Ja, dat denk ik ook. Hij lijkt niet nadrukkelijk aanwezig, maar heeft wel degelijk meerwaarde. Net als Siem de Jong.Yopi schreef:Eriksen is een jonge speler, natuurlijk moet hij nog dingen leren. Maar ik vind hem al veel nadrukkelijker aanwezig dan in vorige seizoenen, toen ik soms twijfelde of hij genoeg persoonlijkheid had voor de top. Eriksen is natuurlijk erg belangrijk voor Ajax: hij ziet het spel, is technisch goed en altijd in beweging. Daar komt nog bij dat hij nooit geblesseerd is. Ik denk dat de supporters hem pas zullen missen als hij weg is.
Christian D. Eriksen
Moderator: mods
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Re: Christian D. Eriksen
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Vind jij het dan wel lekker lopen tegen teams die zich ingraven?Yopi schreef:Maak je geen zorgen. Ze gaan zelfs allebei weg. Moeten we afwachten wat ervoor terugkomt, en de automatismen zijn ook weg. Maar verder prima dat we dan van Eriksen af zijn, hoor.![]()
Stiekem hoop ik dat Christian nog een jaartje bij Ajax blijft.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
- Ajaciedjuh
Telesport
[b]DORTMUND INFORMEERT NAAR ERIKSEN[/b]
Christian Eriksen
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM – Borussia Dortmund is na Liverpool de tweede club die officieel werk maakt van Christian Eriksen (21). De Duitsers zien in de middenvelder van Ajax de opvolger van de naar Bayern München vertrekkende Mario Götze.
Frank de Boer probeerde de vraag of zijn vriend Jürgen Klopp hem al had benaderd over Eriksen handig te omzeilen. De trainer van Ajax geeft altijd antwoord en liegt nooit, past zelfs geen leugentjes om bestwil toe. „Als ik was gebeld, had ik dat jou niet gezegd”, zei de 112-voudig international. „Maar Chris zou goed in Duitsland passen.”
Navraag bij Ajax leert dat de Champions Leaguefinalist, die 37 miljoen incasseert voor Götze, inderdaad heeft geïnformeerd naar de Deense international. „Informeel hebben zich meerdere clubs gemeld”, aldus directeur voetbalzaken Marc Overmars. De Boer houdt er geen rekening mee dat Eriksen volgend seizoen nog in Amsterdam speelt. „Als er geen clubs voor hem komen, hebben ze er geen verstand van”, zei de Trainer van het Jaar.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Nou, kom dan maar snel met een concreet en goed bod. Dan kunnen we proberen om zijn vertrek én zijn opvolging mooi op tijd te regelen. Het zal in ieder geval wel tot na de CL finale duren schat ik in. Maar Dortmund heeft geld én is een interessante club voor Eriksen dus het kan zomaar serieus worden.
Nil volentibus arduum
Christian D. is denk ik zo weg. Hij wordt al sinds zijn veertiende gevolgd door alle grote clubs van Europa.
Ik vind niet dat hij het spel zo goed ziet. Hij ziet de openingen wel als ze zich aandienen, maar hij ziet niet hoe hij openingen moet maken. Daar komt dat postbodegedrag van. In de omschakeling voldoet dat wel, maar juist als het erom gaat van die 75% balbezit tot een kans te komen weet hij de oplossing niet te bedenken.Yopi schreef:Eriksen is een jonge speler, natuurlijk moet hij nog dingen leren. Maar ik vind hem al veel nadrukkelijker aanwezig dan in vorige seizoenen, toen ik soms twijfelde of hij genoeg persoonlijkheid had voor de top. Eriksen is natuurlijk erg belangrijk voor Ajax: hij ziet het spel, is technisch goed en altijd in beweging. Daar komt nog bij dat hij nooit geblesseerd is. Ik denk dat de supporters hem pas zullen missen als hij weg is.
Daarom ligt Dortmund hem ook wel. Ik denk dat als hij vertrekt en Maher komt supporters pas zien wat ze gemist hebben. Ook als Eriksen nog niet vertrekt overigens, wat ik dan wel weer hoop.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Dat begrijp ik niet. Je vindt Eriksen een hopeloze voetballer ('ziet de openingen niet', 'postbode') maar je wilt wel dan hij blijft?
Je denkt dat Dortmund een goede club voor hem is? Zou hij het daar maken als hij de postbode uithangt? Ik denk het niet, hè?
Ik voorspel dat Eriksen beter gaat voetballen als hij met betere spelers speelt. Hij moet de bal wel eens langer vasthouden dan hij zou willen omdat zijn medespelers minder begaafd zijn dan hij.

Je denkt dat Dortmund een goede club voor hem is? Zou hij het daar maken als hij de postbode uithangt? Ik denk het niet, hè?
Ik voorspel dat Eriksen beter gaat voetballen als hij met betere spelers speelt. Hij moet de bal wel eens langer vasthouden dan hij zou willen omdat zijn medespelers minder begaafd zijn dan hij.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Er zijn vaak genoeg Ajax aanvallers in beweging, die smeken regelmatig bijna om de bal, maar Eriksen blijft er dan te lang mee lopen. Soms gaat Eriksen op weergaloze wijze aan de wandel en maakt hij het zelf fraai af, zoals de 1-2 bij PSV uit en ook zijn goal in Waalwijk was netjes. Maar naar mijn smaak raakt hij de bal toch wel iets te vaak kwijt.Yopi schreef:Ik voorspel dat Eriksen beter gaat voetballen als hij met betere spelers speelt. Hij moet de bal wel eens langer vasthouden dan hij zou willen omdat zijn medespelers minder begaafd zijn dan hij.
Marco van Ginkel die direct steekt (notabene de winnende goal tegen Ajax) dat mis ik bij Eriksen nog iets te vaak.
-
En in een grotere competitie zal Eriksen nooit zo'n vrijgeleide krijgen die hij tegen PSV kreeg. Eriksen vind ik nog te weinig beslissend geweest voor Ajax. Hij is ontzettend beweeglijk en loopt halve marathons, maar kiest te vaak voor de verkeerde oplossingen.Cruijff schreef:Ben ik het niet helemaal mee eens. Er zijn vaak genoeg Ajax aanvallers in beweging, die smeken regelmatig bijna om de bal, maar Eriksen blijft er dan te lang mee lopen. Soms gaat Eriksen op weergaloze wijze aan de wandel en maakt hij het zelf fraai af, zoals de 1-2 bij PSV uit en ook zijn goal in Waalwijk was netjes. Maar naar mijn smaak raakt hij de bal toch wel iets te vaak kwijt.Yopi schreef:Ik voorspel dat Eriksen beter gaat voetballen als hij met betere spelers speelt. Hij moet de bal wel eens langer vasthouden dan hij zou willen omdat zijn medespelers minder begaafd zijn dan hij.
Marco van Ginkel die direct steekt (notabene de winnende goal tegen Ajax) dat mis ik bij Eriksen nog iets te vaak.
Whitey on the moon.
Die kans is aanwezig ja, dat hij bij zijn volgende club zelden hetzelfde kan doen als een paar weken terug tegen PSV. Al lieten de tactische onbenullen van Manchester City zich ook kapot lopen door Eriksen.
Maar City beschouw ik eerlijk gezegd niet als top.
Maar wat een heerlijke bal van Van Ginkel he! Met zo'n steekpass trakteer je ook Bayern München of Real Madrid op een tegendoelpunt.

Maar wat een heerlijke bal van Van Ginkel he! Met zo'n steekpass trakteer je ook Bayern München of Real Madrid op een tegendoelpunt.
Ik vind hem niet hopeloos, ik vind hem geen goede spelmaker. Als je de bal al een tijdje hebt en de verdediging goed staat moet je iets verzinnen om tot een kans te komen. Dat doet hij niet, hij passt in en kijkt wat voor vervolg is. Meestal krijgt hij dan weer snel de bal terug en doet het nog een keer. Allemaal tamelijk fantasieloos.Yopi schreef:Dat begrijp ik niet. Je vindt Eriksen een hopeloze voetballer ('ziet de openingen niet', 'postbode') maar je wilt wel dan hij blijft?![]()
Als hij kan reageren is het al een stuk beter, zoals in de omschakeling, dan is het qua spelinzicht een stuk eenvoudiger. Als er dan een andere speler is die het spel wel maakt, dan heeft hij echt wel bruikbare kwaliteiten.
Dortmund moet het veel meer hebben van de omschakeling, en die patronen zijn hem best te leren. Bovendien hoeft hij daar niet meteen de spelmaker uit te hangen.Je denkt dat Dortmund een goede club voor hem is? Zou hij het daar maken als hij de postbode uithangt? Ik denk het niet, hè?
Hij moet de bal ook wel eens langer vasthouden omdat hij even moet nadenken wat te doen.Ik voorspel dat Eriksen beter gaat voetballen als hij met betere spelers speelt. Hij moet de bal wel eens langer vasthouden dan hij zou willen omdat zijn medespelers minder begaafd zijn dan hij.
Wollt ihr den totalen Mensch?
- Ajaciedjuh
FdB heeft dus telefonisch met Klop over Eriksen gehad. Bron: interview NOS.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Wat zou ajax daar voor vragen en wat zou Dortmund willen betalen?
Als ajax teveel vraagt wacht Dortmund toch een jaartje? Hebben ze hem zo hard nodig?
Dan kan Eriksen wel op debank worden gezet, maar Dortmund kent zijn kwaliteiten.
Als ajax teveel vraagt wacht Dortmund toch een jaartje? Hebben ze hem zo hard nodig?
Dan kan Eriksen wel op debank worden gezet, maar Dortmund kent zijn kwaliteiten.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
- Ajaciedjuh
15 + bonus
Dat betaalt Dortmund er nooit voor natuurlijk.
Dat weet je niet. Dat zijn wel bedragen die (sub)toppers in de Bundesliga elk seizoen wel aan één of meerdere spelers uitgeven. Zoals Gladbach bijvoorbeeld met hun 16 miljoen voor Luuk de Jong.
Ik hoop het ook, maar wat is de noodzaak vraag ik me dan weer af voor Dortmund om hem nu te hebben?
Ze kunnen ook tot volgend jaar wachten en dan hebben zehem voor niks.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Behalve dat Eriksen dan zal bijtekenen dus gratis zullen ze 'm niet krijgen. Overigens denk ik dat De Boer 'm graag zsm verkoopt zodat ze werk van Maher kunnen maken.banjavi schreef:Ik hoop het ook, maar wat is de noodzaak vraag ik me dan weer af voor Dortmund om hem nu te hebben?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Kan ook. Dan houden wij Eriksen nog een jaartje. Voor vier of vijf miljoen hoef je het echt niet te doen.banjavi schreef:Ik hoop het ook, maar wat is de noodzaak vraag ik me dan weer af voor Dortmund om hem nu te hebben?
Vertonghen had ook nog maar 1 jaar contract, en die bracht 12 miljoen op.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
milj.. 8 a 10 en een strik eromheen.. Dortmund is europese top in
een mooie comp. Speelt CL..
een mooie comp. Speelt CL..
Weer op zoek naar een Interim coach..
Eriksen wordt bankzitter bij welke club dan ook hij is nog niet klaar voor de top.
Eriksen bijtekenen.... Neuh...
Ben benieuwd wat ze voor Maher vragen. Die heeft nog een langer contract, dus dnk dat hij duurder is.
Ben benieuwd wat ze voor Maher vragen. Die heeft nog een langer contract, dus dnk dat hij duurder is.
Dus kan Dortmund hem volgend jaar mooi. gratis overnemenToppie schreef:Eriksen wordt bankzitter bij welke club dan ook hij is nog niet klaar voor de top.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Eriksen heeft gezegd dat hij bijtekent als er geen transfer komt deze zomer, omdat hij vindt dat Ajax aan hem moet verdienen.banjavi schreef:Dus kan Dortmund hem volgend jaar mooi. gratis overnemenToppie schreef:Eriksen wordt bankzitter bij welke club dan ook hij is nog niet klaar voor de top.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Dan heeft Eriksen echter ook de clubs voor het uitkiezen en is het nog maar de vraag of hij voor Dortmund kiest...banjavi schreef:Ik hoop het ook, maar wat is de noodzaak vraag ik me dan weer af voor Dortmund om hem nu te hebben?
Overigens kan Dortmund hem natuurlijk zeer goed gebruiken als opvolger van Gotze.