Marko Pantelic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Marko Pantelic

Bericht door Marillion » wo feb 17, 2010 2:13 pm

Een zevende speler halen we sowieso niet want een andere spits komt pas in beeld wanneer Pantelic niet zou blijven. Verder is Cvitanich tot het einde van het kalenderjaar in Mexico.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marko Pantelic

Bericht door Lionel » wo feb 17, 2010 2:13 pm

Ben het eens met Joey. Met Suk/Castillion moet je het ook wel redden. Zeker als de rest van het team beter is geworden.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Marko Pantelic

Bericht door Marillion » wo feb 17, 2010 2:25 pm

Dan wil je dus het seizoen in gaan met twee jonge spitsen die bij elkaar nog geen 30 minuten ervaring hebben en nog geen doelpunt hebben gemaakt op het hoogste niveau. Dat vind ik wel een erg magere basis.

Ik ben er overigens ook absoluut niet voor om zomaar weer nieuwe spelers te halen hoor. Ajax zal zeker moeten kijken naar wat er gebeurd met de spelers die nu onder contract staan. We moeten immers terug in het aantal contractspelers in plaats van dat we uitbreiden. Maar je kunt wel een 'ideaal plaatje' bedenken en kijken of dat te realiseren valt. Het scenario waarbij een speler als Pantelic 1e keuze is en waarbij Suk en Castillion zich in zijn schaduw kunnen opwerken tot een vaste waarde vind ik een wat stevigere basis voor succes.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Marko Pantelic

Bericht door Khraa » wo feb 17, 2010 2:27 pm

We moeten in ieder geval zo snel mogelijk van Bodul af!
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Marko Pantelic

Bericht door Bert » wo feb 17, 2010 2:33 pm

Bodul heeft dan ook een aflopend contract.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marko Pantelic

Bericht door Lionel » wo feb 17, 2010 2:38 pm

Marillion schreef:Dan wil je dus het seizoen in gaan met twee jonge spitsen die bij elkaar nog geen 30 minuten ervaring hebben en nog geen doelpunt hebben gemaakt op het hoogste niveau. Dat vind ik wel een erg magere basis.

Ik ben er overigens ook absoluut niet voor om zomaar weer nieuwe spelers te halen hoor. Ajax zal zeker moeten kijken naar wat er gebeurd met de spelers die nu onder contract staan. We moeten immers terug in het aantal contractspelers in plaats van dat we uitbreiden. Maar je kunt wel een 'ideaal plaatje' bedenken en kijken of dat te realiseren valt. Het scenario waarbij een speler als Pantelic 1e keuze is en waarbij Suk en Castillion zich in zijn schaduw kunnen opwerken tot een vaste waarde vind ik een wat stevigere basis voor succes.
Je hebt ook gelijk. Maar ik ben niet kapot van Pantelic. Hij is misschien belangrijk geweest maar zo fantastisch is hij ook niet. En hij heeft al zovaak aangegeven langer te willen blijven maar ook veel meer te willen verdienen. En dat gaat het dus niet worden.

En aangezien er blijkbaar geen geld is vind ik het geen ramp om Suk een kans te geven. Daar moet Ajax nu dus al op inspelen door Suk minuten te geven!
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Marko Pantelic

Bericht door Bert » wo feb 17, 2010 2:42 pm

Volgens mij moet Ajax nu vooral alles op alles zetten om die tweede plaats te halen. Als dat met Suk kan is dat mooi, maar anders moet Pantelic gewoon spelen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marko Pantelic

Bericht door Lionel » wo feb 17, 2010 2:46 pm

Klopt. Maar we spelen nog zat makkelijke wedstrijden waarin ik verwacht dat Ajax met de rust al dik voorstaat. Gewoon meer minuten laten maken in plaats van die 5 tot 10 minuten die de invallers nu krijgen.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marko Pantelic

Bericht door joey » wo feb 17, 2010 2:51 pm

Hij hoeft ook niet ervaring op te doen in Ajax 1. Jong Ajax is ook goed. Hij traint elke dag met de grote jongens, neem ik aan.

Kijk, het heeft weinig zin om talenten een contract te geven als je vervolgens van buiten een oudere speler haalt/huurt die op hun positie speelt en een vermogen verdient. Dan zal de trainer geneigd zijn die oudere speler op te stellen, om allerlei redenen die je zelf wel kunt bedenken.

Ajax moet dus bepalen hoe goed Castillion en Suk zijn. Kunnen ze het niveau aan? Fysiek zijn ze sterk genoeg, dat is het probleem niet. Deze jongens zijn geen zeventien meer, dus ze zouden er moeten kunnen staan. Ajax kan zich niet permitteren om voor alle zekerheid een rij spelers voor elke positie onder contract te hebben staan, dus moeten er keuzes gemaakt worden.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marko Pantelic

Bericht door Lionel » wo feb 17, 2010 2:53 pm

Mee eens.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Marko Pantelic

Bericht door Bert » wo feb 17, 2010 3:00 pm

Deze jongens zijn achttien, joey. Op die leeftijd was Van Basten niet ons onomstreden. Geef ze even de tijd.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marko Pantelic

