Onbetrouwbaar transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma dec 25, 2006 5:44 pm

Misschien dat je de rest, waarin ik uiteenzet wat ik met die 20 jaar bedoel ook een keertje wil lezen

Wat moet ik dan beter lezen?? Alleen dat 'alweer 20' laat al zien dat je kritiek niet op zijn plaats is. Of verwacht je dat we 18-jarige Ronaldinhos opleiden?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

999

Bericht door 999 » ma dec 25, 2006 6:43 pm

Mr. Ajax schreef:
Misschien dat je de rest, waarin ik uiteenzet wat ik met die 20 jaar bedoel ook een keertje wil lezen

Wat moet ik dan beter lezen?? Alleen dat 'alweer 20' laat al zien dat je kritiek niet op zijn plaats is. Of verwacht je dat we 18-jarige Ronaldinhos opleiden?
Alweer 20 kwa voetballeeftijd, Urby heeft alweer zo'n 12 á 13 voetbal jaren achter z'n kiezen zitten, had in elke elftal wat ie speelde het beste kwa opleiding tot zijn beschikking, dan vindt ik het maar povertjes ( derde keer ) wat ie op 20 jarige leeftijd laat zien.Dus wat begrijp je nu niet ?.
Blij met de punten ...

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma dec 25, 2006 11:43 pm

Ik begrijp het nu wel, ik vind het alleen belachelijk wat jij zegt. Blijkbaar is het een kwestie van kijk op voetbal, en daar verschillen wij.

Lionel

Bericht door Lionel » di dec 26, 2006 3:17 am

Vraag is....maakt Urby fouten die elke speler van 20 jaar (mag) maakt (maken) of zijn het voetbaltechnische fouten. Heeft het te maken met inzicht, of dat hij nu onder druk staat en dat vroeger nooit stond?

Oftewel....kan hij er zelf wat aan doen.....is het te verbeteren of niet?
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » di dec 26, 2006 9:17 am

Rishi schreef:Vraag is....maakt Urby fouten die elke speler van 20 jaar (mag) maakt (maken) of zijn het voetbaltechnische fouten. Heeft het te maken met inzicht, of dat hij nu onder druk staat en dat vroeger nooit stond?

Oftewel....kan hij er zelf wat aan doen.....is het te verbeteren of niet?
Dat is een goeie vraag, vanuit AJAX gezien kun je je natuurlijk ook afvragen hoelang mogen spelers doorgaan met het herhalen van kapitale fouten ( zie b.v. Vermealen, Heitinga ) waardoor je steeds maar achter de feiten aanloopt.Ik bedoel, nemen b.v. ook Heitinga, ik geloof dat het alweer de 14 keer was dat ie fouten maakt net als laats tegen sparta.Vermealen j.l. zondag, Urby in CL. Uefa cup wedstrijden.Grygera en ga zo maar door .... Tegen Twente, tegen AZ om maar een paar wedstrijdjes te noemen ...

Steeds zijn het fouten die al tig keer gemaakt zijn, en waarvan men blijkbaar nog steeds niks heeft geleerd.Er zit geen constante in, paar wedstrijden redelijk ( ja mijn lat ligt wat hoger dan die van jullie :) ) en dan weer over en uit ... Zelfs HtC vraagt zich af of dat het niet chronisch is, omdat zijn voorgangers Koeman, Blind er ook al mee te maken hadden ....

Maar inderdaad, het blijft moeilijk, waar, wanneer en bij wie trek je nu de grens ... of ... Maduro schijnt, als we de media ( en HtC ) moeten geloven die grens bereikt te hebben .. en die zou toch de nieuwe Rijkaard worden ....
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di dec 26, 2006 9:20 am

Dit is wel ontzettend veel onbetrouwbaar nieuws. Kan deze discussie niet verder onder Urby!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di dec 26, 2006 12:27 pm

ik vraag me inderdaad ook af of spelers als Steek, Heitinga en Maduro ooit het Ajax niveau zullen halen. Doorselecteren en verkopen aan een Nederlandse subtopper. Of gaan we nog 4 jaar wachten voordat de belofte misschien wordt vervuld?

Natuurlijk mogen talenten fouten maken, maar dan moet het aantal talenten in de basis zodanig klein zijn, dat dit niet het hele team inconsistent en labiel maakt.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 26, 2006 12:30 pm

Doorselecteren kan alleen als er betere spelers haalbaar zijn.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di dec 26, 2006 12:36 pm

Maduro zie ik niet meer terugkomen. Ik hoop dat ik het fout heb, maar voorlopig hoeft ie op mijn steun niet te rekenen.

Heitinga in een adem noemen met maduro vind ik niet eerlijk. Heitinga is dit seizoen gewoon goed bezig. Hier en daar een foutje, maar dat had Frank De Boer ook toch. Verder is het de bedoeling (dat hoop ik tenminste) dat Heitinga als verdedigende middenvelder gaat spelen, een positie waar zijn kwaliteiten (want die heeft ie zeker!) veel beter tot uiting komen, en zijn tekortkomingen juist niet.

