Daley Blind

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

zeux

Re: Daley Blind

Bericht door zeux » vr feb 15, 2013 10:18 am

Niet AFC Ajax, niet FC Ajax, maar JC Ajax.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 15, 2013 10:19 am

Ik gebruik die :666.gif: niet voor niets, Duke.
Duke schreef:Maar je hoeft geen helderziende te zijn om te zien dat Ajax niet verder wil met Blind, om welke reden dan ook.

Het lijkt erop. Dat wil niet zeggen dat het bericht van LDL nieuws is. Voor hetzelfde geld heeft een journalist daar dezelfde optelsom gemaakt als jij en ik.

999

Bericht door 999 » vr feb 15, 2013 10:44 am

Dan wordt het Dijks en Boilesen, waarvan Dijks volgens Wimpey een ongeleid projectiel ( en dan druk ik me nog zachtjes uit ) is en we van talent Boilesen nog even moeten afwachten of dat ie ( en er zijn legio voorbeelden van dat dat geen zekerheid is ) na zulk een blessure leed weer kan aanhaken uberhaupt dat talent blijkt te zijn wat iedereen in hem ziet ...
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 15, 2013 10:47 am

Ik kan me niet voorstellen dat ze niet met Blind verder gaan. Misschien willen ze hem een nieuw salarisplan geven? Dus 400K en dan bij goed presteren dat hij over 2 of 3 jaar op 650K zit, hetzelfde waar hij nu op zit.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » vr feb 15, 2013 10:51 am

Tja, we konden ons ook niet voorstellen dat Franks aankoop Janssen na 1 jaar weer door Frank de deur werd gewezen ..
Blij met de punten ...

zeux

Bericht door zeux » vr feb 15, 2013 10:51 am

Rishi schreef:Ik kan me niet voorstellen dat ze niet met Blind verder gaan. Misschien willen ze hem een nieuw salarisplan geven? Dus 400K en dan bij goed presteren dat hij over 2 of 3 jaar op 650K zit, hetzelfde waar hij nu op zit.
Krijgen andere spelers ook te maken met salarisverlagingen? Blind behoort tot de betere spelers bij veel van de wedstrijden, is constant op niveau, waarom zou hij in godsnaam als enige een salarisverlaging accepteren?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr feb 15, 2013 10:54 am

Zeux schreef:
InnerHarbour schreef:Ik snap het wel, de Boer wil net als ik een linksback die aanvallend kan voetballen, die snel is, fysiek sterk en kan verdedigen liefst nog met lengte. Blind kan alleen het eerste.
En wie binnen de selectie (of jeugd) voldoet daaraan?
Geen idee.
YNWA

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr feb 15, 2013 10:56 am

Ik kan me best voorstellen dat ze niet met hem verder willen. Zoals wimpey al zegt: Blind kan geen hele flank bestrijken. Hij kan wel 90 minuten lang naar voren hollen (zoals dit seizoen) maar vaak is hij dan niet op tijd terug als er verdedigd moet worden.

Zoals Blind nu speelt, zo speelde Tim de Cler ook. Lekker draven (zonder al te veel rendement overigens), en het publiek vindt het geweldig. Het is dus geen populaire beslissing om niet met hem door te willen, maar ik begrijp het wel.

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 15, 2013 10:58 am

Het gebrek aan rendement ligt overigens niet aan Daley maar aan het feit dat er bij Ajax nooit iemand in de spits staat. De ploeg is 1 van de beste in de opbouw maar echte 100% kansen creeren zit er niet echt in hoor. Fischer komt in de bal, Siem, Eriksen, Sig.. Cuenca staat een beetje bij de zijlijn.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr feb 15, 2013 11:00 am

999 schreef:Tja, we konden ons ook niet voorstellen dat Franks aankoop Janssen na 1 jaar weer door Frank de deur werd gewezen ..
Geschiedvervalsing :excited.gif:
YNWA

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 15, 2013 11:00 am

Andere spelers krijgen daar ook mee te maken, ja. Sulejmani 'mocht' bijtekenen, maar alleen als hij een veel lager salaris accepteerde. Daley Blind is niet zo goed dat Ajax voor hem een uitzondering maakt. Boilesen heeft meer talent en kan hem zomaar uit het elftal spelen. Dan zit je met een dure, onverkoopbare wisselspeler.

@999: weet jij veel wat ze van plan zijn? Misschien halen ze een andere linksback?

Zien jullie in Daley een toekomstige topspeler? Ik niet.

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 15, 2013 11:02 am

Boilesen is alleen nooit fit. Dijks, Koppers kunnen niet voetballen. De A1 schijnt dramatisch te zijn.

