De Martin van Geel Topic
Moderator: mods
- Ajaciedjuh
Ferer en Babos passen hierbij prima :XJöhnk schreef:
Ajax hoeft niet te verkopen, maar Ajax kent zijn rol in het voetbal. Als de Europese top aanklopt voor een speler, dan heb je daar rekening mee te houden. Ajax wil deze groep echter bijelkaar houden en zelfs versterken.
Zonder lange termijn geen korte termijn: Ajax gaat proberen om nog wat moois van dit seizoen te maken. De bal is rond.
- Daily Blind
valt wel mee. gewoon zijn rechterbeen eraf houden!Ajaciedjuh schreef:HtC 'ik eis dat je 1 tegen 1 gaat'. ........ as weekend kan de rechtsback zijn borst nat maken ;)Neefkens schreef:Mooi interview met MvG: http://www.planet.nl/planet/show/id=691 ... /sc=473e77
Mooiste aan het einde de woorden van HtC tegen Babel....
Ik zeg niet dat hij constant zo is, maar van mag een trainer heus wel eens z'n stem verheffen hoor. Van Gaal ging vaak ook onwijs tekeer op het trainingsveld.Kaboem! schreef:Ach, dat wil ik best geloven, maar vind jij het een meerwaarde als de trainer continu staat te blèren?Thomas schreef:Geinig, zeg.
Maar jij denkt niet dat Ten Cate normaal gesproken ook zo fel is tijdens trainingen?
Vooralsnog houdt het volgens mij alleen in dat spelers op Judo moeten. Ik hoop dat ze er nog meer mee gaan doen.Mr. Ajax schreef:Die multi-skill class staat dus onder leiding van Rene Wormhoudt?? Die was toch weg?
Ik zou toch wat meer willen weten over die multi-skill class...
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
ADAjax doet goede zaken
AMSTERDAM - Trainer Henk ten Cate snakte vorige week naar februari. Een club als Ajax is altijd afhankelijk van de rijken der aarde. Dat wist de coach. In ruil voor een zak miljoenen, kon er ieder moment een basisspeler worden weggeplukt uit zijn selectie. Newcastle United hengelde naar Ryan Babel, maar een bod bleef uiteindelijk uit.
Dat Ajax alles in eigen hand hield en met Leonardo en Edgar Davids zelf twee betaalbare aankopen presenteerde, is pure winst voor de club. Het verkocht de overbodige aanvallers Markus Rosenberg en Mauro Rosales voor acceptabele bedragen - zeker vijf miljoen euro in totaal - aan respectievelijk Werder Bremen en River Plate.
De laatste transfer is onder voorbehoud, want Ajax wil eerst betalingsgaranties zien van de Argentijnen. River heeft nog een kleine week om alles in orde te maken; de Zuid-Amerikaanse markt sluit pas over een paar dagen.
Afgelopen week regende het huurconstructies bij Ajax. Rydell Poepon (naar Willem II), Jan Vertonghen (RKC), Donovan Slijngard (FC Groningen), Derk Boerrigter (Haarlem) en Michael Krohn-Dehli (Sparta) werden allemaal elders gestald. Alleen de laatste twee oplossingen zijn min of meer uit nood geboren.
Krohn-Dehli kwam na wat blessureleed geen moment aan de bak bij de A-selectie, terwijl Boerrigter vaak wegkwijnde op de bank van Jong Ajax. De verhuur van de talenten Poepon, Vertonghen en Slijngard past in het uitgestippelde beleid van de club.
,,We kijken in onze opleiding naar de individuele ontwikkeling van een speler en veel minder naar de teamprestatie,’’ aldus technisch directeur Martin van Geel. ,,Dat zal waarschijnlijk betekenen dat Jong Ajax dit seizoen geen kampioen wordt. Dat is min of meer inherent aan ons nieuwe beleid. Spelers als Slijngard, Poepon en Vertonghen kunnen zich op een hoger niveau sneller ontwikkelen. Daarom was het belangrijk te weten of bijvoorbeeld Poepon voldoende kans krijgt op speelminuten als spits bij Willem II. Nu Redan vertrokken is en hij alleen Cristiano voor zich heeft, ziet dat er positief uit.’’
De verhuur van Jan Vertongen aan RKC Waalwijk kende een vervelende aanloop. De 19-jarige Belg, die dit seizoen debuteerde in het eerste, werd getroffen door trieste familie-omstandigheden. Ajax hield de tiener daarom een tijdje uit de wind en liet hem helemaal zelf beslissen.
,,We hebben gezegd dat als hij de komende maanden liever in de buurt van zijn vrienden in Amsterdam wilde blijven, hij meer dan welkom was bij Ajax,’’ aldus Van Geel. ,,Uiteindelijk heeft hij zelf besloten naar RKC te gaan. De concurrentie links op het middenveld en in de verdediging is hier groot voor hem.’’
Van Geel wacht nu nog twee klussen: de contractverlengingen van John Heitinga en Ryan Babel. De laatste wil een gelimiteerde afkoopsom in een contract tot medio 2011. ,,Dat is één van de discussiepunten,’’ zegt zijn zaakwaarnemer Winnie Haatrecht. ,,Maar we hebben de intentie om er uit te komen.’’
Ajax doet zeker goede zaken! Prima werk van MVG! :xyxthumbs:
Het stinkt aan alle kanten!