Oleguer heeft trouwens nooit veel om materialisme en salaris gegeven, wat dat betreft is het wel een bijzonder mens. Waar elke voetballer megahippe dure merkkleding draagt loopt Oleguer altijd in wijde spijkerbroeken en vale capuchontruien rond. Mooie kerel.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » wo aug 26, 2009 8:31 pm

Ik ga Ollie wel missen. Sympathieke gozer en een betere centrale verdediger dan wat er verder rond loopt.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » wo aug 26, 2009 10:00 pm

vreemd zeer vreemd dat hij toch weg gaat.. maar goed het zij zo. Jol ziet het niet zitten. Ik gaat er van uit dat er toch min. 2 verdedigers bijkomen.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Zuidema

Bericht door Zuidema » do aug 27, 2009 7:02 am

Jeroennaarbeneden schreef:Ik ga Ollie wel missen. Sympathieke gozer en een betere centrale verdediger dan wat er verder rond loopt.
Mee eens. En wie wordt dan zijn vervanger? We hebben als Ajax niet zo veel meer te willen, als het op aankopen aankomt. Ik vrees een beetje hetzelfde verhaal als met Vermaelen. Ook een speler met beperkingen, maar toch goed genoeg voor een 7-tje gemiddeld. En over zijn vervanger ben ik vooralsnog niet bijster enthousiast.

gaizka

Bericht door gaizka » do aug 27, 2009 6:51 pm

AEK meldt zich officieel voor Ajacied Oleguer
Geschreven op donderdag, 27 augustus om 19:19

AEK Athene heeft zich donderdag officieel bij Ajax voor Oleguer gemeld. De Griekse club wil de 29-jarige verdediger voor dinsdag, als de zomerse transfermarkt haar deuren sluit, van de Amsterdamse club overnemen. De voormalig mandekker van Barcelona mag bij Ajax vertrekken omdat trainer Martin Jol geen beroep op hem doet.
Oleguer kwam op verzoek van de inmiddels opgestapte coach Marco van Basten over van Barcelona. Ajax kan zich alleen nog op korte termijn versterken als het enkele spelers snel verkoopt. Oleguer is één van de spelers die mag vertrekken, evenals Rasmus Lindgren, Evander Sno, George Ogararu, Jeffrey Sarpong en Javier Martina.

Darko Bodul, Daley Blind en Jan-Arie van der Heijden mogen Ajax alleen op huurbasis verlaten. Volgens diverse Griekse media hebben AEK en Oleguer reeds overeenstemming bereikt over een meerjarig contract. Oleguer, die nog tot 2011 onder contrac staat, speelde in totaal 27 competitieduels voor de Amsterdammers.

Plaats reactie