Of ze moeten al een opvolger hebben. Dan heb ik niks gezegd. Maar Blind nu laten gaan is echt dom. Daley is international. Die verkoop je wel hoor. En bovendien speelt Ajax genoeg wedstrijden. Laat die Boilesen, als Frank meer in hem zou zien (ik ook overigens), maar eens 20 wedstrijden spelen achter elkaar.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr feb 15, 2013 11:05 am

Sulejmani is ook international. Onverkoopbaar wil in dat geval dan ook niet zeggen dat geen andere club hem wil hebben, maar dat hij er zelf voor kiest om te blijven omdat hij zo lekker verdient.

zeux

Bericht door zeux » vr feb 15, 2013 11:07 am

Yopi schreef:Andere spelers krijgen daar ook mee te maken, ja. Sulejmani 'mocht' bijtekenen, maar alleen als hij een veel lager salaris accepteerde. Daley Blind is niet zo goed dat Ajax voor hem een uitzondering maakt. Boilesen heeft meer talent en kan hem zomaar uit het elftal spelen. Dan zit je met een dure, onverkoopbare wisselspeler.

@999: weet jij veel wat ze van plan zijn? Misschien halen ze een andere linksback?

Zien jullie in Daley een toekomstige topspeler? Ik niet.
Suljemani speelt of niet, of slecht. Blind hoort steeds bij de betere spelers.

En ja, ik denk dat je Daley moet koesteren. Zit genoeg groei in. De beste verdedigers zijn meestal wat ouder. Ervaring telt in de verdediging.
Laatst gewijzigd door zeux op vr feb 15, 2013 11:08 am, 1 keer totaal gewijzigd.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr feb 15, 2013 11:08 am

Rishi schreef:Boilesen is alleen nooit fit. Dijks, Koppers kunnen niet voetballen. De A1 schijnt dramatisch te zijn.

Of ze moeten al een opvolger hebben. Dan heb ik niks gezegd. Maar Blind nu laten gaan is echt dom. Daley is international. Die verkoop je wel hoor. En bovendien speelt Ajax genoeg wedstrijden. Laat die Boilesen, als Frank meer in hem zou zien (ik ook overigens), maar eens 20 wedstrijden spelen achter elkaar.
Hier ben ik het wel mee eens. Blind is een hele nuttige speler, kan indien de nood aan de man is ook op CV spelen (iedereen speelt weleens een slechte wedstrijd zoals Blind tegen PSV op CV) werkt hard, doet het nu gewoon heel erg goed op linksback en is een prima 12de man indien Boilesen onverhoopt of geblesseerd raakt of toch niet zo heel goed is als gedacht. Waar Blind in het verleden misschien nut heeft gehad van z'n naam lijkt het me nu dat z'n naam tegen 'm werkt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 15, 2013 11:13 am

Jöhnk schreef:Sulejmani is ook international. Onverkoopbaar wil in dat geval dan ook niet zeggen dat geen andere club hem wil hebben, maar dat hij er zelf voor kiest om te blijven omdat hij zo lekker verdient.
Sulejmani is niet fit. Daarom speelt hij niet. Hij speelt ook nog eens dramatisch. Blind niet.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 15, 2013 11:21 am

Die jongen heeft zelf ook nog wat te willen, hè? Misschien is Rob Jansen al bezig zijn vertrek voor te bereiden. Het is natuurlijk riskant voor Daley om bij Ajax te blijven. Boilesen heeft niet voor niets voor jaren bijgetekend. Daley kan nú cashen: basisspeler, neo-international... Het kan volgend jaar zomaar anders zijn. Dan eindigt hij misschien bij FC Groningen. Tegelijk moet Daley nog maanden mee bij Ajax. Dus is het beter de schuld voor een breuk bij Ajax te leggen.

Het is allemaal spel, vergeet dat niet.

LucaS

Bericht door LucaS » vr feb 15, 2013 11:27 am

Pfffff :excited.gif:
Daley moet weg omdat het opperhoofd en twee leden van het TH geen vriendjes meer willen zijn met zijn papa. En nou ligt het aan Daley.
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 15, 2013 11:30 am

Dat is flauwekul, Luuk. Als jij gelijk hebt, waarom wordt Daley dan opgesteld? :confused.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 15, 2013 11:40 am

LucaS schreef:Pfffff :excited.gif:
Daley moet weg omdat het opperhoofd en twee leden van het TH geen vriendjes meer willen zijn met zijn papa. En nou ligt het aan Daley.
Dit is ook niet waar.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 15, 2013 11:43 am

Integendeel zelfs. Frank de Boer heeft Daley altijd de hand boven het hoofd gehouden, ook toen hij geen pepernoot raakte. Zonder Frank liep Daley allang bij een modale eredivisieploeg te ballen.

zeux

Bericht door zeux » vr feb 15, 2013 11:44 am

Yopi schreef:Dat is flauwekul, Luuk. Als jij gelijk hebt, waarom wordt Daley dan opgesteld? :confused.gif:
Geen alternatief, omdat Boilesen geblesseerd, geblesseerd, geblesseerd is.

