Henk begint voor mij ook iets te veel te lullen van hoe goed het wel niet is, hoe goed het zal worden.Jim schreef:Nou je het zegt. Henk zal toch wel 2007 bedoelen?.Voetske schreef: Ik weet niet hoor, wat nou vanaf februari of maart op z'n sterkst, we kijken niet op een maandje...
Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!
Moderator: mods
Blij met de punten ...
Zolang er ongezouten kritiek wordt geuit die niet in het juiste perspectief wordt geplaatst wel ja. Als ik hier soms zaken lees over de afgelopen twee wedstrijden....Je zou op basis van deze ongefundeerde kritiek haast gaan denken dat het een wonder is dat we niet met twee keer 0-4 het bos in zijn gestuurd.... :nooo:
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
Van Geel heeft gisteravond helder uitgelegd waarom Ten Cate het beter doet dan Blind. Er is weer een topsportklimaat, de lat ligt hoger. Daar zorgt de technische staf voor, al moet er direct worden bijgezegd, dat het contracteren van Stam en Gabri ook belangrijk is geweest.
Blind schijnt nu te betreuren dat hij niet meteen na zijn aantreden een hoop versterkingen heeft gevraagd. Dat kan ik me voorstellen. Een van zijn fouten is geweest, dat hij destijds de kracht van de selectie te positief heeft beoordeeld. En het karakter van bepaalde spelers ook: De Jong bijvoorbeeld heeft hem aardig te grazen genomen. (Wat ook weer wat zegt over Blind, natuurlijk. Babel en Emanuelson hebben zich al laten ontvallen dat bepaalde spelers een loopje namen met Blind.)
Blind schijnt nu te betreuren dat hij niet meteen na zijn aantreden een hoop versterkingen heeft gevraagd. Dat kan ik me voorstellen. Een van zijn fouten is geweest, dat hij destijds de kracht van de selectie te positief heeft beoordeeld. En het karakter van bepaalde spelers ook: De Jong bijvoorbeeld heeft hem aardig te grazen genomen. (Wat ook weer wat zegt over Blind, natuurlijk. Babel en Emanuelson hebben zich al laten ontvallen dat bepaalde spelers een loopje namen met Blind.)
Het stinkt aan alle kanten!
Huh, vertelde van Geel iets nieuws dan ;)joey schreef:Van Geel heeft gisteravond helder uitgelegd waarom Ten Cate het beter doet dan Blind. Er is weer een topsportklimaat, de lat ligt hoger. Daar zorgt de technische staf voor, al moet er direct worden bijgezegd, dat het contracteren van Stam en Gabri ook belangrijk is geweest.
Blij met de punten ...
Dat klopt. :yes:Jabukajaja schreef:Heeft het gehele technische management van Ajax de kracht van de selectie toendertijd niet te hoog ingeschat. Van Gaal vond de selectie zo ongeveer kandidaat voor het winnen van de CL.
Nu trouwens weer. Ik hoorde Van Geel gisteren zeggen dat we nu een fantastische groep hebben. Nou, dat valt wel mee hoor.
Het loopje nemen had niet zozeer te maken met Blind (mijn woorden, niet die van van geel), maar met het feit dat een derde van de selectie een aflopend contract had en alleen nog maar voor zichzelf bezig was. Je kan nou wel gaan roepen wat van Geel weer eens riep, maar de tafelgenoten, en dan met name Hugo Borst, vonden het grote flauwekul. De samenstelling van de selectie is van grote invloed.
Laatst gewijzigd door LucaS op ma nov 20, 2006 1:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Datzelfde gold toendertijd natuurlijk voor Blind.Jesse schreef:Ach ja, van Geel gaat ook niet zeggen dat hij niet bepaald tevreden is over de groep. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat van Geel echt zo blij is met deze selectie.
Over Rosales was Van Geel zelfs vrij expliciet. Hij noemde hem bij naam als voorbeeld van de spelers die te kort komen maar waar Ajax nog wel in wil investeren om ze aan te laten haken aan het beoogde niveau. Over Rosenberg zei hij volgens mij alleen dat hij momenteel gewoon één van de spelers van Ajax is en dat er bij een goed bod gepraat kan worden, net als bij iedere andere selecetiespeler.Jöhnk schreef:MVG liet wel duidelijk merken dat hij van sommige spelers meer verwacht. Van Rosenberg en Rosales hoopte hij dat ze zich terug zouden knokken. Zo niet, dan moesten er andere spelers komen (vrij vertaald).
De zogenaamde vooruitgang is geboekt met 442. De belangrijke/zwaardere wedstrijden die ten Cate in de huisstijl speelde gingen verloren. Ook nog eens door twijfelachtig wisselbeleidVoetske schreef:Welke negatieve ?..... Wel uitkijken voordat je het weet ben je een zeikerd ..Lucas schreef:Nog niet. Maar ik zie wel een aantal positieve zaken, dus ik schort mijn oordeel nog even op
Ook ten Cate's voorgangers boekten resultaten met verdedigend(er) spel
Laatst gewijzigd door LucaS op ma nov 20, 2006 2:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Een trainer moet dusdanig veel gezag hebben dat spelers geen loopje met hem durven te nemen. Ook niet als hun contract afloopt. Een aantal spelers (ook Rosenberg) liet Blind lekker lullen. Dat is dus wat Van Geel bedoelt als hij zegt dat er geen topsportklimaat was.Lucas schreef:Het loopje nemen had niet zozeer te maken met Blind (mijn woorden, niet die van van geel), maar met het feit dat een derde van de selectie een aflopend contract had en alleen nog maar voor zichzelf bezig was.
Borst, Van Gelder, Youri, de kloon van Pa..... echte kenners. :drecul2:Je kan nou wel gaan roepen wat van Geel weer eens riep, maar de tafelgenoten, en dan met name Hugo Borst, vonden het grote flauwekul. De samenstelling van de selectie is van grote invloed.
Er was geen hierarchie; dat was het probleem. Als er daarnaast ook nog eens een groot aantal spelers al weg is in gedachte. Maar goed, ten Cate had in die situatie wel een goede sfeer en een geoliede machine gesmeed! :eusa_liar:joey schreef:Een trainer moet dusdanig veel gezag hebben dat spelers geen loopje met hem durven te nemen. Ook niet als hun contract afloopt. Een aantal spelers (ook Rosenberg) liet Blind lekker lullen. Dat is dus wat Van Geel bedoelt als hij zegt dat er geen topsportklimaat was.
Nee, dan kunnen we inderdaad beter even op het oordeel hierover van echte kenners wachten.Borst, Van Gelder, Youri, de kloon van Pa..... echte kenners. :drecul2:
Dat was al jaren zo. Sinds het vertrek van Chivu. Koeman had er ook last van, maar dat wilde jij destijds niet erkennen.Lucas schreef:Er was geen hierarchie; dat was het probleem.
Ajax had de spelers met aflopende contracten vorig seizoen ook kunnen verkopen, Luuk. Maar dat wilde Blind niet. Iedereen moest per se blijven. Moet hij naderhand niet zeuren.
Deze heren én meneer de Snor hadden hun oordeel over Jaakke en Van Geel klaar. Nu wringen ze zich in alle bochten. :aai:Nee, dan kunnen we inderdaad beter even op het oordeel hierover van echte kenners wachten.
Heb ik volgens mij nooit ontkend hoor. maar dat maakte Koeman nog steeds niet anders dan een vreselijke trainer. Bovendien had Koeman niet te maken met 8 of 9 aflopende kontraktenjoey schreef:Dat was al jaren zo. Sinds het vertrek van Chivu. Koeman had er ook last van, maar dat wilde jij destijds niet erkennen.
Blind heeft vorig jaar in het belang van Ajax gehandeld. Er was geen TD weet je nog? Had ie 8 spelers weg moeten sturen en een neiuw elftal kopen?Ajax had de spelers met aflopende contracten vorig seizoen ook kunnen verkopen, Luuk. Maar dat wilde Blind niet. Iedereen moest per se blijven. Moet hij naderhand niet zeuren.
Waarom ook al weer? Van Geel blijft een miezerige engerd hoor.Deze heren én meneer de Snor hadden hun oordeel over Jaakke en Van Geel klaar. Nu wringen ze zich in alle bochten. :aai:
Zo goed gaat het nou allemaal ook niet. Ja, er is hierarchie vanwege de aankoop van enkele oudere en ervaren spelers
Laatst gewijzigd door LucaS op ma nov 20, 2006 2:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat is het verschil tussen Ajax en Barcelona in deze dan? Er moet toch allebei een voetballend geheel van gemaakt worden? Het voetbal dat Barcelona speelde voor Rijkaard en Ten Cate sloeg ook al jaren nergens meer op.Voetske schreef:Je kunt en mag Barca niet met AJAX vergelijken, dat is van een andere orde.Ik weet niet hoor, wat nou vanaf februari of maart op z'n sterkst, we kijken niet op een maandje.Laat zo'n uitspraak toch achterwegen !.Thomas schreef:Ik geloof het wel. Ik snap dat het voor velen moeilijk te verkroppen, maar ik heb zelf gezien hoe het bij Barcelona opeens begon te klikken (en eigenlijk nooit meer ophield met klikken). Ik weet dat er nog genoeg aan te werken valt en dat de laatste twee wedstrijden qua creëren van kansen, vleugelspel en aansluiting vanaf het middenveld zeer slecht waren, maar ik geloof dat Ten Cate een ideale trainer is voor Ajax op dit moment. Ik heb dingen gezien die ik de afgelopen jaren niet meer heb gezien en daar ben ik blij om. Ik hoop alleen dat de schade beperkt kan blijven wanneer het een keer niet lukt, zoals tegen Twente. Maar daar heb je dus individuele kwaliteit voor nodig. Op dit moment zijn de jongens die zo'n wedstrijd open kunnen breken Sneijder en Perez (Huntelaar is erg afhankelijk van de aanvoer), maar het zou helpen als daar Babel en Leonardo bv bij zouden komen.
Verder is HTC wel heel erg nadrukkelijk in de media aanwezig ..
Dat was alweer het jaar ervoor. Met Zlatan en Van der Vaart. Maargoed, ook toen was er sprake van schromelijke overschatting, ja.Jabukajaja schreef:Heeft het gehele technische management van Ajax de kracht van de selectie toendertijd niet te hoog ingeschat. Van Gaal vond de selectie zo ongeveer kandidaat voor het winnen van de CL.
Het verdedigende voetbal dat Adriaanse met Ajax ging spelen is niet te vergelijken met het in jouw ogen verdedigende voetbal dat Ten Cate zou spelen. Sowieso snap ik niet waarom je maar blijft zeggen dat het verdedigend is. 4-3,5-2,5 (want als we gaan mierenneuken, kan ik er ook wat van) hoeft helemaal niet verdedigend te zijn als je maar druk uitoefent op de tegenstander en aanvallend voetbal speelt of probeert te spelen.Lucas schreef:De zogenaamde vooruitgang is geboekt met 442. De belangrijke/zwaardere wedstrijden die ten Cate in de huisstijl speelde gingen verloren. Ook nog eens door twijfelachtig wisselbeleidVoetske schreef:Welke negatieve ?..... Wel uitkijken voordat je het weet ben je een zeikerd ..Lucas schreef:Nog niet. Maar ik zie wel een aantal positieve zaken, dus ik schort mijn oordeel nog even op
Ook ten Cate's voorgangers boekten resultaten met verdedigend(er) spel
Koeman sla ik even over. Daar ben jij ook geen fan van en jij zal ook wel beamen dat het voetbal niet aantrekkelijk of aanvallend was.
Blind speelde een tijdje 4-4-2, won wat wedstrijdjes, waarna de resultaten weer minder werden. De rest van het seizoen wilde hij koste wat kost 4-3-3 spelen. Ook als dit betekende dat hij Rosenberg en Rosales er moest laten spelen. Nou nou, dat 4-3-3 van trainer Blind. Fantastisch leuk als je vervolgens bijna alleen maar lange ballen op Huntelaar geeft en je hele spelconcept berust op 'toeval'. Ik hoor Voetske terecht kritiek uiten op wat Ajax het laatste half uur tegen PSV en Twente deed. Zijn we nu alweer vergeten dat Ajax dat zo'n beetje iedere wedstrijd van het vorige seizoen deed.
Je kunt en mag Barca niet met AJAX vergelijken, dat is van een andere orde.Ik weet niet hoor, wat nou vanaf februari of maart op z'n sterkst, we kijken niet op een maandje.Laat zo'n uitspraak toch achterwegen !.Thomas schreef:Voetske schreef:Thomas schreef:Ik geloof het wel. Ik snap dat het voor velen moeilijk te verkroppen, maar ik heb zelf gezien hoe het bij Barcelona opeens begon te klikken (en eigenlijk nooit meer ophield met klikken). Ik weet dat er nog genoeg aan te werken valt en dat de laatste twee wedstrijden qua creëren van kansen, vleugelspel en aansluiting vanaf het middenveld zeer slecht waren, maar ik geloof dat Ten Cate een ideale trainer is voor Ajax op dit moment. Ik heb dingen gezien die ik de afgelopen jaren niet meer heb gezien en daar ben ik blij om. Ik hoop alleen dat de schade beperkt kan blijven wanneer het een keer niet lukt, zoals tegen Twente. Maar daar heb je dus individuele kwaliteit voor nodig. Op dit moment zijn de jongens die zo'n wedstrijd open kunnen breken Sneijder en Perez (Huntelaar is erg afhankelijk van de aanvoer), maar het zou helpen als daar Babel en Leonardo bv bij zouden komen.
Verder is HTC wel heel erg nadrukkelijk in de media aanwezig ..[/quote]
Wat is het verschil tussen Ajax en Barcelona in deze dan? Er moet toch allebei een voetballend geheel van gemaakt worden? Het voetbal dat Barcelona speelde voor Rijkaard en Ten Cate sloeg ook al jaren nergens meer op.
Blij met de punten ...