Antony

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Antony

Bericht door Lionel » ma aug 22, 2022 8:31 am

Arthur schreef:
ma aug 22, 2022 8:27 am
Ik vraag me nog steeds af of MU echt Gakpo wil of dat PSV dat vooral aan het pushen is haha.

Overigens vind ik het wel tricky als de transfersom voor Antony deels uit bonussen bestaat. Hopelijk gaat dat dan om aantal gespeelde wedstrijden of zo, want CL deelnames en prijzen winnen zitten er natuurlijk niet in daar.
:biggrin.gif:

Vaste transfersom van 15 miljoen en 85 miljoen aan bonussen als ze de CL winnen komende 3 jaar :drecul.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Antony

Bericht door Arthur » ma aug 22, 2022 9:40 am


Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Antony

Bericht door Yopii » ma aug 22, 2022 9:43 am

Arthur schreef:
ma aug 22, 2022 8:27 am
Ik vraag me nog steeds af of MU echt Gakpo wil of dat PSV dat vooral aan het pushen is haha.
Gakpo zit bij dezelfde zaakwaarnemer als Ten Hag, lees ik.

Misschien proberen ze Ajax op deze manier onder druk te zetten? Toch pijnlijk als de hoofdprijs naar de concurrentie gaat.

Staat te bezien of Antony er meteen kan staan bij MU, maar van Gakpo verwacht ik dat echt niet. Hij laat soms aardige dingen zien, maar is bijna nooit een hele wedstrijd dominant aanwezig en daarbij nog erg blessuregevoelig.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Antony

Bericht door Lionel » ma aug 22, 2022 9:50 am

1) Waarom is het pijnlijk als PSV Gakpo zou verkopen voor de hoofdprijs?

2) Gakpo levert bij lange na niet op wat Antony oplevert.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Antony

Bericht door wimpey » ma aug 22, 2022 10:10 am

Vermoedde het enkele dagen terug al: EtH wil beide. Antony omdat ie geen rechtsbuiten heeft. D'n Cody als optie voor de overige posities in de aanval.

Volgens d'n Rikketik is er "een soort van persoonlijk akkoord" tussen Gakpo en Man U. D'n brain heeft nog geen bod ontvangen, maar dat mag de pret blijkbaar niet drukken. :excited.gif:

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Antony

Bericht door De Dominee » ma aug 22, 2022 10:20 am

Als het gerucht klopt dat PSV de miljoenen van Gakpo (deels) wil besteden aan Stengs, ben ik enthousiast! :ajaxsmiley.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Antony

Bericht door Yopii » ma aug 22, 2022 10:21 am

Antony en Gakpo, dat slaat toch nergens op? :confused.gif:

Zelfs Ajax koopt tegenwoordig geen spelers meer uit de Nederlandse competitie. Het aantal spelers dat er bovenuit steekt, is op de vingers van één hand te tellen.

Als ik bij MU zat, zou ik zelfs Antony niet nemen. Ik zou het contact warm houden en hem eerst ervaring laten opdoen op het WK. Ik begrijp het als ze bang zijn dat ze hem dan mislopen, maar er zijn echt wel andere goede spelers voor dat geld.

Voor ons is Antony natuurlijk een goudhaantje. Hij kan ook de top halen, als hij heel blijft en rustig blijft, maar nu is hij nog niet zo ver.

Gakpo lijkt me al helemaal een no brainer. Is keer op keer geblesseerd en niet eens een basisspeler van Oranje.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Antony

Bericht door Lionel » ma aug 22, 2022 10:28 am

De Dominee schreef:
ma aug 22, 2022 10:20 am
Als het gerucht klopt dat PSV de miljoenen van Gakpo (deels) wil besteden aan Stengs, ben ik enthousiast! :ajaxsmiley.gif:
Haha ik ook. Genieten toch.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Antony

Bericht door De Dominee » ma aug 22, 2022 10:32 am

Volgens Erik de Vlieger is het rond: 82 + 15. Ziyech en Vlachodimos zouden naar Ajax komen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Antony

Bericht door 999 » ma aug 22, 2022 10:35 am

100 miljoen onwaarachtig
De hamvraag: gaat-ie voor het recordbedrag van 100 miljoen euro? Ajax heeft Manchester United ’nee’ verkocht voor een bod op Antony van naar verluidt 75 miljoen euro en 10 miljoen euro aan bonussen. Begrijpelijk dat financieel directeur Susan Lenderink en de technische mannen Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar uit onderhandelingsoogpunt niet direct toehappen.

Wie objectief kijkt, zegt: strik om de 22-jarige Braziliaanse topaanvaller en op de bagagedrager naar Schiphol. Geen enkele andere club dan Manchester United zal zoveel bieden voor Antony. Wie heeft een week voor het sluiten van de transfermarkt zoveel geld beschikbaar voor aankopen? Daarnaast zwaait Erik ten Hag, die met Antony heeft gewerkt, de scepter op Old Trafford.

De statistieken van Antony bij Ajax zijn goed, maar niet om even 100 miljoen euro voor neer te tellen. Want 18 doelpunten en 14 assists in 57 duels in de zesde competitie van Europa is niet om steil van achterover te slaan. En in de Champions League presteerde de Braziliaan vergelijkbaar met drie treffers en gaf vier assists in elf wedstrijden.

Wat heeft de 22-jarige Antony in de loodzware Premier League te zoeken als Eredivisie-toppers als Memphis Depay, Daley Blind, Hakim Ziyech, Davy Klaassen, Donny van de Beek nooit de hoofdrol voor zich hebben kunnen opeisen bij Engelse topclubs? Terwijl de volgende voorbeelden van bovenstaande zich alweer aandienen met Ajacied Lisandro Martinez en Feyenoorder Tyrell Malacia bij Manchester United. De Argentijnse neo-international werd in de tweede competitiewedstrijd bij Brentford in de rust geslachtofferd door Ten Hag en Malacia staat op twee invalbeurten. Het aantrekken van Antony en in zijn spoor wellicht PSV’er Cody Gakpo bieden Ten Hag en United dus geen enkele garantie op direct succes en zelfs niet op resultaten op langere termijn.

Voor de spelers zou Ten Hag een garantie op speeltijd kunnen bieden terwijl hij ze tijd kan geven om te acclimatiseren in de Premier League. Alleen is daar geen tijd voor en hebben Martinez en Malacia dat al aan den lijve ondervonden.

Waar de tukker de Eredivisie op zijn duimpje kent, is de Premier League ook voor hem nog onontgonnen terrein met een scala aan moerasachtige kenmerken. Wie in de Engelse competitie de focus op Nederland richt, speelt met vuur. Als een centrale verdediger van amper 1.80 meter, jonge reservespelers van Oranje zonder status en een Braziliaans vlieggewicht Ten Hag en Manchester United moeten redden, dan leg je je hoofd op een hakblok. Wellicht dat Frenkie de Jong dat kan voorkomen als hij op het laatste moment beslist om FC Barcelona en de Champions League in te ruilen voor de Mancunians en de Europa League.

Trouwens, de laatste twee Nederlanders die slaagden in de top van de Premier League waren Virgil van Dijk en Georginio Wijnaldum bij Liverpool. Maar zij kwamen niet rechtstreeks uit de Eredivisie, maar maakten een tussenstap via de Engelse middenmoters Southampton en Newcastle United.

Terug naar Ajax en het bod op Antony. De clubleiding van de landskampioen zal uit bedrijfseconomisch oogpunt niet om een bod hoger dan 85 miljoen euro heen kunnen. In januari 2019 sloeg Ajax een Chinees bod op David Neres van bijna 50 miljoen euro af. Drie jaar later kreeg Ajax nog maar 12 miljoen euro voor de Braziliaan. Zo’n financiële flater kan de club zich niet veroorloven. Tegelijk zijn er alternatieven voor Antony voorhanden met Berghuis en Ihattaren en wil Ziyech terugkeren.