Alexander

Bericht door Alexander » vr feb 15, 2013 11:45 am

Heel dubbel. Boilesen heeft in jaren geen wedstrijd meer gespeeld, maar is wel heel talentvol. Blind is een echte Ajacied, Nederlander bovendien en nu ook international. Maar verdedigend blijft het toch wel heel matig.

zeux

Bericht door zeux » vr feb 15, 2013 11:47 am

Yopi schreef:Integendeel zelfs. Frank de Boer heeft Daley altijd de hand boven het hoofd gehouden, ook toen hij geen pepernoot raakte. Zonder Frank liep Daley allang bij een modale eredivisieploeg te ballen.
Lucas noemt twee leden. Misschien is Frank het er niet helemaal mee eens, maar beslist JC gewoon.

Dit zaakje stinkt. Bij veel andere spelers zou dat geconstateerd worden. Maar ja, het gaat om JC-beleid.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr feb 15, 2013 11:52 am

Ajax heeft ook jaren in Ebecilio geïnvesteerd, of in Lukoki. Dat zegt me dus niets. En dat hij wekelijks speelt - misschien was dat niet de bedoeling, was Boilesen eigenlijk eerste keus?
Grote verschillen, Ebecilio speelde dit seizoen niet in Ajax 1 en bracht wel een transfersom op, heb ik steeds begrepen. Hij kreeg wel te horen dat hij weg mocht, Blind heeft nog steeds niets gehoord.
ik vind dit echt wanbeleid of is onze jeugd helemaal niet zo goed, dat is toch ook een gegeven waar F de Boer als trainer rekening mee moet houden.
FbD weet precies wat er in de jeugd rondloopt (bezocht/bezoekt De Toekomst vaak), heeft in de A1 Lukoki getraind (denk ik) met van Rhijn gewerkt, Ebecilio en de conclusie van JC is hem bekend: in de Ajaxjeugd ben je verkeerd opgeleid, niet goed genoeg voor Ajax 1.
Ik ben dan eigenlijk meer benieuwd naar zijn opvolger.
Ik ook; ik hoop dat Boilesen echt zo goed is als iedereen zegt, maar Boilesen kwam als centrale verdediger. Er is, volgens iedere clubleiding, altijd een plan-B.
Het is dus geen populaire beslissing om niet met hem door te willen, maar ik begrijp het wel.
Het zal een van de populairste beslissingen zijn voor de meeste supporters, Blind hoort bij kamp Van Gaal. Ajax zal niet met hem doorgaan? Lijkt me de juiste voetbaltechnische beslissing, hij heeft nog steeds niet leren verdedigen, ook niet met FdB als trainer en vorig seizoen met Stam en een verdediger hoort m.i. in eerste instantie goed te kunnen verdedigen. Het probleem is dat niemand hem dat officieel vertelt.
Sulejmani 'mocht' bijtekenen, maar alleen als hij een veel lager salaris accepteerde. Daley Blind is niet zo goed dat Ajax voor hem een uitzondering maakt. Boilesen heeft meer talent en kan hem zomaar uit het elftal spelen. Dan zit je met een dure, onverkoopbare wisselspeler.
Nee, Ajax zal niet met een dure wisselspeler zitten, want mocht Boilesen beter zijn dan speelt hij en Blind zal niet zo maar bijtekenen. Ik heb opgezocht hoeveel volledige wedstrijden Boilesen voor Ajax 1 heeft gespeeld: vier, de laatste september 2011. De enige serie die hij heeft neergezet is die van 10 april 2011 t/m 17 april 2011. er zit trouwens één volledige thuiswedstrijd bij, drie ervan waren uit. Wie heeft hem vaak zien spelen? In de jeugd ik niet, hij was vaak geblesseerd.
De A1 schijnt dramatisch te zijn.
De A1 heeft geen echte linksback, Rosheuvel is een ex-middenvelder. Linker centrale verdediger Van Koesveld is er dit seizoen voor het eerst: mooie lange trap, langzaam en niet echt een verdediger, de keren dat ik hem zag, maar hij kan zich ontwikkelen.
Of ze moeten al een opvolger hebben. Dan heb ik niks gezegd. Maar Blind nu laten gaan is echt dom. Daley is international. Die verkoop je wel hoor. En bovendien speelt Ajax genoeg wedstrijden.
Die opvolger zullen ze wel hebben, er is een plan B, maar of die opvolger een Nederlander is (Pieters :ajaxsmiley.gif: )? Ik zou niet weten wie, maar daar zijn scouts voor.
iedereen speelt weleens een slechte wedstrijd zoals Blind tegen PSV op CV
Klopt, alle verdedigers zijn langzamer dan Lens met bal, maar Blind wordt volgende maand 23 en dan moet je er echt staan en dat is helaas niet het geval.
Boilesen heeft niet voor niets voor jaren bijgetekend.
Oké, het tekenen zelf heb ik gemist, wel heb ik gelezen dat ze "er wel uit zouden komen". Van de kant van Boilesen kan ik dat begrijpen, de vrees dat hij nooit meer voetbalt zal nog wel enige tijd aan hem blijven knagen; moet Ajax dan doorbetalen of zit er een clausule in zijn contract dat hij per wedstrijd betaald wordt/zijn salaris per wedstrijd verhoogd kan worden o.i.d.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie