Ismail Aissati

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 30, 2008 2:44 pm

Dus bij PSV moeten ze nu hopen dat Ajax kampioen wordt? :666.gif:

PSV zal wel een doorverkooppercentage bedongen hebben. Dat zou ik tenminste altijd doen.
Het stinkt aan alle kanten!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo jul 30, 2008 2:47 pm

joey schreef:Dus bij PSV moeten ze nu hopen dat Ajax kampioen wordt? :666.gif:

PSV zal wel een doorverkooppercentage bedongen hebben. Dat zou ik tenminste altijd doen.
Die zit er niet in.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jul 30, 2008 2:48 pm

joey schreef:Dus bij PSV moeten ze nu hopen dat Ajax kampioen wordt? :666.gif:
Een win-win situatie noemen ze dat. Voor beide overigens. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Toppie

Bericht door Toppie » wo jul 30, 2008 5:32 pm

Duke schreef:Bedankt Neefkens. Het blijft één van mijn favoriete spelers, Gabri, ondanks zijn mindere punten.
Is toch een HTC aankoop net zoals Suarez via MVG

Duke

Bericht door Duke » wo jul 30, 2008 5:37 pm

Ja en? Zonder Ten Cate was Gabri niet gekomen, dat is een ding dat zeker is. Ik heb verder niet veel tegen Ten Cate, in tegenstelling tot wat de heersende mening hier momenteel is. Maar dat is weer een heel andere discussie. :smallgrin.gif:

Salvador Dali

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za aug 09, 2008 11:14 am

Eerste keer dat ik hem nu eens echt aan het werk zag, prima pot van die 19 jarige jongen tegen een zeer goed elftal. Je zag ook gelijk het verschil toen hij eruit was. Gaan we nog een hoop plezier aan beleven.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 22, 2008 2:05 pm

Aissati leert en wint aan kracht

Ismaïl Aissati is nu ruim een maand Ajacied. En in die eerste maand heeft de middenvelder net als alle andere Ajacieden veel fysieke arbeid geleverd. Maar ook op voetbalgebied is hij alweer wat wijzer geworden.

Het zijn drukke weken voor alle Ajacieden. Werkdagen van ’s ochtends vroeg tot het begin van de avond, vaak twee lange trainingen per dag. Als Ismaïl Aissati ’s avonds thuiskomt in Utrecht, eet hij nog wat en dan is het al bijna weer tijd om zijn bed op te zoeken, ,,Het zijn best zware weken geweest”, zegt Aissati over de eerste maand bij zijn nieuwe werkgever. ,,We doen heel veel krachttraining. Dat was bij PSV anders, daar werkten we meer aan stabiliteit. Het is even wennen, maar ik denk dat deze manier van trainen goed voor me is.”

De nadruk lag in die eerste weken van de voorbereiding op kracht en uithoudingsvermogen. Nu de competitie bijna begint, wordt tijdens de trainingen het voetbaltechnische aspect weer belangrijker. Aissati heeft veel technische bagage, maar vertelt dat hij bij Ajax ook alweer nieuwe dingen heeft geleerd. ,,Gisteren nog van Dennis Bergkamp”, zegt hij. ,,Tijdens de ochtendtraining deden we een grote partij. Hij gaf me tips over hoe ik moest bewegen. Op het moment dat de spits wordt ingespeeld moet je zelf ook alweer onderweg zijn. Dan wordt het spel zo gevarieerd dat je voor je tegenstander moeilijk bent te verdedigen. Eerst begreep ik niet precies wat hij bedoelde, maar ik ben er over na gaan denken. ’s Middags deden we weer een partij en bracht ik zijn les in de praktijk. Het was eigenlijk heel simpel en het liep ook meteen goed.”