Wat niet betekent dat Ajax te snel ’ja’ moet zeggen. Want ook de clubleiding van Ajax weet dat Ten Hag nog steeds bereid is om tot het uiterste te gaan voor Frenkie de Jong en een bod van 135 miljoen op Joao Felix afgewezen zag worden door Atletico Madrid. De bodem van de kluis is blijkbaar nog lang niet in zicht. Is het transferbudget werkelijk opgerekt naar een bedrag tussen de 250 en 300 miljoen euro, dan zou Manchester United bij een zeperd vanavond tegen aartsrivaal Liverpool bereid gevonden worden om 5 tot 10 miljoen euro extra voor Antony op te hoesten.

Om de hamvraag te beantwoorden: Antony verruilt deze week Ajax voor Manchester United, maar de grens van 100 miljoen euro wordt niet gehaald.
Driessen, De T.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Antony

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 22, 2022 10:40 am

Ik vind het bizar dat hij bij Neres het woord “flater” gebruikt, omdat hij niet voor die 50 miljoen naar China ging, maar een paar jaar later voor 12 naar Oekraïne. Het is alleen een flater als je destijds al wist dat Neres minder waard zou worden. En dat wist geen hond, zeker Valentijntje niet. Als Ajax hem had verkocht voor 50 miljoen en die Chinezen verkochten hem voor 80 miljoen aan een Liverpool ofzo, was het natuurlijk ook een “flater”.

Wat is die Driessen toch eigenlijk een beroerde journalist zeg.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Antony

Bericht door Arthur » ma aug 22, 2022 10:55 am

De Dominee schreef:
ma aug 22, 2022 10:32 am
Volgens Erik de Vlieger is het rond: 82 + 15. Ziyech en Vlachodimos zouden naar Ajax komen.
Dat zou echt top zijn, zeg. Ik heb me al neergelegd bij een vertrek van Antony, dus dan zou dat een hele mooie pleister op de wond zijn.

Maareh, wie is Erik de Vlieger en hoe serieus moet je zo'n bericht nemen?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Antony

Bericht door Arthur » ma aug 22, 2022 11:00 am

Interessante tweets over de financiën achter deze transfer:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Antony

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 22, 2022 11:19 am

Tussenpersonen tussen de 8 en 12 miljoen, dat is toch kneitergestoord?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Antony

Bericht door Duke » ma aug 22, 2022 11:35 am

Arthur schreef:
ma aug 22, 2022 10:55 am
De Dominee schreef:
ma aug 22, 2022 10:32 am
Volgens Erik de Vlieger is het rond: 82 + 15. Ziyech en Vlachodimos zouden naar Ajax komen.
Dat zou echt top zijn, zeg. Ik heb me al neergelegd bij een vertrek van Antony, dus dan zou dat een hele mooie pleister op de wond zijn.

Maareh, wie is Erik de Vlieger en hoe serieus moet je zo'n bericht nemen?
Erik de Vlieger heeft in het verleden bewezen goed op de hoogte te zijn van dit soort zaken, zeker waar het Ajax betreft.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Antony

Bericht door zeux » ma aug 22, 2022 11:50 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Tussenpersonen tussen de 8 en 12 miljoen, dat is toch kneitergestoord?
Ik krijg soms ook de indruk dat Ajax in àlle gevallen de tussenpersoon betaalt, aan- of verkoop. Steeds is het commentaar ‘de tussenpersoon moet nog van het bedrag af’.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Antony

Bericht door elliquido » ma aug 22, 2022 11:55 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma aug 22, 2022 10:40 am
Ik vind het bizar dat hij bij Neres het woord “flater” gebruikt, omdat hij niet voor die 50 miljoen naar China ging, maar een paar jaar later voor 12 naar Oekraïne. Het is alleen een flater als je destijds al wist dat Neres minder waard zou worden. En dat wist geen hond, zeker Valentijntje niet. Als Ajax hem had verkocht voor 50 miljoen en die Chinezen verkochten hem voor 80 miljoen aan een Liverpool ofzo, was het natuurlijk ook een “flater”.

Wat is die Driessen toch eigenlijk een beroerde journalist zeg.
ALS er al een bod van 50 miljoen was.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Antony

Bericht door 999 » ma aug 22, 2022 12:03 pm

Column Hugo Borst | Antony? Waar is die nuchtere, zo deskundige Erik ten Hag in godsnaam mee bezig?
Columnist Hugo Borst vraagt zich af wat Erik ten Hag allemaal aan het doen is in Manchester. Weer gaat hij veel te veel geld betalen voor een (ex-)Ajacied. ,,Incidenteel zal Antony met zijn circustrucs de supporters wel vermaken, maar structureel maakt hij Manchester United niet beter.”
De T.

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Antony

Bericht door Yopii » ma aug 22, 2022 12:07 pm

elliquido schreef:
ma aug 22, 2022 11:55 am
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma aug 22, 2022 10:40 am
Ik vind het bizar dat hij bij Neres het woord “flater” gebruikt, omdat hij niet voor die 50 miljoen naar China ging, maar een paar jaar later voor 12 naar Oekraïne. Het is alleen een flater als je destijds al wist dat Neres minder waard zou worden. En dat wist geen hond, zeker Valentijntje niet. Als Ajax hem had verkocht voor 50 miljoen en die Chinezen verkochten hem voor 80 miljoen aan een Liverpool ofzo, was het natuurlijk ook een “flater”.

Wat is die Driessen toch eigenlijk een beroerde journalist zeg.
ALS er al een bod van 50 miljoen was.
Er was in elk geval een enorm bod, dat heeft Overmars desgevraagd bevestigd. Hij zei erbij dat hij geen spijt had dat bod te hebben afgeslagen, want Neres had sportief veel gebracht.

Dat laatste is arbitrair, natuurlijk. Voor Neres had een ander gespeeld, wie weet hoe goed die was geweest.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Antony

Bericht door Duke » ma aug 22, 2022 12:16 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma aug 22, 2022 10:40 am
Ik vind het bizar dat hij bij Neres het woord “flater” gebruikt, omdat hij niet voor die 50 miljoen naar China ging, maar een paar jaar later voor 12 naar Oekraïne. Het is alleen een flater als je destijds al wist dat Neres minder waard zou worden. En dat wist geen hond, zeker Valentijntje niet. Als Ajax hem had verkocht voor 50 miljoen en die Chinezen verkochten hem voor 80 miljoen aan een Liverpool ofzo, was het natuurlijk ook een “flater”.

Wat is die Driessen toch eigenlijk een beroerde journalist zeg.
Ook bijzonder dat hij Ihattaren als alternatief noemt. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Antony

Bericht door Arthur » ma aug 22, 2022 12:49 pm

999 schreef:
ma aug 22, 2022 12:03 pm
Column Hugo Borst | Antony? Waar is die nuchtere, zo deskundige Erik ten Hag in godsnaam mee bezig?
Columnist Hugo Borst vraagt zich af wat Erik ten Hag allemaal aan het doen is in Manchester. Weer gaat hij veel te veel geld betalen voor een (ex-)Ajacied. ,,Incidenteel zal Antony met zijn circustrucs de supporters wel vermaken, maar structureel maakt hij Manchester United niet beter.”
De T.
Ik vind het wel grappig hoe geschokt supporters van andere clubs zijn. Natuurlijk is 100 miljoen wel erg veel, maar als ze Antony als vergelijkbaar met Gakpo neerzetten dan onderschatten ze hem toch flink. Je krijgt soms ook bijna het idee dat het ons niet gegund wordt :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Antony

Bericht door Zuidema » ma aug 22, 2022 1:08 pm

Na Arthurs bericht wat Ajax aan winst overhoudt, hieronder nog een financieel doorkijkje bij 100M:
Waarom Ajax een flink deel van de Antony-transfersom inlevert

21 augustus 2022 – Ajax heeft een bod van tachtig miljoen euro van Manchester United afgewezen en het is ook nog geen zekerheid dat een bod van honderd (!) miljoen euro wel geaccepteerd gaat worden. Toch zullen de Amsterdammers ook bij een akkoord lang niet het volledige bedrag kunnen incasseren.

