Kenneth Perez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 12, 2008 9:42 pm

Ook een tijdelijk contract kan ontbonden worden.

Hoe het in het sportrecht zit weet ik uiteraard niet, en dat van die functioneringsgesprekken kun je wellicht niet letterlijk nemen. Maar Ajax zal ongetwijfeld wel moeten aantonen dat Perez niet geschikt is voor de A-selectie en dat zal een heel karwei worden. Zeker als Perez niet duidelijk is gemaakt hoe de vlag erbij hangt.

Ik denk overigens dat je niet zomaar het arbeidsrecht terzijde kunt schuiven met het argument dat de voetbalwereld nu eenmaal anders is. Ook voetbalclubs moeten zich aan de wet houden. Alleen is het de AC die de wet toetst en die redeneert soms toch iets anders dan een normale rechter (zie de zaak van De Boertjes).
Het stinkt aan alle kanten!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di aug 12, 2008 9:48 pm

Dus gaat vBasten zeggen dat Perez alleen maar rondjes moet gaan lopen de hele training lang. Probleem opgelost.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 12, 2008 9:59 pm

LVG zegt deze week in de Sportweek:

Net als Ajax hebben alle grote topclubs in Europa selecties met heel veel spelers. Soms betreft het zelfs dertig of vijfendertig spelers voor het eerste elftal. Niet iedereen heeft dan evenveel kans om te spelen. Toch zie je daar nooit dat gelouterde spelers van naam, zoals Kenneth Perez, worden teruggezet naar een jeugdelftal. Dat is een stap te ver. De coach mag en moet keuzes maken, maar de club zorgt voor een waardige oplossing.
Zo is dat maar net. Door Perez bijvoorbeeld rondjes te laten lopen, zet Ajax zichzelf voor schut. En geeft er blijk van niet op een normale manier met mensen om te kunnen gaan. Beschamend zou dat zijn. :blush.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di aug 12, 2008 10:08 pm

Zover zal het niet komen. Degene die de arbitragezaak verliest zal moeten inbinden.

Hopelijk komt er voor die zaak een oplossing.

Thom

Bericht door Thom » di aug 12, 2008 10:09 pm

Jabu schreef:Dan heb je hopelijk weinig last gehad van joey zijn azijn. :hypocrite.gif: Weer uitgerust en toe aan een heerlijk turbulent Ajax-seizoen?
Heel erg veel zin. Ik heb veel vertrouwen in Marco van Basten, die ik geen rooky coach vind; ik ben ook trots als ik die drie (nou goed, twee en een half) Ajacieden op de bank zie zitten. Een beetje nostalgie dus, maar zeker ook vertrouwen in hun voetbalverstand en in hun vermogens om over te brengen wat ze in hun hoofd hebben en in de keuzes die ze qua selectie gemaakt hebben. Veel en veel meer vertrouwen in ieder geval dan indertijd in proleet Ten Cate, wiens finest hour bij Vitesse geklonken heeft. Waar zegt u? Bij Vitesse.

Op Ajax! :tifoajax.gif:

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di aug 12, 2008 11:22 pm

joey schreef:LVG zegt deze week in de Sportweek:

Net als Ajax hebben alle grote topclubs in Europa selecties met heel veel spelers. Soms betreft het zelfs dertig of vijfendertig spelers voor het eerste elftal. Niet iedereen heeft dan evenveel kans om te spelen. Toch zie je daar nooit dat gelouterde spelers van naam, zoals Kenneth Perez, worden teruggezet naar een jeugdelftal. Dat is een stap te ver. De coach mag en moet keuzes maken, maar de club zorgt voor een waardige oplossing.
Zo is dat maar net. Door Perez bijvoorbeeld rondjes te laten lopen, zet Ajax zichzelf voor schut. En geeft er blijk van niet op een normale manier met mensen om te kunnen gaan. Beschamend zou dat zijn. :blush.gif:
Misschien is Perez wel degene die niet met de situatie om kan gaan en daardoor als stoorzender gaat fungeren? Moet je als trainer toestaan dat dat gebeurt? Overigens moet Perez niet zeuren, in het normale bedrijfsleven word je er gewoon uitgegooid als je niet presteert.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Harm

Bericht door Harm » wo aug 13, 2008 8:22 am

Nu ga je voorbij aan het feit dat er in het normale bedrijfsleven een dossier aangelegd moet worden zodat de werkgever aan kan tonen dat de medewerker ondanks pogingen van de werkgever niet verbeterd is.

En ook al kan de werkgever dat aantonen, dan staat er in 9 van de 10 gevallen alsnog een zak geld op de medewerker te wachten. Als Ajax gewoon het contract van Perez afkoopt dan is het toch ook opgelost? Maar Ajax kiest er moedwillig voor om dat niet te doen.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 13, 2008 8:41 am

Precies, Harm. Ajax moet niet zeuren en gewoon het contract van Perez afkopen. Dat hoort erbij als je zulke beslissingen neemt.

Met de beslissing op zich heb ik totaal geen moeite. Wel met de manier waarop de zaak afgehandeld wordt.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo aug 13, 2008 8:43 am

Je moet je PM box eens leeggooien, joey. Ik heb je al een tijdje geleden een bericht gestuurd. :blush.gif:

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo aug 13, 2008 8:45 am

Peter schreef:Je moet je PM box eens leeggooien, joey. Ik heb je al een tijdje geleden een bericht gestuurd. :blush.gif:
Hij wil de waarschuwing gewoon niet lezen :smallgrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 13, 2008 8:47 am

Al gedaan, Peter. :blush.gif:

Harm

Bericht door Harm » wo aug 13, 2008 9:10 am

Peter schreef:Je moet je PM box eens leeggooien, joey. Ik heb je al een tijdje geleden een bericht gestuurd. :blush.gif:
Dat kunnen jullie toch ook?

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 13, 2008 9:12 am

joey schreef:Precies, Harm. Ajax moet niet zeuren en gewoon het contract van Perez afkopen. Dat hoort erbij als je zulke beslissingen neemt.

Met de beslissing op zich heb ik totaal geen moeite. Wel met de manier waarop de zaak afgehandeld wordt.
Overigens is het in het bedrijfsleven gebruikelijk (kantonrechtersformule) dat je een maandsalaris krijgt voor bij je werkgever gewerkt jaar. Ik betwijfel dan weer of Perez genoegen neemt met anderhalve maand aan afkoopsom.

Overigens heb je in het bedrijfsleven ook recht op snipperdagen en een maand opzegtermijn. Zijn we daar dan ook maar voor?
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 13, 2008 9:20 am

Het voetbal heeft een eigen CAO. Daar staat bij mijn weten niet in dat je een speler én mag afdanken én aan zijn contract mag houden om de transfersom veilig te stellen.

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 13, 2008 9:30 am

Staat er wel in dat een speler bij de A-selectie moet trainen en gratis weg mag als je denkt hem niet meer op te stellen?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 13, 2008 9:35 am

Hij is uit de A-selectie gezet, Luuk. Dan kun je hem moeilijk aan zijn contract houden.

Misschien zouden zulke dingen inderdaad in de CAO geregeld moeten worden. Het is te gek voor woorden om een speler van 34 terug te zetten naar Jong Ajax.

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 13, 2008 9:46 am

Als ik me goed herinner was jij voor ontslag op de dag dat van Basten zijn eerste werkdag had

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 13, 2008 9:59 am

Van mij had hij niet hoeven terugkomen en dan druk ik me zacht uit. Ik ben geen fan van Perez. Ik had PSV lekker met het probleem laten zitten, dat heb ik meteen gezegd. Neemt niet weg dat hij er nu is en dat je op een normale manier met spelers kunt omgaan. Zeg hem dat hij gratis weg mag. Vindt hij geen andere club, koop dan zijn contract af. Een transfersom vragen is te gek voor woorden, dan komt hij niet weg. Welke club gaat er een transfersom betalen voor een afgedankte speler van 34?

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 13, 2008 6:17 pm

Overigens, je bent nog niet naar de supermarkt geweest?
In de VI deze week staat dat in het contract van Perez specifiek opgenomen is dat hij recht heeft op training bij het eerste óf het tweede elftal

Rooie

Bericht door Rooie » wo aug 13, 2008 6:23 pm

Dan is dat in ieder geval duidelijk.

De rechter zal dan echter moeten bepalen of deze regel in het contract rechtsgeldig is (niet botst met één of andere wet).

Mocht het botsen, dan zal de rechter moeten bepalen of de degradatie naar het tweede een onaanvaardbaar grote degradatie is...

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 13, 2008 6:26 pm

Nee, had ik nog niet gelezen. Geen idee in hoeverre dat waarde heeft.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo aug 13, 2008 6:27 pm

Benji schreef:De rechter zal dan echter moeten bepalen of deze regel in het contract rechtsgeldig is (niet botst met één of andere wet).
Als het goed is heeft Ajax dat vooraf laten onderzoeken door juristen.

Mocht dat contract niet rechtsgeldig zijn, dan is dat in ieder geval niet de schuld van Van Basten.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op wo aug 13, 2008 6:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 13, 2008 6:29 pm

Waarom heeft niet iedereen zo'n bepaling in zijn arbeidscontract? Zou wel zo fijn zijn voor de werkgever.

Hoe dan ook, Ajax kan dit probleem beter voordat de arbitragezaak dient op een fatsoenlijke manier oplossen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo aug 13, 2008 6:30 pm

Wie zegt dat niet iedereen dat heeft? Ik neem juist aan dat die bepaling in elk contract staat.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 13, 2008 6:46 pm

In de arbeidscontracten van gewone werknemers, bedoel ik. Dit zou een manier zijn om de eisen van de rechter te omzeilen. Een werkgever zou allerlei bepalingen kunnen opnemen in het contract die ontslag vergemakkelijken. Dat zou ook een manier kunnen zijn om het ontslagrecht op te heffen. (Denk ik dan, maar ik ben uiteraard geen deskundige.)

Maar goed, je weet nooit met de AC. Die is al snel op de hand van de club.

Plaats reactie