Bericht door Lionel » wo feb 17, 2010 3:02 pm

Wat is het alternatief dan Bertje? Pantelic toch een contract voor 4 jaar geven? Geld uitgeven aan een spits dat er niet is? Rommedahl's contract verlengen zodat we Suarez in de spits kunnen zetten?
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Marko Pantelic

Bericht door Bert » wo feb 17, 2010 3:13 pm

Kijk, als er geen andere haalbare oplossing is, dan kun je best Suk de kans geven. Maar accepteer dan wel dat Ajax zeker een jaartje pas op de plaats zal moeten maken en vrijwel zeker geen kampioen zal worden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Marko Pantelic

Bericht door Marillion » wo feb 17, 2010 3:16 pm

Het alternatief is om eerst maar eens te kijken of Pantelic niet alsnog bij gaat tekenen. Want ik wil nog wel eens zien of hij ergens anders veel beter af zal zijn. Kan hij ergens anders meer verdienen en/of een langer contract tekenen dan is het jammer. Maar voorlopig kan het ook gewoon een poging van zijn zaakwaarnemer zijn om er een mooi contract uit te slepen.

Als hij wel gaat moeten we kijken wat de opties dan zijn. Maar dat hangt van meerdere factoren af zoals bijvoorbeeld de vraag of Suarez er volgens jaar uberhaupt nog is.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marko Pantelic

Bericht door joey » wo feb 17, 2010 3:19 pm

Bertje schreef:Deze jongens zijn achttien, joey. Op die leeftijd was Van Basten niet ons onomstreden. Geef ze even de tijd.
Jawel hoor. Het talent van Van Basten is altijd onomstreden geweest. Vergelijk hem maar met Eriksen nu. Ajax heeft zelfs Kieft verkocht omdat Van Basten eraan kwam.

Dat bedoel ik nou juist. Het heeft geen zin om voor alle zekerheid X spelers voor dezelfde positie onder contract te hebben staan. Op een gegeven moment moet je de knoop durven doorhakken. Gaat de speler het redden of niet? Anders ben je jarenlang 'talenten' aan het uitlenen die waarschijnlijk toch nooit van waarde zullen zijn voor Ajax.

Ik weet ook niet zo zeker of het in sportief opzicht iets uitmaakt. Ajax heeft geen geld en kan geen toppers kopen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Marko Pantelic

Bericht door Marillion » wo feb 17, 2010 3:25 pm

Het moet er ook niet op uitdraaien dat je een uitgerangeerde speler op leeftijd haalt puur omdat je een ervaren iemand wilt hebben. Dat heeft geen zin en kost te veel geld.

Maar Pantelic is toch wel van waarde gebleken en ik twijfel erg over het niveau wat Suk en Castillion komend jaar kunnen halen. Castillion is niet eens onomstreden bij Jong Ajax en Suk liet bij zijn invalbeurt zien dat hij nog genoeg moet leren. Mijn indruk is dan ook dat we het hier niet over talenten uit de categorie Van Basten hebben en dat het daarom geen kwaad kan om iets meer mogelijkheden te hebben. Stel nu dat Suarez straks ook nog vertrekt. Dan zou je dus echt geen alternatief hebben.
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Marko Pantelic

Bericht door Bert » wo feb 17, 2010 3:28 pm

joey schreef:Jawel hoor. Het talent van Van Basten is altijd onomstreden geweest. Vergelijk hem maar met Eriksen nu. Ajax heeft zelfs Kieft verkocht omdat Van Basten eraan kwam.
Maar op zijn achttiende speelde Van Basten nog geen heel seizoen in de basis. Daar doel ik op.
Dat bedoel ik nou juist. Het heeft geen zin om voor alle zekerheid X spelers voor dezelfde positie onder contract te hebben staan. Op een gegeven moment moet je de knoop durven doorhakken. Gaat de speler het redden of niet? Anders ben je jarenlang 'talenten' aan het uitlenen die waarschijnlijk toch nooit van waarde zullen zijn voor Ajax.
Natuurlijk hoef je niet iedere positie zwaarbezet te hebben, maar je moet jonge spelers wel bewust brengen en dus alleen als ze er klaar voor zijn. Als Suk er over een paar maanden nog niet klaar voor is, maar over ruim een jaar wel, dan moet je een tussenoplossing verzinnen. Zo vreemd is dat toch niet? Er moet immers in de tussentijd ook gepresteerd worden. Jij zal de eerste zijn die dat aanvoert.
Ik weet ook niet zo zeker of het in sportief opzicht iets uitmaakt. Ajax heeft geen geld en kan geen toppers kopen.
Maar dat is geen reden om het bij voorbaat uit te sluiten.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marko Pantelic

Bericht door Lionel » wo feb 17, 2010 3:31 pm

Maar wat dan? Een spits kopen? Dan zit je straks weer met Suk en Castillion die minuten moeten maken maar daar niet aan toekomen.

Ik zou gewoon zorgen dat andere posities eerst goed ingevuld worden. Dan kom je er ook wel met Suk/Casillion in de spits. Want het is onzin om de kansen van Ajax met Pantelic nou zoveel hoger in te schatten dan zonder hem.....
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Marko Pantelic

Bericht door 999 » wo feb 17, 2010 3:58 pm

joey schreef:
Bertje schreef:Deze jongens zijn achttien, joey. Op die leeftijd was Van Basten niet ons onomstreden. Geef ze even de tijd.
Jawel hoor. Het talent van Van Basten is altijd onomstreden geweest. Vergelijk hem maar met Eriksen nu. Ajax heeft zelfs Kieft verkocht omdat Van Basten eraan kwam.

Dat bedoel ik nou juist. Het heeft geen zin om voor alle zekerheid X spelers voor dezelfde positie onder contract te hebben staan. Op een gegeven moment moet je de knoop durven doorhakken. Gaat de speler het redden of niet? Anders ben je jarenlang 'talenten' aan het uitlenen die waarschijnlijk toch nooit van waarde zullen zijn voor Ajax.

Ik weet ook niet zo zeker of het in sportief opzicht iets uitmaakt. Ajax heeft geen geld en kan geen toppers kopen.
Zeg je nu dat ook jij niet zeker bent van de talenten ?.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marko Pantelic

Bericht door joey » wo feb 17, 2010 4:39 pm

Bertje schreef:Maar op zijn achttiende speelde Van Basten nog geen heel seizoen in de basis. Daar doel ik op.
Kijk, ik houd niet van die vergelijking. Van Basten is Van Basten, en ik denk niet dat Castillion of Suk in de verste verte het niveau van Van Basten gaan halen. Maar je begint erover, dus dan voor jou: Castillion wordt in mei 19. In het jaar waarin Van Basten 19 werd deed hij al aardig mee. In seizoen 82/83 speelde hij 20 wedstrijden en scoorde hij 9 keer. In 83/84 speelde hij 26 wedstrijden en scoorde hij 28 keer. Ik noem ook het laatste seizoen, omdat Van Basten van oktober is.
Jij onderschrijft met jouw opmerkingen juist mijn stelling. Als Castillion goed genoeg is, moet hij er nu, met 19, wel staan.
Natuurlijk hoef je niet iedere positie zwaarbezet te hebben, maar je moet jonge spelers wel bewust brengen en dus alleen als ze er klaar voor zijn. Als Suk er over een paar maanden nog niet klaar voor is, maar over ruim een jaar wel, dan moet je een tussenoplossing verzinnen. Zo vreemd is dat toch niet? Er moet immers in de tussentijd ook gepresteerd worden. Jij zal de eerste zijn die dat aanvoert.
Tja, dat is het dilemma waar Ajax voor staat. De tijd dat er tien spelers per jaar konden worden aangetrokken is voorbij, dus moeten er keuzes gemaakt worden. Ajax zal op de jeugd moeten vertrouwen, er zit niets anders op. Zodat al het geld kan worden aangewend voor die ene, echt belangrijke aankoop.
Maar dat is geen reden om het bij voorbaat uit te sluiten.

Jawel, Bertje. Het feest is voorbij.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Marko Pantelic

Bericht door Jöhnk » wo feb 17, 2010 4:46 pm

Dus wat is de conclusie? Castillion is geen Van Basten? Goh.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Marko Pantelic

Bericht door 999 » wo feb 17, 2010 5:18 pm

.. eerder dat Joey vastgeroest zit in het verleden ..

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Marko Pantelic

Bericht door Ajaciedjuh » wo feb 17, 2010 5:22 pm

En we gaan van Basten toch niet vergelijken met Suk!? :smallgrin.gif:

Van Basten was exceptioneel. Suk is een talent wat wat kan worden. Daar ga je niet je hele elftal aan ophangen.

Van Suk wordt verwacht dat hij er over 1,5 jaar staat. Nogmaals, Dario, Bodul zijn geen opties en ik heb grote twijfels bij Castillion. Je hebt een extra spits nodig die er staat. Pantelic past in dit plaatje (mits een kortlopend contract en binnen het salarishuis). Anders moet je weer op zoek en die zijn waarschijnlijk onhaalbaar (te duur) of je smijt de deur dicht naar je talenten.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Marko Pantelic

Bericht door D_skilled » wo feb 17, 2010 5:31 pm

Hoezo je twijfels bij Castillion? Doet het gewoon prima in Jong Ajax. Misschien een optie om hem volgend seizoen te verhuren.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marko Pantelic

Bericht door joey » wo feb 17, 2010 5:41 pm

Jöhnk schreef:Dus wat is de conclusie?
Dat je talenten een kans moet durven geven en hun ontwikkeling niet moet blokkeren door dure dertigers te halen. Ik krijg sterk de indruk dat ze bij Ajax flink wat spelers vastleggen en dan wel zien wie er gaat presteren. Er spreekt weinig visie en lef uit het beleid.
Castillion is geen Van Basten? Goh.
Ik ben niet over Van Basten begonnen. :excited.gif:

Het heeft niets met heden of verleden te maken. Een toptalent kan, mits hij fysiek sterk genoeg is, best op zijn achttiende in Ajax 1 spelen. Zo geweldig is de eredivisie niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie