Dat laatste is ook bijna onvermijdelijk trouwens. Suarez kan je niet vrij laten lopen, die heeft altijd een mannetje bij zich. En als ie niet opschiet met zijn actie heeft ie een dubbele dekking voor zijn kiezen. Maar het vooraf positie kiezen voor een steekpass zou zeker beter kunnen. Hebben ze bij Ajax niet nog wat video's van Overmars en Finidi liggen?joey schreef:Natuurlijk, maar hij is slim genoeg om vrij te lopen voor de steekpass. Daarmee zou hij zijn spel kunnen variëren. Nu moet hij eigenlijk áltijd zijn man voorbij.
Miralem Sulejmani
Moderator: mods
Tegen Twente was Suarez geschorst. Toen speelden we inderdaad fantastisch positiespelLucaS schreef:Het is ook een beetje kip en ei. Suarez is zo belangrijk omdat het positiespel niet uit de verf komt en het dus op individuele kwaliteiten moet gebeuren. Maar tegelijkertijd is Suarez één van de redenen waarom fatsoenlijk positiespel niet van de gromd komt. Als Suarez wegkan voor een Huntelaar-achtig bedrag eind van dit seizoen, zou het best wel eens verstandig kunnen zijn hem te laten gaan

Het zou ook heel triest zijn als goed positiespel van 1 speler afhankelijk zou zijn.
Maar goed, mocht hij verkocht worden, wat ik overigens niet hoop, dan zou ik v.Wolfswinkel en Elia halen. v.Wolfswinkel heeft het in zich de nieuwe KJH te worden. Hij mist nu nog veel kansen, maar heeft een goede techniek en gevoel voor positie kiezen. Bovendien is hij ook redelijk snel.
Elia speelt gewoon een uitstekend seizoen en is toe aan een stapje hoger.
Natuurlijk ligt het nooit aan 1 speler, hoewel ik volgens velen wel moet geloven dat Huntelaar ons goede voetbal in de weg stond. Suarez is een vrijbuiter, een zwerver die het op intuitie doet.Trab schreef:Tegen Twente was Suarez geschorst. Toen speelden we inderdaad fantastisch positiespel![]()
Het zou ook heel triest zijn als goed positiespel van 1 speler afhankelijk zou zijn.
Maar goed, mocht hij verkocht worden, wat ik overigens niet hoop, dan zou ik v.Wolfswinkel en Elia halen. v.Wolfswinkel heeft het in zich de nieuwe KJH te worden. Hij mist nu nog veel kansen, maar heeft een goede techniek en gevoel voor positie kiezen. Bovendien is hij ook redelijk snel.
Elia speelt gewoon een uitstekend seizoen en is toe aan een stapje hoger.
Waar komt die faam van Van Wolfswinkel toch vandaan? Ik zag zondag delen van de wedstrijd Vitesse-PSV (moeilijk te volgen, vanwege de slechte kwaliteit), maar ik heb niet het idee dat Van Wolfswinkel al klaar is voor het niveau dat Ajax nastreeft. Of zie ik dat helemaal verkeerd?Thomas schreef:Ik denk niet dat Elia nog een tussenstap gaat nemen in Nederland, maar ik zou het inderdaad niet erg vinden als Ajax hem gaalt. Geldt ook voor Arnautovic en Van Wolfswinkel.
Het stinkt aan alle kanten!
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Sportweek.Ajax-aanvaller Miralem Sulejmani: 'MS21vito.hyves.nl is echt van mij'
Home > Nieuws > Voetbalnieuws - Datum: 16-dec-2008 16:09
Door Bart Vlietstra
Miralem Sulejmani (20, foto) is een verschrikkelijk goede voetballer met een zeer behoorlijk prijskaartje om de hals. Maar de man, die Ajax als de ideale springplank ziet, is bovenal een zeer geanimeerde prater. In Sportweek het hele interview, hieronder een mooie passage.
Ook jij bent een hyver?
“In mijn tijd bij SC Heerenveen was ik daar best fanatiek mee. Het is een makkelijke manier om nieuwe vrienden te maken en contact te onderhouden. Een goede uitvinding.”
Ik ben eens gaan speuren op dat digitale relatienetwerk en kwam twee hyves-pagina’s van je tegen. Ik kwam er alleen niet uit welke van jou is. Is het Sulejmani78.hyves.nl waar voornamelijk jonge Ajax-fans als vrienden zijn toegevoegd? Of MS21vito.hyves.nl waarbij 115 bloedmooie vrouwen onder het kopje ‘vrienden’ staan?
“Die laatste is echt van mij, wat dacht jij dan? Ik ben een jonge vent en als er een mooie vrouw met mij wil chatten, dan zeg ik daar geen nee tegen. Maar dat doe ik allang niet meer… Wel heb ik nu een facebook. Dat werkt veel makkelijker en internationaler.”
Heb je er veel vrienden bij gekregen in 2008?
“Ik keek laatst even op mijn hyves-pagina en had 1200 nieuwe berichten, plus honderden mensen die zich als ‘vriend’ hadden aangemeld. Ik heb alleen de mooie vrouwen toegelaten, haha. Maar serieus: ik heb nieuwe vrienden gemaakt. Het moet nog blijken of het échte vrienden zijn. Dat weet je pas na een tijdje. Vrienden heb je eigenlijk je hele leven. Ik heb er twee in Servië die ik al mijn hele leven ken en met wie ik altijd bevriend zal zijn. En Darko Bodul (spits van Jong Ajax) die met me meekwam van SC Heerenveen is nu ook een goede vriend. We wonen samen in Amsterdam en dat bevalt goed.”
Hoe ziet zo’n Servisch mannenhuishouden eruit?
“Nou ja, er komt drie keer per week een schoonmaakster en laat ik zeggen dat ik altijd maar hoop dat ze niet ziek is, haha.”
Je bent net twintig geworden.
“Jaja, op de dag van Sinterklaas. Hij heeft toen onze Klaas meegenomen naar Madrid, haha. Kennelijk is Klaas stout geweest.”
Blijft een mooi baasje!
Moet ie geen kopstoten uitdelen in Ajax-2.Bertje schreef:Al hebben we hem natuurlijk niet nodig als we Elia halen. S&S kunnen ook in de spits. Bovendien komt Bodul er (schijnbaar) aan.
Elia is welkom. Douglas mag ie zó meenemen. Met Elia anticipeert Ajax alvast op het a.s. vertrek van Suarez.
Ongelooflijk: Mira, Elia en Douglas hadden voor een appel en een ei van Ajax kunnen zijn. Elia zelfs voor maar 2 ton, maar een illustere voorganger van MVB had blijkbaar liever Rommedahl en Luque.

-
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
De Kennedy van Twente was ook veel beter dan degene die we bij Ajax hebben zien voetballen. En de Aissati van Twente hebben zo niet meer teruggezien in zijn tijd bij PSV. Het is allemaal zo vreselijk ad hoc. Elia gooit er eens een paar bewegingen uit en hup, hij is hét nieuwe talent van de Nederlandse velden. Maar hoe hij zich zal manifesteren bij (eventueel) Ajax is nauwelijks te voorspellen. Kan hij bijvoorbeeld omgaan met de druk buiten het veld? Alleen al, bijvoorbeeld, de media-aandacht is vele malen groter.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
-
-
-
Vroeger hadden ze geen middenvelders?Vedette-10- schreef:Zal ik jou maar weer een lesje voetbalgeschiedenis geven:![]()
Vroeger speelden ze met 5 aanvallers, 5 verdedigers en een keeper. Van rechts naar links was de aanval dus zo: rechtsbuiten, rechtsbinnen, spits, linksbinnen en linksbuiten. Elia is in mijn ogen een rechtsbinnen, evenals Suarez en Babel.

Onzin.Vedette-10- schreef:Zal ik jou maar weer een lesje voetbalgeschiedenis geven:![]()
Vroeger speelden ze met 5 aanvallers, 5 verdedigers en een keeper. Van rechts naar links was de aanval dus zo: rechtsbuiten, rechtsbinnen, spits, linksbinnen en linksbuiten. Elia is in mijn ogen een rechtsbinnen, evenals Suarez en Babel.
Vroeger was de meest gebruikelijke formatie 3-2-5.