Aissati voelt zich na een maand al behoorlijk thuis bij Ajax. Hij heeft zich snel aangepast aan zijn nieuwe omgeving. ,,Ik kende veel jongens al van andere elftallen. Met Kennedy heb ik bijvoorbeeld bij FC Twente gespeeld, echt een aardige gozer. En van de nieuwe jongens trek ik veel op met Miralem Sulejmani. Hij is zo ontzettend vrolijk en grappig. Ik houd wel van dat soort types.”

Ajax begint volgende week zaterdag aan de competitie met een uitwedstrijd tegen Willem II. Aissati denkt dat zijn nieuwe ploeg goed aan het seizoen zal beginnen. ,,We hebben een jong, talentvol team en we hebben de afgelopen weken keihard gewerkt. Willem II uit is altijd een moeilijke wedstrijd. Dat was met PSV ook zo, maar ik denk dat we er klaar voor zijn.” Of hij meteen beloond wordt met een basisplaats tegen de Tilburgers durft hij niet te zeggen. ,,Dat zijn keuzes die de trainer moet maken. Ik heb in ieder geval het idee dat ik goed bezig ben, en ik heb ontzettend zin om mijn eerste echte wedstrijd voor Ajax te gaan spelen."
Ajax.nl

Toch opvallend dat die jongen zoiets nog moet leren...

Baseman

Bericht door Baseman » vr aug 22, 2008 2:32 pm

Tsja, je moet ook willen leren. Krachttraining is bij PSV bijvoorbeeld verplicht, maar extra krachttraining was aan Aissati niet besteed. Misschien dat hij nu eindelijk in gaat zien waarom hij zo weinig speeltijd kreeg bij PSV en dat hij wel openstaat voor de mening van anderen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 22, 2008 2:35 pm

joey schreef: Toch opvallend dat die jongen zoiets nog moet leren...
Zo vreemd is het toch niet dat hij nog wat kan leren van Bergkamp? Het staat hier nu misschien wat simpel maar vaak zijn kleine dingen het moeilijkste. Als iemand je er op wijst vraag je jezelf af waarom je dat niet zelf hebt bedacht maar daar zijn trainers nu eenmaal voor.
Nil volentibus arduum

Duke

Bericht door Duke » vr aug 22, 2008 2:37 pm

Baseman schreef:Tsja, je moet ook willen leren. Krachttraining is bij PSV bijvoorbeeld verplicht, maar extra krachttraining was aan Aissati niet besteed. Misschien dat hij nu eindelijk in gaat zien waarom hij zo weinig speeltijd kreeg bij PSV en dat hij wel openstaat voor de mening van anderen.
Een nieuwe omgeving doet soms wonderen.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr aug 22, 2008 2:38 pm

Baseman schreef:Tsja, je moet ook willen leren.
Zo te lezen wil hij dat.

Ik denk dat PSV verkeerd met hem is omgegaan.

Baseman

Bericht door Baseman » vr aug 22, 2008 2:38 pm

Dat is zeker waar Duke !
Jöhnk schreef:Ik denk dat PSV verkeerd met hem is omgegaan.
Gedeeltelijk wel, maar veel heeft Aissati ook aan zichzelf te wijten. Talenten als Afellay, Marcellis en Bakkal werkten (en werken nog steeds) keihard om sterker en beter te worden en deden dat op een dusdanige manier dat geen trainer om ze heen kon. Iets dat Aissati niet deed.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 22, 2008 2:43 pm

Voor een jonge speler maakt het een wereld van verschil als de trainer het in hem ziet zitten. Dat motiveert.

Baseman

Bericht door Baseman » vr aug 22, 2008 2:50 pm

Dat konden Bakkal en Marcellis nog niet echt zeggen...de echte motivatie moet ook vanuit jezelf komen vind ik. Niet voor niets haken veel talenten af zodra ze 15 á 16 worden, dan komen zaken als uitgaan, alcohol en vrouwen in beeld.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 22, 2008 2:52 pm

Tja, een voetballer is ook een mens. Als je traint en traint en traint en prutsers als Mendez en Culina krijgen wel een kans en jij niet, dan loopt je motivatie p den duur terug.

Baseman

Bericht door Baseman » vr aug 22, 2008 2:56 pm

Die 'prutsers' trainden wel veel harder en intensiever en hebben enkele uitstekende wedstrijden gespeeld (met name Mendez dan), dat gold voor Aissati veel minder. Niet voor niets kreeg hij weinig speeltijd onder 4 verschillende trainers.

Maar nogmaals, misschien dat hij nu wel het licht heeft gezien en er eindelijk eens keihard voor gaat werken. Zo ja, dan kan hij ver komen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr aug 22, 2008 2:58 pm

Vergoossen heeft gezegd dat Aissati zou spelen bij afwezigheid van Afellay. Dat is hij niet nagekomen.

Er wordt die jongen van alles in het vooruitzicht gesteld, maar iets nakomen ho maar. Dat lijkt me erg demotiverend.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 22, 2008 3:01 pm

Aissati heeft nooit een echte kans gehad. Zijn pech is geweest dat Hiddink vertrok. Die durfde hem als zestienjarige bij de selectie te halen, dus die had hem ook durven opstellen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr aug 22, 2008 3:02 pm

Precies. Daarbij heb ik Mendez zelden (en al helemaal de laatste twee jaar niet) een goede wedstrijd zien spelen. Doe dan Culina.

Maar goed, ik ben er blij om dat het zo is gelopen hoor. :cheer.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr aug 22, 2008 3:02 pm

Wat weten wij nou van de situatie bij psv? misschien maakte aisatti wel totaal geen indruk op de trainingen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 22, 2008 3:05 pm

Ik wacht ook nog even met het lopen van de polonaise hoor.

Het zal misschien niet allemaal even netjes zijn verlopen maar dan heb je als topsporter maar één keuze en dat is nog beter je best doen. Er is geen trainer die er niet voor kiest om het, in zijn ogen, beste elftal niet op te stellen.

Nu had hij de pech dat zijn trainers voor defensieve accenten hebben gekozen maar als hij echt goed had gefunctioneerd had hij vast meer speeltijd gehad.

Aissati is een groot talent waar ik best verwachtingen van heb. Maar laten we nu niet doen of alles aan anderen heeft gelegen.
Nil volentibus arduum

Baseman

Bericht door Baseman » vr aug 22, 2008 3:09 pm

Jöhnk schreef:Vergoossen heeft gezegd dat Aissati zou spelen bij afwezigheid van Afellay. Dat is hij niet nagekomen.
Aissati presteerde het vooral om geblesseerd te raken zodra Afellay weer eens in de lappenmand zat, dat helpt niet echt.
joey schreef:Die durfde hem als zestienjarige bij de selectie te halen, dus die had hem ook durven opstellen.
Aissati speelde een wereldpartij tegen Milan, maar hij speelde voornamelijk omdat er een blessuregolf was bij PSV. Na die wedstrijd kreeg hij van Hiddink ook niet veel speeltijd (al was hij toen nog erg jong).
Thomas schreef:Daarbij heb ik Mendez zelden (en al helemaal de laatste twee jaar niet) een goede wedstrijd zien spelen.
Dan heb je de wedstrijden van PSV in de CL en UEFA-Cup niet gezien denk ik, daarin speelde Mendez meestal wel erg sterk. In de competitie was het vorig seizoen inderdaad een stuk minder.
Marillion schreef:Maar laten we nu niet doen of alles aan anderen heeft gelegen.
Juist :biggthumpup.gif:
PSV heeft fouten gemaakt, maar Aissati zeker ook.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr aug 22, 2008 3:35 pm

En weer een kijkje in de nieuwe wereld die AJAX heet. Er wordt volgens mij echt anders getraind nu, nu ook meer kracht. :anew.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 22, 2008 3:50 pm

Voor echte krachttraining moet je naar Feyenoord. :666.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr aug 22, 2008 4:19 pm

Die vallen dus ook uit bij bosjes. :biggrin.gif:

Plaats reactie