Dario Cvitanich
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: Dario Cvitanich
Kunnen we nu dus gelijk Suk of Castillion doorschuiven. Als die Cvitanich de rest van de wedstrijden op de bank zit, dan word ik gek.
Vandaag zit hij ook niet op de bank, maar krijgen we Kennedy i.p.v. hem....
Zo kun je niet rekenen, want Ajax blijft blijkbaar zijn salaris betalen. Dat zal wellicht hoger liggen dan die 7,5 ton. Daarbij, hij heeft wel ruim zes miljoen gekost, dus je legt er zwaar op toe.De Dominee schreef:3,5 miljoen dus, plus 7,5 ton. 4,25 miljoen.
Maar oké, laten we het positief zien. Dit is waarschijnlijk het beste dat Ajax er nog uit kon halen.
Het stinkt aan alle kanten!
Hoe kom je erbij dat Ajax zijn salaris blijft betalen? Als (met de klemtoon op als) dat zo zou zijn, dan nog geldt dat max een half jaar lijkt mij.
Het zal Ajax geen (verdere) verliezen meer opleveren. Cvitanich zal voor ongeveer 4,5 miljoen op de balans staan.
Het zal Ajax geen (verdere) verliezen meer opleveren. Cvitanich zal voor ongeveer 4,5 miljoen op de balans staan.
I think I lost my fucking headache
Hij is voor een jaar uitgeleend en die club betaalt een huursom. Er staat nergens dat ze zijn salaris ook betalen.
Of ze zijn salaris wel of niet betalen, kunnen we niet weten, aangezien Ajax geen uitspraken doet over financiele aangelegenheden (tenzij een bepaald bedrag wordt overschreden). Wat is gebruikelijk bij een huurconstructie?
Volgens mij is dit alleen een goede deal als Cvitanich straks definitief wordt overgenomen. Beter doet hij dus een beetje goed zijn best.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Volgens eerdere berichten betaalt Pachucha bijna het gehele salaris.joey schreef:Hij is voor een jaar uitgeleend en die club betaalt een huursom. Er staat nergens dat ze zijn salaris ook betalen.
Suk is pas vanaf januari in dienst bij Ajax, als ik me niet vergis.Peter schreef:Kunnen we nu dus gelijk Suk of Castillion doorschuiven. Als die Cvitanich de rest van de wedstrijden op de bank zit, dan word ik gek.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Zijn best doet hij wel, dat is het probleem niet. Dario is beslist een enthousiaste jongen.Bertje schreef:Volgens mij is dit alleen een goede deal als Cvitanich straks definitief wordt overgenomen. Beter doet hij dus een beetje goed zijn best.
Laten we hopen dat die club hem wil houden.
Ajaxinside/Soccernews:
Denk dat het bestuur er goed aan doet ondanks de wil van Jol om ze te behouden, deze spelers te verhuren, enige mogelijkheid om hem jeugd in te laten passen. Hij ziet liever spelers met (grote) gebreken de bank warmhouden dan dat hij spelers uitprobeert uit die 'fantastische' jeugdopleiding (aldus Jol zelf).
Salaris wordt dus ook overgenomen door die Mexicanen.Eerder deze week werd bekend dat Ajax haar spits Darío Cvitanich voor één jaar zal verhuren aan het Mexicaanse CF Pachuca. Ajax-trainer Martin Jol gaf vrijdag in een persconferentie aan dat het noodzak was om de kleine aanvaller te verhuren.
"In een normale situatie was Cvitanich nooit verhuurd en had ik hem er gewoon bijgehouden", vertelt Jol. "Want als er één geblesseerd raakt, heb je al een probleem. "Maar Cvitanich wil ten eerste spelen", gaat de oefenmeester verder. "En ten tweede moeten we van het uitpuilende salarishuis af. En dit is dan gelijk een proces dat parallel loopt", hiermee doelt de oefenmeester op het feit dat de Mexicanen het volledige salaris van de Argentijn overnemen."
Cvitanich werd door voormalig trainer Marco van Basten voor zes miljoen euro in de zomer van 2008 naar Ajax gehaald, maar daar brak hij nooit door. Dit seizoen kwam de spits zes competitieduels binnen de lijnen, waarin hij drie keer scoorde.
Denk dat het bestuur er goed aan doet ondanks de wil van Jol om ze te behouden, deze spelers te verhuren, enige mogelijkheid om hem jeugd in te laten passen. Hij ziet liever spelers met (grote) gebreken de bank warmhouden dan dat hij spelers uitprobeert uit die 'fantastische' jeugdopleiding (aldus Jol zelf).
Jol moest spelers in de etalage zetten. Daarom hield hij die jongens op de bank of stelde ze op in het tweede. Hopen dat hij nu zijn woorden gaat waarmaken.
IK GELOOF!!!!!!
Hij zegt toch duidelijk dat hij het liefst die spelers houdt? Nu is de jeugd een nood vanwege het vertrek van die spelers, als deugd gebruikt Jol het niet.Rishi schreef:Jol moest spelers in de etalage zetten. Daarom hield hij die jongens op de bank of stelde ze op in het tweede. Hopen dat hij nu zijn woorden gaat waarmaken.
Jol wil de middelmaat dus eigenlijk gewoon behouden. 

Wat moet hij dan zeggen? Ja Cvitanich bakt er niks van, ben blij dat hij weg is?
IK GELOOF!!!!!!
- Daily Blind
Dat de hurende club een huursom betaaldt en een deel of het gehele salaris van de speler.Benji schreef:Of ze zijn salaris wel of niet betalen, kunnen we niet weten, aangezien Ajax geen uitspraken doet over financiele aangelegenheden (tenzij een bepaald bedrag wordt overschreden). Wat is gebruikelijk bij een huurconstructie?
- Daily Blind
Zo iets wel ja.Rishi schreef:Wat moet hij dan zeggen? Ja Cvitanich bakt er niks van, ben blij dat hij weg is?
- Giacomo Puccini
Die optie is natuurlijk een wassen neus. Als ze Dario willen houden bieden ze volgend jaar gewoon weer wat zijn marktwaarde is, misschien wel weer 750.000 voor een jaartje of minder zelfs.De Dominee schreef:3,5 miljoen dus, plus 7,5 ton. 4,25 miljoen.
Ajax!
Overduidelijk...vGiacomo Puccini schreef:Die optie is natuurlijk een wassen neus. Als ze Dario willen houden bieden ze volgend jaar gewoon weer wat zijn marktwaarde is, misschien wel weer 750.000 voor een jaartje of minder zelfs.De Dominee schreef:3,5 miljoen dus, plus 7,5 ton. 4,25 miljoen.

Face your fears and live your dreams, No Fear
- Giacomo Puccini
??
Het is maar een eenzijdige optie, die Mexicanen zijn niet verplicht die te lichten. Heb je als Ajax zijnde dus niets aan.
Het is maar een eenzijdige optie, die Mexicanen zijn niet verplicht die te lichten. Heb je als Ajax zijnde dus niets aan.
Ajax!
Ze krijgen een boete van 1,5 ton als ze de optie niet lichten. Als ze ook nog eens zijn salaris betalen, dit zit (ga ik van uit) niet in de huursom dan is het gewoon een mooie deal voor een jaar.
IK GELOOF!!!!!!
- Ajaciedjuh
Zijn salaris moet Ajax zelf betalen. De som die wordt genoemd is het bedrag wat Ajax krijgt. Zie interview met Jol op Ajax.tv. Daar spreekt hij over vermindering van de salariskosten.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Dus eigenlijk blijft er van die 7,5 ton niet veel over? Want hij zal toch echt minimaal 1 miljoen verdienen. Dat is een half miljoen per half jaar minimaal...
IK GELOOF!!!!!!
Lijkt me ook logisch. Want als ze 750.000 euro + het salaris van Dario moeten betalen, is het een wel heel slechte deal voor die club.Ajaciedjuh schreef:Zijn salaris moet Ajax zelf betalen. De som die wordt genoemd is het bedrag wat Ajax krijgt. Zie interview met Jol op Ajax.tv. Daar spreekt hij over vermindering van de salariskosten.
Ze krijgen wel de vorige topscorer van Argentinie en iemand die heeft gespeeld voor de club waar ook Cruijff, Zlatan, Bergkamp, Marco, Kluivert, Rijkaard heeft gespeeld he.... 

IK GELOOF!!!!!!
- Ajaciedjuh
Blijft inderdaad niks over, want Jol had het specifiek over vermindering van salariskosten. Afschrijving + salarisverschil blijft over. Hopelijk wordt hij daarna verkocht voor de deal die in de media is verschenen, dan is de afschrijving voor de komende jaren (grotendeels) weg en komt er ruimte in het salarishuis.Rishi schreef:Dus eigenlijk blijft er van die 7,5 ton niet veel over? Want hij zal toch echt minimaal 1 miljoen verdienen. Dat is een half miljoen per half jaar minimaal...
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."