Maarten Stekelenburg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Jöhnk » ma mei 11, 2009 7:47 pm

Jim schreef:Waarom bijvoorbeeld wist Van der Sar (op zich een meer dan uitstekende doelman uiteraard, daar niet van) zich in zijn jaren bij Fulham niet of nauwelijks te onderscheiden.
Kul, bij Fulham heeft hij zich in de kijker van Manchester gespeeld. Hij heeft inderdaad wat mindere jaren gekend, maar dat lag niet aan de ploeg, dat lag aan hemzelf, want later kon hij in diezelfde ploeg opeens wel prima keepen. Ook in het Nederlands elftal hield het destijds niet over.

Jij zegt dat meningen over spelers samenhangen met het behalen van prijzen. Dat klopt uiteraard, maar dan zeg ik dat het behalen van prijzen samenhangt met de kwaliteit van de spelers. Ook met die van de keeper natuurlijk.

999

Bericht door 999 » di mei 12, 2009 9:41 am

Baseman schreef:
Jim schreef:Ik vind Stekelenburg inderdaad de beste keeper van Nederland.
Romero is ook heus geen verkeerde doelman
We zullen het er maar op houden dat jouw talent niet ligt in het beoordelen van keepers...
Ach gut toch ...
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » di mei 12, 2009 7:41 pm

999 schreef: Ach gut toch ...
Heeft ie ongelijk dan?

Een goede keeper zet z'n verdediging neer, is nadrukkelijk aanwezig. Kahn en Schmeichel waren nietsontziende beesten. vd Sar sleepte Oranje er, ondanks een krakkemikkige defensie, tijdens het EK keer op keer doorheen.

Een topkeeper intimideert z'n tegenstanders. En zelfs z'n eigen verdedigers. Leiden, coachen, af en toe een onhoudbare bal pakken. Een topkeeper is onomstreden.

Stekelenburg is dan ook allesbehalve een topkeeper. Hij kost meer punten dan hij pakt. Met Stekelenburg als eerste keeper heeft Ajax in 5 jaar tijd 2 keer de beker gepakt. Hij straalt weinig uit, is zwak op hoge ballen en allesbehalve dominant en een leider.

Ik kan me zo 5 wedstrijden van het voorbije seizoen voor de geest halen waarin Ajax met een topkeeper punten zou hebben gepakt die Ajax met Stekelenburg liet liggen. Willem II uit, de gelijkmaker was een keepersfout. Bij NEC gaf ie 2 goals weg. De goals van Holla en Pranjic waren houdbaar. De eerste van Heracles bij die 2-2 was zijn fout.

Verpatsen die gast en een echte keeper halen.

999

Bericht door 999 » di mei 12, 2009 8:10 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Ach gut toch ...
Heeft ie ongelijk dan?

Een goede keeper zet z'n verdediging neer, is nadrukkelijk aanwezig. Kahn en Schmeichel waren nietsontziende beesten. vd Sar sleepte Oranje er, ondanks een krakkemikkige defensie, tijdens het EK keer op keer doorheen.

Een topkeeper intimideert z'n tegenstanders. En zelfs z'n eigen verdedigers. Leiden, coachen, af en toe een onhoudbare bal pakken. Een topkeeper is onomstreden.

Stekelenburg is dan ook allesbehalve een topkeeper. Hij kost meer punten dan hij pakt. Met Stekelenburg als eerste keeper heeft Ajax in 5 jaar tijd 2 keer de beker gepakt. Hij straalt weinig uit, is zwak op hoge ballen en allesbehalve dominant en een leider.

Ik kan me zo 5 wedstrijden van het voorbije seizoen voor de geest halen waarin Ajax met een topkeeper punten zou hebben gepakt die Ajax met Stekelenburg liet liggen. Willem II uit, de gelijkmaker was een keepersfout. Bij NEC gaf ie 2 goals weg. De goals van Holla en Pranjic waren houdbaar. De eerste van Heracles bij die 2-2 was zijn fout.

Verpatsen die gast en een echte keeper halen.
Goed dat wordt dan de zesde speler die weg moet ( en er moeten er nog drie bij ) .. volgende ? ...

Kom maar met namen zou ik zeggen... noem er maar eens een stuk of vijf die dik beter zijn dan Stekelenburg .. kan ik kiezen ... , en a.u.b. geen keepers die nooit zouden komen hé ...

En natuurlijk is Stekelenburg geen super-keeper, maar we hebben toch allemaal hier op dit forum onze voorkeuren kwa spelers .. en in die keuze willen we nog wel eens een roze bril op hebben ...

Verpatsen, ja dat zal denk ik ook wel gebeuren als ie 2e doelman blijft , al ben ik bang, gezien de historie van AJAX, dat er dan minder voor terug gaat komen .. al zou/had de opvolger eigenlijk al in het AJAX huis aanwezig moeten zijn ..
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » di mei 12, 2009 8:17 pm

999 schreef: En natuurlijk is Stekelenburg geen super-keeper, maar we hebben toch allemaal hier op dit forum onze voorkeuren kwa spelers .. en in die keuze willen we nog wel eens een roze bril op hebben ...
Ik hou me gewoon bij de feiten. Tegen Willem II, NEC, Grunn, H´veen en Heracles kostte Stekelenburg Ajax punten. Van een keeper van een wannabe topclub die kampioen wil worden verwacht ik wat meer.

Betere keepers zijn er legio. Enke van Hannover bijv. Romero dus. Wiese van Bremen, Neuer van Schalke, Adler van Leverkusen, Benaglio van Wolfsburg.

Stekelenburg was ook dit seizoen weer niveau Isaksson. Ver beneden de maat.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mei 12, 2009 8:54 pm

Ik vind alleen Vermeer nog een tandje minder. Beter dan Aerts (sorry Base, flauw), maar wel minder dan Steek.

999

Bericht door 999 » di mei 12, 2009 10:23 pm

wimpey schreef:
999 schreef: En natuurlijk is Stekelenburg geen super-keeper, maar we hebben toch allemaal hier op dit forum onze voorkeuren kwa spelers .. en in die keuze willen we nog wel eens een roze bril op hebben ...
Ik hou me gewoon bij de feiten. Tegen Willem II, NEC, Grunn, H´veen en Heracles kostte Stekelenburg Ajax punten. Van een keeper van een wannabe topclub die kampioen wil worden verwacht ik wat meer.

Betere keepers zijn er legio. Enke van Hannover bijv. Romero dus. Wiese van Bremen, Neuer van Schalke, Adler van Leverkusen, Benaglio van Wolfsburg.

Stekelenburg was ook dit seizoen weer niveau Isaksson. Ver beneden de maat.
Ik vroeg om haalbare keepers Wimpey .. men begint hier toch echt steeds groteskere vormen aan te nemen kwa gepiep .. Al die keepers die jij opnoemt daar komt er nooit een van naar AJAX .. en dat weet jij ook ..
Blij met de punten ...

jamie

Bericht door jamie » wo mei 13, 2009 12:55 am

Igor Akinfeev van CKSA?

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » wo mei 13, 2009 6:44 am

Stekelenburg hij is een goed voorbeeld van de huidige talenten uit de opleiding: talented, maar geen top, zelfs niet in NL...
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Baseman

Bericht door Baseman » wo mei 13, 2009 6:55 am

999 schreef:Ik vroeg om haalbare keepers
Luciano en Ustari, om er even 2 te noemen.

999

Bericht door 999 » wo mei 13, 2009 10:03 am

Baseman schreef:
999 schreef:Ik vroeg om haalbare keepers
Luciano en Ustari, om er even 2 te noemen.
Tja, weinig verschil met Stekelenburg.

Afijn jij zal dan wel weer komen met
We zullen het er maar op houden dat jouw talent niet ligt in het beoordelen van keepers...
Blij met de punten ...

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » wo mei 13, 2009 1:20 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 9:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Baseman

Bericht door Baseman » vr mei 15, 2009 9:44 am

999 schreef:Tja, weinig verschil met Stekelenburg.
Luciano keept een zeer goed seizoen, zijn enige nadeel is dat hij 'al' 29 is.
Ustari is een groot talent en kan een echte topper worden, daarvan kan Stekelenburg alleen maar dromen.

Allebei keepers die haalbaar zijn en waarvan vooral Ustari een flinke kwaliteitsverbetering zou zijn.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr mei 15, 2009 10:26 am

Is Ustari echt haalbaar??? Hoeveel denk je dat die jongen moet kosten?

999

Bericht door 999 » vr mei 15, 2009 11:42 am

Verrek, dat hoor en lees ik hier elke dag .. dieje is haalbaar en anders haal je die andere toch .. die is zeker haalbaar .. en van deze weet ik zeker dat die haalbaar is ...
Blij met de punten ...

Baseman

Bericht door Baseman » vr mei 15, 2009 11:51 am

WP_LeGeNd schreef:Is Ustari echt haalbaar??? Hoeveel denk je dat die jongen moet kosten?
Yep, hij is namelijk op de bank terecht gekomen...vreemd genoeg.
Goedkoop zal hij niet zijn (boven de 5 miljoen), maar hij is de prijs zeker waard.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mei 15, 2009 12:11 pm

Luciano is echt bizar klein voor een keeper. Daar is Vermeer niets bij. Ustari is wel een goede, maar moet nu toch echt week in week uit gaan keepen. Ajax zal het bij de jonge goede keepers moeten zoeken. Daarvan lopen er genoeg rond.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr mei 15, 2009 12:54 pm

Baseman schreef:
WP_LeGeNd schreef:Is Ustari echt haalbaar??? Hoeveel denk je dat die jongen moet kosten?
Yep, hij is namelijk op de bank terecht gekomen...vreemd genoeg.
Goedkoop zal hij niet zijn (boven de 5 miljoen), maar hij is de prijs zeker waard.
Eruit gespeeld dan door de ex-doelman van Vitesse Stojkovic. Niet echt een goede referentie.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Baseman

Bericht door Baseman » ma mei 18, 2009 8:07 am

Enganche schreef:Luciano is echt bizar klein voor een keeper. Daar is Vermeer niets bij.
Nou ja, het scheelt maar 2 cm...
Maar waar Vermeer kleiner lijkt, komt Luciano juist (een stuk) groter over.
Jinne schreef:Eruit gespeeld dan door de ex-doelman van Vitesse Stojkovic. Niet echt een goede referentie.
Roberto Abbondanzieri is de huidige keeper bij Getafe, Stojkovic heeft maar enkele wedstrijden gekeept.
Maar Ustari blijft een topper in wording, daarom is het voor hem ook tijd om te vertrekken bij Getafe.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma mei 18, 2009 9:22 am

Baseman schreef:
Enganche schreef:Luciano is echt bizar klein voor een keeper. Daar is Vermeer niets bij.
Nou ja, het scheelt maar 2 cm...
Maar waar Vermeer kleiner lijkt, komt Luciano juist (een stuk) groter over.
Hoe kom je aan die 2 cm? Volgens wiki en de site van FC Groningen is Luciano 1.74. Bij Vermeer kom ik op 1.81.
Baseman schreef:
Jinne schreef:Eruit gespeeld dan door de ex-doelman van Vitesse Stojkovic. Niet echt een goede referentie.
Roberto Abbondanzieri is de huidige keeper bij Getafe, Stojkovic heeft maar enkele wedstrijden gekeept.
Maar Ustari blijft een topper in wording, daarom is het voor hem ook tijd om te vertrekken bij Getafe.
Abbondanzieri zit sinds dit jaar weer bij Boca. Ook geen speciale keeper trouwens.

Baseman

Bericht door Baseman » ma mei 18, 2009 9:49 am

Jinne schreef:Hoe kom je aan die 2 cm? Volgens wiki en de site van FC Groningen is Luciano 1.74. Bij Vermeer kom ik op 1.81.[/quiote]

Ah, ik kwam ergens tegen dat Luciano 1.79 is...vandaar mijn verbazing.
Een lengte van 1.74 komt inderdaad dicht in de buurt van bizar klein :icon_biggrin.gif:
Abbondanzieri zit sinds dit jaar weer bij Boca. Ook geen speciale keeper trouwens.
Ik had al een vermoeden, maar wie keept er op dit moment dan bij Getafe ?
Stojkovic heeft maar enkele wedstrijden gekeept, dus hij kan het bijna niet zijn.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma mei 18, 2009 9:57 am

Ik zag dat het de laatste wedstrijden Ustari was, omdat Stojkovic daarvoor geblunderd heeft. Voor de rest heeft ook Jacobo dit jaar nog gekeept.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do mei 28, 2009 9:36 am

Denk dat Maarten aan het begin van het seizoen onder Jol gewoon weer eerste keeper is, Vermeer heeft het IMO totaal niet waargemaakt.
YNWA

jamie

Bericht door jamie » do mei 28, 2009 11:04 am

Daar ben ik het absoluut mee eens.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mei 28, 2009 11:06 am

Dat denk ik ook. Vermeer heeft niet aangetoond dat hij de betere keuze is. Bovendien zal de belangstelling voor Stekelenburg vanuit het buitenland niet al te groot zijn nadat hij is gepasseerd bij Ajax.

Het is wel een lastig verhaal voor Ajax. Beide keepers hebben wat mij betreft geen al te best seizoen achter de rug en beide heren willen eerste doelman zijn. Dat betekent dat er sowieso wel één zal vertrekken, namelijk degene die de concurrentiestrijd verliest. Daardoor zul je dus in ieder geval één doelman moeten aantrekken en als je een beetje goed zoekt kan dat zomaar iemand zijn die dan 1e keeper gaat worden. Gevolg, is de overgebleven keeper alsnog ontevreden en wil hij ook weg. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Plaats reactie