Het Algemeen Dagblad weet namelijk dat Antony's oude club São Paulo liefst twintig procent als doorverkooppercentage overhoudt aan de deal tussen Ajax en Manchester United. Dat is bedongen bij de deal die werd gemaakt tussen beide clubs destijds in 2020 en dus zomaar goed kan zijn voor twintig miljoen euro – dat meer is dan bijna zestien miljoen euro die Ajax destijds als basisbedrag overmaakte, wat door vooraf afgesproken bonussen nog kon oplopen tot 21,75 miljoen euro.

Het kan ook zijn dat de clausule alleen over het gedeelte gaat waarop Ajax winst maakt, dan valt die wat lager uit omdat de betaalde transfersom eerst van de nieuwe transfersom afgetrokken moet worden. Maar nog zal men ongeveer een vijfde van het totale bedrag naar Brazilië moeten overmaken. Onbevestigde geruchten beweren dat de aanvaller zelfs ook nog vijf procent (mogelijk dus zo'n vijf miljoen euro) krijgt bij een deal. Naast al die percentages moet Ajax ook nog 2,7% van de totale transfersom afstaan aan opleidingsvergoedingen.

Ook is het niet ondenkbaar dat een zaakwaarnemer nog een klein deel van de transfersom incasseert of een fee voor de diensten, wat ook nog betaald moet worden van de honderd miljoen euro. Als het een beetje tegenzit, dan houdt Ajax dus 'slechts' zeventig miljoen euro over als Manchester United daadwerkelijk honderd miljoen euro gaat overmaken voor de buitenspeler. Daarbij is het ook nog de vraag of MU dat gehele bedrag in een keer of in etappes wil betalen.
AD.nl/FcUpdate.nl
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Antony

Bericht door 999 » ma aug 22, 2022 2:59 pm

Het kan zijn , het is niet ondenkbaar .. Tja, zo kan ik het ook ... :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Antony

Bericht door 999 » ma aug 22, 2022 3:13 pm

Monsterbod United het gesprek bij Ajax: ’Antony neemt eigen beslissing’
author avatar
Door VALENTIJN DRIESSEN

Updated Vandaag, 07:00
Vandaag, 06:08
in VOETBAL

ROTTERDAM - „Zeventig, tachtig, honderd miljoen euro, zeg het maar. Het is een rare wereld waarin we zitten, maar ik wil dat Antony bij Ajax blijft.” Ajax-trainer Alfred Schreuder weet dat hij het uiteindelijk niet zal beslissen, maar doet er alles aan om zijn selectie bij elkaar te houden in de laatste week voor de transferdeadline. Hoe hoog het bod ook mag zijn dat zijn voormalig hoofdcoach Erik ten Hag namens Manchester United uiteindelijk gaat doen op de kwikzilverachtige Braziliaanse vleugelaanvaller. „Wij zijn bij Ajax ook bezig met het bouwen aan een ploeg die hoofdprijzen wil pakken, en daarom wil ik Antony houden.”

De moeizame zege bij Sparta (0-1) sterkte Schreuder in zijn gedachte dat het huidige Ajax niet zonder de Braziliaanse international kan. Niet zonder zijn dribbels, passeeracties en doelpogingen. Niet in de Eredivisie en zeker niet over enkele weken als de groepsfase van de Champions League van start gaat.