In Stekelenburg heb ik ook vertrouwen hoor. Vind hem gewoon een goeie keeper. :yes:

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di dec 26, 2006 12:36 pm

misschien niet beter, maar met een betere mentaliteit en consistenter niveau kom je verder als met heel soms een 9, meestal een 5.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di dec 26, 2006 12:38 pm

Mr. Ajax schreef:Maduro zie ik niet meer terugkomen. Ik hoop dat ik het fout heb, maar voorlopig hoeft ie op mijn steun niet te rekenen.

Heitinga in een adem noemen met maduro vind ik niet eerlijk. Heitinga is dit seizoen gewoon goed bezig. Hier en daar een foutje, maar dat had Frank De Boer ook toch. Verder is het de bedoeling (dat hoop ik tenminste) dat Heitinga als verdedigende middenvelder gaat spelen, een positie waar zijn kwaliteiten (want die heeft ie zeker!) veel beter tot uiting komen, en zijn tekortkomingen juist niet.

In Stekelenburg heb ik ook vertrouwen hoor. Vind hem gewoon een goeie keeper. :yes:
In Eindhoven hebben ze een goede keeper die punten pakt, wij hebben een aardige keeper die zelden punten pakt. Mooi dat Stekelenburg over 5 jaar dat misschien wel is, maar tot dan hebben we meer aan een betrouwbare keeper.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 26, 2006 12:39 pm

Heb je er al een gevonden?

Ze groeien niet aan de bomen, hoor.

En met niemand anders!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di dec 26, 2006 12:46 pm

Geef onze tweede keep eens een kans. Bij Nek en in Duitsland heb ik hem beter zien keepen dan Stekelenburg ooit gedaan heeft, om maae een voorbeeld te noemen.

En hopelijk voor het Nederlands voetbal is er beter te vinden dan Heitinga en Maduro, in elk geval consistenter en hard werkender.

Maar als we inderdaad zo arm zijn, wat zeuren we dan, dan hoeven we in de komende jaren geen titels te eisen.. ain't gonna happen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 26, 2006 12:55 pm

Jansma schreef:In Eindhoven hebben ze een goede keeper die punten pakt, wij hebben een aardige keeper die zelden punten pakt. Mooi dat Stekelenburg over 5 jaar dat misschien wel is, maar tot dan hebben we meer aan een betrouwbare keeper.
Stekelenburg met Gomes vergelijken is ook niet helemaal eerlijk. In heel Europa is alleen Buffon beter, in mijn ogen. En misschien Cech.

Stekelenburg wisselt jammergenoeg nog steeds briljante reflexen af met wijfelende momenten.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di dec 26, 2006 12:59 pm

nou ik vind hem een aardige lijnkeeper, maar meer ook niet.. ik zie al heel wat jaartjes liever een andere keeper dan steek.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di dec 26, 2006 1:00 pm

een keeper moet betrouwbaar zijn en dat uitstralen. Veel belangrijker dan een die af en toe briliant keept (op de momenten die er niet echt toe doen) en dan weer pudding is. Stekelenburg is van de laatste categorie. Geen idee wat hij in het Nederlands elftal doet, er zijn genoeg keepers die wel betrouwbaar zijn.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di dec 26, 2006 1:15 pm

Zoals?

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 26, 2006 1:54 pm

Davids zou moeten vertrekken bij de Spurs. Halen?
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 26, 2006 1:54 pm

Ten Cate hoeft hem niet meer, toch?

En met niemand anders!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di dec 26, 2006 1:55 pm

Ik zou hem wel halen. Als het kan al in de winterstop. Maar de prijs moet wel realistisch bijven, anders hoeft het niet.

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 26, 2006 1:56 pm

Dat zegt hij nu, maar Davids is wel een ervaren middenvelder die (waarschijnlijk) gratis is.

Ik weet niet of Davids het nog kan brengen, maar aan de andere kant: met dit zooitje komen we er ook niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di dec 26, 2006 2:02 pm

Davids is nog wel goed genoeg voor de eredivisie denk ik. Hij zal niet meer de oude Davids zijn, maar hij kan door zijn fysiek en mentaliteit nog altijd van waarde zijn voor dit groep.

Een soort prestatiecontract?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 26, 2006 2:10 pm

joey schreef:Davids zou moeten vertrekken bij de Spurs. Halen?
Gewoon doen. Die jongen is nu nog beter dan Gabri, Maduro, Roger en Lindenbergh samen.
Mr. Ajax schreef:Davids is nog wel goed genoeg voor de eredivisie denk ik. Hij zal niet meer de oude Davids zijn, maar hij kan door zijn fysiek en mentaliteit nog altijd van waarde zijn voor dit groep.
Als hij fysiek en mentaal in orde is dan zal hij wel de oude Davids zijn, neem ik aan.

Beloki

Bericht door Beloki » di dec 26, 2006 2:24 pm

Ik zag in de VI dat Melchiot het goed doet in Rennes en zijn contract na dit seizoen afloopt, en niet word verlengd. Ik ben altijd wel fan van hem geweest. Nu hebben we alleen Ogararu.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 26, 2006 2:29 pm

Melchiot is in verdedigend opzicht zeker niet minder. Toch denk ik dat Ajax niet teveel oud-Ajacieden terug moet halen. En dan vooral om het simpele feit dat de meesten al aardig op leeftijd zijn.

Plaats reactie