Tegenvallend Ajax
Hoewel werd gewonnen, speelde Ajax voor een onvoldoende op Het Kasteel. De landskampioen kwam in de eerste helft weliswaar nauwelijks in problemen en Steven Bergwijn zorgde met een opleving voor 0-1. Na rust liet het dappere Sparta zich meer gelden en was het te danken aan doelman Remko Pasveer bij schoten van Younes Namli en Jason Lokilo dat het niet in 1-1 eindigde op Spangen.

Offensief werd Ajax nog eenmaal gevaarlijk na een goed uitgespeelde aanval. Brian Brobbey schoot in vrije positie op de lat. De spits werd even later gewisseld door Schreuder. Daarvoor was ook Steven Berghuis al het haasje. De vervanger van Antony speelde plichtmatig. De international zette zijn frustratie over een rol op het tweede plan niet om in een glanzend optreden.

Het lukte Berghuis niet om alle rumoer rond Antony en zijn gewenste transfer naar de Premier League naar de achtergrond te drukken. Vandaar moesten aanvoerder Dusan Tadic en Schreuder na afloop meer dan ze wensten ingaan op vragen over het Braziliaanse transfertarget van de gevallen grootmacht Manchester United. „Ik heb met Antony gesproken, maar hij is 22 jaar, volwassen en neemt zijn eigen beslissing”, aldus Tadic. „Hij is een geweldige speler en daarom wilde ik graag dat hij zou meespelen tegen Sparta.”


Schreuder was dezelfde mening toegedaan. „Hij is speler van Ajax en die staan wel vaker in de belangstelling van grote clubs. Dan moet je toch kunnen spelen.”

"Als het aan mij ligt, is dit onze selectie voor komend half jaar"
Antony had de trainer laten weten niet de volle focus te hebben op Ajax en de wedstrijd tegen Sparta. Vanwege Manchester United, dat hem het hoofd op hol heeft gebracht met een geweldige aanbieding waarbij hij meer dan driemaal zoveel gaat verdienen dan bij Ajax, waar hij al een van de grootverdieners is.

Acceptatie
Hoewel Schreuder duidelijk moeite had met die opstelling van zijn Braziliaanse aanvaller, legde hij zich erbij neer. „Een speler die niet met 100%, maar met 95% van zijn hoofd bij Ajax zit, kan ik niet opstellen bij een competitiewedstrijd.”


„Of het van invloed is op de spelersgroep? „In het veld geeft hij ons elftal flair omdat hij tegenstanders kan uitspelen met acties. Steven (Berghuis) is een ander soort speler, die het meer van de combinaties moet hebben en dus jongens om zich heen nodig heeft.”


Samen met Antony biedt Berghuis Ajax extra wapens en daarom zal Schreuder tot 1 september duimen dat hij over allebei de beschikking houdt. „Tot 2 september, want de transfermarkt in Engeland blijft een dag langer open dan in Nederland. Als het aan mij ligt, is dit onze selectie voor komend half jaar”, waarmee Schreuder gelijk de deur sluit voor andere Premier League-clubs, die lonken naar de Ajacieden Edson Alvarez en Mohammed Kudus.

Focus op Ajax bij afketsen transfer
Schreuder en Tadic verwachten dat Antony trouwens snel zijn focus weer op Ajax zal richten, mocht een transfer naar Manchester United uiteindelijk afketsen. „Hij zal het ervaren als een tegenslag, maar in het leven word je wel vaker met tegenslag geconfronteerd en moet je toch door.”

Daarover heeft de Ajax-trainer alle recht van spreken. In 2006 verloor hij zijn 6-jarig dochtertje Anouk aan de gevolgen van een hersentumor. Het plaatst Schreuders relativering over de waanzinnige transferbedragen die de ronde gaan over Antony in het juiste perspectief.
Door VALENTIJN DRIESSEN , De T.

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Antony

Bericht door Yopii » ma aug 22, 2022 3:17 pm

Wat triest dat hij over dat dochtertje begint. :excited.gif:

Natuurlijk wil Schreuder Antony houden, maar hij weet ook hoe het werkt. Tegenstribbelen, daar gaat de prijs van omhoog.

Plaats reactie